Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,460
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    957.240 Gem. (3M) 313,7K
  • Bied

    5,510  
  • Laat

    5,510  
+ Toevoegen aan watchlist

Tom Tom Januari 2017

3.615 Posts
Pagina: «« 1 ... 76 77 78 79 80 ... 181 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. emilio!.! 10 januari 2017 07:11
    goedemorgen, heeft iemand een verklaring voor de lange radio stilte omtrent telematics, sinds september geen nieuws berichten meer
  2. apollo 10 januari 2017 07:32
    quote:

    emilio!.! schreef op 10 januari 2017 07:11:

    goedemorgen, heeft iemand een verklaring voor de lange radio stilte omtrent telematics, sinds september geen nieuws berichten meer
    mist
  3. [verwijderd] 10 januari 2017 09:00
    quote:

    emilio!.! schreef op 10 januari 2017 07:11:

    goedemorgen, heeft iemand een verklaring voor de lange radio stilte omtrent telematics, sinds september geen nieuws berichten meer
    Kennelijk weinig inspirerende impulsen voor nieuws aan de verkoopkant (Geen spectaculaire stijging van de abo's? Nieuwe initiatieven met PSA en ERP-integratie vooralsnog commercieel geen echt succes?), productinnovatie (stoort mij persoonlijk misschien wel het meeste) en/of M&A. Kortom gewoon niet de dynamische club die je zou verwachten bij marktleiderschap en alle voordelen die je daarvan zou kunnen hebben.

    Als je de mensen ook zou ontmoeten (zoals ik een aantal malen heb gedaan) dan word je ook niet bepaald getroffen door hun charisma, om het voorzichtig uit te drukken.

    Jammer hoor, want in potentie is dit toch echt een zeer krachtige peiler van TomTom, met prima kruisbestuivingsmogelijkheden met Automotive, Licensing en Smart Cities.
  4. forum rang 7 Dutchy Ron 10 januari 2017 09:04
    blogs.nvidia.com/wp-content/uploads/2...
    uit de Nvidia-blog van vandaag........ZF Bosch, TT, Baidu, Here en Zenrin

    De samenvatting (nogmaals):

    At CES, we announced a series of new partnerships to build out our platform and accelerate the race to self-driving cars. With long-time partner Audi, we announced that we’ll achieve Level 4 autonomous driving in production cars no later than 2020. We also announced that cars from Mercedes-Benz will incorporate products built with NVIDIA within a year. Bosch and ZF, the No. 1 and No. 5 tier 1 auto suppliers, respectively, have adopted the DRIVE PX car computer.

    And we added ZENRIN and HERE to our recent announcements of Baidu and TomTom for HD mapping. The global HD mapping services adopted NVIDIA MapWorks for map processing and live map updates in the car. The DRIVE PX AI car supercomputer does continuous mapping. NVIDIA-powered cars can now achieve Level 4 self-driving throughout the world.
  5. trend follower 10 januari 2017 09:05
    Zoals gisteren al deels vermeld heeft UBS een research rapport geschreven over Europese technologie en platforms. Daarin geven ze aan wat UBS voor de komende periode (12 tot max 18 mnd) interessante sectoren vinden.

    Ik was zeer benieuwd waarom UBS TT een koersdoel verhoging heeft gegeven en of dit puur sector gedreven is of dat dit komt door een aanpassing in de fair value van TT zelf.

    Ik heb daarom nog even contact gezocht met Wies.

    TT staat by UBS wel op het favorietenlijstje. Ze richten zich dan puur op de groeidrijvers van TT (Automotive , Maps, Licensing, Telematics). Daarnaast zijn er maar enkele aanbieders van Maps, waardoor het aanbod van Maps beperkt blijft.

    En UBS is van mening dat door de recente ontwikkelingen omtrent Here, TT ideaal gepositioneerd is en gzocht zal worden door verschillende spelers om hun waardevolle assets.
  6. [verwijderd] 10 januari 2017 09:16
    quote:

    de speurneus schreef op 10 januari 2017 08:45:

    [...]
    CAGR 15%
    Als die CAGR 15% klopt is dat toch eigenlijk erg slappe hap voor TTT als je weet dat Automotive daar uit de reeds afgesloten contracten dik boven zou moeten zitten. Dus TTT daar gewoon flink onder? Bij een marktgroei richting 20% ? @#$!&% ?!!!!

    Je krijgt op zijn minst het gevoel dat de "merknaam" TomTom voor Telematics eigenlijk geen enkele pré is. Net zo min als hun marktleiderschap, hun nauwe banden met de beste mapproducent, tevens absolute marktleider in worldclass Traffic. Waar benutten ze die USP's nu helemaal?
  7. seren 10 januari 2017 09:19
    Mooi dat ook UBS ziet dat de deelneming van Intel in Here goed is voor TT.

    Nu is het wachten op Morgan Stanley, die zien dat ook, en zullen nu een jaar verder vooruit gaan kijken. 2017/2018 ipv 2016/2017
  8. [verwijderd] 10 januari 2017 09:22
    AB Trend follower (en indirect Wies, die ik hoop hier binnenkort weer terug te zien)! Toch weer wat M&A fantasie van de zijlijn. Maar ja, what's new?

    Ik vind persoonlijk de meest interessante ontwikkeling dat het shortersgilde in staking lijkt te zijn gegaan. Er zijn best al mooie momenten geweest om eens lekker op de angst/hebzucht-trommel te roffelen. Maar vooralsnog nog maar weinig van het degelijke ouderwetse manipulatie-vakwerk te bespeuren sinds medio december.
  9. [verwijderd] 10 januari 2017 09:27
    quote:

    xynix schreef op 10 januari 2017 09:16:

    [...]
    Als die CAGR 15% klopt is dat toch eigenlijk erg slappe hap voor TTT als je weet dat Automotive daar uit de reeds afgesloten contracten dik boven zou moeten zitten. Dus TTT daar gewoon flink onder? Bij een marktgroei richting 20% ? @#$!&% ?!!!!

    Je krijgt op zijn minst het gevoel dat de "merknaam" TomTom voor Telematics eigenlijk geen enkele pré is. Net zo min als hun marktleiderschap, hun nauwe banden met de beste mapproducent, tevens absolute marktleider in worldclass Traffic. Waar benutten ze die USP's nu helemaal?
    Eens. Marktgroei Telematics is voor de komende 4 jaar rond de 28%. Als marktleider zou je daar dus boven moeten zitten.

    Telematics is volgens de CEO van Fleetmatics geen high tech maar vooral een simpele sales business. Abonnementen (SAAS-businessmodel) scoren bij fleetowners en tegelijkertijd wat hardware naar binnen fietsen (hand held terminals). De thuisbezorgdienst van AH is bijvoorbeeld klant van TomTom.

    Die 15% CAGR is wel zo'n beetje de absolute bodem. Zeker als je bedenkt dat het orderboek Automotive de afgelopen jaren spectaculair is gegroeid en er nu meer en meer modellen in de markt komen met TomTom-inside. Ook de take-rate groeit sterk de komende jaren.
  10. forum rang 6 tatje 10 januari 2017 09:33
    LBS market trend voor 2016 2017 2018 2019.

    28,86% per jaar samengesteld per jaar.

    Zie eerder geplaatst artikel.

    Key vendors
    - AutoNavi (Alibaba Group)
    - Dianping
    - Google
    - HERE
    - MapmyIndia
    - NavInfo
    - Near
    - Telenav
    - TomTom

    Laat ik nu bij mijn berekening met 20% CARG per jaar samengesteld voor 2016 2017 2018 2019 voor Tom Tom.

    Licensing op 5% hebben gezet
    Telematics op 10% hebben gezet.
    Automotive op 28% hebben gezet.

    per jaar samengesteld voor 2016 2017 2018 2019.

    Tja.

    Stel je wint ook nog eens het eindspel bij die lijst van aanbieders.

    Je hebt namelijk winnaars en verliezers.

    Alweer een krent :-)

  11. [verwijderd] 10 januari 2017 09:33
    Trend Flower,

    Bedankt, fijn dat jij dat lijntje nog hebt.
    Ik hoop dat jullie verstandhouding zo is dat als er echt iets te melden valt dat Wies ter oren komt, hij dat via jou wil melden.

    Wies, als je meeleest, bedankt.

    Xynix, het duiken onder de bied spelletje is inderdaad verdwenen.

    Tini

  12. [verwijderd] 10 januari 2017 09:33
    quote:

    groeibriljant schreef op 10 januari 2017 09:27:

    Telematics is volgens de CEO van Fleetmatics geen high tech maar vooral een simpele sales business. Abonnementen (SAAS-businessmodel) scoren bij fleetowners en tegelijkertijd wat hardware naar binnen fietsen (hand held terminals). De thuisbezorgdienst van AH is bijvoorbeeld klant van TomTom.
    En als er nou één markpartij is die het wel nog een beetje "higtech" zou kunnen maken met allerlei voor traffic geoptimaliseerde matching algoritmes tussen vervoersvraag en vervoeraanbod, dan is dat wel TTT.

    Maar sinds de ontwikkeling van hun APIs slaan ze geen deuk meer in de technologische boter. Zonde, zonde, zonde!

    Benchmarking? Ik heb nog niks gehoord van zo'n ultra-logische uitbreiding van hun dienstenpallet. Jammer, jammer, jammer!
  13. [verwijderd] 10 januari 2017 09:36
    quote:

    Misschien schreef op 10 januari 2017 09:33:

    Xynix, het duiken onder de bied spelletje is inderdaad verdwenen.
    Wel wat "koersbeheersingsacties" gisteren (o.a. dumpje van 8,95 naar 8,90), maar fanatiek drukken om de koers willens en wetens in elkaar te rammen heb ik al een tijdje niet meer gezien.

    Als ik zeker zou weten dat we weer een fase van koersbeheersing in zouden gaan dan zou ik weer een periode van "dubbel premiemelken" gaan inlassen. Maar vooralsnog ben ik voorzichtig met het schrijven van call-opties. Zou zonde zijn als het alsnog gaat knallen. Qua TA zou er nog wel een spannende stijging in kunnen zitten, puur op marktdynamiek. En fundamenteel lijkt er weinig beletsel.
  14. trend follower 10 januari 2017 09:41
    quote:

    xynix schreef op 10 januari 2017 09:22:

    AB Trend follower! Toch weer wat M&A fantasie van de zijlijn. Maar ja, what's new?

    Ik vind persoonlijk de meest interessante ontwikkeling dat het shortersgilde in staking lijkt te zijn gegaan. Er zijn best al mooie momenten geweest om eens lekker op de angst/hebzucht-trommel te roffelen. Maar vooralsnog nog maar weinig van het degelijke ouderwetse manipulatie-vakwerk te bespeuren sinds medio december.
    Ja de markt is inderdaad hot en daar profiteert TT natuurlijk ook van. Alleen al als je naar de afgelopen weken kijkt hoeveel samenwerkingen zich hebben voorgedaan.

    Het is natuurlijk wachten tot TT meer deals bekend maakt. Laten we niet vergeten dat de gecommuncieerde omzet in de eerste 3 kwartalen nog maar enkele namen heeft opgeleverd. Volvo en Lucid Motors wat in mijn ogen niet direct significant business op gaat leveren.

    Verder ben ik heel benieuwd hoe HG naar die samenwerkingen kijkt van de concurrent. Ik weet wel dat SNS meerdere malen de CFO heeft gevraagd voor feedback op deze recent aangekondige stake van Tencent & Navinfo in Here. Het enige wat Taco kwijt wilde is dat ze zelf geen betekenisvolle relatie hebben met Navinfo.

  15. [verwijderd] 10 januari 2017 09:45
    quote:

    tatje schreef op 10 januari 2017 09:33:

    Telematics op 10%
    Dan zouden ze zich toch kapot moeten schamen?! Dan ben je toch wel een loser eerste klas bij de gegeven marktgroei. Of niet dan?!
  16. forum rang 6 tatje 10 januari 2017 09:56
    quote:

    xynix schreef op 10 januari 2017 09:45:

    [...]
    Da zouden ze zich toch kapot moeten schamen!
    Mee eens.

    Maar gaan de vrachtwagenbouwers zich zelf niet MEER met Telematics bemoeien.

    Kiest de vrachtwagenbouwer of de klant.

    Gaat Telematics naar 28% groei per jaar, dan blijft Automotive achter en dan geloof ik niet.

    15% CARG van Harold is wel erg mager, ik heb er al 20% van gemaakt.

    We gaan het zien !

    15% CARG van Harold zal een soort gemiddelde zijn, maar de .....

    The winnar takes it all.

    Wat eu poppeke he.

    www.youtube.com/watch?v=iyIOl-s7JTU

    Hopelijk komt mijn Tom Tom droom uit.

    www.youtube.com/watch?v=_HMjOiHqE18

3.615 Posts
Pagina: «« 1 ... 76 77 78 79 80 ... 181 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
    4. Dui inkoopmanagersindex diensten april (voorlopig) volitaliteit verwacht
    5. Dui samengestelde inkoopmanagersindex april
    6. EU samengestelde inkoopmanagersindex april
    7. VK samengestelde inkoopmanagersindex april
    8. 3M Q1-cijfers
    9. GE Aerospace Q1-cijfers
    10. General Motors Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht