Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,520
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    546.527 Gem. (3M) 317,5K
  • Bied

    5,580  
  • Laat

    5,580  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Juuni 2017

3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 19 20 21 22 23 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Kuiken 7 juni 2017 14:32
    bron automotiv news:

    Bosch, TomTom developing high-res mapping system

    June 7, 2017 @ 7:30 am
    Katie BurkeTwitter RSS feed
    11
    Shares


    Send us a Letter
    Have an opinion about this story? Click here to submit a Letter to the Editor, and we may publish it in print.

    German auto supplier Robert Bosch and mapmaker TomTom are developing a high-resolution mapping system using the supplier's radar sensors.

    The technology is intended for use in self-driving cars, helping vehicles determine their location within centimeters, Bosch said Wednesday. Road data will be collected via the radar sensors in real time, which the supplier said allows for greater range and detail than camera sensors. TomTom will integrate this data into its mapping system.

    "Cars arriving on the market in years to come with the assistance functions of tomorrow will be running the map for the automated vehicles of the future," Bosch board member Dirk Hoheisel said in a statement.

    Bosch said it will begin collecting data by 2020. The supplier said it will need separate fleets of 1 million vehicles collecting information via radar sensors in North America, Europe and Asia Pacific to ensure mapping accuracy.

    Bosch's radar sensors, originally developed for driver assistance functions, can detect moving objects up to about 270 yards away, compared with the 165-yard capability of camera sensors. The supplier is adapting these sensors to also detect non-moving objects to create more holistic maps.

    High-definition mapping has become a growing sector as the industry prepares for the deployment of autonomous vehicles, which will need to be able to accurately pinpoint their surroundings without a driver at the wheel. The key to creating such detailed and up-to-date maps is massive amounts of data that are constantly being collected.

    Here, a map provider partially owned by Audi, BMW, Daimler and Intel, partnered with camera sensor supplier Mobileye in December to use its sensor data to power intelligent maps. DeepMap, an autonomous-vehicle mapping startup founded by Google Maps veterans James Wu and Mark Wheeler, plans to use data from both camera and lidar sensors on self-driving cars to build its 3D maps in real time.
  2. [verwijderd] 7 juni 2017 14:45
    Uit de press release

    Harold Goddijn, CEO of TomTom, said: “We’ve been working hard to create the HD Map needed for autonomous driving, including localisation attributes such as TomTom’s RoadDNA. It’s exciting to be launching this additional localisation layer with Bosch in the form of the Radar Road Signature – that greatly increases the robustness of localisation under all circumstances.”

    Not wanting to spoil the party, maar als ik het goed lees zegt Goddijn wij launchen het samen, niet wij ontwikkelden dit samen. Het lijkt een bosch product als layer op een tomtom map. En ook concurrerend met road dna? Door het samen te brengen wordt dat voor de buitenwereld verzacht?

    Wel goed voor tomtom hd map sales als de tomtom map en bosch localisatie als gezamenlijk pakketje worden aangeboden, maar bosch zal ook map agnostic werken. Die willen het here consortium natuurlijk ook als klant. Al zit daar nu mobileye tussen met haar localisatie dienst.
  3. apieslapie 7 juni 2017 14:48
    quote:

    *Justin* schreef op 7 juni 2017 14:45:

    Uit de press release

    Harold Goddijn, CEO of TomTom, said: “We’ve been working hard to create the HD Map needed for autonomous driving, including localisation attributes such as TomTom’s RoadDNA. It’s exciting to be launching this additional localisation layer with Bosch in the form of the Radar Road Signature – that greatly increases the robustness of localisation under all circumstances.”

    Not wanting to spoil the party, maar als ik het goed lees zegt Goddijn wij launchen het samen, niet wij ontwikkelden dit samen. Het lijkt een bosch product als layer op een tomtom map. En ook concurrerend met road dna? Door het samen te brengen wordt dat voor de buitenwereld verzacht?

    Wel goed voor tomtom hd map sales als de tomtom map en bosch localisatie als gezamenlijk pakketje worden aangeboden, maar bosch zal ook map agnostic werken. Die willen het here consortium natuurlijk ook als klant. Al zit daar nu mobileye tussen met haar localisatie dienst.
    hai ben je er weer :)
  4. [verwijderd] 7 juni 2017 14:49
    quote:

    Crash Bandicoot schreef op 7 juni 2017 14:29:

    @Wies

    Hoor jij al wat in de wandelgangen?
    enkel wat ik vanochtend schreef na de opening dat het lager zetten vd koers op het scherm is om via een ander handelsplatform aandelen van hand te laten veranderen , dit zien we wel vaker bij TT voor een aankondiging of koersgevoelige informatie zet men het aandeel eerst lager

    als we zien dat we nu weer terug zijn waar we een paar dagen geleden stonden zijn we al bij al niet veel opgeschoten

    wat wel duidelijk is dat Bosch steeds meer interesse toont in de kaarten van TT, aangezien Bosch een mega company is , echt een wereldspeler en daarbij ook nog private bestaat de mogelijkheid dat er toch wel een onderhandse deal tussen de Founders en Bosch in de maak is en dan is het zaak om de koers niet uit de klauw naar boven te laten lopen, maar goed dit is speculatie

    Nogmaals onbegrijpelijk dat HERE nu een 4 miljard mapping company is en heel TT aan de Beurs wankelt aan 2,3 miljard euro , dat laat dus zien dat de verhouding tussen asset waarde en beurswaarde bij TT compleet zoek is en dat is toch georchestreerd naar mijn gevoel.
    waarom ? mogelijk allemaal vanwege een geheime agenda.
  5. Hoop.... 7 juni 2017 14:50
    Discover how "Bosch and TomTom Give Radar Sensors Second Task Making Maps For Autonomous Vehicles" via @forbes
  6. [verwijderd] 7 juni 2017 14:58
    quote:

    Crash Bandicoot schreef op 7 juni 2017 14:24:

    En die 1.07% zijn ongeveer 2.5 miljoen aandelen. Dus als er 0.2% af is zou het kunnen.
    Maar wie weet nog een spike vanmiddag als Amerika open gaat.
    @TT SHORT positie, 1,07% zonder rekening te houden met de posities onder de meldingsplicht en anders 8,41%; www.shortics.com/snapshot.php?company...
  7. forum rang 4 vreemdvermogen 7 juni 2017 15:05
    Hoop niet dat het weer een tegenvaller wordt. Het mooie nieuws zal snel weer in de onderste la geschoven worden. We zie zo ondertussen door de bomen het Bosch niet meer.
  8. harrysnel 7 juni 2017 15:11
    Bosch werkt sinds 2015 met TomTom aan het systeem dat vandaag wordt gepresenteerd aan het brede publiek. Bosch wil leverancier zijn voor alle autobouwers. TomTom wil dat ook.

    Maar: Nokia besloot om Here af te stoten. Om te voorkomen dat Here in handen zou vallen van Uber of Chinezen kopen BMW/Audi/Daimler Here van Nokia. Dit is daarom vooral een defensieve zet geweest.

    Probleem zit hem nu in het feit dat het Consortium eigenaar is geworden van een voormalig toeleverancier en zij min of meer gedwongen waren tot deze verticale integratie. Maar: ook het Consortium wil voor de toekomstige auto's de beste technologie. Wat nu als TomTom betere optie is? Je kunt dat niet uitsluiten dus relaties met TomTom worden niet verbroken. Bosch zit als partner van TomTom op Mapping gebied ook in een "split" dat haar belangrijkste klanten, de Duitsers van het Consortium, concurrent zijn geworden van hun samenwerkingspartner TomTom. En TomTom zelf had de strijd op mappinggebied gebied graag met de "Finnen van Nokia" uitgevochten maar zien nu ineens dat haar klanten ook concurrent zijn geworden.

    Ik denk dat we door deze complexe situatie gezien hebben:

    - dat de Duitsers (volgens artikel in Suddeutsche Zeitung) in het geheim due dilligence gesprekken hebben gevoerd met TomTom terwijl zij bezig waren met de overname van Here. De samenwerking Bosch/TomTom in 2015 opgestart zal ook voor hun interessant zijn (en blijven). Anderzijds zal ook TomTom de Duitsers op het gebied van de zelfrijdende auto als potentiële klant willen behouden. Daarom destijds al gesproken (ook op uitvoerend niveau) tussen Consortium en TomTom.
    - dat Bosch toenadering tot het Consortium heeft gezocht. Niet om deel te nemen in Here maar om zich "te verzekeren van business". Zelfde dus insteek als de gesprekken tussen Consortium en TomTom. Het kopen van Here mag geen sta in de weg zijn voor toekomstige deals.
    - dat Goddijn uitspraak deed: "het is afwachten wat de Duitsers nu eigenlijk met Here willen" en: het is wachten op witte rook bij de Duitsers".

    Zowel het Cosortium, alsmede Bosch en ook TomTom waren dus gebaat bij stilte. Niet de aandeelhouders van TomTom maar dat is een ander verhaal.

    Resultaat is nu dat de Duitsers door het aantrekken van nieuwe deelnemers in Here een dreiging (Here valt in onbekende handen) hebben kunnen ombuigen naar een financieel succesvolle transactie. Zeker als Here ook nog naar de beurs gaat. Dit had niet kunnen lukken als de Duitsers openlijk voor TomTom hadden gekozen en daarmee de technologische voorsprong van het TT platform tov Here hadden onderstreept. NB: VW was op gebied van autonoom rijden al overgestapt van Here naar TomTom (en ook voor Maps VS/ Traffic Europa). In het laatste jaarverslag van TomTom werd VW niet meer als partner genoemd voor autonoom rijden terwijl TT met bijna alle autobouwers aan het testen is.

    Nu de Duitsers stappen hebben gezet mbt Here zal m.i. het rookgordijn wat opgetrokken mogen worden.

    Jmho

  9. jadijako 7 juni 2017 15:12
    was bij de slager, ineens toeters en bellen, gelijk biefstukje genomen, kan een mens niet eens rustig winkelen, bedankt Tommetje
  10. [verwijderd] 7 juni 2017 15:13
    TT is goud, gaat dit jaar echt de €20,00 passeren.
    Diegene die vanmorgen hun stop-losses hebben zien afgaan zijn echt genaaid!!!

    Gelukkig kunnen ze weer instappen voor de vlucht omhoog!;-))
  11. apieslapie 7 juni 2017 15:17
    quote:

    pieterbell schreef op 7 juni 2017 14:58:

    [...]@TT SHORT positie, 1,07% zonder rekening te houden met de posities onder de meldingsplicht en anders 8,41%; www.shortics.com/snapshot.php?company...
    daarom, er moet nog veel gecovered worden. Heel tomtom is al jaren in de ban van de shorters. maar goed, we staan nog steeds superlaag, we hebben de 9,75 al gezien. dit is peanuts, ik ga pas lachen als we minimaal 15 staan.

  12. [verwijderd] 7 juni 2017 15:20
    In het artikel van Forbes staat duidelijk vermeld dat het systeem van Bosch ook compatibel is 'with other conventional map systems'. Dus niet enkel de HD map technology van T2.
    Dus Here kan er ook gebruik van maken?
    Of zie ik dit verkeerd?
3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 19 20 21 22 23 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in