Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,730
  • Verschill

    +0,210 +3,80%
  • Volume

    524.733 Gem. (3M) 317,5K
  • Bied

    5,600  
  • Laat

    5,760  
+ Toevoegen aan watchlist

TOMTOM SEPTEMBER 2017 HOPELIJK TOPMAN NAAR 10/12 EURO SUCCES

3.109 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 156 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 24 september 2017 12:47
    Je hoeft geen 5 jaar meer te wachten. De keuzes worden nu gemaakt. Naar mijn idee wordt het iedere dag gunstiger. Geen enkele automaker kan zich het meer permitteren om hier in mee te gaan. Dat TT samen met Bosch neutraal zijn is hier heel belangrijk. Ik zie het wel zitten met TT. Maar meer openheid wie er al voor hun gekozen heeft zou wel prettig zijn. Gewoon een must.
  2. forum rang 6 Tom3 24 september 2017 13:35
    quote:

    TX 7 schreef op 24 september 2017 12:47:

    Je hoeft geen 5 jaar meer te wachten. De keuzes worden nu gemaakt. Naar mijn idee wordt het iedere dag gunstiger. Geen enkele automaker kan zich het meer permitteren om hier in mee te gaan. Dat TT samen met Bosch neutraal zijn is hier heel belangrijk. Ik zie het wel zitten met TT. Maar meer openheid wie er al voor hun gekozen heeft zou wel prettig zijn. Gewoon een must.
    Degene die de grootste voordelen pakt is diegene die het business model bepaalt. Google heeft toch niet voor niets haar kaarten "gratis" aangeboden en Baidu is nu bezig met hetzelfde. Tom2 moet als een speer uit die onderaannemersrol vandaan. Als Uber en collega's gelijk krijgen wordt transport over 10 jaar een service. Bovendien wordt alles elektrisch. Je ziet dat aandeelhouders daar nu al (zoals bij Tesla en Uber) fors voor willen betalen. Tom2 moet alleen duidelijk maken dat ze de juiste deals met de juiste partners sluit. Dat valt niet mee omdat nu al te onderkennen. Een zichtbare link met bijvoorbeeld een Tesla zou een trigger kunnen zijn. De deal met Bosch heeft tot nu toe niet echt de fantasie geprikkeld.
  3. [verwijderd] 24 september 2017 16:15
    Nou breekt mn klomp martinmartin.
    Uiteraard heeft deze bava geen cruciale punten. Toch lijkt me een bezoek aan deze vergadering geen wasted time. Je weet maar nooit wat er onverwacht aan de orde komt. Een VEB die nog eens even wat komt vragen oid. De kans is klein maar goed.
    Wat mij bezig houd is waarom TT niet mee lift op de rest van de sector. Waarom is er een koers van nada-niets nu al ruim 20 maanden terwijl, ik ga ze niet allemaal noemen, andere toko's koerswinsten laten zien.
    Ik zou wel eens iemand helemaal uit z'n dak horen gaan op zo'n vergadering over dat stomme sports en al die andere nutteloze na-aap gadgets. Zoiets.
    Een beetje 5 jaar achter je spreadsheetje zitten rekenen en er dan achter komen dat de koers nog steeds op €9 en beetje staat? Lekker is dat.
    Kijk als je ver woont.
    Ik ga niet..maar mn broer denk ik wel. Die heeft toch niks te doen. Is binnen.
    Heeft 20 maanden geleden al z'n centjes op nvidia ingezet en 25 TT aandeeltjes gekocht. Eikel!

  4. Regenboog33 24 september 2017 17:37
    Meer een (uit) gekookt ei denk ik gezien zijn keuze voor Nvidia ipv TT.
    Nu maar hopen dat TT geen windeieren legt en dat het een gouden ei gaat worden ;-)
  5. Gijs T 25 september 2017 01:43
    quote:

    Chameleon schreef op 22 september 2017 21:04:

    www.nasdaq.com/article/german-carmake...

    "HERE, the biggest provider of digital maps for the automotive industry, spent 640 million euros ($767 million) on R&D in 2016, or around 55 percent of the company's sales of 1.16 billion euros, according to documents reviewed by Reuters."
    Het is natuurlijk altijd interessant om te lezen wat de concurrentie gaat doen. Maar dit is volgens mij ook goed nieuws voor TT. Het laat namelijk zien wat voor investeringen er (jaarlijks) gedaan moeten worden om digitale mappen samen te stellen.

    Die kosten kan je ook afzetten tegen de marktkapitalisatie van TT (op dit moment amper 2 miljard euro). Ik denk dat andere geïnteresseerde partijen wel eens dezelfde rekensom kunnen gaan maken, en dan eerder TT zouden overnemen, en in één klap alle info+ in huis halen, dan jarenlang 640 miljoen euro besteden, en pas over enkele jaren deze mappen kunnen samenstellen.
  6. forum rang 6 boem! 25 september 2017 03:33
    De kostprijs om te komen tot HD-maps is belangrijk voor toetsing aan de marktkapitalisatie van dit moment.

    Het gegeven dat grote spelers op dit moment haar investeringen dermate opschroeven zegt iets over het toekomstig verdienmodel dat zij voor ogen hebben.
  7. forum rang 4 holenbeer 25 september 2017 07:46
    quote:

    Gijs Oudvink schreef op 25 september 2017 01:43:

    [...]

    Het is natuurlijk altijd interessant om te lezen wat de concurrentie gaat doen. Maar dit is volgens mij ook goed nieuws voor TT. Het laat namelijk zien wat voor investeringen er (jaarlijks) gedaan moeten worden om digitale mappen samen te stellen.

    Die kosten kan je ook afzetten tegen de marktkapitalisatie van TT (op dit moment amper 2 miljard euro). Ik denk dat andere geïnteresseerde partijen wel eens dezelfde rekensom kunnen gaan maken, en dan eerder TT zouden overnemen, en in één klap alle info+ in huis halen, dan jarenlang 640 miljoen euro besteden, en pas over enkele jaren deze mappen kunnen samenstellen.
    Precies. 3 x 640 mio is al bijna 2 miljard. Vraag is vervolgens:
    - wil niemand TT kopen?
    - kan niemand TT kopen?

    Het laatste lijkt me het meest logisch. Als er een reden was om TT niet te willen kopen voor 2 miljard, zou de koers veel lager staan dan nu. Immers, elke koper van elk aandeel vandaag koopt op 2 miljard. En je maakt mij niet wijs dat als die reden er was, alleen de grote jongens en meisjes die reden weten.

    Als niemand TT kan (of mag) kopen is het speculeren waarom en tot wanneer. Maakt eigenlijk ook niet veel uit, je doet er niks aan en de kans dat de koers stijgt is in dat scenario aanzienlijk. Gewoon afwachten en intussen elders rendement maken.
  8. [verwijderd] 25 september 2017 08:09
    quote:

    holenbeer schreef op 25 september 2017 07:46:

    [...]
    Precies. 3 x 640 mio is al bijna 2 miljard. Vraag is vervolgens:
    - wil niemand TT kopen?
    - kan niemand TT kopen?

    Het laatste lijkt me het meest logisch. Als er een reden was om TT niet te willen kopen voor 2 miljard, zou de koers veel lager staan dan nu. Immers, elke koper van elk aandeel vandaag koopt op 2 miljard. En je maakt mij niet wijs dat als die reden er was, alleen de grote jongens en meisjes die reden weten.

    Als niemand TT kan (of mag) kopen is het speculeren waarom en tot wanneer. Maakt eigenlijk ook niet veel uit, je doet er niks aan en de kans dat de koers stijgt is in dat scenario aanzienlijk. Gewoon afwachten en intussen elders rendement maken.
    Niemand wil tt kopen, lijkt me vrij duidelijk. Er zijn genoeg bedrijven die helemaal niet willen worden overgenomen. Als de over nemende partij agressief genoeg is lukt het vaak toch. Soms ook niet zoals boskalis die fugro wilde overnemen, maar dat hele gevecht wordt vrij publiekelijk gevochten. Het belang van de partij die wil overnemen loopt op enz.

  9. [verwijderd] 25 september 2017 08:21
    quote:

    desmi schreef op 25 september 2017 08:09:

    [...]

    Niemand wil tt kopen, lijkt me vrij duidelijk. Er zijn genoeg bedrijven die helemaal niet willen worden overgenomen. Als de over nemende partij agressief genoeg is lukt het vaak toch. Soms ook niet zoals boskalis die fugro wilde overnemen, maar dat hele gevecht wordt vrij publiekelijk gevochten. Het belang van de partij die wil overnemen loopt op enz.

    Niemand wil tt kopen.

    Ik denk eerder dat tt zelf de boel nog niet wil verkopen, omdat deze markt giga hot aan het worden is, en tt daar een rol in gaat spelen. Ik denk dat het over een jaar veel meer opbrengt dan nu. Het is alleen een feit dat men niet te lang moet wachten met een evt verkoop.
  10. [verwijderd] 25 september 2017 08:27
    quote:

    Tomtom25 schreef op 25 september 2017 08:21:

    [...]

    Niemand wil tt kopen.

    Ik denk eerder dat tt zelf de boel nog niet wil verkoop-en, omdat deze markt giga hot aan het worden is, en tt daar een rol on gaat spelen. Ik denk dat het over een jaar veel meer opbrengt dan nu. Het is alleen eennfeit dat ken niet te lang moet wachten met een evt verkoop.
    Als er een koper is dan heeft tt weinig te zeggen. Waarom zou je wachten tot het meer waard wordt en niet nu al een 29,9% belang opbouwen? Pas boven de 30 moet je een bod uitbrengen.
  11. [verwijderd] 25 september 2017 08:34

    men schat dat Apple de laatste 5 jaar voor 5 miljard in haar kaarten en voor aankoop van map-gerelateerde-bedrijven qua investeringen heeft gedaan
    de Duitsers halen nieuw geld binnen op basis 3,5 miljard euro en al die investeerders weten donders goed dat HERE ook nog grof moet investeren, maar het marktaandeel van 70% en de kans in de sector te treden is hen blijkbaar veel waard

    de enige reden dat niemand om TT komt is omdat het of niet te koop is voor niemand, of dat het reeds gereserveerd is

    hoe dan ook het ziet er goed uit voor betere niveaus bij TT
    hoop deze week verder DEC 2018 10 puts te kunnen schrijven , 2 euro premie is goed voor mij , dan wachten dat we naar 10 gaan en dan hetzelfde te doen voor de calls aan 2 euro premie

    zo nu afwachten op Q3 presentatie.
    succes
  12. [verwijderd] 25 september 2017 08:36
    quote:

    desmi schreef op 25 september 2017 08:27:

    [...]

    Als er een koper is dan heeft tt weinig te zeggen. Waarom zou je wachten tot het meer waard wordt en niet nu al een 29,9% belang opbouwen? Pas boven de 30 moet je een bod uitbrengen.
    Het management en de founders hebben de meerderheid in aandelen, en een overname zonder hun toestemming zal dus moeilijk worden.
3.109 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 156 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 24 april

    1. IBM Q1-cijfers
    2. Meta Q1-cijfers
  2. 25 april

    1. BASF Q1-cijfers
    2. Deutsche Bank Q1-cijfers
    3. Delivery Hero Q1-cijfers
    4. Nestlé Q1-cijfers
    5. Adyen Q1-cijfers
    6. Besi Q1-cijfers
    7. Flow Traders Q1-cijfers
    8. Sanofi Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht