Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,520
  • Verschill

    +0,060 +1,10%
  • Volume

    546.527 Gem. (3M) 317,5K
  • Bied

    5,470  
  • Laat

    5,580  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Juuni 2017

3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 54 55 56 57 58 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 12 juni 2017 14:57
    Klaag net en profiteer ook mee.

    quote:

    all 2getthere schreef op 12 juni 2017 14:14:

    als er een goed bericht uit de koker komt, waardoor de koers moren weer met tientallen centen stijgt, gaan we toch gezamenlijk een zaak beginnen tegen dit zooitje !!
    Wat een profiteurs.
  2. forum rang 7 Dutchy Ron 12 juni 2017 14:59
    Artikel over Baidu
    www.mobileworldlive.com/asia/asia-ana...

    Gu said the autonomous driving market “will be gigantic”, but is still in the early stages and won’t take off before 2020: “We’re opening up and partnering to speed up that move and taking steps to move towards the mass production of self-driving car.”
  3. [verwijderd] 12 juni 2017 15:04
    quote:

    Hik schreef op 12 juni 2017 14:54:

    [...]
    Het is helemaal niet belangrijk of RoadDNA er nu wel of niet aan ten grondslag ligt, danwel er van afhankelijk is. De crux is: wat gaat Bosch doen met de data en wat een leverancier doen met de data.

    Stel je voor dat jij het met de hand zou doen. Je ogen zijn de sensoren en de vaste objecten leg je vast op papier. Je loopt een traject en markeert alle vaste objecten. Zou je dat iedere dag weer helemaal opnieuw willen doen? Of zou je het wel handig (en efficiënt) vinden om dat alleen te doen als het nodig is? Dus bij een échte wijziging in de eerder vastgelegde gegevens?
    Daar zit hem de meerwaarde van een partij als TomTom. Een gegeven wordt verstuurd naar de Bosch IOT cloud en wat gebeurt daar?
    Is dat een gegeven dat alleen de wijziging betreft en in kaartupdates terecht moet komen? Of is dat plompverloren álles wat de sensoren registreren en classificeren als stationair object?
    Ik denk het laatste: alleen de wijzigingen zijn interessant voor de specifieke kaartenmaker. De vraag is: moet de kaartenmaker dit zélf uit de gegevens extraheren, of wordt de wijziging hem (door Bosch) op een presenteerblaadje aangeboden?

    En de techniek om dit te bepalen is naar alle waarschijnlijkheid door TomTom/Bosch ontwikkeld.
    Helemaal mee eens Hik. Maar hoe goed heeft TomTom zijn aandeel in het intellectueel eigendom van dat verwerkingsproces kunnen dichttimmeren? Altijd bloedjelink bij dit soort trajecten om te zorgen dat het niet op alleen maar "brainpicken" uitdraait. Dus zou het verdomde fijn zijn als er onderhand eens echt materiële contracten bekend zouden worden gemaakt, die samenwerking omzetten in klinkende munt. Een significante deelname (10-15%?) door Bosch mag wat mij betreft ook en dan liefst wel tegen een koers die ook het geduld van de zittende aandeelhouders beloont (>=12?).

    Zoals de vlag er nu bij staat zou het kunnen zijn dat Bosch gaat samenwerken met andere "verwerkers" die met dank aan de enorme sprongen die er in AI worden gemaakt opeens geen jaren meer nodig blijken te hebben om (met hulp van een "ontrouw" Bosch?) TomTom in te halen? Die hebben nog zo'n 2-3 jaar voordat er echt geleverd moet gaan worden.
  4. [verwijderd] 12 juni 2017 15:07
    IMO

    TomTom levert "ROADDNA" aan Bosch in de vorm "RADAR ROAD SIGNATURE". (maatwerk speciaal voor Bosch)

    Bosch levert straks hun totaalpakket aan de OEMS.

    RADAR ROAD SIGNATURE werkt ook met andere MAP makers.

    Kassa voor TomTom.

    TomTom is key player.
  5. harrysnel 12 juni 2017 15:16
    quote:

    xynix schreef op 12 juni 2017 14:50:

    [...]
    Die diepgaande samenwerking zit hem in het feit dat TomTom als eerste de HD-maps kan bieden waarin Bosch zijn RRS-gegevens in kwijt kan. Hoeveel die huidige voorsprong in de toekomst waard zal blijken is nog niet duidelijk. Alles wijst er op dat Bosch met meerdere verschillende HD-map leveranciers wil gaan samenwerken. Baidu is een voorbeeld waar ze ook met RRS gaan werken. Uit de berichtgeving tot dusver valt niet op te maken of Baidu hiervoor TomTom wil inhuren of dat ze een poging tot het opzetten van een eigen systeem willen doen.

    Ik zou onderhand ook wel eens Tesla, GM, Ford, Toyota en/of Baidu formeel als HD-map klanten van TomTom willen zien.
    Nee volgens mij is dit onjuist. Als een autobouwer ervoor kiest om met RRS van Bosch te gaan werken (dat Bosch samen met TomTom ontwikkeld heeft vanaf 2015) dan kan dat onafhankelijk van de aanwezige kaart. Die kan van TomTom zijn maar ook van Here of Baidu. Maar: in al deze gevallen zal er een taak voor TomTom weggelegd zijn.

    Het Bosch persbericht eindigt namelijk met:

    "[b]Bosch will use this to create the radar road signature, which is compatible with all conventional map formats. TomTom’s responsibilities will include integrating the radar road signature in the overall map and distributing it.[/b]"

    Autobouwers nemen RRS van Bosch af en dan is er ook de koppeling met TomTom. Ook als de HD Map van TT niet gebruikt wordt.

  6. [verwijderd] 12 juni 2017 15:30
    quote:

    harrysnel schreef op 12 juni 2017 15:16:

    [...]

    Nee volgens mij is dit onjuist. Als een autobouwer ervoor kiest om met RRS van Bosch te gaan werken (dat Bosch samen met TomTom ontwikkeld heeft vanaf 2015) dan kan dat onafhankelijk van de aanwezige kaart. Die kan van TomTom zijn maar ook van Here of Baidu. Maar: in al deze gevallen zal er een taak voor TomTom weggelegd zijn.

    Het Bosch persbericht eindigt namelijk met:

    "[b]Bosch will use this to create the radar road signature, which is compatible with all conventional map formats. TomTom’s responsibilities will include integrating the radar road signature in the overall map and distributing it.[/b]"

    Autobouwers nemen RRS van Bosch af en dan is er ook de koppeling met TomTom. Ook als de HD Map van TT niet gebruikt wordt.

    Exact
  7. [verwijderd] 12 juni 2017 15:33
    quote:

    harrysnel schreef op 12 juni 2017 15:16:

    [...]
    Nee volgens mij is dit onjuist. Als een autobouwer ervoor kiest om met RRS van Bosch te gaan werken (dat Bosch samen met TomTom ontwikkeld heeft vanaf 2015) dan kan dat onafhankelijk van de aanwezige kaart. Die kan van TomTom zijn maar ook van Here of Baidu. Maar: in al deze gevallen zal er een taak voor TomTom weggelegd zijn.

    Het Bosch persbericht eindigt namelijk met:

    "[b]Bosch will use this to create the radar road signature, which is compatible with all conventional map formats. TomTom’s responsibilities will include integrating the radar road signature in the overall map and distributing it.[/b]"

    Autobouwers nemen RRS van Bosch af en dan is er ook de koppeling met TomTom. Ook als de HD Map van TT niet gebruikt wordt.
    Ik help het je hopen.

    Mijns inziens staat hier dat als er een TomTom HD-map wordt gebruikt dat in DAT geval TomTom verantwoordelijk is voor het in DIE (TomTom-!!) map integreren van de RRS data. En op DIT moment is TomTom de enige partij die zijn HD-kaart en de bijbehorende processen klaar heeft voor een dergelijke integratie. Hoeveel die voorsprong waard is zal moeten blijken in de vorm van de harde contracten die de combi Bosch/TomTom gaat binnenhalen.

    Een ding is duidelijk: er is heeeeeeeeeel veel onduidelijkheid rond dit thema. Dus IR (en de AFM als toezichthouder!!!) hebben wat uit te leggen als ze zich aan de wet willen houden op het gebied van gelijke informatievoorziening.

    Wellicht kan Jelle zijn perscontacten inschakelen om deze onduidelijkheden te laten bespreken met HG, na hem er fijntjes aan te herinneren dat herhaalde misinformatie als bij de Sports-omzetten wel een erg merkwaardig beeld van TomTom zou geven?
  8. [verwijderd] 12 juni 2017 15:38
    TA TomTom: Zuidelijke route
    Vrijdag koos u uit een bepaalde selectie van aandelen voor het aandeel TomTom. Vandaag analyseer ik dit aandeel op basis van technische analyse in het kortetermijnbeeld.
    Om met de deur in huis te vallen: TomTom heeft recent de zuidelijke route ingeslagen, ofwel de kans op een correctieve vervolgbeweging acht ik groot. Op lange termijn ben ik positief voor TomTom, waarbij in de loop van dit jaar de 11 euro haalbaar moet zijn, maar ik kijk vandaag dus naar de korte termijn.
    In dit kortere beeld zie ik een forse correctie in januari vanaf de 9,13 tot aan de 7,55. Deze bodem is het startpunt van een krachtige nieuwe opwaartse kortetermijnbeweging. Een belangrijk raakpunt wordt daarbij gevormd in april bij 8,60 euro
    Tweedaagse toppatronen
    Ook medio mei lijkt er nog geen vuiltje aan de lucht en wordt de stijgende bodemlijn sinds februari opnieuw getest. Deze terugtest werd ingezet na een hogere jaartop. Toch komt de noordelijke route ten einde met de neerwaartse doorbraak van de sinds februari stijgende bodemlijn op 24 mei.
    In de afgelopen twee weken wordt deze voormalige stijgende bodemlijn nog twee maal teruggetest maar te sterk bevonden. Deze terugtesten gaan gepaard met de vorming van eerst een bearish engulfing en vorige week werd een dark cloud cover op de borden gezet.
    Illustere namen voor twee tweedaagse toppatronen. Hiermee lijkt een lagere top te zijn gevormd in het kortetermijnbeeld bij de 9,45.
    Daggrafiek TomTom
    Daggrafiek aandeel TomTom
    Klik op de grafiek voor een grote versie

    Terug tot 8,40?
    Pas een structureel slot boven de jaartop van 9,74 zorgt voor het einde van dit huidige neerwaartse gevaar en creëert meer opwaartse ruimte, maar de kansen voor een verder correctief vervolg acht ik reëel.
    Het eerste steunpunt ligt bij de recente bodem van 8,90, maar een verder vervolg naar de horizontale steunpunten bij 8,60 tot 8,40 lijken zeker mogelijk in de komende tijd. Deze terugval moet uiteindelijk zorgen voor de vorming van een volgende belangrijke hogere middellangetermijnbodem.
    Weerstand in het kortetermijnbeeld is te vinden bij 9,45 en 9,40.

    IEX Week van de Technische Analyse
    De informatie in deze column behelst geen individueel beleggingsadvies maar slechts een algemene aanbeveling waarop beleggers hun beleggingsbeslissingen mede kunnen baseren. ING Bank N.V. is verantwoordelijk voor het uitbrengen van de hierboven opgenomen beleggingsaanbeveling die is opgesteld door Bas Heijink, Senior Analist Technische Analyse van het ING Investment Office. Deze beleggingsaanbeveling is opgesteld op basis van zijn eigen kennis gecombineerd met betrouwbare bronnen.
    Email
    Print
    Plaats reactie
    GERELATEERD
    technische analyse
    Volgen
    TomTom
    Volgen
    DIT KAN U OOK INTERESSEREN
    Heijmans, bbq-en op raketbrandstof?
    Heijmans, bbq-en op raketbrandstof?
    In tien jaar tijd verloor Heijmans 312 miljoen euro. En de bouwer... Meer

    Flying Blue - American Express Platinum Card
    Ontvang nu een welkomstbonus van 20.000 Award Miles.
    Robotica: ook interessant voor beleggers
    Robotica: ook interessant voor beleggers
    Robots duiken steeds vaker op. Daarom zijn beursgenoteerde... Meer
    Stilte rond Accell
    Stilte rond Accell
    Het is opvallend stil rond Accell. Beleggers lijken het aandeel links... Meer

    Opvallend hè? Ontdek de Ford Mondeo ST-Line.
    Ken jij de sportieve Ford Mondeo ST-line al? Hij is nu extra scherp...
    2017: Het wordt spannend
    2017: Het wordt spannend
    De AEX profiteert eerst nog van de zwakke euro, maar later in 2017... Meer
    Recommendations powered by plista


    REACTIES
    PLAATS EEN REACTIE
    Je reageert als: moneymaker_BX
    Bijlage toevoegen


    Plaats reactie Belangrijk: lees ook het forumreglement voor regels en uitleg.
    AUTEUR Meer»
    Bas Heijink
    Volgen
    Technisch analist Bas Heijink schrijft iedere dag een update over de AEX. Senior Technisch Analist Bas Heijink houdt zich binnen de ING Investment Office van ING Bank bezig met Technische Anal...
    Recente columns van Bas Heijink:
    15:00 TA TomTom: Zuidelijke route
    08:45 TA: Druk op 519 tot 520 133
    09 jun TA: Smalle consolidatie 418
    GERELATEERDE INSTRUMENTEN Meer »
    TomTom 8,905 -3,49%
    Ga naar: Hefboomproducten | Opties
    MEER COLUMNS TECHNISCHE ANALYSE Meer »
    15:00 TA TomTom: Zuidelijke route
    11:40 TA TomTom: Postief op lange termijn
    08:45 TA: Druk op 519 tot 520 133
    09 jun TA: Smalle consolidatie 418
    Gesponsorde links
    Actie: Gratis beleggen bij LYNX
    Open eenvoudig online een rekening
    en ontvang € 500 transactietegoed!
    Probeer gratis 20 dagen SaxoTraderGO
    Verander uw manier van beleggen. Overal
    en altijd vanaf één rekening toegang tot 30.000+ producten en toonaangevende functionaliteit.
    De laatste Beleggingsadviezen!
    Profiteer van 3 dagen gratis toegang tot
    beursexpres.nl - de digitale uitgaven van
    Beleggings Expres
    Euro30 & Dutch15-indices: leading stocks/companies
    Equally weighted & Transparent Index Monitor
    Beleg in de toekomst
    Beleg in ontwikkelingen die bepalend zijn voor
    de toekomst en bijdragen aan een betere wereld.
    Lees meer op Trend Invest


    12 jun: AEX niet overtuigend
    12 jun: Nikkei op weg naar boven
    12 jun: Handel in Citi Turbo's van 08:00 uur tot e...
    Bekijk de pagina van Citifirst
    Meer »
    Quality Assurance Coordinator (B...
    Quality Assurance Coordinator (HBO/WUR)
    15:02 - Professionals in Food
    15:02 Quality Manager (Den Haag)
    15:02 Uitdagende marketing & communicatie stage bi...
    15:02 Mechanical Engineer (Epe)
    000Mijn IEX
    WatchlistPortefeuillesForum

    HET IEX NETWERK
    IEXGeld.nl
    10:00 Kopen? Nee, lenen!
    09 jun Zo wordt een financiële zeepbel gevormd
    09 jun Is de acceptgiro binnenkort afgeschreven?
    08 jun Zeven manieren om duurzaam te beleggen
    07 jun Vijf manieren om te besparen op je zomervakantie
    IEX Profs
    15:00 Frederik Bjelland naar Skagen Kon-Tiki
    13:30 Valentijn van Nieuwenhuijzen CIO van NN IP en D...
    13:00 Mario verandert ... niets
    11:00 In opkomende markten gebeurt het
    11:00 Alles zit Japanse economie mee
    Participaties.nl
    12:00 Resultaten crowdfundingplatformen voortaan unif...
    09 jun Recordmaand voordekunst
    07 jun Fastned haalt 7,7 miljoen euro op voor Europees...
    06 jun Vijf redenen waarom crowdfunding projecten falen
    06 jun 5 redenen waarom crowdfunding projecten falen
    POPULAIR
    AEX
    AMX
    AScX
    Dow Jones
    Nasdaq
    Euro/dollar
    Goud
    TRENDING
    AEX
    emerging markets
    technische analyse
    Week van de Technische Analyse
    Philips Koninklijke
    ForFarmers
    OPINIE
    Columns
    Columnisten
    Video's
    ACTUEEL
    Nieuws
    Agenda
    Dividendagenda
    KOERSEN
    Aandelen
    Indices
    Valutas
    Rentes
    Commodities
    Opties
    Beleggingsfondsen
    Obligaties
    Hefboomproducten
    IEX One
    FORUM
    Overzicht
    Koffiekamer
    Actieve discussies
    WIKI
    Woordenboek
    SECTIES
    Technische Analyse
    Beleggingsfondsen
    Vastgoedanalyses
    Opties en futures
    Valuta
    Commodities
    Beleggingsideeën
    MIJN IEX
    Inloggen
    Aanmelden
    OVER IEX
    Adverteren
    Perskamer
    Disclaimer
    Privacy Statement
    Contact
    FAQ
    Amsterdam real time stocks quotedata by Euronext, other by real time BATS. 'Symbol' + '#' = Index indications calculated, real time 24 hours by Commerzbank. Streaming powered by: VWD Group

    IEX
    IEXProfs
    IEXGeld
    IEX ONE
    IEX Video
    DeBeurs
    Eurobench
    Beursonline
    Guruwatch
    Participaties
    UnitedMonkies
    Dez
  9. [verwijderd] 12 juni 2017 15:40
    quote:

    harrysnel schreef op 12 juni 2017 15:16:

    [...]

    Nee volgens mij is dit onjuist. Als een autobouwer ervoor kiest om met RRS van Bosch te gaan werken (dat Bosch samen met TomTom ontwikkeld heeft vanaf 2015) dan kan dat onafhankelijk van de aanwezige kaart. Die kan van TomTom zijn maar ook van Here of Baidu. Maar: in al deze gevallen zal er een taak voor TomTom weggelegd zijn.

    Het Bosch persbericht eindigt namelijk met:

    "[b]Bosch will use this to create the radar road signature, which is compatible with all conventional map formats. TomTom’s responsibilities will include integrating the radar road signature in the overall map and distributing it.[/b]"

    Autobouwers nemen RRS van Bosch af en dan is er ook de koppeling met TomTom. Ook als de HD Map van TT niet gebruikt wordt.

    Als dit klopt zou dit betekenen dat T2 ook diensten gaat leveren aan concurrenten;.
    De wereld moet niet gekker worden... :-)

    Betekent wel een extra cash flow als het product met Bosch aanslaat!
3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 54 55 56 57 58 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in