Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

23,300
  • Verschill

    +0,260 +1,13%
  • Volume

    18.972 Gem. (3M) 241K
  • Bied

    23,340  
  • Laat

    23,420  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG - maart -2015

1.279 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 64 | Laatste | Omlaag ↓
  1. simon'74 31 maart 2015 18:18
    quote:

    aandeeltje! schreef op 31 maart 2015 18:08:

    Turbo's doe ik niet aan. Wel opties. Vorige week vrijdag winst binnen geharkt, wilde weer wat nieuwe hoger volatiele series kopen (calls), maar het is me eigenlijk iets te labiel op de markten.
    Er is natuurlijk al een lekkere groei geweest in AMG en ik denk dat ie nog wel een stuk omhoog kan, maar als dat tegen het algemene sentiment moet is dat toch wat lastig en krijgen we even pas op de plaats. Mijn timing is in de regel wel goed, maar ja niet altijd....
    timing is alles ;) ben nog een leek in dit soort beleggen, heb nog geen kennis van calls, heeft, kan de dip van 10 cent binnen een half uur te maken hebben met het verlopen van calls maand maart ? Als er al zoiets bestaat..
    en vanwaar je voorkeur voor calls tov turbo's?
    als sommige lezers dit forumbevuiling vinden wil ik best een topic maken hiervoor , ik hoor het wel
    grtz
  2. forum rang 4 Louis Pasciuto 31 maart 2015 18:21
    quote:

    simon'74 schreef op 31 maart 2015 17:46:

    [...]
    thnx voor je antwoord, heb deze maand voor het eerst mij verdiept in de turbo's naar aanleiding van dit forum.
    ben toen ook gedeeltelijk ingestapt en had binnen een paar dagen een mooi rendement van in de 40 procent.
    het viel mij op dat het innen wat moeilijker was, en dat de bied per aandeel 10 cent lager ligt dan de laat . De bank verdient dus per aankoop 10 cent per aandeel en per verkoop 10 cent de aandeel.? Mits er idd geen particulieren zijn. Het viel mij vercer op dat er niet zo veel particulieren zijn die in deze turbo's handelen. Een zeer lage dagomzet als je het mij vraagt. Ik als kleine belegger heb ook zo de 1000 te pakken vandaar mijn vraag. Zijn er nog meer mensen die de turbo's hebben ? Je leest er niet zoveel over en wil graag wat meer ervaringen lezen
    grtz
    De spread is het aandeel, turbo's (en opties) dus ingeschikt als je kleine winsten probeert te pakken. Nadeel is ook dat er bij de meeste turbo's, net zoals opties, geen handel is tijdens de eerste 5 minuten.
    Die 5 minuten kunnen soms lang duren, mocht je vanwege een calamiteit (slechte cijfers of anderszins) er vanaf willen. Maar ik vind de voordelen ruimschoots opwegen tegen de nadelen...
  3. simon'74 31 maart 2015 18:32
    quote:

    louispasciuto schreef op 31 maart 2015 18:21:

    [...]

    De spread is het aandeel, turbo's (en opties) dus ingeschikt als je kleine winsten probeert te pakken. Nadeel is ook dat er bij de meeste turbo's, net zoals opties, geen handel is tijdens de eerste 5 minuten.
    Die 5 minuten kunnen soms lang duren, mocht je vanwege een calamiteit (slechte cijfers of anderszins) er vanaf willen. Maar ik vind de voordelen ruimschoots opwegen tegen de nadelen...
    ah, kijk die 5 minuutjes was mij nog niet bekend en was het nog nergens tegengekomen behalve vanmorgen ervaren dan ;)die spread is vind ik idd ongeschikt om kleine winsten te verilveren. Maar ik vond het ook redelijk moeilijk met voor mij grotere winsten, had mijn laat veel te hoog staan , aldoende leert men.
    is er ook een ander boekje waar je de bied en laatkant kunt bekijken, zie niet veel actie anders dan de spread de afgelopen dagen...
  4. forum rang 4 Louis Pasciuto 31 maart 2015 18:49
    Waarom zou je de koers van de turbo zo vaak moeten bekijken, de quote van de turbo gaat in principe tussen 09.05 uur en 17.30 uur (voor aanvang veiling) automatisch omhoog of omlaag mee met de onderliggende waarde. Als AMG omhoog gaat, weet je dat je turbo ook mee omhoog gaat of omlaag als het aandeel AMG zakt. Je broker berekent altijd de middenwaarde, in ieder geval bij het slot om 17.30 uur, net als bij opties (noteringen in Amsterdam). Alleen bij calamiteiten (enorme volatiteit) van het aandeel of de markt wil de quote wel eens haperen.
  5. simon'74 31 maart 2015 20:08
    quote:

    louispasciuto schreef op 31 maart 2015 18:49:

    Waarom zou je de koers van de turbo zo vaak moeten bekijken, de quote van de turbo gaat in principe tussen 09.05 uur en 17.30 uur (voor aanvang veiling) automatisch omhoog of omlaag mee met de onderliggende waarde. Als AMG omhoog gaat, weet je dat je turbo ook mee omhoog gaat of omlaag als het aandeel AMG zakt. Je broker berekent altijd de middenwaarde, in ieder geval bij het slot om 17.30 uur, net als bij opties (noteringen in Amsterdam). Alleen bij calamiteiten (enorme volatiteit) van het aandeel of de markt wil de quote wel eens haperen.
    Hey,omdat ik dat de bied en laat turbo's bij abn amro verlaat is en soms hopeloos lang niet gelijk loopt met de daadwekelijke waarde van het aandeel, hier bij de iex, hefboomproducten ook..
  6. forum rang 4 Louis Pasciuto 31 maart 2015 21:10
    Zou je eens bij je bank moeten klagen, IEX loopt denk ik sowieso niet realtime en dus een kwartier achter (weet niet zeker, let ik nooit op). Wel heb ik laatste tijd bij Binck ook wat problemen heb met de quote, volgens mij ligt dat aan BNP, die hebben het pas sinds kort van RBS overgenomen. Maar loopt nooit hopeloos uit de pas. Heb geen vergelijkingsmateriaal met AMG-turbo's omdat BNP de enige is die die heeft.
  7. aandeeltje! 31 maart 2015 23:14
    Nou ik maak me er niet zo'n drukte om. Als je veel handelt op kleine verschillen, ja dan moet je goed opletten. Maar ik handel weinig, meestal juist niet. Zo'n koers schommelt de hele dag, de optie koers of bied en laat dus ook, nog wat harder. Dus ik kijk naar bied en laat en leg in het midden in. Bijna altijd gaat ie wel. Ik ga ook helemaal niet voor een paar procenten, vind 50% eigenlijk al te weinig. Klinkt misschien raar, maar daar is juist mijn ding op gericht: toeslaan op het juiste moment. Dat vergt in de regel juist wachten en niet teveel doen. Als ik er vanaf wil wil ik er ook vanaf, desnoods een paar procenten minder.

    Turbo's: nou ik wil niets lenen en dan onderuit gehaald worden omdat posities gesloten worden en dat ik 'rente' zit te betalen. Het initiatief blijft bij mij, niet bij een ander. Mijn devies!
    Als ik iets schrijf heb ik ook de contanten om het eventueel na te komen. Dat houdt het leven simpel. Niks een ander die bepaald wat er gebeurd.

  8. jsj 1 april 2015 00:06
    Volgens mij leen je niks, je depot moet het kunnen dekken, net als altijd. Vandaar de "grote" spread. De leverancier van de turbo verdient aan de stoploss(long of short)en die spread. Kan me vergissen.

    J.
  9. simon'74 1 april 2015 11:11
    quote:

    Goldcity schreef op 1 april 2015 09:56:

    Nou jongens, 8,8 in zicht. Denk voor nu -zonder nieuws- een zijwaarts verloop tussen 8,6 en 9?
    ligt eraan wat de beurs algeheel gaat doen, gaan we weer richting de 500 dan denk ik dat we de 9 plus weer gaan zien, over de 500 dan kan het hard gaan en is de 10 deze maand mogelijk.mochten we een terugval krijgen de komende dagen zullen we idd rond de 8.60 gaan dobberen.
    het zou eens goed zijn voor amg dat we eindelijk de inhaalslag kunnen afmaken. En hoop, gok op terug naar de 500 komende dagen.
  10. drapsteen 1 april 2015 11:25
    Nog nooit zoveel paginas gehad in 1 maand.
    AMG heeft veel liefhebbers erbij en dat zal zeker het koernivo positief hebben beinvloed.
    Ga zo door!
  11. simon'74 1 april 2015 11:35
    quote:

    drq schreef op 1 april 2015 11:28:

    8,92 is steun/weerstand?
    volgens mij wel.. de beurs volgend zouden we weer rond de 9 moeten zitten.we lopen ietsje achter, maar dat is zo ingehaald ;)
  12. forum rang 4 Guus_Geluk 1 april 2015 12:31
    quote:

    simon'74 schreef op 1 april 2015 11:35:

    [...]
    volgens mij wel.. de beurs volgend zouden we weer rond de 9 moeten zitten.we lopen ietsje achter, maar dat is zo ingehaald ;)
    Klein beetje geduld. De RSI moet even een klein beetje afkoelen, daarna weer verder omhoog.
  13. gerrit 69 1 april 2015 13:16
    quote:

    Goldcity schreef op 1 april 2015 09:56:

    Nou jongens, 8,8 in zicht. Denk voor nu -zonder nieuws- een zijwaarts verloop tussen 8,6 en 9?
    Het koersverloop valt mij een beetje tegen.
    Ik had gehoopt dat we boven de € 8,90 zouden blijven.
    Ook ArcelorMittal en Aperam liggen er een beetje troosteloos bij.
    Verder ben ik wel benieuwd of we met de slotkoers vandaag toch nog boven de € 8,90 sluiten.
    Guus Geluk is in ieder geval aan het afkoelen......!
  14. forum rang 10 DeZwarteRidder 30 september 2017 08:37
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 16 maart 2015 08:04:

    Geert Schaaij komt wel weer terug als spijtoptant.......
    Is Geert al terug..??

    Of trekt hij de haren uit z'n kop...?
  15. forum rang 10 DeZwarteRidder 30 september 2017 09:38
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 30 september 2017 08:37:

    [...]
    Is Geert al terug..??
    Of trekt hij de haren uit z'n kop...?
    Ik zie dat Geert en Beursgenoten de haren uit hun kop trekken, maar ik zie ook dat een of meer medewerkers van Geert wel in AMG zitten, die waren dus slimmer dan Geert....
1.279 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 64 | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 25 april

    1. BASF Q1-cijfers
    2. Deutsche Bank Q1-cijfers
    3. Delivery Hero Q1-cijfers
    4. Nestlé Q1-cijfers
    5. Adyen Q1-cijfers
    6. Besi Q1-cijfers
    7. Flow Traders Q1-cijfers
    8. Sanofi Q1-cijfers
    9. Azelis Q1-cijfers
    10. Kinepolis Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht