Word abonnee en neem Beursduivel Premium

Beter Bed 2018

3.891 Posts
Pagina: «« 1 ... 74 75 76 77 78 ... 195 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 31 mei 2018 11:52
    quote:

    Aafje Aasgier schreef op 31 mei 2018 11:41:

    [...]

    Als ik even meega in deze gedachtengang: in België wonen ook veel Turken en toch is de omzet daar met 60% (!) gestegen. Hoe verklaar je dat dan?

    www.deaandeelhouder.nl/nieuws/2018/04...
    Ja zo kan ik ook nog wel even doorgaan....Zwitserland en Spanje lieten daarentegen een omzetdaling zien van respectievelijk 17,2 en 26,7 procent.

    Dit is gewoon hoe ik er over denk, mijn visie en verder even goede vrienden
  2. [verwijderd] 31 mei 2018 12:17
    quote:

    K9 schreef op 31 mei 2018 11:52:

    [...]
    ....Zwitserland en Spanje lieten daarentegen een omzetdaling zien van respectievelijk 17,2 en 26,7 procent.

    ......en Nederland, België, Zweden en Oostenrijk lieten een omzetstijging zien van respectievelijk 4,8, 60,1, 22,9 en 1,6 procent.
  3. forum rang 6 Rowi62 31 mei 2018 13:36
    leesvoer. (Duits)
    www.merkur.de/leben/wohnen/branchen-n...

    Er staat onder andere in dat de bestaande stationaire branche nu ook via internet succesvol de klant naar de winkel krijgt (Danische Betten wordt geciteerd) waar het bed/matras klaarstaat. Ook las ik dat Emma ook in Duitsland via Matratzen Concord beschikbaar is. En..een gebruikt Emma matras dat retour komt wordt als B-ware weer verkocht of als het echt vies is vernietigd. Verspilling !
  4. [verwijderd] 31 mei 2018 16:21
    quote:

    Rowi62 schreef op 31 mei 2018 13:36:

    leesvoer. (Duits)
    www.merkur.de/leben/wohnen/branchen-n...

    Er staat onder andere in dat de bestaande stationaire branche nu ook via internet succesvol de klant naar de winkel krijgt (Danische Betten wordt geciteerd) waar het bed/matras klaarstaat. Ook las ik dat Emma ook in Duitsland via Matratzen Concord beschikbaar is. En..een gebruikt Emma matras dat retour komt wordt als B-ware weer verkocht of als het echt vies is vernietigd. Verspilling !

    Emma wordt nu idd verkocht in de Beter Bed winkels voor een on-line prijs en met 100 dagen retourgarantie. Je kunt de matrassen daar uitproberen en nog even sparren met een medewerker van Beter Bed over je aankoop. Er zijn zoveel winkels in Duitsland dat er altijd wel 1 in de buurt is. Thuisbezorgen is gratis. Kan iemand me uitleggen wat, na deze aanpassingen van Beter Bed, nog een reden is op Internet te kopen bij een aanbieder zonder winkels?
  5. forum rang 6 effegenoeg 31 mei 2018 17:22
    quote:

    daja schreef op 31 mei 2018 17:11:

    Mijn onderbouwing is dat 10 x de koerswinst het maximale is wat ik wil betalen voor een bedrijf met zeer weinig groeipotentieel
    Ok, je durft geen geld uit te geven.
    Ik zie het als een laatcyclisch bedrijf dat nu toch wel eens een leuke performance kan laten zien.
    Zo ja, dan in enkele dagen drie euro koers winst erbij.
  6. domin8tor 31 mei 2018 17:42
    quote:

    Paco de belegger schreef op 31 mei 2018 16:21:

    [...]Emma wordt nu idd verkocht in de Beter Bed winkels voor een on-line prijs en met 100 dagen retourgarantie. Je kunt de matrassen daar uitproberen en nog even sparren met een medewerker van Beter Bed over je aankoop. Er zijn zoveel winkels in Duitsland dat er altijd wel 1 in de buurt is. Thuisbezorgen is gratis. Kan iemand me uitleggen wat, na deze aanpassingen van Beter Bed, nog een reden is op Internet te kopen bij een aanbieder zonder winkels?

    Voor de gemakzucht die bij mensen heerst. Zie ook waarom men toch thuisbezorgd.nl hanteert ipv de telefoon op te pakken naar je dönerboer. Ik zoek naar Emma matras, en schuw niet dat online te bestellen. Overigens doe ik dat ook niet bij zulke uitgaven, verwacht ook wel bestaansrecht voor woningwinkels. Maar dan in het wat hogere segment. Het gros v/d bevolking zal gewoon voor gemak gaan en denkt niet altijd aan de middenstand. Beter Bed blinkt dan nergens in uit, online webshop is niet beter of beter te vinden dan die van Emma zelf. Verder heb je met al die fysieke winkels veel teveel kosten t.o.v. een pure online player. Ga je nooit winnen, dus je omzet kan prima zijn , voor aandeelhouders wordt er weinig verdiend.
  7. [verwijderd] 31 mei 2018 17:51
    quote:

    domin8tor schreef op 31 mei 2018 17:42:

    [...]

    Voor de gemakzucht die bij mensen heerst. Zie ook waarom men toch thuisbezorgd.nl hanteert ipv de telefoon op te pakken naar je dönerboer. Ik zoek naar Emma matras, en schuw niet dat online te bestellen. Overigens doe ik dat ook niet bij zulke uitgaven, verwacht ook wel bestaansrecht voor woningwinkels. Maar dan in het wat hogere segment. Het gros v/d bevolking zal gewoon voor gemak gaan en denkt niet altijd aan de middenstand. Beter Bed blinkt dan nergens in uit, online webshop is niet beter of beter te vinden dan die van Emma zelf. Verder heb je met al die fysieke winkels veel teveel kosten t.o.v. een pure online player. Ga je nooit winnen, dus je omzet kan prima zijn , voor aandeelhouders wordt er weinig verdiend.
    Gemak is een punt maar.. veel consumenten willen toch even vergelijken en het lig-verschil voelen. En als ze door de bomen het bos niet meer zien toch even checken bij een verkoper dat ze echt wel het goede matras hebben. Bij een gevestigde merknaam. Daar ligt denk ik de toegevoegde waarde. Beter Bed heeft ook een kostenvoordeel, namelijk dat het gekochte matras bijna nooit teruggestuurd wordt terwijl dat bij online players wel zo is (ik dacht 5% - 10%).
  8. [verwijderd] 31 mei 2018 18:04
    quote:

    Paco de belegger schreef op 31 mei 2018 17:51:

    [...]
    Beter Bed heeft ook een kostenvoordeel, namelijk dat het gekochte matras bijna nooit teruggestuurd wordt terwijl dat bij online players wel zo is (ik dacht 5% - 10%).
    Der Handelsverband Textil schätzt, das bei den Branchen-Newcomern 10 bis 20 Prozent der Matratzen zurückgeschickt werden. Im stationären Handel seien es weniger als zwei Prozent. Für Leifeld ist eine hohe Rücklaufquote zudem "ökologisch nicht so sinnvoll". Das Start-up Emma spricht von einer Quote von fünf bis zehn Prozent. Retouren-Matratzen mit bester Qualität würden gereinigt und neu aufbereitet als B-Ware weiterverkauft. Retouren mit starken Gebrauchsspuren würden entsorgt. Casper spendet nach eigenen Angaben zurückgeschickte Matratzen an karikative Einrichtungen.

    www.wiwo.de/unternehmen/handel/wachse...
  9. [verwijderd] 31 mei 2018 19:06
    quote:

    Aafje Aasgier schreef op 31 mei 2018 18:04:

    [...]

    Der Handelsverband Textil schätzt, das bei den Branchen-Newcomern 10 bis 20 Prozent der Matratzen zurückgeschickt werden. Im stationären Handel seien es weniger als zwei Prozent. Für Leifeld ist eine hohe Rücklaufquote zudem "ökologisch nicht so sinnvoll". Das Start-up Emma spricht von einer Quote von fünf bis zehn Prozent. Retouren-Matratzen mit bester Qualität würden gereinigt und neu aufbereitet als B-Ware weiterverkauft. Retouren mit starken Gebrauchsspuren würden entsorgt. Casper spendet nach eigenen Angaben zurückgeschickte Matratzen an karikative Einrichtungen.

    www.wiwo.de/unternehmen/handel/wachse...
    Aafje kent haar feiten, reken maar eens uit wat dat de on-liners kost
  10. forum rang 6 Rowi62 31 mei 2018 19:35
    De grünen moeten ivm het milieu het matras online gedoe dus maar verbieten of is het verbetten.
  11. Brokie Even 1 juni 2018 07:26
    quote:

    daja schreef op 31 mei 2018 17:11:

    Mijn onderbouwing is dat 10 x de koerswinst het maximale is wat ik wil betalen voor een bedrijf met zeer weinig groeipotentieel
    Jij baseert je op cijfers van vorig jaar, die waarschijnlijk niet representatief zijn voor die van dit jaar. Als het dit jaar op 18 miljoen uitkomt, wat niet onwaarschijnlijk is. Dan zit je daar al lang en breed aan.
  12. [verwijderd] 1 juni 2018 09:11
    quote:

    domin8tor schreef op 31 mei 2018 17:42:

    [...]

    Verder heb je met al die fysieke winkels veel teveel kosten t.o.v. een pure online player. Ga je nooit winnen, dus je omzet kan prima zijn , voor aandeelhouders wordt er weinig verdiend.
    „Die hohen Marketingkosten fressen die Margen der Start-ups auf“, sagt Alexander Graf. Auch Jochen Krisch ist skeptisch, ob die Geschäftsmodelle der Start-ups langfristig funktionieren.

    Matratzen Concord hat sein Onlinewerbebudget auf einen mehrstelligen Millionenbetrag versiebenfacht. Marcus Diekmann, der Digital-, E-Commerce- und Omnichannel-Direktor, sagt: „Bei uns zahlen sich die hohen Kosten aber aus, weil wir die Kunden sowohl in den Onlineshop als auch in den Laden locken.“

    www.brandeins.de/magazine/brand-eins-...
  13. [verwijderd] 1 juni 2018 09:31
    quote:

    domin8tor schreef op 31 mei 2018 17:42:

    [...]

    Verder heb je met al die fysieke winkels veel teveel kosten t.o.v. een pure online player. Ga je nooit winnen, dus je omzet kan prima zijn , voor aandeelhouders wordt er weinig verdiend.
    Das Problem für Casper ist: Bruno, Emma, Eve, Leo, Buddy & Co. haben eine ähnliche Strategie und ein ähnliches Produkt. Und weil alle bei Google und Facebook werben wollen, sind die Ausgaben für Onlinemarketing enorm gestiegen.

    Um eine einzige Matratze zu verkaufen, gibt Eve insgesamt 245 Pfund für Marketing aus.
    [i]
    Das günstigste Matratzenmodell von Eve kostet 349 Pfund. Die Kosten für Marketing und Herstellung sind höher, als die verkaufte Matratze einbringt. Im ersten Halbjahr 2017 machte Eve einen Verlust von 9,1 Millionen Pfund.[/i]

    www.brandeins.de/magazine/brand-eins-...

    Bovendien hebben de start-ups ook nog te maken met een hoog percentage retourmatrassen wat natuurlijk nog meer kosten met zich meebrengt:

    www.wiwo.de/unternehmen/handel/wachse...
  14. [verwijderd] 1 juni 2018 09:48
    quote:

    Aafje Aasgier schreef op 1 juni 2018 09:31:

    [...]

