Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

ArcelorMittal LU1598757687

Laatste koers (eur)

23,910
  • Verschill

    -1,610 -6,31%
  • Volume

    2.628.690 Gem. (3M) 2,3M
  • Bied

    23,910  
  • Laat

    23,920  
+ Toevoegen aan watchlist

Juni 2017 Arcelor Mittal

5.219 Posts
Pagina: «« 1 ... 98 99 100 101 102 ... 261 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. alro153 8 juni 2017 19:57
    ik lees heel veel op dit forum, zelf post ik niet nog niet al te veel hier.

    Ik wil 2 personen ontzettend bedanken voor hun bijdrage, is bijna ongelooflijk wat zij ons aan info geven.

    Toekomstbeeld en Voda BEDANKT voor jullie bijdrage.
  2. Stephan 8 juni 2017 19:58
    quote:

    miniature schreef op 7 juni 2017 22:36:

    Morgen weer verder short gaan richting de € 18,00- 17,90 , en long om me heerlijke AF-KLM gaat tenminste al dagen omhoog, gekocht afgelopen maandag op lekker laag koersje van € 10.10 , de verwachtingen zijn volgende week € 11.10 met uitloop naar hoger. Nogmaals ik was en ben een fan van AM maar nu wel short gegaan en verwacht volgende week de € 17.80 te zien
    Je zal maar short zijn gegaan
  3. Crooswijk 8 juni 2017 20:06
    [quote alias=Toekomstbeeld id=10088250 date=201706081853]
    [...]

    Zo te zien heb je nogal wat info gemist. Kan gebeuren. Ik licht al je punten toe alhoewel ik ze allemaal ook eerder al heb beschreven en de details ook op het ILVA draadje te vinden zijn. Maar het is belangrijk dat iedereen weet wat de feiten zijn. Anders krijgen we ruis.

    De 2,4 miljard aan investeringen:
    1.) Zoals je in het laatste advies van Credit Suisse hebt kunnen lezen,
    worden die 2,4 miljard euro aan investeringen uitgesmeerd over maar liefst 6 jaar tm 2023.
    Overigens verzinnen ze het niet zelf maar baseren ze dat op de officiële info vanuit de Italiaanse regering.
    2.) het is ook niet 2,4 miljard wat voor rekening komt van AM, maar alleen het gedeelte van 85% dus 2,040 miljard. Het is immers een JV met twee partners die samen 15% nemen. Die betalen ook mee aan de opstart.

    Dus zeg maar voor het gemak 340 miljoen per jaar tm 2023 voor rekening van AM.
    ILVA draait intussen gewoon door en met de besparingen die AM meebrengt, zal een gemiddeld investeringsbedrag van 340 voor AM de beleggers niet de stuipen op het lijf jagen. Is te vroeg om te zeggen maar kans is natuurlijk dat het uit de te genereren jaarlijkse ILVA cashflow betaald gaat worden.

    De aankoopsom van 1,8 miljard
    Zoals gezegd, het is een JV waarin AM 85% deelneemt. Dus 1,530 miljard euro voor rekening van AM. Dit hoeft pas afgerekend te worden op de dag dat de uitruil van eigenaarschap plaatsvindt. Zoals we gisteren al hebben kunnen lezen is de verwachting dat het nog wel een jaar gaat duren.

    Afvloeingsregeling voor minimaal 2000 man
    Ik zou geschreven hebben maximaal 1.640 mensen.

    Er zijn namelijk nu 14.220 mensen bij ILVA op de personeelslijst.
    Waarvan al 3100 al enkele jaren thuis in de steun zitten en de Italiaanse overheid nog eens 1000 man extra opneemt. Die 4.100 zijn alvast weg zonder dat de JV AM Investco ze ooit zal zien.

    Dus het startpunt moet dan 10.120 mensen zijn.
    Dat brengt de JV AM Investco in 2018 terug naar 9.407 mensen. en in latere jaren naar 8.480 mensen. Met uiteindelijk weer een opbouw naar 10.000 mensen,

    Dus 10.120 - 8.480 = 1.640 mensen. Zeer waarschijnlijk werken ze niet allemaal 40 uur dus wanneer men rekening gaat houden met parttime contracten dan zal het aantal zelfs een stukkie minder zijn. Overigens gaan de onderhandelingen over het precieze aantal nog plaatsvinden maar voor nu zijn dit de kengetallen.

    Er zijn salarissen afgesproken (gemiddelde loonsom per medewerker) van 50.000,- euro voor 2018. Geef ze 2 jaar mee en dan is de JV daaraan 164 miljoen Euro kwijt (waarvan 85% voor AM). Gezien het feit dat men later weer gaat opbouwen zullen er mogelijk ook "terugkom" afspraken tav de ontslagvergoedingen gemaakt worden.
    Valt wel mee wat mij betreft.

    Het bankenconsortium
    Er is, en er zal, geen sprake zijn ve bankenconsortium. Er is sprake van 1 enkele bank De Intesa SanPaolo. En die is partner in de JV en neemt een 5% tot 10% belang. Dus de bank is al geregeld. Geen zorg nodig dat men nu nog een bank moet gaan vinden. Heeft Mittal al lang voor elkaar. En was overigens zelfs een belangrijke voorwaarde om mee te doen aan de bieding.
    De Intesa Sanpaolo zal voorzien in het werkkapitaal waar nodig, dus de korte kredieten die elk kapitaalsintensief bedrijf nodig heeft (het voorfinancieren van de voorraden etc).
    Maar waar natuurlijk assets tegenover komen te staan die de JV overneemt van de Italiaanse overheid.

    Dus extra schulden???? AM heeft nog 4 volle kwarten om kas nog meer te vullen met de komende Nettowinsten en bovendien lossen ze nog flink af in de komende 10.5 maand. 2 miljard USD aan reguliere aflossingen van uitstaande leningen.

    Komt goed, no worry!

    Zo duidelijk, fijn om jou post te lezen. Super en een dikke AB
  4. [verwijderd] 8 juni 2017 20:15
    quote:

    Crooswijk schreef op 8 juni 2017 20:06:

    [quote alias=Toekomstbeeld id=10088250 date=201706081853]
    [...]

    Zo te zien heb je nogal wat info gemist. Kan gebeuren. Ik licht al je punten toe alhoewel ik ze allemaal ook eerder al heb beschreven en de details ook op het ILVA draadje te vinden zijn. Maar het is belangrijk dat iedereen weet wat de feiten zijn. Anders krijgen we ruis.

    De 2,4 miljard aan investeringen:
    1.) Zoals je in het laatste advies van Credit Suisse hebt kunnen lezen,
    worden die 2,4 miljard euro aan investeringen uitgesmeerd over maar liefst 6 jaar tm 2023.
    Overigens verzinnen ze het niet zelf maar baseren ze dat op de officiële info vanuit de Italiaanse regering.
    2.) het is ook niet 2,4 miljard wat voor rekening komt van AM, maar alleen het gedeelte van 85% dus 2,040 miljard. Het is immers een JV met twee partners die samen 15% nemen. Die betalen ook mee aan de opstart.

    Dus zeg maar voor het gemak 340 miljoen per jaar tm 2023 voor rekening van AM.
    ILVA draait intussen gewoon door en met de besparingen die AM meebrengt, zal een gemiddeld investeringsbedrag van 340 voor AM de beleggers niet de stuipen op het lijf jagen. Is te vroeg om te zeggen maar kans is natuurlijk dat het uit de te genereren jaarlijkse ILVA cashflow betaald gaat worden.

    De aankoopsom van 1,8 miljard
    Zoals gezegd, het is een JV waarin AM 85% deelneemt. Dus 1,530 miljard euro voor rekening van AM. Dit hoeft pas afgerekend te worden op de dag dat de uitruil van eigenaarschap plaatsvindt. Zoals we gisteren al hebben kunnen lezen is de verwachting dat het nog wel een jaar gaat duren.

    Afvloeingsregeling voor minimaal 2000 man
    Ik zou geschreven hebben maximaal 1.640 mensen.

    Er zijn namelijk nu 14.220 mensen bij ILVA op de personeelslijst.
    Waarvan al 3100 al enkele jaren thuis in de steun zitten en de Italiaanse overheid nog eens 1000 man extra opneemt. Die 4.100 zijn alvast weg zonder dat de JV AM Investco ze ooit zal zien.

    Dus het startpunt moet dan 10.120 mensen zijn.
    Dat brengt de JV AM Investco in 2018 terug naar 9.407 mensen. en in latere jaren naar 8.480 mensen. Met uiteindelijk weer een opbouw naar 10.000 mensen,

    Dus 10.120 - 8.480 = 1.640 mensen. Zeer waarschijnlijk werken ze niet allemaal 40 uur dus wanneer men rekening gaat houden met parttime contracten dan zal het aantal zelfs een stukkie minder zijn. Overigens gaan de onderhandelingen over het precieze aantal nog plaatsvinden maar voor nu zijn dit de kengetallen.

    Er zijn salarissen afgesproken (gemiddelde loonsom per medewerker) van 50.000,- euro voor 2018. Geef ze 2 jaar mee en dan is de JV daaraan 164 miljoen Euro kwijt (waarvan 85% voor AM). Gezien het feit dat men later weer gaat opbouwen zullen er mogelijk ook "terugkom" afspraken tav de ontslagvergoedingen gemaakt worden.
    Valt wel mee wat mij betreft.

    Het bankenconsortium
    Er is, en er zal, geen sprake zijn ve bankenconsortium. Er is sprake van 1 enkele bank De Intesa SanPaolo. En die is partner in de JV en neemt een 5% tot 10% belang. Dus de bank is al geregeld. Geen zorg nodig dat men nu nog een bank moet gaan vinden. Heeft Mittal al lang voor elkaar. En was overigens zelfs een belangrijke voorwaarde om mee te doen aan de bieding.
    De Intesa Sanpaolo zal voorzien in het werkkapitaal waar nodig, dus de korte kredieten die elk kapitaalsintensief bedrijf nodig heeft (het voorfinancieren van de voorraden etc).
    Maar waar natuurlijk assets tegenover komen te staan die de JV overneemt van de Italiaanse overheid.

    Dus extra schulden???? AM heeft nog 4 volle kwarten om kas nog meer te vullen met de komende Nettowinsten en bovendien lossen ze nog flink af in de komende 10.5 maand. 2 miljard USD aan reguliere aflossingen van uitstaande leningen.

    Komt goed, no worry!

    Zo duidelijk, fijn om jou post te lezen. Super en een dikke AB
    kijk en dat in normale mensentaal daar hebben we tenminste wat aan. Thnx crooswijk
  5. [verwijderd] 8 juni 2017 20:16
    quote:

    alro153 schreef op 8 juni 2017 19:57:

    ik lees heel veel op dit forum, zelf post ik niet nog niet al te veel hier.

    Ik wil 2 personen ontzettend bedanken voor hun bijdrage, is bijna ongelooflijk wat zij ons aan info geven.

    Toekomstbeeld en Voda BEDANKT voor jullie bijdrage.
    Voda weet heel veel vraag hem ook maar eens naar Galapagos!!!!
  6. arnoldus 8 juni 2017 21:16
    quote:

    voda schreef op 8 juni 2017 16:45:

    [...]
    AM shares @xxxxxx
    |^^^^^^^^^^^^|||__
    | €€ LOAD_UP!! €€ _|||__\,__
    |_..__18,75..___..__.===|=|__|__]]]]|
    (@)'(@);;''''(@)*(@)******(@)+ ALL ABOARD? We are moving!

    nu galapoklos nog...duurt lang die downtrend
  7. forum rang 4 03har 8 juni 2017 21:18
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 8 juni 2017 18:53:

    [...]

    Zo te zien heb je nogal wat info gemist. Kan gebeuren. Ik licht al je punten toe alhoewel ik ze allemaal ook eerder al heb beschreven en de details ook op het ILVA draadje te vinden zijn. Maar het is belangrijk dat iedereen weet wat de feiten zijn. Anders krijgen we ruis.

    De 2,4 miljard aan investeringen:
    1.) Zoals je in het laatste advies van Credit Suisse hebt kunnen lezen,
    worden die 2,4 miljard euro aan investeringen uitgesmeerd over maar liefst 6 jaar tm 2023.
    Overigens verzinnen ze het niet zelf maar baseren ze dat op de officiële info vanuit de Italiaanse regering.
    2.) het is ook niet 2,4 miljard wat voor rekening komt van AM, maar alleen het gedeelte van 85% dus 2,040 miljard. Het is immers een JV met twee partners die samen 15% nemen. Die betalen ook mee aan de opstart.

    Dus zeg maar voor het gemak 340 miljoen per jaar tm 2023 voor rekening van AM.
    ILVA draait intussen gewoon door en met de besparingen die AM meebrengt, zal een gemiddeld investeringsbedrag van 340 voor AM de beleggers niet de stuipen op het lijf jagen. Is te vroeg om te zeggen maar kans is natuurlijk dat het uit de te genereren jaarlijkse ILVA cashflow betaald gaat worden.

    De aankoopsom van 1,8 miljard
    Zoals gezegd, het is een JV waarin AM 85% deelneemt. Dus 1,530 miljard euro voor rekening van AM. Dit hoeft pas afgerekend te worden op de dag dat de uitruil van eigenaarschap plaatsvindt. Zoals we gisteren al hebben kunnen lezen is de verwachting dat het nog wel een jaar gaat duren.

    Afvloeingsregeling voor minimaal 2000 man
    Ik zou geschreven hebben maximaal 1.640 mensen.

    Er zijn namelijk nu 14.220 mensen bij ILVA op de personeelslijst.
    Waarvan al 3100 al enkele jaren thuis in de steun zitten en de Italiaanse overheid nog eens 1000 man extra opneemt. Die 4.100 zijn alvast weg zonder dat de JV AM Investco ze ooit zal zien.

    Dus het startpunt moet dan 10.120 mensen zijn.
    Dat brengt de JV AM Investco in 2018 terug naar 9.407 mensen. en in latere jaren naar 8.480 mensen. Met uiteindelijk weer een opbouw naar 10.000 mensen,

    Dus 10.120 - 8.480 = 1.640 mensen. Zeer waarschijnlijk werken ze niet allemaal 40 uur dus wanneer men rekening gaat houden met parttime contracten dan zal het aantal zelfs een stukkie minder zijn. Overigens gaan de onderhandelingen over het precieze aantal nog plaatsvinden maar voor nu zijn dit de kengetallen.

    Er zijn salarissen afgesproken (gemiddelde loonsom per medewerker) van 50.000,- euro voor 2018. Geef ze 2 jaar mee en dan is de JV daaraan 164 miljoen Euro kwijt (waarvan 85% voor AM). Gezien het feit dat men later weer gaat opbouwen zullen er mogelijk ook "terugkom" afspraken tav de ontslagvergoedingen gemaakt worden.
    Valt wel mee wat mij betreft.

    Het bankenconsortium
    Er is, en er zal, geen sprake zijn ve bankenconsortium. Er is sprake van 1 enkele bank De Intesa SanPaolo. En die is partner in de JV en neemt een 5% tot 10% belang. Dus de bank is al geregeld. Geen zorg nodig dat men nu nog een bank moet gaan vinden. Heeft Mittal al lang voor elkaar. En was overigens zelfs een belangrijke voorwaarde om mee te doen aan de bieding.
    De Intesa Sanpaolo zal voorzien in het werkkapitaal waar nodig, dus de korte kredieten die elk kapitaalsintensief bedrijf nodig heeft (het voorfinancieren van de voorraden etc).
    Maar waar natuurlijk assets tegenover komen te staan die de JV overneemt van de Italiaanse overheid.

    Dus extra schulden???? AM heeft nog 4 volle kwarten om kas nog meer te vullen met de komende Nettowinsten en bovendien lossen ze nog flink af in de komende 10.5 maand. 2 miljard USD aan reguliere aflossingen van uitstaande leningen.

    Komt goed, no worry!

    Er zijn natuurlijk toch nog een paar probleempjes worden opgelost.
    1: Eu moet goedkeuring geven. AM invulling aan EU voorwaarden.
    2: Investeringen moeten het gewenste milieu resultaat geven.
    3: Eens worden over arbeidsplaatsen
    Tot zolang gaat AM leasen/huren, dus wel winst/verlies geen koopsom.
    Met name punt 2 zal een hot item worden.
    Dan pas formele overname

    Pas na uitvoering plannen en gewenste resultaat mag capaciteit worden opgevoerd van 6 naar 8 milj. ton en hoger.

    Har.
  8. forum rang 4 holenbeer 8 juni 2017 21:40
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 8 juni 2017 19:56:

    [...]

    Haha, dank!

    Vraag me wel af wie het nog meer leest. Had (muv het personeel) dezelfde onderwerpen zelfs al voor de overname van ILVA uitgewerkt en opgeschreven.

    Dat die investeringen uitgesmeerd zouden gaan worden en dat het ook nog wel effe zou gaan duren met het betalen vd aankoopsom. zelfs wel al ergens twee maanden geleden. Toen nog aannames maar ook obv wat de normale gang van zaken is met dit soort dingen.
    Hoi TKB,

    ik denk 1000-en mensen, en ik ga ervan uit dat degenen die een beetje normaal in hun hoofd zijn dit soort postings waarderen. Of je het ermee eens bent of niet, je schrijft het helder en onderbouwd op. Goud waard, al zou je het alleen maar lezen zonder te handelen
  9. aex2009 8 juni 2017 21:50
    quote:

    Peter Markus schreef op 8 juni 2017 15:46:

    Moneymaker
    Als de koers voor jou zo voorspelbaar is moet het voor jou toch een prachtig aandeel zijn om in te handelen?
    Vertel mij anders wat ik met mijn AM bezit moet doen, dan kan ik leuk bijverdienen.
    Omdat ik het zelf niet weet blijf ik er gewoon bovenop zitten voor een rit richting 30+.
    Groet PM
    Als Almeerder zeg ik..AM(G) Sorry off topic.

  10. aex2009 8 juni 2017 21:57
    TKB.Met plezier jouw bijdrage en van vele anderen net even doorgelezen.Rond de middag even een snelle blik op de koers geworpen en moest effe @5@#$#.
    Naderhand toch nog een stijging.Ik verwacht zelf in een rustiger vaarwater te komen en zie met vertrouwen Q2 cijfers komen.IPV -8% op de Q1 cijfers zou +8%met Q2 cijfers ook eens fijn zjn.
  11. forum rang 7 rene l 8 juni 2017 22:14
    quote:

    voda schreef op 8 juni 2017 16:45:

    [...]

    AM shares @xxxxxx
    |^^^^^^^^^^^^|||__
    | €€ LOAD_UP!! €€ _|||__\,__
    |_..__18,75..___..__.===|=|__|__]]]]|
    (@)'(@);;''''(@)*(@)******(@)+ ALL ABOARD? We are moving!

    Mooi plaatje Hans.

    Moneymaker schreef vandaag nog:
    Spijtig om te zeggen maar ik ben klaar met dit schijtaandeel

    Misschien kan er iemand nog een strontkar aan vastkoppelen waarop hij vervoerd kan worden.
    Hij zal wel een uur in de wind stinken, maar dat boeit geen ene ruk.
  12. forum rang 4 torro 8 juni 2017 22:17

    Alleen RELX lager.
    (ABM FN-Dow Jones) Op Wall Street zijn donderdag acht van de negen AEX-genoteerde fondsen ten opzichte van het slot in Amsterdam hoger gesloten. Alleen RELX sloot licht lager.
    Aegon (+0,23%)
    ArcelorMittal (+1,29%)
    ASML (+0,64%)
    Galapagos (+0,57%)
    ING Groep (+0,30%)
    Philips (+0,03%)
    RELX (-0,18%)
    Royal Dutch Shell (+0,23%)
    Unilever (+0,35%)
    Euro/dollar: 1,1217
    Op basis van de bovenstaande koersuitslagen zou de AEX index, die sloot op 523,55 punten, zijn geëindigd op 524,80 punten.
    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
  13. forum rang 10 voda 8 juni 2017 22:33
    quote:

    Topperke schreef op 8 juni 2017 22:22:

    Hey jongens, wat heb ik gemist?
    Arcelormittal 3% omhoog, daar moet toch wel een serieuze reden voor zijn? ;)
    De TGV die naar het Noorden vertrekt soms? :-)
  14. [verwijderd] 8 juni 2017 22:40
    quote:

    rauf schreef op 8 juni 2017 19:58:

    [...]

    Je zal maar short zijn gegaan
    Ik had mini gewaarschuwd dus ik hoop voor hem dat hij had geluisterd
  15. aandeeltje! 8 juni 2017 23:08
    quote:

    aex2009 schreef op 8 juni 2017 21:50:

    [...]
    Als Almeerder zeg ik..AM(G) Sorry off topic.

    De gelden die daar verdiend worden daar gaan we hier ook weer mee verdienen. Om porto niet te hoog te laten worden in een fonds room ik af pak wat winst voor fun en stop het o.a. hier weer in. Spreiden hoeft voor mij niet op zich overigens, dat leidt mij af. 4 fondsen is genoeg. Uiteraard niet zomaar ergens in. Als er m.i. niets te verdienen valt doe ik niets. Ik denk dat er nu weer long aan AM te verdienen is. Op oud 6,75 was ik weg, dat was volgens mij de prijs die reeel was en ik kwam van heel laag af.
    Welnu we zijn weer de nodige maanden verder en de koers is lager dan waarop ik uitgestapt was. Precies wat ik wilde hebben. Nu vind ik een 23-24 best reeel de komende 6 maanden ergens. We zullen zien.
  16. [verwijderd] 8 juni 2017 23:25
    Vandaag ondanks daling van ijzererts toch een mooie stijging. Morgen/vannacht de ijzererts richting 56$ zou goede boost kunnen geven. Als we dan 3/4 werkdagen achter elkaar stijgen, zullen de computers toch aanslaan? Ik heb er zin in.
  17. forum rang 6 gpjf 9 juni 2017 00:26
    Vooralsnog ziet het er op basis van de exit polls niet goed uit voor May, dat zal me overigens even een zorg zijn maar waar ik wel benieuwd naar ben is de impact hiervan op de beurzen?
  18. aex2009 9 juni 2017 00:48
    quote:

    aandeeltje! schreef op 8 juni 2017 23:08:

    [...]

    De gelden die daar verdiend worden daar gaan we hier ook weer mee verdienen. Om porto niet te hoog te laten worden in een fonds room ik af pak wat winst voor fun en stop het o.a. hier weer in. Spreiden hoeft voor mij niet op zich overigens, dat leidt mij af. 4 fondsen is genoeg. Uiteraard niet zomaar ergens in. Als er m.i. niets te verdienen valt doe ik niets. Ik denk dat er nu weer long aan AM te verdienen is. Op oud 6,75 was ik weg, dat was volgens mij de prijs die reeel was en ik kwam van heel laag af.
    Welnu we zijn weer de nodige maanden verder en de koers is lager dan waarop ik uitgestapt was. Precies wat ik wilde hebben. Nu vind ik een 23-24 best reeel de komende 6 maanden ergens. We zullen zien.
    Ha Aandeeltje.Ik ben altijd een man van spreiding geweest.Grondstoffen,Vastgoed,Bio.
    Met daarbij fondsen met goed dividend zoals RD en Wereldhave.
    Je bent goed bezig
5.219 Posts
Pagina: «« 1 ... 98 99 100 101 102 ... 261 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 16 april

    1. China economische groei eerste kwartaal 5% (YoY) volitaliteit verwacht
    2. China industriële productie maart
    3. China detailhandelsverkopen maart
    4. B&S Group Q4-cijfers
    5. Fastned Q1-cijfers
    6. VK werkloosheid feb
    7. SBM Offshore $0,83 ex-dividend
    8. PostNL jaarvergadering
    9. Kendrion €0,45 ex-dividend
    10. EU handelsbalans feb
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht