TMG maakt strategische pijlers bekend.

Gepubliceerd op 22 november 2017 08:30 |

(ABM FN-Dow Jones) Telegraaf Media Groep wil zich focussen op sterke merken, service en kwaliteit, en het huis op orde brengen. Dit maakte het mediaconcern woensdag voorbeurs bekend.

Als gevolg van de laatste pijler krimpt de organisatie en vervallen er de komende jaren naar verwachting ongeveer 150 banen bij TMG, onder meer door synergieën met de nieuwe eigenaar Mediahuis. TMG streeft ernaar het aantal gedwongen ontslagen zo veel mogelijk te beperken.

In het kader van de focus op de merkpropositie is in het afgelopen jaar een nieuwe website voor De Telegraaf en een nieuwe app voor Metro gelanceerd en komt er een nieuw magazine bij de regionale kranten. De Telegraaf, de regionale dagbladen, Metro en belangrijke digitale merken zoals Dumpert en Gaspedaal staan centraal. Het merk De Telegraaf staat daarbij op de eerste plaats. Bij de regionale kranten komt de focus op Noord-Holland te liggen. Het aantal edities, nu 16, wordt geleidelijk verminderd en het aantal websites gaat van vijf naar twee.

In de afgelopen jaren zijn de advertentie- en abonnementsinkomsten onder druk komen te staan en die moeten weer een stijgende lijn gaan vertonen. Het bieden van de beste service en kwaliteit is daarvoor van groot belang. De verkoopafdeling gaat daarom fundamenteel anders werken, namelijk "proactief en vraaggericht", meldde TMG. 

"TMG heeft de ambitie om snel een gezond EBITDA-niveau te bereiken", meldde het bedrijf. "De plannen voor de toekomst moeten resulteren in omzetgroei uit de digitale proposities en een marktconforme omzetontwikkeling uit de consumenten- en adverteerdersmarkt. Daarnaast wordt er bespaard door efficiency- en synergievoordelen te realiseren en de omvang van stafafdelingen in lijn te brengen met de minder complexe en plattere organisatie", zo luidde de persverklaring verder. De opbrengst van Keesing Media Group biedt de ruimte om in de sterke merken te kunnen investeren en de kosten voor de inkrimping van de organisatie te financieren, aldus TMG.

Het aandeel TMG sloot dinsdag op 5,70 euro.

info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

Market Monitor

Koersen meer

BEL 20 3.639,51 0,00 0,00% 27 feb
BRX20-24h 3.475,79 -163,72 -4,50% 07:25
BEL 20 GR 10.265,16 0,00 0,00% 27 feb
BEL Mid 5.853,04 0,00 0,00% 27 feb
AEX 559,98 0,00 0,00% 27 feb
AMS25-24h 538,77 -21,21 -3,79% 07:25
Dutch15-index 15.531,05 0,00 0,00% 27 feb
France40# 5.277,73 -217,87 -3,96% 07:25
Germany30^ 12.158,50 -208,96 -1,69% 07:25
Europe50^ 3.395,58 -60,34 -1,75% 27 feb
Euro30-index 17.809,58 0,00 0,00% 27 feb
Nasd100# 8.175,32 -261,34 -3,10% 07:25
Japan225# 20.979,85 -968,38 -4,41% 07:25
US30# 25.156,23 -612,37 -2,38% 07:25
Brent 51,40 0,00 0,00% 27 feb
Gold World Spo... 1.633,83 -11,27 -0,69% 07:25
EUR/USD 1,1002 -0,0001 -0,01% 07:25
US500# 2.905,92 -72,60 -2,44% 07:25
WTI 46,74 0,00 0,00% 27 feb

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
AB InBev 55,100 0,000 0,00% 27 feb
Ackermans & v.H 131,200 0,000 0,00% 27 feb
Ageas 43,740 0,000 0,00% 27 feb
Dalers Laatst +/- % tijd
AB InBev 55,100 0,000 0,00% 27 feb
Ackermans & v.H 131,200 0,000 0,00% 27 feb
Ageas 43,740 0,000 0,00% 27 feb

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
# calculated realtime by Commerzbank & '^' by BNP Paribas, streaming powered by VWD Group