Hik schreef op 12 juni 2017 14:54:
[...]
Het is helemaal niet belangrijk of RoadDNA er nu wel of niet aan ten grondslag ligt, danwel er van afhankelijk is. De crux is: wat gaat Bosch doen met de data en wat een leverancier doen met de data.
Stel je voor dat jij het met de hand zou doen. Je ogen zijn de sensoren en de vaste objecten leg je vast op papier. Je loopt een traject en markeert alle vaste objecten. Zou je dat iedere dag weer helemaal opnieuw willen doen? Of zou je het wel handig (en efficiënt) vinden om dat alleen te doen als het nodig is? Dus bij een échte wijziging in de eerder vastgelegde gegevens?
Daar zit hem de meerwaarde van een partij als TomTom. Een gegeven wordt verstuurd naar de Bosch IOT cloud en wat gebeurt daar?
Is dat een gegeven dat alleen de wijziging betreft en in kaartupdates terecht moet komen? Of is dat plompverloren álles wat de sensoren registreren en classificeren als stationair object?
Ik denk het laatste: alleen de wijzigingen zijn interessant voor de specifieke kaartenmaker. De vraag is: moet de kaartenmaker dit zélf uit de gegevens extraheren, of wordt de wijziging hem (door Bosch) op een presenteerblaadje aangeboden?
En de techniek om dit te bepalen is naar alle waarschijnlijkheid door TomTom/Bosch ontwikkeld.