    Das Problem für Casper ist: Bruno, Emma, Eve, Leo, Buddy & Co. haben eine ähnliche Strategie und ein ähnliches Produkt. Und weil alle bei Google und Facebook werben wollen, sind die Ausgaben für Onlinemarketing enorm gestiegen.

    Um eine einzige Matratze zu verkaufen, gibt Eve insgesamt 245 Pfund für Marketing aus.
    [i]
    Das günstigste Matratzenmodell von Eve kostet 349 Pfund. Die Kosten für Marketing und Herstellung sind höher, als die verkaufte Matratze einbringt. Im ersten Halbjahr 2017 machte Eve einen Verlust von 9,1 Millionen Pfund.[/i]

    www.brandeins.de/magazine/brand-eins-...

    Bovendien hebben de start-ups ook nog te maken met een hoog percentage retourmatrassen wat natuurlijk nog meer kosten met zich meebrengt:

    www.wiwo.de/unternehmen/handel/wachse...
    Dan kan het niet anders dan dat er binnenkort een on-liner failliet gaat. Met boze klanten die wel betaald hebben maar niet geleverd. En matrassen die niet meer retour kunnen. Dat is wel gunstig voor Beter Bed.
  15. [verwijderd] 1 juni 2018 10:06
    quote:

    Paco de belegger schreef op 1 juni 2018 09:48:

    [...]

    Dan kan het niet anders dan dat er binnenkort een on-liner failliet gaat.
    ......of overgenomen wordt door een traditionele verkoper zoals BB. Nico Ingberg concludeerde in zijn laatste column over BB:

    "Het enige dat je dus kan doen, is terugvechten, of de aanvaller overnemen. Beter Bed kan wel wat geld lenen met haar solide balans dus dat is een mogelijkheid".

    www.iex.nl/Column/278708/Online-kusse...
  16. [verwijderd] 1 juni 2018 10:14
    Weet iemand hoe de shorters nu al die geleende en verkochte aandelen weer terug gaan kopen? Als ze het via de beurs doen drijft dat de koers enorm op. Een alternatief is dat ze van een partij buiten de beurs kopen. Maar die wil dan waarschijnlijk een premium als de verwachting omhoog is. Hoe kunnen de shorters hier nou nog zonder kleerscheuren uit komen?
  17. Picton 1 juni 2018 12:22
    quote:

    Paco de belegger schreef op 1 juni 2018 10:14:

    Weet iemand hoe de shorters nu al die geleende en verkochte aandelen weer terug gaan kopen? Als ze het via de beurs doen drijft dat de koers enorm op. Een alternatief is dat ze van een partij buiten de beurs kopen. Maar die wil dan waarschijnlijk een premium als de verwachting omhoog is. Hoe kunnen de shorters hier nou nog zonder kleerscheuren uit komen?
    Ik hoop juist dat ze er met flinke kleerscheuren af gaan komen lol.

    Maar ze zullen de boel wel wat gaan manipuleren (angst inboezemen) zodat er nog wat angsthazen uit stappen. Dan kunnen ze die aandelen toch weer wat goedkoper oppakken.
    Dit is nu de 2e keer dat de koers naar rond de e7.50 werd gedigereerd, dit kunnen ze nogmaals proberen natuurlijk!

    1 positief BB berichtje zou hier meteen een einde aan maken!
3.891 Posts
Pagina: «« 1 ... 74 75 76 77 78 ... 195 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 18 april

    1. NSI Q1-cijfers
    2. Sipef Q1-cijfers
    3. Sligro Q1-cijfers
    4. NL werkloosheid maart
    5. Deliveroo trading update
    6. Easyjet trading update
    7. Econocom Q1-cijfers
    8. PostNL €0,03 ex-dividend
    9. Procter & Gamble Q1-cijfers
    10. VS steunaanvragen - wekelijks
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht