Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
6 onontdekte pareltjes van Wall Street

6 onontdekte pareltjes van Wall Street

In de aandelenmarkt zijn talloze onontdekte pareltjes te vinden. Zodra het grote publiek ze omarmt, kan dat leiden tot een sterke prijsstijging. InvestorPlace heeft er zes geselecteerd.

Onbekend maakt onbemind, luidt het gezegde. Beleggers kunnen veel kansen missen als ze zich alleen richten op bekende aandelen. In de markt liggen nog allerlei onontdekte pareltjes verscholen.

InvestorPlace legde een lijst aan van onderschatte en hoogwaardige aandelen die niet veel media-aandacht krijgen, en daardoor door beleggers minder worden gevolgd dan reguliere aandelen. Het zijn volgens de beleggingswebsite aandelen van hoge kwaliteit, ondersteund door gezonde groeifundamenten.

1. Shopify

Shopify niet e-commerce-oplossingen voor detailhandelaren in alle soorten en maten. Shopify democratiseert het aanbod in de retailwereld, doordat iedereen zijn eigen producten kan verkopen, en coördineert dat nieuwe aanbod om aan de verwachtingen van consumenten te voldoen. De oplossingen van Shopify zorgen voor lagere prijzen in de detailhandel en verhogen het gemak voor consumenten.

Volgens InvestorPlace heeft Shopify daarmee een winnende formule gevonden waarmee het de komende jaren met grote sprongen kan groeien.

Ondanks dit enorme groeipotentieel wordt het aandeel Shopify nog steeds nauwelijks besproken in de financiële media, waardoor veel consumenten niet op de hoogte zijn van het bedrijf. Volgens InvestorPlace is Shopify daarmee het ultieme voorbeeld van een ondergewaardeerd aandeel.

2. Chegg

Chegg was ooit een verhuurbedrijf van onderwijsboeken. Dat is een onaantrekkelijke business, gekenmerkt door lage groei en lage marges. Vervolgens richtte het bedrijf zich op digitaal onderwijs en begon het diverse onderwijsdiensten aan te bieden, zoals tekstboekoplossingen en bijlessen via een online platform.

De vraag naar deze diensten was gigantisch. Chegg heeft sindsdien diverse verbeteringen doorgevoerd en een ongeëvenaard systeem ontwikkeld voor digitaal onderwijs, dat nog steeds met grote sprongen groeit.

Volgens InvestorPlace is er nog een enorm groeipotentieel voor Chegg. Het bedrijf heeft nog maar 3 miljoen abonnees, terwijl er in de VS maar liefst 36 miljoen leerlingen en studenten van middelbare scholen en universiteiten zijn en wereldwijd een veelvoud hiervan.

Desondanks wordt Chegg nooit besproken in de reguliere financiële media. Ook is het bedrijf nauwelijks bekend buiten de kringen van het middelbaar en universitair onderwijs. Wel is de beurskoers de afgelopen jaren fors opgelopen, van 5 naar 40 dollar.

3. The Trade Desk

Programmatic advertising is een van de grootste groeisegmenten in de advertentiemarkt. The Trade Desk is hier marktleider in. Desondanks is de naamsbekendheid van het bedrijf klein en dat biedt kansen voor beleggers.

Volgens InvestorPlace is programmatic advertising de toekomst. Vroeger werden advertenties gekocht en verkocht door mensen. Nu is de technologie zo ver ontwikkeld dat machines zich bezighouden met de handel in advertenties. Dit proces is goedkoper, sneller en efficiënter dan traditionele advertentietransactie-methoden.

The Trade Desk is de beste in dit advertentieproces. Het concern heeft consistent bewezen dat het deze markt domineert, door meerdere opvolgende kwartalen een omzetgroei van meer dan 50% te realiseren.

De wereldwijde reclamemarkt gaat richting de 1 biljoen dollar. Uiteindelijk zullen al deze advertenties, van mobiel tot beeldscherm en van audio tot tv, op geautomatiseerde wijze worden verwerkt. Dat biedt The Trade Desk een mooie kans om ook de komende jaren een krachtige omzet- en winstgroei te realiseren.

4. Twilio

Een ander groot groeigebied in de markt is de CPaaS-markt, wat een afkorting is voor Communication Platforms-as-a-Service. De ongeëvenaarde leider op deze markt is Twilio, leverancier van cloudcommunicatie. Toch is de aandacht van de media voor Twilio relatief laag, afgezet tegen de enorme groeipotentie van dit bedrijf.

CPaaS is een grote groeimarkt. Het omvat bedrijven die real-time mobiele communicatie integreren in hun diensten. De vraag naar deze diensten neemt alleen maar toe, omdat consumenten steeds digitaler worden via mobiele telefoons en bedrijven steeds meer proberen om de communicatie-inspanningen met diezelfde consumenten te personaliseren. Geen van deze trends zal snel veranderen en de vraag naar Twilio's communicatiediensten zal alleen maar groeien.

5. Skechers

In tegenstelling tot veel van de andere aandelen op deze lijst, is Skechers meer een stabiel groeiaandeel in plaats van een enorm groeiaandeel. Maar het bedrijf is wel ondergewaardeerd en dat biedt kansen voor tegendraadse beleggers.

Skechers is een schoenenbedrijf, en de schoenenindustrie is een sector met een relatief lage groei. Toch is Skechers in deze markt altijd een van de snelst groeiende spelers geweest, met een omzetgroei die de afgelopen jaren meestal boven de 10% uitkwam.

Het aandeel wordt verhandeld tegen 16 keer de toekomstige winst. Ter vergelijking: dat is de helft van de koers-winstverhouding van concurrent Nike.

De korting wordt echter veroorzaakt door de marges. Nike heeft gezonde marges en een sterke staat van dienst bij het vergroten van die marges. Skechers heeft al een tijdje problemen met de marge, omdat het bedrijf grote investeringen moest doen om de groei te bekostingen. Maar de cijfers van het laatste kwartaal laten een kentering zien. De omzet, marges en winst zaten vorig jaar in de lift en uit de prognose van het bedrijf blijkt dat dit de nieuwe norm zal zijn voor de toekomst.

6. Stitch Fix

Stitch Fix is een bedrijf dat klanten dozen met kleding toestuurt. Data-analisten van het concern geven advies op maat op basis van informatie zoals reviews en de kleding die door deze klant wordt teruggestuurd. Daarnaast werken er ook stylisten van vlees en bloed die op basis van de aangeleverde adviezen een eindbesluit nemen. Daarmee slaagt Stitch Fix er in om voor zijn klanten gepersonaliseerde en professioneel samengestelde kledingassortimenten samen te stellen.

Gezien de groeiende wens voor personalisatie van de detailhandel, en de toenemende behoefte aan unieke producten, zou Stitch Fix de komende jaren moeten profiteren van een stijgende vraag. Toch wordt het bedrijf nog steeds nauwelijks genoemd in de reguliere financiële media.

Gepersonaliseerd en samengesteld winkelen is de toekomst, zo verwacht InvestorPlace. Er zijn simpelweg te veel kledingopties voor een consument om ze allemaal te filteren en de beste outfits te kiezen. Die klus moet worden gedaan door iemand met meer knowhow en meer tijd. Dat is precies wat Stitch Fix doet.

Het is onvermijdelijk dat dit model voor winkelen de komende jaren aanzienlijk zal toenemen. Stitch Fix zal een enorme concurrentie krijgen op de markt, maar het bedrijf heeft al een goede naam opgebouwd. Zolang dit zo blijft, zal Stitch Fix een gezonde groei laten zien en dat biedt ook potentie voor het aandeel.

Lees ook: 9 dividendaandelen voor elke belegger