Word abonnee en neem Beursduivel Premium

Beursspel Terug naar discussie overzicht

Ahold: Shark Attack!

16 Posts
| Omlaag ↓
  1. scrumple 19 juni 2017 10:45
    Ahold heeft al jaren ervaring met verschillende automatiserings opties, scanners, mobiele app, website, etc... ze weten dus redelijk wat wel en wat niet werkt. Amazon heeft leuke concepten en goede techniek maar nog weinig praktijk ervaring.

    Uiteraard zal amazon voor druk zorgen maar Ahold is goed gepositioneerd om deze concurrentie slag aan te gaan.
  2. Bonost 19 juni 2017 11:33
    Ik denk dat Lidl en Aldi AD meer in de weg gaan zitten in Amerika dan Amazon. Die bedrijven weten hoe de zaken in retail werkt en dat moet Amazon nog maar waar maken. Deze twee bedrijven zijn tenslotte hier ook al de grootste concurrenten van AD.
    Dat de omzet en de winstmarge hierdoor onder druk komen te staan is wel zeker. Alleen heeft AD bewezen deze oorlog best te kunnen voeren met de prijzenoorlog hier een aantal jaren geleden. En als die prijzenoorlog niet wordt doorgetrokken naar Europa, kunnen die drie het heel lang volhouden. Kijken of Amazon daar echt trek in heeft.
  3. particuliere belegger 19 juni 2017 13:05
    Mooi en duidelijk verhaal!

    Nog 1 vraag en misschien nog korte aanvulling op verhaal zou kunnen zijn is. Wat heeft ahold nog meer qua waarde en toekomstige waarde zoals bijvoorbeeld hier in Nederland bol.com. of is dit echt allemaal niches vergeleken bij de rest?
  4. forum rang 6 rene66 19 juni 2017 14:07
    Als Amazon een volgende stap wil zetten dan zou het niet eens vreemd zijn als ze Ahold kopen. Dan kunnen ze verder in de VS en hebben meteen een stevige positie in Nederland met Ahold en Bol en Delhaize in België.
  5. [verwijderd] 19 juni 2017 14:51
    Mooi artikel!!

    Amazon heeft nog geen ervaring in supermarkten... maar ze hebben toch ook geen pannenkoekenbedrijf gekocht? Met de koop van een supermarktenketen kopen ze ook de kennis in...

    Een langzame kentering zou verstandig zijn om de impact van bepaalde concepten (lees; vernieuwende technologien) goed te analyseren, maar dat ze geen kennis vd markt hebben lijkt me nogal een drogreden.
  6. [verwijderd] 19 juni 2017 17:15
    Als Ahold elke dag mij voorziet van een verse 'google streetview' van wat er in hun winkel staat, natuurlijk inclusief inzoommogelijkheid op de prijzen, dan zijn ze toch hartstikke online?
    En dan weet ik vantevoren waarvoor ik naar hun winkel kom.

    Ahold moet dat gewoon effe doen, elke avond of 'smorgens voordat de winkel open gaat.
  7. forum rang 4 holenbeer 19 juni 2017 18:34
    Eens met Rene66: waarom zou Amazon stoppen bij het kopen van 1 retailer? Of waarom zou een andere Big Tech niet ook een retailer opkopen?
    AD is in 1 klap een stuk goedkoper geworden, en AD heeft Bol.com en een stevige voet aan de grond in Europa.
    Ik zie het als een mooie instapmogelijkheid. Mooi dividendrendement, komt vast weer bovendrijven.

    Andere optie: als AD goedkoper wordt, ook mogelijke overnameprooien van AD. AD kan zichzelf interessant eten voor Amazon, of de concurrent van Amazon.

    Beetje eenzijdige focus en weinig fantasie in de markt en dit artikel, wat mij betreft. Ik heb er een paar geschreven puts en gekochte calls aan gewaagd. Een snelle rebound en hup, eruit weer.

    Zelfs een dooie kat stuitert nog een keer, of wordt opgevroten door een grotere kat.
  8. Manofaction 19 juni 2017 21:44
    Het is een wereldwijde ontwikkeling. Schoenwinkelketens gingen failliet en nu zie je de internet giganten terug gaan naar fysieke outlets. De pioniersfase is voorbij, de hype is over en we gaan naar de derde fase: besef va realiteit. Men wilde al die tijd niet inzien dat het sociale aspect ontbreekt bij internet shopping. Een aantal marktsegmenten vervullen een sterke sociale behoefte. Net als dat veel mensen het ( onbewust) helemaal niet erg vinden om een ' redelijke tijd ' in de file te staan, omdat het hen een rustig moment geeft tussen de druk van het werk en thuis verplichtingen thuis, zo gaan mensen ( onbewust ) graag naar de supermarkt, om zonder direct te communiceren, toch het gevoel te hebben even op een dag ''onder de mensen te zijn''. Niet voor niets blijken de AD winkels de ideale dating plek te zijn voor hoger opgeleide, eind dertigers. Steeds meer mensen beginnen de beperkingen van internet te zien. De jongste generaties stappen af van Facebook en zoeken de straat weer op. Veel internet bedrijven maken nauwelijks, geen of helemaal nooit winst. Ik zie het eerder als een capitulatie van Amazon. Ik denk dat AD zich moet aanpassen, maar dat ze dit zeker gaan overleven en er zelfs sterker uit kunnen komen. En mochten ze worden overgenomen in de US, dan blijft het aandeel een goede investering.
  9. [verwijderd] 19 juni 2017 21:56
    Wat is er aan de hand met Delhaize in België? Simpel: Albert Heijn groeit er als kool. Juist: Ahold(Delhaize) is grootste concurrent van (Ahold)Delhaize in België...
  10. pim f 19 juni 2017 21:56
    Ik kom nogal eens bij de AH hier in de stad, het valt me ontzettend vaak op dat de ongeinteresseerde piepjonge scholieren die ze de vakken laten vullen er een complete puinzooi van maken. Van sommige snelverkopende artikelen zijn de (veel te kleine) schappen om de haverklap leeg. Ik ken wel mensen die zweren bij de bezorgservice Appie, ik gebruik die (nog) niet want mij te duur. En dat lange wachten bij de kassa's is ook irritant. Kom maar op Amazon! (ik moet overigens eerst binnenkort maar eens mijn 1000 Ahold aandelen zien te lozen - dode kat waar blijf je?)
  11. forum rang 5 Daexter 19 juni 2017 23:26
    quote:

    pim f schreef op 19 juni 2017 21:56:

    Ik kom nogal eens bij de AH hier in de stad, het valt me ontzettend vaak op dat de ongeinteresseerde piepjonge scholieren die ze de vakken laten vullen er een complete puinzooi van maken. Van sommige snelverkopende artikelen zijn de (veel te kleine) schappen om de haverklap leeg. Ik ken wel mensen die zweren bij de bezorgservice Appie, ik gebruik die (nog) niet want mij te duur. En dat lange wachten bij de kassa's is ook irritant. Kom maar op Amazon! (ik moet overigens eerst binnenkort maar eens mijn 1000 Ahold aandelen zien te lozen - dode kat waar blijf je?)

    Als je 1000 Ahold hebt, wil je natuurlijk wel dat het bedrijf een goede marge weet te behalen. Dus die goedlopende producten die er altijd niet zijn, zijn zeer waarschijnlijk producten waar AH geen stuiver aan verdiend. Zo werkt het vaak ook met aanbiedingen, zolang de voorraad strekt en ondertussen leg je een hoop andere producten in je mand, waaraan wel verdiend wordt.

    Goed artikel van Nico, alleen is het wel behoorlijk angstig ingestoken. Amazon als grote bedreiging, terwijl het juist ook een trigger kan zijn om met Bol een bredere doelgroep te bereiken. Je kunt de wereld angstig bekijken, of kansen zien. Verder stelt Nico dat we de nieuwe koersdoelen moeten afwachten voor het instapmoment. De huidige koers ligt ruim 30% onder het gemiddelde koersdoel, wat al bekend was voordat Amazon de overname bekend maakte. Zoals gezegd zie ik het ook zeker als een kans, maar laten we zeggen dat veel analisten net zulke zwartkijkers zijn als onze Nico, dan zal het gemiddelde koersdoel na herijking toch echt niet onder de huidige koers liggen, lijkt me, of anders zaten ze voor de overname er al faliekant naast.

  12. relpinda 20 juni 2017 22:15
    quote:

    Manofaction schreef op 19 juni 2017 21:44:

    Het is een wereldwijde ontwikkeling. Schoenwinkelketens gingen failliet en nu zie je de internet giganten terug gaan naar fysieke outlets. De pioniersfase is voorbij, de hype is over en we gaan naar de derde fase: besef va realiteit. Men wilde al die tijd niet inzien dat het sociale aspect ontbreekt bij internet shopping. Een aantal marktsegmenten vervullen een sterke sociale behoefte. Net als dat veel mensen het ( onbewust) helemaal niet erg vinden om een ' redelijke tijd ' in de file te staan, omdat het hen een rustig moment geeft tussen de druk van het werk en thuis verplichtingen thuis, zo gaan mensen ( onbewust ) graag naar de supermarkt, om zonder direct te communiceren, toch het gevoel te hebben even op een dag ''onder de mensen te zijn''. Niet voor niets blijken de AD winkels de ideale dating plek te zijn voor hoger opgeleide, eind dertigers. Steeds meer mensen beginnen de beperkingen van internet te zien. De jongste generaties stappen af van Facebook en zoeken de straat weer op. Veel internet bedrijven maken nauwelijks, geen of helemaal nooit winst. Ik zie het eerder als een capitulatie van Amazon. Ik denk dat AD zich moet aanpassen, maar dat ze dit zeker gaan overleven en er zelfs sterker uit kunnen komen. En mochten ze worden overgenomen in de US, dan blijft het aandeel een goede investering.
    ab, Zo zie ik het ook en daarbij nog gezegd dat AH zeker aan de bak zal moeten en het verschil zal moeten laten zien tussen hun en de Lidl/Aldi en nu Amazon ook.

    Zeker zal de koek nu onder meer retailers verdeeld moeten gaan worden, maar dat hoeft helemaal niet te betekenen dat de winsten op long term sterk zullen dalen voor AH. Integendeel. Dit soort concurrentie is alleen maar goed en houdt je scherp en zorgt er voor dat je blijft innoveren. Niets mis mee. Tuurlijk zal het in het begin te merken zijn want ook de Amerikanen gaan bij de nwe ketens kijken en kopen.

    ja kleine long positie in AH en mooi momentum voor uitbreiding.

    LZA
  13. forum rang 4 holenbeer 20 juni 2017 23:18
    quote:

    pim f schreef op 19 juni 2017 21:56:

    Ik kom nogal eens bij de AH hier in de stad, het valt me ontzettend vaak op dat de ongeinteresseerde piepjonge scholieren die ze de vakken laten vullen er een complete puinzooi van maken. Van sommige snelverkopende artikelen zijn de (veel te kleine) schappen om de haverklap leeg. Ik ken wel mensen die zweren bij de bezorgservice Appie, ik gebruik die (nog) niet want mij te duur. En dat lange wachten bij de kassa's is ook irritant. Kom maar op Amazon! (ik moet overigens eerst binnenkort maar eens mijn 1000 Ahold aandelen zien te lozen - dode kat waar blijf je?)

    Die bezorgservice kost maar iets van 4 tot 6 euro, en vaak kan je het zelfs gratis laten doen. Ik weet niet wat jouw uurtarief is, maar ik kan niet voor 6 euro op en neer naar de Appie, mijn winkelwagen volgooien, mijn smurfen aan de kinderen bij de uitgang geven en mijn winkelwagen door de dakloze laten parkeren met mijn uurtarief. Nog los van de kilometerprijs. En dan moet ik al die kratjes en pakken melk enz. nog zelf slepen ook.
    Ideaal om elke week/14 dagen alle zware en houdbare spullen te laten bezorgen. Zet het daar maar neer schat, tot volgende week. O ja, vergeet je de statiegeldflessen niet?
16 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.840
AB InBev 2 5.281
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.579 46.064
ABO-Group 1 18
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.861
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.141
Aedifica 2 828
Aegon 3.257 319.986
AFC Ajax 537 7.010
Affimed NV 2 5.734
ageas 5.843 109.775
Agfa-Gevaert 13 1.853
Ahold 3.536 73.977
Air France - KLM 1.024 34.302
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.681
Alfen 12 15.960
Allfunds Group 3 1.122
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.246
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 324
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.484 114.755
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.819 240.147
AMG 965 125.576
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.512
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 379
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.101
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 313
Arcadis 251 8.613
Arcelor Mittal 2.023 318.570
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 266
arGEN-X 15 9.088
Aroundtown SA 1 175
Arrowhead Research 5 9.247
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.523
ASML 1.762 76.396
ASR Nederland 18 4.117
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 322
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.616
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.657

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht