Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,700
  • Verschill

    -0,280 -4,68%
  • Volume

    569.243 Gem. (3M) 304,1K
  • Bied

    5,600  
  • Laat

    5,930  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 48 49 50 51 52 ... 213 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 7 juli 2017 18:31
    quote:

    groeibriljant schreef op 7 juli 2017 17:20:

    Voor het verzenden van de beperkte data heb je idd geen glasvezel nodig, maar voor het verzamelen van die data via deze techniek weer wel. [1]

    Meen mij toch te herinneren dat ik regelmatig oranje en groene glasvezelkabels heb zien trekken langs snelwegen. [2]
    [1]: Klopt. Maar dat het m.b.v. 'bestaande' glasvezel een fluitje van een cent zou zijn, dat klopt dus niet.

    [2]: Kan van alles zijn, zie mijn voorlaatste post. Incl. toepassingen van RWS zelf bij tunnels en andere lastige locaties, maar er is momenteel geen overkoepelende en alle autowegen dekkende glasvezel-infrastructuur.

  2. recital 7 juli 2017 19:19
    Navigatiespecialist versterkt strategische positie volgens ING.
    (ABM FN-Dow Jones) TomTom was afgelopen week één van de smaakmakers op het Damrak, met een koerswinst van 4,6 procent ten opzichte van afgelopen vrijdag, na berichtgeving over de bijdrage die de Nederlandse navigatiespecialist zal leveren bij de ontwikkeling van zelfstandig rijdende auto’s.
    Woensdag meldde TomTom onderdeel uit te maken van de Apollo alliantie, met meer dan 50 leden, waaronder het grote Chinese internetbedrijf Baidu. Verder maken autofabrikanten, leveranciers, universiteiten en lokale overheden van met name Chinese origine in de alliantie.
    De alliantie start in juli met het testen van zelfrijdende auto's in afgeperkte gebieden en wil de voertuigen eind 2020 operationeel hebben in steden en op snelwegen. Op dit moment zijn reeds twee zelfrijdende testauto's beschikbaar.
    "Nu Baidu toetreedt tot het kaartenproductieplatform van TomTom, creëren we een wereldwijd kaartenplatform voor producenten, leveranciers en technologiebedrijven die werken aan de toekomst van het auto rijden. We zijn ervan overtuigd dat we deze ontwikkeling kunnen versnellen met slimme partners als Baidu", zei CEO Harold Goddijn van TomTom in een toelichting op de berichtgeving.
    Analist Martijn den Drijver van NIBC reageerde enthousiast op het nieuws. TomTom heeft volgens de analist met de deal met Baidu een goede slag geslagen en een sterke partner aan boord gehaald.
    De marktvorser van NIBC wees er op dat Baidu al samenwerkt met Here, de grote concurrent van TomTom. Door nu te kiezen voor de Nederlandse navigatiespecialist kan dit volgens Den Drijver wel eens een signaal zijn dat Baidu ontevreden is over de progressie die Here boekt. Volgens de analist ligt TomTom dan ook ruim voor op schema met de ontwikkeling van HD-kaarten, zonder dat dit volgens NIBC in het tweede kwartaal leidde tot een significante stijging van de operationele kosten.
    Versterking strategische positie
    Ook bij ING werd de alliantie met Baidu positief onthaald. Analist Marc Zwartsenburg meent dat TomTom zijn strategische positie zo versterkt door een belangrijke partner binnen te halen. Niet alleen wordt de dekking van de kaarten zo beter, maar krijgt TomTom volgens de analist ook een sterkere positie bij de onderhandelingen met toeleveranciers. Zogenoemde original equipment manufacturer hoeven geen maatwerk meer te leveren om de Chinese kaart in een auto te integreren, omdat die op het platform van TomTom draait.
    Daarbij ziet Zwartsenburg ook kansen voor TomTom om mogelijk een deal te sluiten van Alibaba, dat net als Baidu en Tencent toestemming heeft om een Chinese kaart te maken, omdat de deal met Baidu geen exclusieve is. De kans op een samenwerking met Tencent acht ING klein, aangezien dit internetbedrijf een belang heeft in Here. Buitenlandse ondernemingen mogen overigens geen Chinese kaarten bouwen.
    Door gebrek aan financiële details voor de deal met Baidu paste Den Drijver zijn taxaties voor TomTom niet aan. Dit betekent dat het advies Houden blijft met een koersdoel van 9,70 euro. ING handhaafde de koopaanbeveling op het aandeel met een koersdoel van 15,50 euro.
    Na de deal met Baidu meldde TomTom vervolgens op donderdag een samenwerking met het Amerikaanse Cisco, eveneens gericht op zelfrijdende auto’s. Data die Cisco heeft verzameld wordt gecombineerd met technologie en de expertise van TomTom.
    Net als bij Baidu werden er over de samenwerking met Cisco geen financiële details versterkt. Wel meldde TomTom dat deze samenwerking geen noemenswaardige financiële impact zal hebben op het lopende boekjaar, maar met name is gericht op de lange termijn.
    Analisten tippen aandeel
    Het aandeel TomTom staat dit jaar licht in het groen. Tot dusver steeg de koers 2,1 procent. De AMX index won echter dit jaar al meer dan 15 procent.
    Afgelopen maandag werd het aandeel TomTom tijdens de Hollandse Aandelenavond georganiseerd door de Franse bank BNP Paribas in Amsterdam door verschillende beursexperts getipt. De overgang van een hardwarebedrijf naar een softwarebedrijf was de belangrijkste reden om positief te zijn over TomTom. Dit betekent namelijk dat de navigatiespecialist in plaats van eenmalige vergoeding bij de verkoop van bijvoorbeeld een navigatiekastje, voortaan een terugkerende omzet tegemoet kan zien vanuit abonnementen.
    Op dit moment verhult de dalende omzet uit PND’s, de fysieke navigatiekastjes, de omzetgroei in de andere segmenten.
    Ook merkte één van de experts op dat in zijn taxaties de kaartentak alleen al meer waard is dan de totale waardering van TomTom op de beurs.
    Analist Marc Hesselink van ABN AMRO meent eveneens dat de kaartentak van TomTom ondergewaardeerd is. "De marktkapitalisatie is momenteel 2,0 miljard euro. Als we daar ongeveer 0,9 miljard euro voor Telematics en 0,1 miljard euro in contanten van af halen en nul waarde toekennen aan de consumententak, dan geeft dit een impliciete waardering van de kaarten van 1 miljard euro." Volgens Hesselink "erg weinig" voor een platform waarvan de enige concurrent, Here, recent nog werd gewaardeerd op 3,4 miljard euro. ABN AMRO waardeert de kaartentak van TomTom op 2,2 miljard euro. Zo komt Hesselink uit op een koersdoel van 14,00 euro, wat goed is voor een koopaanbeveling.
    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  3. [verwijderd] 7 juli 2017 19:58
    Misschien moet die Andrew van Barclays maar even lekker wisselen...wat een idiot...Als iedereen in de buurt van de 10 -15 zit...ga je toch niet op 6,25 zitten , tenzij je MOET....Zodat de grote jongens goedkoop lekker bij kunnen blijven kopen...
  4. [verwijderd] 7 juli 2017 19:59
    Tesla voelt hete adem van concurrentie in zijn nek
    Vandaag, 18:31
    Economie, Tech
    ANP

    Het is een week van uitersten voor autofabrikant Tesla. Aan de ene kant is het bedrijf dolblij dat na jaren van voorbereiding eindelijk de eerste Tesla van het Model 3 van de band rolt. Een elektrische auto met een aanzienlijk lagere prijs dan de andere modellen die het bedrijf produceert.

    Aan de andere kant daalt de beurswaarde van het bedrijf hard. In een week tijd is er ruim 8 miljard van de beurswaarde van Tesla verdampt. Beleggers reageerden op tegenvallende productiecijfers van Tesla. Ook vinden ze het slecht nieuws dat Tesla Model S niet als veiligste auto uit de bus kwam.

    Daar kwam het nieuws van Volvo nog bovenop. Dat bedrijf wil zich meer richten op elektrische en semi-elektrische auto's en gaat daarmee de concurrentie aan met Tesla.
    De beurskoers van Tesla NOS
    Maarten Steinbuch: 'De verwachtingen voor Tesla zijn enorm hoog'

    Steinbuch, hoogleraar robotica aan de TU Eindhoven en al jaren Tesla-bezitter, vertelt in het NOS Radio 1 Journaal over de Model 3 en de slechte beursweek van Tesla.

    Op de beurs kent Tesla hoge pieken en diepe dalen. De afgelopen maanden was de beurskoers van het bedrijf juist enorm opgelopen maar sinds eind juni daalt de koers. Vandaag staat Tesla weer iets hoger maar dat is lang niet genoeg om het verlies van de afgelopen week goed te maken.

    "De verwachtingen voor dit bedrijf zijn enorm hoog", zegt Maarten Steinbuch, hoogleraar Robotica aan de TU Eindhoven en al jaren eigenaar van een Tesla. Het nieuwe model heeft hij ook al besteld.

    Hij is daarmee een van de bijna 400.000 mensen wereldwijd die hebben gezegd het nieuwe model te willen kopen. Met een basisprijs van 35.000 dollar (ruim 30.000 euro) is die auto de helft goedkoper dan het huidige goedkoopste model van Tesla.

    "Dat de eerste exemplaren van de Model 3 nu van de band rollen, is een belangrijke stap voor Tesla", zegt Steinbuch. "De echte doorbraak voor elektrisch rijden moet komen als iedereen een elektrische auto kan kopen. Dit model is een van de auto's die dat kunnen waarmaken, naast de auto's van andere merken."

    Zo komt Opel met de nieuwe Ampera-e, met een startprijs van ruim 40.000 euro.
    Tesla-baas Elon Musk AFP

    De eerste Model 3-exemplaren worden eind deze maand geleverd. Eind dit jaar moeten er maandelijks 20.000 exemplaren van de band rollen.
  5. aandeeltje! 7 juli 2017 20:28
    quote:

    groeibriljant schreef op 7 juli 2017 15:07:

    [...]

    De wpa wordt bij TomTom de afgelopen jaren giga gedrukt door extra ontwikkelingskosten voor o.a. het nieuwe real-time platform, HD-maps en roadDNA. Wordt direct als kosten geboekt. Bij de wpa mag je al snel 1 euro optellen en dan is TomTom zwaar ondergewaardeerd.

    Ook qua assetwaarde is TomTom zwaar ondergewaardeerd. Die assetwaarde is volgens de peers en marktexpert Lanctot rond de 40 euro.

    Ben het met je eens dat ze dat wat meer zullen moeten benadrukken.
    Hopelijk laat Q2 een groei in marges zien en versneld de omzet in Automotive en Telematics. Als de hardware van Consumer geen verlies maakt, dan groeit de wpa de komende jaren fors. Alleen al op basis van het groeiend aantal jaarabonnementen en het orderboek Automotive is die groei al in de tas.
    Jaja drukken van winst. Vooralsnog stijgen de uitgaven alleen maar. Niet teveel in je eigen aannames geloven. Al jaren bijna geen financiele prestaties
    Als straks de zelfrijdende auto een feit is en de buit over het hele schala van leveranciers verdeeld moet worden is nog maar de vraag wat er over blijft voor de aandeelhouder TT. En dan? Opeens alles inzetten voor de vliegende auto op waterstof....moet opeens veel geinvesteerd worden n in luchtkaarten.

    En de marges zullen wel stijgen, omdat de verkoop van kastjes afneemt, maar wat gebeurd er onder de streep, want ja marge denken is maR reltief en stamt uit het doosjes tijdperk.
  6. forum rang 7 Dutchy Ron 7 juli 2017 22:24
    www.macrumors.com/2017/07/07/apple-ma...

    Since 2015, Apple has been using LIDAR-equipped mapping vehicles to capture street-level imagery for the Apple Maps app. Apple has expanded the areas where it is collecting data several times over the course of the last two years, and according to the latest update to the company's support page, Apple Maps vehicles have recently made their way into Spain.
  7. forum rang 7 Dutchy Ron 7 juli 2017 22:54
    6 september komt de nieuwe generatie Nissan Leaf uit. Als HG zich niet versprak dan komt er wellicht die week een persbericht uit.
  8. Moneyball 7 juli 2017 22:56
    quote:

    aandeeltje! schreef op 7 juli 2017 20:28:

    [...]

    Jaja drukken van winst. Vooralsnog stijgen de uitgaven alleen maar. Niet teveel in je eigen aannames geloven. Al jaren bijna geen financiele prestaties
    Als straks de zelfrijdende auto een feit is en de buit over het hele schala van leveranciers verdeeld moet worden is nog maar de vraag wat er over blijft voor de aandeelhouder TT. En dan? Opeens alles inzetten voor de vliegende auto op waterstof....moet opeens veel geinvesteerd worden n in luchtkaarten.

    En de marges zullen wel stijgen, omdat de verkoop van kastjes afneemt, maar wat gebeurd er onder de streep, want ja marge denken is maR reltief en stamt uit het doosjes tijdperk.
    Dit is kort door de bocht, maar wel key. Omzetgroei maakt bij schaalbare oplossingen hoge investeringen mogelijk, maar de ontwikkeling aan de kostenkant bij TT is wat mij betreft meest onzeker. Wat is nodig om LT leading te zijn/worden. Als je KT wpa wilt oppompen dan is dat niet zo moeilijk. Zijn dat financiële prestaties? Persoonlijk vind ik de turn die TT management heeft bewerkstelligt een fantastische prestatie. Dat lijkt hier niet gezegd te mogen worden, maar je business in een perfect storm overeind houden en draaien is niet iets dat veel grotere bedrijven gegeven is. Ook het aanhouden van de 4 BU is mi tot op heden volstrekt logisch. Tot op heden. Die splitsing gaat er op enig moment in de komende jaren wel komen. Ook investeerders/participaties om in dit big tech en automotive veld zelfstandig mee te doen.
  9. DerksVisie 7 juli 2017 23:15
    quote:

    Moneyball schreef op 7 juli 2017 22:56:

    [...]

    Dit is kort door de bocht, maar wel key. Omzetgroei maakt bij schaalbare oplossingen hoge investeringen mogelijk, maar de ontwikkeling aan de kostenkant bij TT is wat mij betreft meest onzeker. Wat is nodig om LT leasing te zijn/worden. Als je KT wpa wilt oppompen dan is dat niet zo moeilijk. Zijn dat financiële prestaties? Persoonlijk vind ik de turn die TT management heeft bewerkstelligt een fantastische prestatie. Dat lijkt hier niet gezegd te mogen worden, maar je business in een perfect storm overeind houden en draaien is niet iets dat veel grotere bedrijven gegeven is. Ook het aanhouden van de 4 BU is mi tot op heden volstrekt logisch. Tot op heden. Die splitsing gaat er op enig moment in de komende jaren wel komen. Ook investeerders/participaties om in dit big tech en automotive veld zelfstandig mee te doen.
    Die geraasde storm is denk ik ook 1 van de redenen dat het bestuur de boel niet wil opsplitsen. Men wil diversificatie houden zodat dit niet weer kan gebeuren. En zeg nou zelf met al die data die TomTom in bezit heeft kan je interessante producten mee maken.

  10. DerksVisie 7 juli 2017 23:21
    quote:

    Mark12 schreef op 6 juli 2017 22:00:

    Even terug naar de basis: wie wil een zelfrijdende auto? Ik niet, vind zelf rijden veel te leuk. Systemen worden getest, iedereen doet het met iedereen, maar zou er al marktonderzoek zijn gedaan? In welke behoefte voorziet autonoom rijden eigenlijk? Of is de auto-industrie dermate arrogant dat ze na miljardeninvesteringen denken die behoefte te kunnen creëren? Geloof er niets van.
    Ik vergat nog het belangrijkste argument: Autorijden is levensgevaarlijk. Het zou toch geweldig zijn dat je 1,4 miljoen mensen kan redden van de dood per jaar!
  11. Hoop.... 7 juli 2017 23:33
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 7 juli 2017 22:58:

    Misschien dat iemand hier nog wat aan herkent
    youtu.be/nACFn7lsiHQ
    Bosch test met Tesla RRS
    Je hoeft niks te herkennen Bosch is TT alleen niemand mag het weten dat Bosch...Tesla ...TT is. Daarbij als het wel "officieel" bekent wordt stijgt de koers 5.5% TT zegt dan dat het nog niet bijdraagt aan de winst en na 2 dagen is het weer zoals het was.
  12. dumpy 8 juli 2017 07:19
    Het lijkt me ook overdreven te zeggen dat iedereen in een zelfrijdende auto zal stappen. Dan kunnen merken als Porsche Lamborgini Jaguar Maserati Ferrari Bentley enz. wel opdoeken want je koopt zo 'n auto toch echt omdat je rijden leuk vindt. En Rolls Royce en Bentley eigenaren hebben vaak een chauffeur dus die hoeven al helemaal niet te denken aan een zelfrijdende auto. En overigens zou ik ook vrij angstig zijn als ik bij 130 km alles aan de computer moet overlaten. Mijn laptop loopt wel eens vast voor een paar seconden hoe zou ik dat overleven in een auto ? Stapvoets door de stad zou nog gaan. Ben ik hier in Bangkok ook gewend. Als het hard regent haal ik mijn zoon uit school op en regelmatig doe ik over die 8 km heen en terug ruim 1 uur. En hier in Bangkok heb ik nog nooit een Tesla gezien en slechts zeer zelden een hybride auto. De thaise bevolking staat daar niet om te springen waarschijnlijk. En ik denk dat zo ook is in de meeste grote steden in Azie Afrika en Midden en Zuid Amerika. Ze hebben wel iets anders aan hun hoofd dan het milieu. Er worden wel vorderingen gemaakt met zonne-energie.
    Zelfrijdende auto's zouden wel uitmaken voor het aantal verkeersdoden hier want dat is een van het hoogste percentage wereldwijd gezien. Zulke domme fouten, het lijkt soms wel of ze het niet interesseert of dat ze vinden dat een mensenleven niet veel waard is.
  13. [verwijderd] 8 juli 2017 08:11
    quote:

    dumpy schreef op 8 juli 2017 07:19:

    Het lijkt me ook overdreven te zeggen dat iedereen in een zelfrijdende auto zal stappen. Dan kunnen merken als Porsche Lamborgini Jaguar Maserati Ferrari Bentley enz. wel opdoeken want je koopt zo 'n auto toch echt omdat je rijden leuk vindt. En Rolls Royce en Bentley eigenaren hebben vaak een chauffeur dus die hoeven al helemaal niet te denken aan een zelfrijdende auto. En overigens zou ik ook vrij angstig zijn als ik bij 130 km alles aan de computer moet overlaten. Mijn laptop loopt wel eens vast voor een paar seconden hoe zou ik dat overleven in een auto ? Stapvoets door de stad zou nog gaan. Ben ik hier in Bangkok ook gewend. Als het hard regent haal ik mijn zoon uit school op en regelmatig doe ik over die 8 km heen en terug ruim 1 uur. En hier in Bangkok heb ik nog nooit een Tesla gezien en slechts zeer zelden een hybride auto. De thaise bevolking staat daar niet om te springen waarschijnlijk. En ik denk dat zo ook is in de meeste grote steden in Azie Afrika en Midden en Zuid Amerika. Ze hebben wel iets anders aan hun hoofd dan het milieu. Er worden wel vorderingen gemaakt met zonne-energie.
    Zelfrijdende auto's zouden wel uitmaken voor het aantal verkeersdoden hier want dat is een van het hoogste percentage wereldwijd gezien. Zulke domme fouten, het lijkt soms wel of ze het niet interesseert of dat ze vinden dat een mensenleven niet veel waard is.

    Er is op termijn niks anders meer te koop,en kop op zelfs Bangkok gaat mee in de vaart der volkeren.
  14. [verwijderd] 8 juli 2017 08:20
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 7 juli 2017 22:54:

    6 september komt de nieuwe generatie Nissan Leaf uit. Als HG zich niet versprak dan komt er wellicht die week een persbericht uit.
    Die leaf is een upgrade. Nieuwe generatie wordt samen met renault (Zoe) ontwikkeld, dat duurt nog ff langer. Ik denk niet dat het reeel is om daar veel hoop op te vestigen
  15. jessebrown 8 juli 2017 10:36

    UNTERNEHMENSNACHRICHTEN | Freitag, 7. Juli 2017, 14:34 Uhr
    Continental übernimmt Navi-Anbieter aus Singapur
    Logo of German tyre company Continental is seen before the annual news conference in Hanover, Germany March 2, 2017. REUTERS/Fabian Bimmer
    Logo of German tyre company Continental is seen before the annual news conference in Hanover, Germany March 2, 2017. REUTERS/Fabian Bimmer
    Der Autozulieferer Continental übernimmt einen Hersteller von Navigationssystemen aus Singapur.

    Mit dem Zukauf von Quantum Inventions komme der Konzern seinem Ziel näher, die Erlöse im Geschäft mit Mobilitätsdienstleistungen bis 2020 zu verdoppeln, erklärte Ralf Lenninger, Chef der Conti-Sparte Intelligent Transportation Systems, am Freitag. Nach früheren Angaben belief sich der Jahresumsatz zuletzt auf mehr als 500 Millionen Euro.

    Quantum Inventions beschäftigt nach Conti-Angaben rund 120 Mitarbeiter. Die Navigationstechnik des Softwarehauses verarbeitet Echtzeit-Daten zum Verkehrsfluss, Unfallmeldungen und Mauttarife. Ferner bietet die Firma Technologie zum Flottenmanagement sowie Werbe- und Informationsportale für Fahrzeuge an.
4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 48 49 50 51 52 ... 213 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht