Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Euronav BE0003816338

Laatste koers (eur)

15,100
  • Verschill

    -0,160 -1,05%
  • Volume

    14.317 Gem. (3M) 226,4K
  • Bied

    15,070  
  • Laat

    15,100  
+ Toevoegen aan watchlist

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 308 309 310 311 312 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 14 augustus 2017 17:14
    quote:

    Drillbit schreef op 14 augustus 2017 16:34:

    Wat bedoel je ? De berg cash is bijna even groot als de bedrijfswaarde ?
    In de verste verte niet.
  2. CGCDLR 14 augustus 2017 22:58
    14//08/17 Beurskap.Euronav 978 000 000 mijl (tijd)! Cash, nog altijd ter beschikking 800milj $,zie result kw 2.Aan de huidige koers kunnen ze hun business van de beurs halen, mits enkele honderden miljoenen te lenen te ... te ?Deden ze dit niet eerder met CMB?Yep, in de verste verte wel.

  3. Talk 15 augustus 2017 12:09
    @CGCDLR, ik denk dat die kans miniem is, gezien onderstaand nieuwsbericht. Volgens mij heeft Marc Saverys destijds CMB voor een prikkie van de beurs gehaald. Zonder veel overnamepremie. Erg slim voor zijn vermogen, maar voor de aandeelhouders natuurlijk niet. Of juist wel... : www.tijd.be/ondernemen/transport/Save...
  4. Risky bets 22 augustus 2017 09:17
    quote:

    Talk schreef op 11 augustus 2017 14:28:

    @Risky Bets,
    Het is alweer een tijdje geleden dat ik op dit forum met jouw heb gediscussieerd. Voor mij is tankers sector een sector waar ik moeilijk de beweging van de markt en de vooruitzichten kan inschatten.

    Wat is jouw mening over het lange termijn vooruitzicht van de tanker sector? Ik merk dat je wat meer korte termijn gericht bent met jouw posities. Wat verwacht je, op dit moment, van het aandeel Euronav voor de langere termijn (+1 jaar)?
    Als partijen zich inhouden met het orderen van te veel nieuwe tankers, dan ziet het er prima uit voor 2019+. Recentelijk worden veel meer oude tankers gesloopt omdat huidige rates slecht zijn en oud ijzer prijzen hoog. Hopelijk zet dit door. Er zijn de afgelopen jaren veel nieuwe tankers gemaakt en ook het komende jaar komen er veel bij, de markt moet deze groei gaan opnemen voor nieuwe hoogtijdagen. Ton mile growth (vraag naar tankers) ziet er gezond uit, USA exports en Brazilie gaan productie verhogen de komende jaren en de vraag blijft stijgen in Azie (wat veel lange routes zijn).

    EURN handelt erg goedkoop, fors onder de NAV (liquideringswaarde op 2e hands markt). Nu kopen is dus een uitstekende lange termijn instapmoment. Q3 zal beroerd zijn, maar dat is inmiddels wel bekend neem ik aan bij beleggers.

    Ik heb zelf de laatste dagen weer wat meer GNRT gekocht, deze is nog een stuk goedkoper dan EURN, maar ook meer volatiel/risicovol.
  5. Risky bets 22 augustus 2017 09:18
    quote:

    CGCDLR schreef op 14 augustus 2017 22:58:

    14//08/17 Beurskap.Euronav 978 000 000 mijl (tijd)! Cash, nog altijd ter beschikking 800milj $,zie result kw 2.Aan de huidige koers kunnen ze hun business van de beurs halen, mits enkele honderden miljoenen te lenen te ... te ?Deden ze dit niet eerder met CMB?Yep, in de verste verte wel.

    Volgens mij vergeet je de schuld. Was t maar zo mooi CGC :)
  6. [verwijderd] 22 augustus 2017 13:54
    quote:

    Risky bets schreef op 22 augustus 2017 09:17:

    [...]

    Recentelijk worden veel meer oude tankers gesloopt omdat huidige rates slecht zijn en oud ijzer prijzen hoog.
    ...........en omdat er ook nog minder vraag naar tankers is voor de opslag van olie wordt de beslissing om tot sloop over te gaan naar voren gehaald.
  7. jessebrown 22 augustus 2017 21:33
    quote:

    Risky bets schreef op 22 augustus 2017 09:18:

    [...]

    Volgens mij vergeet je de schuld. Was t maar zo mooi CGC :)
    Vraagje aan Risky,is NAT nu koopwaardig na de afstraffing van gisteren
    en ook nu de 52wkn low , de top was 11 $ en nu 4,65.
  8. Risky bets 23 augustus 2017 09:42
    quote:

    kusadasi schreef op 22 augustus 2017 21:33:

    [...]Vraagje aan Risky,is NAT nu koopwaardig na de afstraffing van gisteren
    en ook nu de 52wkn low , de top was 11 $ en nu 4,65.
    De NAV van NAT ligt rond de 3-3.5$. Ik heb toevallig wel gisteren en eergisteren mijn short gesloten. Ik vond het nu geen aantrekkelijke short meer. Ik zou persoonlijk alleen ook niet long gaan. Maar met een groot short % uitstaand, kan het altijd wat herstellen als meer shorts gaan sluiten.
  9. Risky bets 23 augustus 2017 14:26
    EURN is goedkoper. Maar als je bullish bent over de toekomstige tanker rates dan heeft TNK enorm veel operational en financiele leverage. In een herstel situatie zal TNK het heel goed doen. Als t lang voortkabbelt op lage niveau's kan je beter in EURN zitten.
  10. [verwijderd] 28 augustus 2017 14:22
    quote:

    Risky bets schreef op 28 augustus 2017 14:03:

    volatiliteit. Het is overigens niet alleen EURN. Alle tankers doen het erg goed de laatste dagen.
    Met name STNG: van 3,30 naar 3,98.
19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 308 309 310 311 312 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht