Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

7,205
  • Verschill

    -0,070 -0,96%
  • Volume

    77.713 Gem. (3M) 272,7K
  • Bied

    7,195  
  • Laat

    7,205  
+ Toevoegen aan watchlist

Tom Tom Januari 2017

3.615 Posts
Pagina: «« 1 ... 95 96 97 98 99 ... 181 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. mjmj 12 januari 2017 22:24
    quote:

    relpinda schreef op 12 januari 2017 20:02:

    [...]

    Zo te lezen hebben de kenners jouw vraag niet meer gezien tussen al hun eigen geweld.

    Maar dit heb ik voor je gevonden, ik hoop dat je er wat aan hebt, mvrgr. :)

    LIDAR (LIght Detection And Ranging of Laser Imaging Detection And Ranging) is een technologie die de afstand tot een object of oppervlak bepaalt door middel van het gebruik van laserpulsen. De techniek is vergelijkbaar met radar, dat echter radiogolven gebruikt in plaats van licht.
    Lidar - Wikipedia
    nl.wikipedia.org/wiki/Lidar

    LZA
    Thx. Ik neem aan dat de laserpulsen niet gevaarlijk zijn. Wat nog niet duidelijk is waarom de dingen zo duur zijn.
  2. BravoDelft 12 januari 2017 22:35
    quote:

    mjmj schreef op 12 januari 2017 22:24:

    [...]

    Thx. Ik neem aan dat de laserpulsen niet gevaarlijk zijn. Wat nog niet duidelijk is waarom de dingen zo duur zijn.
    Probeer eens te Googlen: why is lidar so expensive :)
  3. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 13 januari 2017 07:27
    quote:

    relpinda schreef op 12 januari 2017 20:02:

    [...]
    Zo te lezen hebben de kenners jouw vraag niet meer gezien tussen al hun eigen geweld.
    Maar dit heb ik voor je gevonden, ik hoop dat je er wat aan hebt, mvrgr. :)

    LIDAR (LIght Detection And Ranging of Laser Imaging Detection And Ranging) is een technologie die de afstand tot een object of oppervlak bepaalt door middel van het gebruik van laserpulsen. De techniek is vergelijkbaar met radar, dat echter radiogolven gebruikt in plaats van licht.
    Lidar - Wikipedia
    nl.wikipedia.org/wiki/Lidar
    Hier een aanvullende uitleg uit bij sommigen zeer (im)populaire bronnen:
    www.laserveil.com/nl/politie-lasers-i...

    www.motorfreaks.nl/artikel/nieuws/alg...

  4. [verwijderd] 13 januari 2017 07:33
    TOMTOM TRAFFIC INCREASES ITS GLOBAL FOOTPRINT TO 54 COUNTRIES ADDING ARGENTINA AND COLOMBIA

    Number of source devices hits the 500 million milestone

    Amsterdam, 13 January 2017 – TomTom (TOM2) today announced the introduction of its real-time traffic service in Argentina and Colombia, increasing the coverage in South America to four countries (after Brazil and Chile) and extending the global reach to 54 countries. Aiding the growth in countries has been the continuous growth in the supply of GPS location trace information to the TomTom traffic fusion engine which has now surpassed 500 million smartphones, transport systems and portable navigation devices. This increased volume of source data will pave the way for further geo-expansion opportunities in 2017 and beyond.

    TomTom is world renown for delivering high quality map based products and the introduction of real time traffic services in these new countries will offer up-to-date information on road conditions such as traffic congestions, roadworks and closures. With this information, drivers will be able to find suitable routes that help them to avoid the worst areas and enable them to save significant time during their journeys.

    “Traffic congestion remains a major problem for many countries around the world – particularly in larger metropolitan areas,” said Ralf-Peter Schäfer, Head of Traffic and Travel Information at TomTom. “Argentina and Colombia are no different and now we can offer data to enable informed routing decisions taking into account the dynamically changing situation on the road from TomTom’s real-time traffic information”.

    If you would like to know more about traffic visit the TomTom city website:

    www.tomtom.com/en_gb/traffic-news/
  5. [verwijderd] 13 januari 2017 07:34
    TOMTOM TRAFFIC VERHOOGT ZIJN WERELDWIJDE AANWEZIGHEID TOT 54 LANDEN HET TOEVOEGEN VAN ARGENTINIË EN COLOMBIA

    Aantal source-apparaten raakt de 500 miljoen mijlpaal



    Amsterdam, 13 januari 2017 - TomTom ( TOM2 ) kondigde vandaag de introductie van de real-time verkeersinformatie in Argentinië en Colombia, het verhogen van de dekking in Zuid-Amerika naar vier landen (na Brazilië en Chili) en de uitbreiding van het wereldwijde bereik tot 54 landen. Ondersteuning van de groei in landen is de voortdurende groei in het aanbod van GPS-locatie trace informatie naar de TomTom verkeer fusie motor die nu heeft overtroffen 500 miljoen smartphones, transportsystemen en draagbare navigatiesystemen geweest. Deze toename van het volume van de brongegevens zal de weg vrij voor verdere geografische expansie mogelijkheden effenen in 2017 en daarna.

    TomTom is wereldwijd bekend om het leveren van hoge kwaliteit kaart gebaseerde producten en de introductie van real-time verkeersdiensten in deze nieuwe landen zullen up-to-date informatie over de toestand van de wegen, zoals verkeersopstoppingen, wegwerkzaamheden en afsluitingen bieden. Met deze informatie, zal bestuurders in staat zijn om geschikte routes die hen helpen om de ergste gebieden te vermijden en hen in staat stellen om veel tijd te besparen tijdens hun reizen te vinden.

    "Verkeersopstoppingen blijft een groot probleem voor veel landen over de hele wereld - met name in grotere stedelijke gebieden", zegt Ralf-Peter Schäfer, hoofd van de verkeers- en reisinformatiediensten bij TomTom. "Argentinië en Colombia zijn niet anders en nu kunnen we de gegevens bieden om weloverwogen routing beslissingen rekening houdend met de dynamisch veranderende situatie op de weg van TomTom's real-time verkeersinformatie in te schakelen".

    Als u meer wilt weten over het verkeer bezoek de TomTom stad website weten:

    www.tomtom.com/en_gb/traffic-news/



    -EINDE-
  6. [verwijderd] 13 januari 2017 07:40
    TomTom's traffic dominantie is momenteel gebaseerd op 2 componenten: (A) het aantal probes en (B) de "fusion engine".

    (A) wordt nu sterk benadrukt maar kan in de komende 5 jaar geleidelijk behoorlijk onder druk komen te staan naarmate er meer connected wagens op de weg komen. Dat zal dan ook de lakmoesproef worden voor het al dan niet "unieke" karakter van (B), de fusion engine (en afgeleide producten als city.tomtom.com).

    TomTom mag niet te lang wachten met het zorgen dat ze ook commercieel successen boeken. Want anders kunnen ze eindigen met een kale kop van het "brainpicken" door anderen en gigantische koppijn.
  7. trend follower 13 januari 2017 07:49
    Ik heb gisteren nog contact gehad met Wies of hij enig zicht heeft op de plotselinge marktbeweging van TT gisteren.

    Denk dat de optiebelangen voor nu de overhand wat hebben, er staat veel voor 2017 uit, met name de spread 9 call tegen de 7 put, diegene die de 9 call hebben verkocht zullen proberen TT er wat onder te houden zodat ze niet dreigen uitgevoerd te worden, maar
    Ik zie dit allemaal als tijdelijk en denk dat we swift naar 10 euro gaan

    Verder is er een handelaar ( geen analist ) die van mening is

    “ HG is TT’s housekeeper , the house is no longer his “

    Nu is dit wat gechargeerd zo geschreven, maar men denkt toch echt dat TT’s toekomst toch ligt in partnership of onder een ander dak

    Verder zijn er ook de mening toegedaan dat de waarde in TT in de assets zit en niet zo zeer wat TT aan deze assets gaat verdienen, TT is thans beter af onafhankelijk te opereren, zo kunnen zij meer deals winnen, dat geeft verder toegevoegde waarde aan de toko, maar de kosten van kaarten ( voor updates en onderhoud is verschrikkelijk duur , Apple zei “ maps is a very expensive biz to run “ , dat laat wel zien dat op de LT het voordeel van TT thans toch een bewegend doel is, uiteindelijk gaat het grote geld van Google en de Duitse automakers met Here the gap dichten, en uiteindelijk gaan autofabrikanten ook met Google in zee

    Heel TT is een timing kwestie, op het juiste moment kapitaliseren , dit is wat mi ook staat te gebeuren, dus samenvatten mijn oordeel
    TT is een hoog speculatief aandeel vanwege het feit dat de echte winst voor de aandeelhouders komt niet zo zeer uit groei van het bedrijf , doch het moment waarop de tent van eigenaar wisselt, je moet het dus echt als een “ bingo” verhaal zien, en we zien dat ook duidelijk aan het koersgedrag

    Koers is allemaal prijssetting bij TT om aandelen van eigenaar te doen wisselen via opties en andere constructies en dit allemaal voor de uiteindelijke finale transactie naar een ander huis.

    Je moet dus zweten bij TT en blijven zitten en denken we kunnen langzaam wat beter en soms wat minder voor koers, maar de echte bonanza is een overnight verhaal en dan zijn we ook gelijk klaar.

    Het blijft allemaal een kwestie van wanneer en dat is soms frustrerend, soms angstig, zeker als je positieve geluiden over het bedrijf hoort en dit niet terug ziet in de koers, daar is dus een reden voor

    Het komt wel meer voor een goed bedrijf qua ontwikkeling is geen garantie voor een succesvol aandeel en wij werken niet bij TT, wij zijn aandeelhouder en hebben dan ook enkel baat bij het laatste – denk wel dat 2017 hier verandering in brengt en de vraag is of dit nog een stappenplan voor ons allemaal gaat worden, dus 10 , 12, 15 – 20 euro wellicht, of in één X klaar aan 12 of 15


    Maar scoren gaan we er wel op vanaf hier aan 8/9 euro.

    Succes
  8. [verwijderd] 13 januari 2017 07:59
    Goedemorgen Trend Flower,

    Je bewijst mij een dienst, ik kan niet voor anderen spreken.
    Al die technologie bijdragen zijn prachtig, maar de kijk op het aandeel was s'morgens altijd heel welkom, jij neemt de rol over en ik bedank je ervoor.

    Niet dat het enige garantie geeft, maar het is wel een klein steuntje in de rug.

    prettige dag,

    Tini
  9. JanssenB 13 januari 2017 07:59
    Gisteren flinke daling, meer dan de rest van de beurs.
    Vandaag een PB.
    Begint haast gewoon te worden.
    Past wel een beetje in het verhaal van trend follower.
    Enige wat je kunt doen is er proberen naar te handelen.

  10. keak 13 januari 2017 08:04
    En jahoor weer een grote daling voor dat er een persbericht komt!! de toezicht houders hebben de oogkleppen weer op!!
  11. [verwijderd] 13 januari 2017 08:09
    Je moet dus zweten bij TT en blijven zitten en denken we kunnen langzaam wat beter en soms wat minder voor koers, maar de echte bonanza is een overnight verhaal en dan zijn we ook gelijk klaar.

    Ik quote dit stukje even van trendfollower...(overigens zeer veel dank voor de info!!)

    Zou mooi zijn. Kan je je weer eens richten op een serieuze belegging.
  12. [verwijderd] 13 januari 2017 08:19
    quote:

    Misschien schreef op 13 januari 2017 07:59:

    Goedemorgen Trend Flower,

    Je bewijst mij een dienst, ik kan niet voor anderen spreken.
    Al die technologie bijdragen zijn prachtig, maar de kijk op het aandeel was s'morgens altijd heel welkom, jij neemt de rol over en ik bedank je ervoor.

    Niet dat het enige garantie geeft, maar het is wel een klein steuntje in de rug.

    prettige dag,

    Tini
    Dat is voor mij ook welkome extra "input" van Wies/Trendfollower (AB).

    Zo'n dag als gisteren laat weer zien hoe gemakkelijk het mes door de boter kan. Het mogelijk zeer positieve TomTom-verhaal wordt zo weinig gedragen in de markt dat de koers nog steeds precies daar kan worden neergezet waar "men" die wil hebben.

    Dus ik sluit niet uit dat kort voor een "Bingo" de koers nog even kei- en keihard onderuit geschoffeld wordt: misschien wel 6 of zelfs nog daaronder? Ben je daar als particuliere belegger mentaal tegen opgewassen? Want reken maar dat op zo'n moment ook de "nieuwsstroom" ondersteunend zal zijn voor het "mind-fucken". We hebben genoeg gezien om niet naïef te hoeven zijn.

    Er zijn gewoon geen sectorkopers die zodanig in TomTom geloven dat die een eventuele down-manipulatie keihard willen afstraffen. De macht is nog volledig aan de "centen-mannetjes".
  13. trend follower 13 januari 2017 08:33
    quote:

    Misschien schreef op 13 januari 2017 07:59:

    Goedemorgen Trend Flower,

    Je bewijst mij een dienst, ik kan niet voor anderen spreken.
    Al die technologie bijdragen zijn prachtig, maar de kijk op het aandeel was s'morgens altijd heel welkom, jij neemt de rol over en ik bedank je ervoor.

    Niet dat het enige garantie geeft, maar het is wel een klein steuntje in de rug.

    prettige dag,

    Tini
    Tini, ik ben een lange termijn belegger, maar voor mij is het ook zeer waardevol hoe het spel gespeeld wordt op de korte termijn. Vandaar dat ik zo nu en dan met Wies contact leg. Ik probeer op basis van die input te spelen met opties om zodoende te profiteren van de volatiliteit die opduikt, wetende waar de belangen liggen van de verschillende marktpartijen.

    Doe je voordeel er mee!
  14. Levy 13 januari 2017 08:37
    quote:

    xynix schreef op 13 januari 2017 08:19:

    [...]
    Dat is voor mij ook welkome extra "input" van Wies/Trendfollower (AB).

    Zo'n dag als gisteren laat weer zien hoe gemakkelijk het mes door de boter kan. Het mogelijk zeer positieve TomTom-verhaal wordt zo weinig gedragen in de markt dat de koers nog steeds precies daar kan worden neergezet waar "men" die wil hebben.

    Dus ik sluit niet uit dat kort voor een "Bingo" de koers nog even kei- en keihard onderuit geschoffeld wordt: misschien wel 6 of zelfs nog daaronder? Ben je daar als particuliere belegger mentaal tegen opgewassen? Want reken maar dat op zo'n moment ook de "nieuwsstroom" ondersteunend zal zijn voor het "mind-fucken". We hebben genoeg gezien om niet naïef te hoeven zijn.

    'De markt' daar spelen zakenbanken ook een rol en een grote zakenbank is UBS en die verhoogde het koersdoel voor TT in stapjes van 8,50 naar 8,70 naar 9 en recentelijk naar 10,40. Dus die 6 of lager lijkt mij sterk.
  15. forum rang 6 Tom3 13 januari 2017 08:41
    quote:

    xynix schreef op 13 januari 2017 08:19:

    [...]
    Dat is voor mij ook welkome extra "input" van Wies/Trendfollower (AB).

    Zo'n dag als gisteren laat weer zien hoe gemakkelijk het mes door de boter kan. Het mogelijk zeer positieve TomTom-verhaal wordt zo weinig gedragen in de markt dat de koers nog steeds precies daar kan worden neergezet waar "men" die wil hebben.

    Dus ik sluit niet uit dat kort voor een "Bingo" de koers nog even kei- en keihard onderuit geschoffeld wordt: misschien wel 6 of zelfs nog daaronder? Ben je daar als particuliere belegger mentaal tegen opgewassen? Want reken maar dat op zo'n moment ook de "nieuwsstroom" ondersteunend zal zijn voor het "mind-fucken". We hebben genoeg gezien om niet naïef te hoeven zijn.

    Er zijn gewoon geen sectorkopers die zodanig in TomTom geloven dat die een eventuele down-manipulatie keihard willen afstraffen. De macht is nog volledig aan de "centen-mannetjes".
    Als opties zo vatbaar voor marktmanipulatie is zou je volgens mij beter aandelen dan opties kunnen hebben. Aandelen die volledig gebaseerd zijn op toekomstige winsten zijn nogal volatiel, ook al zijn die winsten bij Tom2 goed calculeerbaar. Opties versterken dat beeld alleen maar. Ik heb dus geen opties maar gewoon plain vanilla aandelen.
  16. [verwijderd] 13 januari 2017 08:45
    quote:

    all 2getthere schreef op 13 januari 2017 08:43:

    Tom3, is ook mijn stelling.
    Turbo's met ruimere stoploss, zijn ook ideaal. Werk er al zeker 10 jaar mee. Ideaal....maar heb er ervaring mee....
3.615 Posts
Pagina: «« 1 ... 95 96 97 98 99 ... 181 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 16 april

    1. China economische groei eerste kwartaal 5% (YoY) volitaliteit verwacht
    2. China industriële productie maart
    3. China detailhandelsverkopen maart
    4. B&S Group Q4-cijfers
    5. Fastned Q1-cijfers
    6. VK werkloosheid feb
    7. SBM Offshore $0,83 ex-dividend
    8. PostNL jaarvergadering
    9. Kendrion €0,45 ex-dividend
    10. EU handelsbalans feb
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht