Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

2017

908 Posts
Pagina: «« 1 ... 28 29 30 31 32 ... 46 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Hkdnp 15 september 2017 07:29
    Het boekje staar er weer mooi bij. De eerste bestens zijn alweer geplaatst.
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 15 september 2017 07:35
    quote:

    Hkdnp schreef op 15 september 2017 07:29:

    Het boekje staar er weer mooi bij. De eerste bestens zijn alweer geplaatst.
    Bestens-orders voor de opening zijn meestal nep.
  3. Hkdnp 15 september 2017 07:43
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 15 september 2017 07:35:

    [...]
    Bestens-orders voor de opening zijn meestal nep.
    Ik kan de opening niet zien volgen straks, ben benieuwd.

    Ps; jij maakt lange dagen!
  4. lapins 15 september 2017 14:20
    Ik had verwacht richting 17.30 dat we weer wat omhoog zouden gaan , zo voor het weekend , maar het kan nog .
  5. Hkdnp 15 september 2017 16:31
    quote:

    lapins schreef op 15 september 2017 14:20:

    Ik had verwacht richting 17.30 dat we weer wat omhoog zouden gaan , zo voor het weekend , maar het kan nog .
    Er wordt aardig gepushed zo te zien. Wat een bijzonder koersverloop de afgelopen weken, niet verwacht dat dit nieuws zo'n impact zou hebben.
  6. Hkdnp 17 september 2017 21:39
    (ABM FN-Dow Jones) De navigatiespecialisten op het Damrak stonden afgelopen week in de schijnwerpers. TomTom steeg 3,0 procent en AND International werd zelfs 23,8 procent duurder.

    De koers van TomTom kwam bij aanvang van de IAA in Frankfurt in beweging. De navigatiespecialist stuurde dinsdag een flink aantal persberichten uit, waarvan de deal met het Duitse Daimler het meest in het oog sprong.

    Daimler, de fabrikant van Mercedes, selecteerde TomTom als kaartenleverancier voor zijn infotainment platform in Noord-Amerika. TomTom zal worden gebruikt in de Mercedes A, C, B en E-klasse. De Amerikaanse Mercedes-rijders krijgen de meest actuele kaarten evenals live verkeersinformatie tot hun beschikking dankzij de samenwerking met de Nederlandse navigatiespecialist.

    Het Franse Peugeot besloot TomTom te gebruiken als leverancier voor de nieuwe 5008 SUV. Dit model beschikt over de nieuwste i-Cockpit, een infotainment en controle systeem met de NaviKit van TomTom. Ook is TomTom Traffic beschikbaar, inclusief weerberichten, parkeermogelijkheden en snelheidscontroles. De nieuwe 5008 wordt vanaf 12 september op de IAA in Frankfurt gepresenteerd.

    Maandag maakte TomTom al bekend dat het navigatietechnologie voor een prototype van Sony voor het navigeren op de fiets zal gaan leveren. Aanvankelijk zal er worden getest met fietsers in het Amerikaanse San Francisco. Het apparaat is gebaseerd op spraaktechnologie en moet zo fietsers in staat stellen te navigeren, terwijl hun handen en gehoor vrij blijven.

    Van al deze opdrachten onthulde TomTom de financiële details niet. Analisten waren evenwel goed te spreken en dan vooral over de deal met Daimler. De opdracht om kaarten voor Noord-Amerika te leveren, heeft volgens NIBC een beperkte financiële waarde, maar is wel een duidelijk teken van vertrouwen.

    Onduidelijk was of deze opdracht door Daimler werd verstrekt voor de fabrikant een belang nam in Here, of daarna. Verzoeken van ABM Financial News om meer duidelijkheid over de timing van het contract gaf TomTom evenwel niet.

    ING denkt net als NIBC dat de waarde van het contract niet heel groot is, maar onderstreepte dat het sowieso de eerste deal voor kaarten van TomTom met Mercedes is. En dit biedt kansen, denkt analist Marc Zwartsenburg, dat TomTom zich in Amerika in de kijker speelt en wellicht een Amerikaanse autofabrikant aan zich weet te binden.

    Verder meldde TomTom een nieuwe dienst die inspeelt op de groeiende populariteit van de elektrische auto. TomTom EV Service zal eigenaren van een elektrische auto helpen bij het bepalen wanneer de wagen het beste kan worden opgeladen.

    Tot slot liet de navigatiespecialist weten dat TomTom Traffic inmiddels ook is gelanceerd in Egypte, Marokko, Macau en IJsland. Daarmee is de dienst nu in 68 landen beschikbaar.

    Nieuwe concurrent

    Vorige maand kwam AND International, net als TomTom een aanbieder van kaarten, met de halfjaarcijfers. Een periode waarop CEO Hugo van der Linde “met gemengde gevoelens” terugkeek.

    AND realiseerde in het afgelopen halfjaar een omzet van 0,9 miljoen euro, hetgeen beduidend minder was dan de 6,1 miljoen euro uit dezelfde periode een jaar eerder. In 2016 werd in februari een licentieovereenkomst afgesloten die een substantiële bijdrage leverde aan de omzet over het eerste halfjaar van 2016. Afgelopen half jaar bleven grote deals evenwel uit, aldus topman Van der Linde.

    Onder de streep restte een verlies van 0,8 miljoen euro, terwijl in de eerste zes maanden van 2016 nog een winst van 3,2 miljoen euro werd gerealiseerd.

    Een deal lag echter wel in het verschiet, zo bleek afgelopen maandag. AND gaat bestaande digitale kaarten verrijken met sensorgegevens die voertuigen verzamelen, met behulp van de eHorizon Map Service technologie van Continental.

    Een slimme samenwerking, zo constateerde NIBC.

    De conventionele manier van kaarten maken voldoet niet meer aan de eisen die moderne functies en systemen stellen, waaronder geavanceerde toepassingen op het gebied van veiligheid, comfort en zuinigheid, aldus AND bij de aankondiging van de samenwerking met Continental.

    Volgens analist Martijn den Drijver van NIBC is de nieuwe wijze waarop AND zijn kaarten wil bouwen en verrijken tot op zekere hoogte vergelijkbaar met het twee jaar oude productieplatform van TomTom. Deze laatste is echter inmiddels al een stuk verder en is bijvoorbeeld in staat veel meer bronnen te gebruiken voor zijn data-verzameling.

    Van der Linde noemde tegenover Het Financieele Dagblad zijn “disruptieve start-up” een bedreiging voor TomTom en Here. Hij vergeleek TomTom en Here met Kodak, dat overbodig werd door digitale fotografie.

    "We zijn dus bedreigend voor bestaande kaartenmakers", meent Van der Linde, die denkt dat de deal met Continental ook een boost is voor de geloofwaardigheid van AND, dat klein is in vergelijking met TomTom en Here.

    Dit laatste onderschreef NIBC. Den Drijver vraagt zich dan ook af wat het voordeel is voor Continental om samen te werken met een klein bedrijf als AND, dat weinig middelen ter beschikking heeft. Daarbij werkt Continental al samen met Here, Intel en Mobileye.

    Den Drijver denkt dat de kosten voor Continental voor dit project relatief laag zijn. Als het mislukt, dan is dit geen groot probleem, en slaagt het, dan biedt dit Continental mooie kansen, bijvoorbeeld in de onderhandelingen met een partij als TomTom, aldus de analist.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    De newsfeed is tenminste 15 minuten vertraagd en is een beperkte weergave van de totale webfeed die ABM Financial News levert.

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.
  7. forum rang 4 Diegy 18 september 2017 09:40
    Staat amper wat in de bied. Koers zal deze week wel weer terug gaan naar de 7,00. Stijging vorige week was gewoon een ordinaire shuffle.
  8. Hkdnp 18 september 2017 09:59
    quote:

    Diegy schreef op 18 september 2017 09:40:

    Staat amper wat in de bied. Koers zal deze week wel weer terug gaan naar de 7,00. Stijging vorige week was gewoon een ordinaire shuffle.
    Mooi koopmoment Diegy, maak er gebruik van..!
  9. jalivia 20 september 2017 10:53
    Vorige week werden er 80 a90k boven de 8 verhandeld .Dus dit is een spelletje van de grote koper van vorige week .laag volume lager zetten en proberen stukken goedkoop binnen te halen .Of heb ik het mis?
  10. Bulletje80 20 september 2017 15:54
    Vlak na de AAI gaan ze nog een Capital Markets day organiseren. Ben benieuwd of er dan nog meer info naar buiten komt.
  11. Bulletje80 26 september 2017 15:38
    Chinese toezichthouder verbiedt deal met Duitse autofabrikanten.

    (ABM FN-Dow Jones) Een drietal Aziatische partijen heeft geen toestemming gekregen om een belang te nemen in kaartenmaker Here. Dit maakte de concurrent van het Nederlandse TomTom dinsdag bekend.

    De Chinese kaartenmaker NavInfo en internetgigant Tencent en investeerder GIC uit Singapore wilden gezamenlijk een belang van 10 procent nemen in Here door aandelen over te nemen van de Duitse autofabrikanten Audi, BMW en Daimler.

    Hoewel de Chinese toezichthouder geen toestemming verleende voor de deal, zullen Here en NavInfo wel samenwerken om de Chinese markt te bedienen. Momenteel werkt Here, ooit eigendom van Nokia, ook aan een strategische samenwerking met Tencent. De internetgigant wil de kaarten en diensten van Here integreren in zijn eigen producten, zowel in China als daarbuiten.

    Here liet weten dat het drietal Duitse autobouwers en Intel en Pioneer blijven zoeken naar nieuwe mede-aandeelhouders om zo de eigendomsstructuur te verbreden.

    Het aandeel TomTom daalde dinsdag 0,6 procent naar 9,16 euro

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires

    September 26, 2017 08:41 ET (12:41 GMT)
  12. forum rang 5 maci 26 september 2017 16:01
    Toevoeging op bovenstaande:

    "De M&A(-procedure) is beëindigd, maar de samenwerking gaat door", zo liet NavInfo in een persbericht weten.

    Op de vraag van ABM Financial New aan Here waarom de Amerikaanse toezichthouder niet akkoord ging met de deelneming door de drie Aziatische partijen gaf de kaartenmaker geen antwoord. "Er is niet veel meer te zeggen dan wat al in het persbericht staat", aldus Here, dat voor verdere vragen verwees naar NavInfo.

    Door: ABM Financial News.

    Het hele bericht is te lezen op de site van HERE. Hier: here.com/en/node/33836

  13. lapins 26 september 2017 21:29
    Misschien dat ze nu op zoek gaan naar een andere kaartenmaker :-)
    (Wishfull thinking )
  14. forum rang 5 maci 27 september 2017 18:24
    Wat het interessant maakt is dat ze hebben gesteld geld nodig te hebben. In dat licht bezien wordt de vraag steeds interessanter waar ze dat geld vandaan gaan halen.
    Conti hebben ze om wat voor reden dan ook afgewezen. De reden daarvoor blijft interessant om te weten.
    Hopelijk gaat een journalist, of een analist daar nog eens navraag naar doen.
  15. forum rang 4 Diegy 2 oktober 2017 18:31
    De 6,90 was vandaag al te zien in het biedboek. Als er 1 deze dagen een dump komt dan verkopen mensen weer in paniek er achteraan. De laat staat aardig vol met grote orders.
  16. Hkdnp 2 oktober 2017 18:53
    quote:

    Diegy schreef op 2 oktober 2017 18:31:

    De 6,90 was vandaag al te zien in het biedboek. Als er 1 deze dagen een dump komt dan verkopen mensen weer in paniek er achteraan. De laat staat aardig vol met grote orders.
    1 150 7,57-----7,70 2.000 1
    5 1.075 7,50-----7,75 1.782 1
    2 100 7,27-----7,81 1.343 1
    1 500 7,08-----7,82 7.016 1
    1 100 7,07-----7,84 7.984 1
    1 250 7,03-----7,90 77 1
    1 1.000 7,02-----7,97 242 1
    1 120 6,90-----7,98 1.000 1
    1 400 6,70-----7,99 500 1
    1 750 6,66-----8,00 1.350 2

    4445 23.294

    Geen dank Diegy...
908 Posts
Pagina: «« 1 ... 28 29 30 31 32 ... 46 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 22 april

    1. NL investeringen februari
    2. SAP Q1-cijfers
    3. NL consumentenvertrouwen april
    4. NL prijzen bestaande koopwoningen maart
    5. ING jaarvergadering
    6. VS Chicago Fed-index maart
    7. EU consumentenvertrouwen april (voorlopig)
  2. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht