Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

7,120
  • Verschill

    -0,155 -2,13%
  • Volume

    26.134 Gem. (3M) 272,7K
  • Bied

    7,120  
  • Laat

    7,125  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom februari 2017

3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 52 53 54 55 56 ... 179 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. VanillaSky 8 februari 2017 12:50
    quote:

    Kazoo schreef op 8 februari 2017 12:34:

    HG zegt tegen RTLZ dat het bruto resultaat in de komende vier jaar 'echt spectaculair' zal verbeteren.

    Ik neem aan dat er om 14.00 dan een analist zal vragen daar wat getallen op te plakken. Als het 'echt spectaculair' is dan weet je dus wat het is anders kan je zo'n opmerking niet maken.

    Indien dit niet aan bod komt heb ik in ieder geval nog een extra vraag voor a.s. vrijdag, al vrees ik dat daar niet iemand zal staan die die vraag kan/mag beatwoorden.
    Daar gaan toch geen getallen op geplakt worden. Maargoed spectaculair stijgen dat geloof ik best. Laat zeggen dat de winst gaat stijgen naar 35-40 centen adjusted WPA over 4 jaar. Dan is dat toch een 40-60% winststijging, dat is spectaculair te noemen. Dat het nog steeds niet heel veel is dat is een ander verhaal, de stijging is spectaculair.
  2. recital 8 februari 2017 12:51
    quote:

    sammie1988 schreef op 8 februari 2017 12:35:

    kansloos tini...
    nooit geschoten is altijd mis
  3. [verwijderd] 8 februari 2017 12:56
    quote:

    recital schreef op 8 februari 2017 12:51:

    [...]
    nooit geschoten is altijd mis
    En zo is dat, hoe meer mensen eraan gaan trekken, hoe lastiger het wordt.

    Tini
  4. [verwijderd] 8 februari 2017 12:59
    quote:

    Accuboor schreef op 8 februari 2017 12:37:

    [...]
    We gaan van een CAGR van 15% tm 2020 voor de 3 Bu's nu naar het bruto resultaat van T2 gaat 'echt spectaculair' stijgen...

    Maar wat de markt echt wil weten is wat de ambitie mbt WPA is de periode tm 2020. Lijkt me toch geen enkel probleem om dit te uiten als dit zo gaat stijgen.

    Kom op TomTom!! WPA-ambitie in 2020 = EUR......
    Ambitie Goddijn is 50% marktaandeel Automotive in 2020 (interview ProBeleggen).
    Daarbij past een omzet Automotive van boven de 1 miljard en een koers van boven de 100 euro.
    (CEO HERE verwacht met 50% marktaandeel te groeien naar een omzet van rond de 6 miljard in 2025)

    Mijn inschatting is dat Goddijn zich heeft vergist en 50% marktaandeel orderintake Automotive heeft bedoeld. Komt die omzetgrens ergens in 2021/2022.

    De vergissing van Goddijn in het recente interview met BNR is echter veel kwalijker. Daarin zie hij dat de omzet Sports in 2016 was verdubbeld. Dat zou dus 138 miljoen moeten zijn. Blijkt nu een regelrechte leugen te zijn geweest.

    Hopelijk is Goddijn er vrijdag a.s. bij en kunnen de bezoekers beide punten eens duidelijk bespreken met TomTom.
    Anders wordt het de AVA.
  5. forum rang 6 Tom3 8 februari 2017 13:03
    quote:

    groeibriljant schreef op 8 februari 2017 12:59:

    [...]

    Ambitie Goddijn is 50% marktaandeel Automotive in 2020 (interview ProBeleggen).
    Daarbij past een omzet Automotive van boven de 1 miljard en een koers van boven de 100 euro.
    (CEO HERE verwacht met 50% marktaandeel te groeien naar een omzet van rond de 6 miljard in 2025)

    Mijn inschatting is dat Goddijn zich heeft vergist en 50% marktaandeel orderintake Automotive heeft bedoeld. Komt die omzetgrens ergens in 2021/2022.

    De vergissing van Goddijn in het recente interview met BNR is echter veel kwalijker. Daarin zie hij dat de omzet Sports in 2016 was verdubbeld. Dat zou dus 138 miljoen moeten zijn. Blijkt nu een regelrechte leugen te zijn geweest.

    Hopelijk is Goddijn er vrijdag a.s. bij en kunnen de bezoekers beide punten eens duidelijk kunnen bespreken met TomTom.
    Anders wordt het de AVA.
    Die leugens wil ik er aanstaande vrijdag ook nog wel inwrijven. Dat ondermijnt toch elke uitspraak over de toekomst. Ben nu echt blij dat ik bij ben.
  6. [verwijderd] 8 februari 2017 13:04
    Vorig jaar ik meen bij Q3 cijfers op 21 oktober. Analisten voorspelden 250 mio automotive orders, HG rapporteerde er 200mio. Gevolg? Koers TT op dei dag -1,75% naar beneden en de 2 weken hierop nog eens -12%.

    En wat blijkt nu? Automotive orders 2016 zijn 300 mio!! HG zorgt er WEER voor dat de koers vorig jaar beneden ging door te weinig inzage in de cijfers te geven. Hij had ook een verwachting kunnen uitspreken dat er nog 100 mio aan zat te komen.

    Vandaag gaat de 300 mio order helemaal aan ons voorbij omdat nu de outlook WEER tegenvalt. Eind van het jaar valt dat natuurlijk weer enorm mee want de outlook is zeer conservatief maar dat maakt niet uit. Koers gaat NU flink onderuit en eind van het jaar wordt er niet positief gereageerd op een meevallende outlook want dan zijn er weer zaken die DAN tegenvallen.

    Man, man. HG waar ben je mee bezig?
  7. [verwijderd] 8 februari 2017 13:06
    quote:

    groeibriljant schreef op 8 februari 2017 12:59:

    [...]

    Ambitie Goddijn is 50% marktaandeel Automotive in 2020 (interview ProBeleggen).
    Daarbij past een omzet Automotive van boven de 1 miljard en een koers van boven de 100 euro.
    (CEO HERE verwacht met 50% marktaandeel te groeien naar een omzet van rond de 6 miljard in 2025)

    Mijn inschatting is dat Goddijn zich heeft vergist en 50% marktaandeel orderintake Automotive heeft bedoeld. Komt die omzetgrens ergens in 2021/2022.

    De vergissing van Goddijn in het recente interview met BNR is echter veel kwalijker. Daarin zie hij dat de omzet Sports in 2016 was verdubbeld. Dat zou dus 138 miljoen moeten zijn. Blijkt nu een regelrechte leugen te zijn geweest.

    Hopelijk is Goddijn er vrijdag a.s. bij en kunnen de bezoekers beide punten eens duidelijk kunnen bespreken met TomTom.
    Anders wordt het de AVA.
    Mijn inschatting is dat jij je vergist en niet zo'n klein beetje ook met je 100 euro.
  8. [verwijderd] 8 februari 2017 13:13
    quote:

    groeibriljant schreef op 8 februari 2017 12:59:

    [...]

    Ambitie Goddijn is 50% marktaandeel Automotive in 2020 (interview ProBeleggen).
    Daarbij past een omzet Automotive van boven de 1 miljard en een koers van boven de 100 euro.
    (CEO HERE verwacht met 50% marktaandeel te groeien naar een omzet van rond de 6 miljard in 2025)

    Mijn inschatting is dat Goddijn zich heeft vergist en 50% marktaandeel orderintake Automotive heeft bedoeld. Komt die omzetgrens ergens in 2021/2022.

    De vergissing van Goddijn in het recente interview met BNR is echter veel kwalijker. Daarin zie hij dat de omzet Sports in 2016 was verdubbeld. Dat zou dus 138 miljoen moeten zijn. Blijkt nu een regelrechte leugen te zijn geweest.

    Hopelijk is Goddijn er vrijdag a.s. bij en kunnen de bezoekers beide punten eens duidelijk bespreken met TomTom.
    Anders wordt het de AVA.
    Orderboek BU Automotive is obv takerate die de OEM's inschatten en zijn mogelijk te conservatief. Het orderboek nu is 950mln, en deze business wordt in 4-5jaar uitgeleverd, dus een omzet van 200mln+ voor BU Automotive is al verzekerd. Met een stijgende takerate kan dit zomaar 300-400mln worden. Aangezien dit allemaal software is verdwijnt de extra omzet direct naar de netto-winst. Ik sta niet raar te kijken als de BU Automotive zelfstandig een WPA gaat halen van EUR1,50
  9. mjmj 8 februari 2017 13:14
    quote:

    Tom3 schreef op 8 februari 2017 13:03:

    [...]

    Die leugens wil ik er aanstaande vrijdag ook nog wel inwrijven. Dat ondermijnt toch elke uitspraak over de toekomst. Ben nu echt blij dat ik bij ben.
    Ik schat zo in dat HG zich niet laat zien vrijdag en dat op dergelijke vragen alleen maar mistige antwoorden komen.
  10. forum rang 9 objectief 8 februari 2017 13:17
    quote:

    groeibriljant schreef op 8 februari 2017 12:59:

    [...]

    Ambitie Goddijn is 50% marktaandeel Automotive in 2020 (interview ProBeleggen).
    Daarbij past een omzet Automotive van boven de 1 miljard en een koers van boven de 100 euro.

    De vergissing van Goddijn in het recente interview met BNR is echter veel kwalijker. Daarin zie hij dat de omzet Sports in 2016 was verdubbeld. Dat zou dus 138 miljoen moeten zijn. Blijkt nu een regelrechte leugen te zijn geweest.

    Gordijn heeft een verwachting uitgesproken en als dit niet uitkomt is dat geen leugen maar een afwijkende uitkomst.
    De verwachting dat Automotive boven de 1 miljard zou uitkomen in 2020 weten we nog niet, maar dat de koers dan >100 euro zou zijn heet hij nooit gezegd.
    Zoveel marge zit er niet op die omzet.
  11. Kazoo 8 februari 2017 13:21
    quote:

    mjmj schreef op 8 februari 2017 13:14:

    [...]

    Ik schat zo in dat HG zich niet laat zien vrijdag en dat op dergelijke vragen alleen maar mistige antwoorden komen.
    Zoals ik al eerder heb aangegeven is het voor mij dan gedaan. Als we worden afgescheept met een tweederangs manager en dito antwoorden dan mag iemand mijn aandelen hebben voor de dan geldende dagprijs.
  12. [verwijderd] 8 februari 2017 13:25
    Ter afwisseling op alle fundamentele bijdragen het volgende.
    Sinds eind december 2016 heeft zich in de daggrafiek van TomTom een toppatroon ontwikkeld, een hoofd-schouder-patroon. Dit is in de technische analyse een patroon met hoge betrouwbaarheid. De neklijn ervan ligt op 8,45, het hoogste punt is 9,13. Op 6 februari is het patroon afgerond met een doorbraak door de neklijn. Het koersdoel is 7,77. 7 februari vond er een terugtest plaats, geheel volgens de theorie.
    Vandaag staat 7,77 op de borden. De koers is zelfs lager geweest. Bij 7,65 ligt het 61,8% Fibonacci-niveau van de stijging 6,74 – 9,13. 7,65 is een cruciaal niveau. Daalt de koers hieronder dan is een daling mogelijk naar 6,74, de bodem van 9 november 2016. Maar 7,65 kan ook de bodem zijn geweest.
  13. pielsje 8 februari 2017 13:29
    quote:

    Wolfsen schreef op 8 februari 2017 13:25:

    Ter afwisseling op alle fundamentele bijdragen het volgende.
    Sinds eind december 2016 heeft zich in de daggrafiek van TomTom een toppatroon ontwikkeld, een hoofd-schouder-patroon. Dit is in de technische analyse een patroon met hoge betrouwbaarheid. De neklijn ervan ligt op 8,45, het hoogste punt is 9,13. Op 6 februari is het patroon afgerond met een doorbraak door de neklijn. Het koersdoel is 7,77. 7 februari vond er een terugtest plaats, geheel volgens de theorie.
    Vandaag staat 7,77 op de borden. De koers is zelfs lager geweest. Bij 7,65 ligt het 61,8% Fibonacci-niveau van de stijging 6,74 – 9,13. 7,65 is een cruciaal niveau. Daalt de koers hieronder dan is een daling mogelijk naar 6,74, de bodem van 9 november 2016. Maar 7,65 kan ook de bodem zijn geweest.

    Het kan vriezen of dooien toch Wolfsen?
  14. [verwijderd] 8 februari 2017 13:33
    quote:

    pielsje schreef op 8 februari 2017 13:29:

    [...]

    Het kan vriezen of dooien toch Wolfsen?
    leuke technische analyse, maar de fundamenten zijn inmiddels gewijzigd..... Je moet naar beide kijken.....
  15. [verwijderd] 8 februari 2017 13:33
    quote:

    Mr. President schreef op 8 februari 2017 13:04:

    Vorig jaar ik meen bij Q3 cijfers op 21 oktober. Analisten voorspelden 250 mio automotive orders, HG rapporteerde er 200mio. Gevolg? Koers TT op dei dag -1,75% naar beneden en de 2 weken hierop nog eens -12%.

    En wat blijkt nu? Automotive orders 2016 zijn 300 mio!! HG zorgt er WEER voor dat de koers vorig jaar beneden ging door te weinig inzage in de cijfers te geven. Hij had ook een verwachting kunnen uitspreken dat er nog 100 mio aan zat te komen.

    Vandaag gaat de 300 mio order helemaal aan ons voorbij omdat nu de outlook WEER tegenvalt. Eind van het jaar valt dat natuurlijk weer enorm mee want de outlook is zeer conservatief maar dat maakt niet uit. Koers gaat NU flink onderuit en eind van het jaar wordt er niet positief gereageerd op een meevallende outlook want dan zijn er weer zaken die DAN tegenvallen.

    Man, man. HG waar ben je mee bezig?

    PERFECT GEZEGD
    Goddijn waar ben je mee bezig?
    De particuliere aandeelhouders hou je een worst voor je rapporteert verlies maar de kas is ondertussen wel gegroeid naar 133 miljoen
  16. [verwijderd] 8 februari 2017 13:34
    Ja, TA geeft geen voorspellingen. Het is op waarschijnlijkheden gebaseerd. Maar de afronding van het toppatroon was er één uit het boekje. Overigens ga ik hier geen discussie aan over de waarde van TA.
  17. PGV 8 februari 2017 13:41
    quote:

    Mr. President schreef op 8 februari 2017 13:04:

    Vorig jaar ik meen bij Q3 cijfers op 21 oktober. Analisten voorspelden 250 mio automotive orders, HG rapporteerde er 200mio. Gevolg? Koers TT op dei dag -1,75% naar beneden en de 2 weken hierop nog eens -12%.

    En wat blijkt nu? Automotive orders 2016 zijn 300 mio!! HG zorgt er WEER voor dat de koers vorig jaar beneden ging door te weinig inzage in de cijfers te geven. Hij had ook een verwachting kunnen uitspreken dat er nog 100 mio aan zat te komen.

    Vandaag gaat de 300 mio order helemaal aan ons voorbij omdat nu de outlook WEER tegenvalt. Eind van het jaar valt dat natuurlijk weer enorm mee want de outlook is zeer conservatief maar dat maakt niet uit. Koers gaat NU flink onderuit en eind van het jaar wordt er niet positief gereageerd op een meevallende outlook want dan zijn er weer zaken die DAN tegenvallen.

    Man, man. HG waar ben je mee bezig?

    Ik denk dat het bewust word gedaan, de koers laten klappen en dan voor een prikkie vd beurs halen,met hulp van Goldman Suchs en JdM.
  18. MichaT. 8 februari 2017 13:44
    quote:

    PGV schreef op 8 februari 2017 13:41:

    [...]

    Ik denk dat het bewust word gedaan, de koers laten klappen en dan voor een prikkie vd beurs halen,met hulp van Goldman Suchs en JdM.
    Dan is het risico toch wel erg groot dat iemand zijn verhaal gaan halen.
3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 52 53 54 55 56 ... 179 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 16 april

    1. China economische groei eerste kwartaal 5% (YoY) volitaliteit verwacht
    2. China industriële productie maart
    3. China detailhandelsverkopen maart
    4. B&S Group Q4-cijfers
    5. Fastned Q1-cijfers
    6. VK werkloosheid feb
    7. SBM Offshore $0,83 ex-dividend
    8. PostNL jaarvergadering
    9. Kendrion €0,45 ex-dividend
    10. EU handelsbalans feb
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht