Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,700
  • Verschill

    -0,280 -4,68%
  • Volume

    569.243 Gem. (3M) 307,3K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Juuni 2017

3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 73 74 75 76 77 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 eduardo3105 14 juni 2017 10:02
    TomTom?Geverifieerd account @TomTom 18 minuten geleden

    Ready to step into the future of #urban #mobility? Visit #TomTomMaps at #ModellingWorld2017 to discuss traffic data and smart city planning.

    vandaag in Londen
  2. [verwijderd] 14 juni 2017 10:03
    quote:

    Hik schreef op 14 juni 2017 09:52:

    [...]
    @BDB, hij zegt in het filmpje (dit filmpje ken ik zéér goed) "it's 3D information mapped to a 2D image".
    Een camera is niet 3D, een Lidar pointcloud is dat wel.

    Ik denk dat het Bosch eigenlijk niet zo goed uitkwam dat TomTom RoadDNA op basis van Lidar ontwikkeld heeft.
    Bosch had en heeft namelijk zelf geen Lidar in het assortiment. Er viel dus helemaal niets te verdienen. En je weet: een timmerman denkt graag in oplossingen van hout, Bosch denkt graag in oplossingen waarmee de eigen producten ingezet kunnen worden.

    Er moést dus wel een Radar Localisatielaag komen.
    En zie: Daar kwam Musk. Musk wil namelijk ook geen (dure!) Lidar in de Tesla vloot bouwen. Daar vond hij Bosch op zijn pad.
    Bosch heeft de 3D dimensie naar Radar gebracht door (via verschoven metingen in de tijd) Radar Pointclouds toe te passen. Met als bijkomend voordeel nog steeds de ongevoeligheid voor weersomstandigheden.
    Het is dus aan de (soms toch wel geniale) eigenwijsheid van Musk, de engineeringcapaciteiten van Bosch en de vindingrijkheid van TomTom te danken dat we RRS hebben.

    Een kind van 3 ouders, past dat wel in jouw donorgedachte?
    Hik, wat lees ik jouw verhalen toch graag. Heerlijk, een onafhankelijke denker. Ook als het soms schuurt. AB.
  3. Juun 14 juni 2017 10:06
    quote:

    Dokus_ schreef op 14 juni 2017 09:40:

    Heb bij den Drijver wel continue het gevoel dat hij kostte wat kost het aandeel downplayed. Vandaag is het weer android auto en is consumer niet belangrijk. Morgen is het weer tegenvallende cijfers van consumer... iets met stok en hond slaan??

    zo corrupt als de pest is die vent. Remember den Drijver; binnen 3 dagen zijn koersdoel 2x aangepast!!?
    Ik kan mij zo voorstellen dat MdD van Bisera heeft vernomen dat TT bij iedere tender die een EOM uitschrijft wordt gevraagd. En dat TT vervolgens ook op iedere short list terechtkomt is ook geen verrassing. De verschuiving kan erin zitten dat TT steeds vaker verneemt dat het Apple en Google zijn die naast TT op de shortlist staan. En dat zijn dan de nieuwe, en machtige, partijen waar TT het tegen op moet nemen. En dat is toch anders dan tegen een "aftakelend" Here dat 3 jaar achter zou lopen.
  4. jaapxx 14 juni 2017 10:07
    De Europese en wellicht ook Japanse auto-industrie zullen zich niet snel 'overgeven' of liever gezegd 'uitleveren' aan Google cs. Dat zie ik niet gebeuren. Ze willen graag een beetje baas in eigen huis blijven.
  5. [verwijderd] 14 juni 2017 10:11
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 14 juni 2017 10:01:

    [...]
    Geduld, jochie!
    Met geduld krijgen we echt geen betere communicatie vanuit TomTom.

    Het zou mooi zijn als jij met jouw achtergrond (naast technisch ook juridisch) zou meehelpen om IR het vuur aan de schenen te leggen, door een AFM-dossier van ongelijke informatievoorziening en/of misleiding op te bouwen.

    Welke "lastige" vragen kun jij bedenken waar de meiskes (en/of Wakkie) van gaan zweten? Lijkt me een leuke uitdaging voor zo'n intelligente man.
  6. [verwijderd] 14 juni 2017 10:15
    Op mijn vraag aan IR:

    Ik snap er niet veel meer van. Hoe moeten we nu laatste persbericht van 7 juni lezen?
    Is uw Road DNA vervangen door RRS ? Zo ja, honderden miljoenen in Research ingehaald door radar?
    Is RRS Juist aanvullend? Is het gebaseerd op Road DNA?

    U bent ermee bezig sinds juli 2015, dan is het toch aanvullend op Road DNA?

    Graag meer informatie en tevens meer en duidelijkere berichten in de toekomst. De koers is echt een speelbal en daar kunt u iets aan doen.

    Antwoord TT:

    Hartelijk dank voor uw bericht.

    TomTom RoadDNA kan in combinatie met de TomTom HD kaart, de relatieve positie van een voertuig bepalen op basis van lidar observaties. De relatieve positie van een voertuig kan ook bepaald worden op basis van data die het voertuig ontvangt uit radar sensoren en informatie uit de Radar Road Signature layer.

    Wij formuleren persberichten zo compleet mogelijk. Helaas roepen deze in sommige gevallen toch vragen op.

    Mocht u nog andere vragen hebben dan horen wij dat graag.

    Met vriendelijke groeten,

    TomTom Investor Relations | ir@tomtom.com | +31 (0) 20 757 5194 office
    TomTom N.V. | De Ruyterkade 154 | 1011 AC Amsterdam | The Netherlands | www.tomtom.com
  7. [verwijderd] 14 juni 2017 10:21
    Lol..in een bericht over TMG/Talpa werd de AFM omschreven als beurswaakhond.

    De hond waakt dus over de beurs. Ja hun eigen beurs. Vandaag maar wat eerder naar huis "het is zo'n lekker weer..

  8. [verwijderd] 14 juni 2017 10:23
    quote:

    Juun schreef op 14 juni 2017 10:06:

    [...]
    Ik kan mij zo voorstellen dat MdD van Bisera heeft vernomen dat TT bij iedere tender die een EOM uitschrijft wordt gevraagd. En dat TT vervolgens ook op iedere short list terechtkomt is ook geen verrassing. De verschuiving kan erin zitten dat TT steeds vaker verneemt dat het Apple en Google zijn die naast TT op de shortlist staan. En dat zijn dan de nieuwe, en machtige, partijen waar TT het tegen op moet nemen. En dat is toch anders dan tegen een "aftakelend" Here dat 3 jaar achter zou lopen.
    Niks nieuws onder de horizon, ik heb hier een tijdje geleden geschreven dat hoe geweldig het Traffic-product ook wel niet zal zijn, je hoeft Google niet uit te leggen hoe ze met data om moeten gaan. De huidige Google Maps voorziet echt prima in de behoefte om zo snel mogelijk op de bestemming te arriveren.

    Het zal Den Drijver sieren om eens een keer een paar jaren vooruit te kijken en niet steeds over de cijfers te beginnen. Geen enkele fatsoenlijk nadenkende belegger zit in TomTom voor de cijfers. Waarom praat hij niet elke update over de SDC? Dat willen zijn klanten toch weten? Of hij begrijpt zijn doelgroep niet (dan moet hij stoppen), of hij waait op alle winden mee (en dan moet hij ook stoppen).
  9. seren 14 juni 2017 10:39
    idd weinig nieuws onder de horizon.
    alleen dat Den Drijver meer in het kamp Versteeg komt te zitten.
    o je, Google heeft het ook, en Google lijkt gratis.

    Google vraagt de data, en de data is veel meer waard, dat weten de autobouwers ook, en steeds meer particulieren ook. De analist die niet naar de jaarlijkse geldstromen gaat kijken, maar naar de data-generatie moet nog uitgevonden worden.

    TT heeft veel te bieden, als onafhankelijke speler samen met Bosch, of als hulpje van Apple.

  10. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 14 juni 2017 10:43
    [quote alias=xynix id=10095943 date=201706140852]
    [...]
    Haha, ben je al dijkjes met hem aan het bouwen die hij dan vervolgens moet bewaken met geavanceerdere technieken dan zijn vinger in het gaatje stoppen?

    Zit een mooi AI/IoT-projectje in ;).
    [/quote
    Ja hoor, hij leert snel, weet het verschil tussen shovels en back-hoe tractors.
    En op het strand leer ik hem de ribbels in het zand lezen. Julie lopen er gewoon over heen, maar ik zie het verschil tussen eenzijdiger afstroming en ribbels onder branding.

    Ik ben breed fysicus en breed techneut, vergis je niet. Dat komt ervan als je in je volwassen leven meerdere malen van academische discipline veranderd bent. Dankzij de militaire dienst (huh, wasdah?) en de BVD. Waarom denk je dat ik hier zo fanatiek post? Studeerde af bij echte fysici, op de Maliesingel.

    Vertel mij niks over lidar. Ik ben degene die laser-Doppler velocimetrie in NL en elsewhere bij het WL (sorry, Deltaurus) verfijnd heeft tot de kleinste turbulentieschalen. No more to say.

  11. [verwijderd] 14 juni 2017 10:43

    ik blijk MdD de laatste 2 updates anders te lezen dan de meeste hier, hij heeft gewoon gelijk , lees het laatste rapport van MS er maar op na over de sector, die schrijft ook dat Big Tech zich positioneert voor de sector

    MdD stuurt aan op een overname voor de Kaarten, wellicht heel TT , of een splitsen en gelijk heeft hij

    ze zetten gewoon druk op HG en TT, ben het er helemaal mee eens, of performen of opzouten en het een ander laten doen
    we weten dat de sector groeit, we weten dat ook het spelersveld zal veranderen

    moet je eens lezen wat Morgan Stanley over de sector denkt, die zien gewoon Big Tech zich positioneren, dit zijn bedrijven met miljarden aan overschot en bestedingspower om hun weg in de sector te Kopen als het moet, Intel is daarmee bezig.

    allemaal super goed nieuws voor de Kaarten van TT, aandeel moet omhoog
    Apple gaat wat 5 miljard uitgeven voor mapping om het zelfde niveau te bereiken waar TT nu aan staat ?? en dat met een mapwaarde aan de beurs voor TT van 1 miljard, als je Telematics eruit tilt, dat kan toch niet en toch staat het zo aan de Beurs
    Ja, niet voor lang meer.

    één groot enigma dit hele circus om TT
  12. harrysnel 14 juni 2017 10:53
    Ik zie vandaag opnieuw een bevestiging voor mijn mening dat Den Drijver meest waardeloze analist is die ik volg. Opnieuw switcht hij voor wat betreft de onderbouwing van zijn advies en koersdoel. Hij kletst over alle zaken waar het juist niet over gaat. Dat doet hij voortdurend. Vorig jaar juni sluit TT Telematics een deal met PSA en hij komt met een rapport waar hij de EBIT verwachting 2016-2018 verlaagt en deze Telematics deal buiten beschouwing laat. Gaat daarbij van strategische focus als onderbouwing voor advies naar korte termijn cijfers.......en moet daarbij zijn koersdoel wel van E15 binnen half jaar naar E9 bijstellen. Kletst aanvankelijk over >E100mln orders voor Automotive die lonken om zich vervolgens zorgen te maken over de Camera's en PND's. TomTom gaat in zee met NVIDIA en Den Drijver lult over een "parking app" die Renault mogelijk met Here ontwikkelt. En nu komt hij ineens met een Google/Apple verhaal. Alsof hij niet weet dat Maps ingebouwd dienen te worden voor iedere zelfrijdende auto. Alsof hij niet weet dat ADAS features steeds belangrijker worden in Map. Alsof hij niet weet dat het belangrijkste nieuws komt van Bosch ipv Google/Apple (speelt al jaren). Alsof hij denkt dat autobouwers en Bosch de Cloud + data zomaar gaan weggeven aan "Big Tech". En: TomTom zat toch in sweetspot tussen Tech en de autobouwers? Dan kan TomTom toch ook via Apple/Google profiteren?

    Waarom doet Martijn dit?

    Omdat hij niet anders kan. Het ontbreekt hem aan visie mbt koersontwikkeling van een aandeel. Zijn adviezen + koersdoelen moeten keer of 30 per jaar bijgesteld worden. Zijn functie is het creëeren van volatiliteit en handelsvolume door te zwammen over zijn angsten en kansen die hij denkt te zien bij een fonds. Hij kletst een gewenste richting op en fungeert als spreekbuis voor het management. Krijgt af en toe een stukje brood toegeworpen zoals het "Subaru nieuws" waar hij dan goede sier mee kan maken. Dit doet hij ook bij andere fondsen. Het geleuter van vandaag had ook over DocData kunnen gaan.

    Over het strategisch inzicht van Den Drijver:

    - TomTom gaat in 2005 voor E17,5 naar de beurs. De eerste 2,5 jaar (!) geeft Den Drijver een Reduce advies waarbij hij wel steeds zijn koersdoel verhoogt omdat TomTom voortdurend blijft oplopen naar alltimehigh van E65. Den drijver heeft dan een koersdoel staan van Reduce met koersdoel van ongeveer E30. Stijging van 2,5 jaar volledig gemist.

    - December 2007 draait Den Drijver naar Accumulate en daarna Buy met een hoog koersdoel. Koers gaat vervolgens in een halfjaar tijd tot onder de E10. Gedurende deze periode herhaalt Den Drijver tijdens de afstort zijn buy advies. Daar deed hij wel aan mee.

    Beste voor Den Drijver zou zijn geweest om nooit meer de mond over TomTom open te trekken. Dat zou bij Innoconcepts ook het beste zijn geweest ipv beleggers meetrekken in een zeepbel. Strategische ontwikkelingen bij TomTom totaal verkeerd ingeschat en dan nu toch nog steeds een mening hebben over TomTom. Lachwekkend, maar als je niets anders kunt, dan is het jezelf voor schut zetten voor geld voor sommige mensen een acceptabele optie. Ik vind het vooral sneu.

    Jmho

    @Seren: volledig mee eens.
  13. Dokus 14 juni 2017 10:55
    quote:

    W schreef op 14 juni 2017 10:43:

    ik blijk MdD de laatste 2 updates anders te lezen dan de meeste hier, hij heeft gewoon gelijk , lees het laatste rapport van MS er maar op na over de sector, die schrijft ook dat Big Tech zich positioneert voor de sector

    MdD stuurt aan op een overname voor de Kaarten, wellicht heel TT , of een splitsen en gelijk heeft hij

    Het is gewoon heel gekleurd 1 kant op kijken wat MdD doet. Niet echt heel objectief als je het mij vraagt. Ik zie niet in wat zijn opmerkingen voor druk zet op HG. HG heeft nooit problemen gehad met de koers. Zelfs niet toen deze op 4 eu stond.

    MdD is bewust aan het downplayen. Alles wat negatief is dat benoemt hij. Alles wat positief is laat hij achterwege.
  14. [verwijderd] 14 juni 2017 10:56
    @Wies Klopt. Den Drijver is vorig jaar begonnen om TT wakker te schudden. Voert de druk op. Wel zeer doorzichtig af en toe ook nog. Eerst een heel uitgebreid artikel over opsplitsen etc en dan de hint in de CC.
    Goddijn wil niet? OK dan het hold advies
    En nu weer dit verhaal....

    Goddijntje is lekker aan het varen op z'n J-class jacht. Lekker tussen de mannen. Meedoen met de superrijken.
    Maar als ie weer terugkeert aan de De Ruyterkade dan staat Bisera hem al op te wachten.....

  15. [verwijderd] 14 juni 2017 11:07
    quote:

    W schreef op 14 juni 2017 10:43:

    ik blijk MdD de laatste 2 updates anders te lezen dan de meeste hier, hij heeft gewoon gelijk , lees het laatste rapport van MS er maar op na over de sector, die schrijft ook dat Big Tech zich positioneert voor de sector

    MdD stuurt aan op een overname voor de Kaarten, wellicht heel TT , of een splitsen en gelijk heeft hij

    ze zetten gewoon druk op HG en TT, ben het er helemaal mee eens, of performen of opzouten en het een ander laten doen
    we weten dat de sector groeit, we weten dat ook het spelersveld zal veranderen

    moet je eens lezen wat Morgan Stanley over de sector denkt, die zien gewoon Big Tech zich positioneren, dit zijn bedrijven met miljarden aan overschot en bestedingspower om hun weg in de sector te Kopen als het moet, Intel is daarmee bezig.

    allemaal super goed nieuws voor de Kaarten van TT, aandeel moet omhoog
    Apple gaat wat 5 miljard uitgeven voor mapping om het zelfde niveau te bereiken waar TT nu aan staat ?? en dat met een mapwaarde aan de beurs voor TT van 1 miljard, als je Telematics eruit tilt, dat kan toch niet en toch staat het zo aan de Beurs
    Ja, niet voor lang meer.

    één grote enigma dit hele circus om TT
    Ik zeg niet dat Den Drijver dingen zegt die niet waar zijn, maar dat het irrelevante onderwerpen zijn voor de toekomst van TomTom. Nu kiest hij er voor om een update te geven over dat Google/Apple steeds meer in de auto komen (no shit, Sherlock). Er is vorige week een strategische (vervolg)deal gesloten met Bosch. Of heeft hij dat persbericht toevallig even gemist?

    Het gaat mij er om waar (in dit geval) Den Drijver de nadruk op legt en wat voor invloed dat heeft op het sentiment. Het is totaal onnodig dat TomTom 8% daalt op (bijvoorbeeld) een omzetwaarschuwing, omdat Consumer tegenvalt. Consumer? Waar hebben wij het over? Het is een onderdeel dat ongetwijfeld goed is voor datapunten etcetera, maar die mag je voor de belegger gewoon op 0 zetten (zoals ING en ABN).

    Edit: ik zie dat Harrysnel het hierboven uitgebreid heeft toegelicht. (zie dit als een samenvatting, haha)
  16. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 14 juni 2017 11:07
    quote:

    desmi schreef op 13 juni 2017 22:00:

    Deze keynote vond ik wel leuk om te kijken

    www.youtube.com/watch?v=IuhBj0ZW3yM&a...

    Niet direct tt, maar hij heeft wel een paar goede punten (en is totaal geen voorstander van hoe Tesla het aanpakt).

    Komt van deze club: www.nds-association.org/#partners

    let ook op wie daar allemaal aan mee doen!
    Dit is van de laatste (gaat direct naar tt stuk)

    youtu.be/YkE46jOwt-0?t=15220
    Sorry hoor, die laatste link stemt me echt verdrietig. Zijn mijn standaardisatie-opvolgers zo zielig en amateuristisch geworden? Een zootje dus in kleine bijeenkomsten van vakidioten?

    Sorry hoor, maar als dit 'Sensoris' is: I feel pity for you.

  17. [verwijderd] 14 juni 2017 11:21
    Met wat ik net heb beschreven in het achterhoofd, wil ik mijn complimenten maken aan Xynix en Jelle. Sommige mensen noemen het verspeelde energie en zinloos, maar een tegengeluid is zo belangrijk wanneer zulke incompetente analisten alle aandacht in de media krijgen. Het imago dat TomTom heeft (PND's) moet echt structureel worden aangepast aan 'potentieel SDC-leverancier', alvorens significante koerswinst een realiteit wordt.

    Dat kan overigens in 1 klap gebeuren wanneer TomTom een deal bekendmaakt met haar HDmaps, maar die markt lijkt vooralsnog erg gesloten. En dat is mijn grootste inschattingsfout van het afgelopen jaar.
  18. [verwijderd] 14 juni 2017 11:28
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 14 juni 2017 11:07:

    [...]
    Sorry hoor, die laatste link stemt me echt verdrietig. Zijn mijn standaardisatie-opvolgers zo zielig en amateuristisch geworden? Een zootje dus in kleine bijeenkomsten van vakidioten?

    Sorry hoor, maar als dit 'Sensoris' is: I feel pity for you.

    Die laatste had ik gepost voor dat ik m zelf had gekeken. Was geen doorkomen aan, totaal emotieloos en zonder enig stukje overtuiging.
3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 73 74 75 76 77 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 22 april

    1. NL investeringen februari
    2. SAP Q1-cijfers
    3. NL consumentenvertrouwen april
    4. NL prijzen bestaande koopwoningen maart
    5. ING jaarvergadering
    6. VS Chicago Fed-index maart
    7. EU consumentenvertrouwen april (voorlopig)
  2. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht