Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

Exmar BE0003808251

Laatste koers (eur)

7,550
  • Verschill

    -0,040 -0,53%
  • Volume

    12.038 Gem. (3M) 14,4K
  • Bied

    7,250  
  • Laat

    7,550  
+ Toevoegen aan watchlist

Forum Exmar geopend

2.540 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 127 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 effegenoeg 12 september 2017 19:25
    quote:

    Drillbit schreef op 12 september 2017 17:26:

    De Tijd is altijd slopend voor dit bedrijf...
    Olie en gasmarkt trekt aan.
    Terug gaan kijken is verloren tijd.
  2. [verwijderd] 27 september 2017 09:27
    Klok tikt voor werkloze lng-fabriek van Exmar

    27 september 2017 08:45
    Marc De Roo

    De Belgische rederij Exmar heeft nog altijd geen klant voor hara werkloze lng-fabriek Caribbean FLNG. Die moest er eind september zijn, maar blijkbaar zijn er nog hindernissen.

    Speelde Nicolas Saverys, de topman van Exmar , blufpoker toen hij op de algemene vergadering in mei zei dat hij in september een huurcontract voor zijn dure werkloze drijvende lng-fabriek Caribbean FLNG verwachtte? Of was het wishful thinking? Of een van zijn vele voorspellingen die nadien niet blijken te kloppen?
    Bij de publicatie van de halfjaarresultaten begin september herhaalde financieel directeur Miguel De Potter dat hij eind september een definitief akkoord verwachtte. Is er een kink in de kabel gekomen?
    350 miljoen
    De Caribbean FLNG, die al enkele maanden werkloos in China ligt, kostte 350 miljoen dollar.
    Bij Exmar wil men geen commentaar kwijt, maar alles lijkt erop te wijzen dat de aangekondigde ‘deadline’ niet wordt gehaald. ING-analist Quirijn Mulder is niet verbaasd. ‘Het gaat om heel complexe contracten, waarbij op de valreep nog makkelijk inhoudelijke zaken moeten worden aangepast of bijgestuurd. De klant is hier koning, je wacht tot alles in kannen en kruiken is. Pas dan doe je een mededeling.’
    Maar zelfs als die er komt, is het nog altijd niet 100 procent zeker wat het akkoord waard is. Toen Exmar eind vorig jaar een grote deal met Vopak aankondigde, dacht iedereen dat alles rond was. De Nederlandse olie- en gashandelaar zou de drijvende lng-opslag- en hervergassingsplatforms van Exmar overnemen. Vijf maanden later moest Saverys meedelen dat de deal niet doorging.
    Exmar is nu al bijna twee jaar op zoek naar een klant voor de Caribbean, een 114 meter lange mastodont die gas op zee vloeibaar kan maken. In 2012 was er een akkoord met Pacific Rubiales. De Canadese olie- en gasgroep zou de Caribbean voor 15 jaar huren voor een Colombiaans project. Maar de Canadezen haakten af wegens financiële problemen. Exmar moest weer op zoek. Er zijn geruchten over interesse uit Iran, maar de FLNG heeft Amerikaanse technologie in huis, dus dat wordt moeilijk. Ook India wordt genoemd.

    Exmar is kampioen in het niet halen van deadlines of aangekondigde deals - ‘mensen in de sector houden daar rekening mee’, aldus een analist - maar dit dossier wordt wel verontrustend. Saverys heeft dringend een klant nodig die zijn Caribbean wil huren. Het platform kostte 350 miljoen dollar en ligt al enkele maanden werkloos in China. Zelfs als eerstdaags een huurder opduikt, zal het vaartuig op zijn vroegst vanaf midden volgend jaar inkomsten genereren.
    Slecht nieuws, want Exmar kijkt eind dit jaar tegen een schuldenberg van meer dan 800 miljoen dollar aan en heeft dringend extra cashflow nodig. In de eerste jaarhelft verbrandde Exmar 34 miljoen dollar cash. Het moest onverwacht 11 miljoen dollar boete betalen aan de Chinese scheepswerf Wison omdat het zijn Caribbean te laat in ontvangst nam. Exmar moest ook nog eens 22,5 miljoen dollar afschrijven voor de oude werkloze lng-tanker Excel. Opnieuw niet gepland.
    Volgens scheepvaartmedia zou de Russische gasgigant Gazprom de Excel willen kopen om om te bouwen voor lng-opslag. De verkoop kan 40 miljoen dollar in het laatje brengen. Exmar zou de helft krijgen, want de Excel is, net als veel schepen in de Exmar-vloot, voor de helft in handen van andere reders, in dit geval Mitsui.
    Bron: De Tijd
  3. [verwijderd] 27 september 2017 10:01
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 27 september 2017 09:32:

    Zittenblijvers hier zijn 100% gokkers.
    Dan zit jij er zeker in? Kardan aandeelhouders zoals jij houden immers wel van een gokje, toch?
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 27 september 2017 10:02
    quote:

    Aafje Aasgier schreef op 27 september 2017 10:01:

    [...]Dan zit jij er zeker in? Kardan aandeelhouders zoals jij houden immers wel van een gokje, toch?
    Ik hou niet van gokken, dus ik doe het zo weinig mogelijk.
  5. [verwijderd] 3 oktober 2017 12:18
    quote:

    Aafje Aasgier schreef op 27 september 2017 09:27:

    Klok tikt voor werkloze lng-fabriek van Exmar

    27 september 2017 08:45
    Marc De Roo

    De Belgische rederij Exmar heeft nog altijd geen klant voor hara werkloze lng-fabriek Caribbean FLNG. Die moest er eind september zijn, maar blijkbaar zijn er nog hindernissen.

    Speelde Nicolas Saverys, de topman van Exmar , blufpoker toen hij op de algemene vergadering in mei zei dat hij in september een huurcontract voor zijn dure werkloze drijvende lng-fabriek Caribbean FLNG verwachtte? Of was het wishful thinking? Of een van zijn vele voorspellingen die nadien niet blijken te kloppen?
    Bij de publicatie van de halfjaarresultaten begin september herhaalde financieel directeur Miguel De Potter dat hij eind september een definitief akkoord verwachtte. Is er een kink in de kabel gekomen?
    350 miljoen
    De Caribbean FLNG, die al enkele maanden werkloos in China ligt, kostte 350 miljoen dollar.
    Bij Exmar wil men geen commentaar kwijt, maar alles lijkt erop te wijzen dat de aangekondigde ‘deadline’ niet wordt gehaald. ING-analist Quirijn Mulder is niet verbaasd. ‘Het gaat om heel complexe contracten, waarbij op de valreep nog makkelijk inhoudelijke zaken moeten worden aangepast of bijgestuurd. De klant is hier koning, je wacht tot alles in kannen en kruiken is. Pas dan doe je een mededeling.’
    Maar zelfs als die er komt, is het nog altijd niet 100 procent zeker wat het akkoord waard is. Toen Exmar eind vorig jaar een grote deal met Vopak aankondigde, dacht iedereen dat alles rond was. De Nederlandse olie- en gashandelaar zou de drijvende lng-opslag- en hervergassingsplatforms van Exmar overnemen. Vijf maanden later moest Saverys meedelen dat de deal niet doorging.
    Exmar is nu al bijna twee jaar op zoek naar een klant voor de Caribbean, een 114 meter lange mastodont die gas op zee vloeibaar kan maken. In 2012 was er een akkoord met Pacific Rubiales. De Canadese olie- en gasgroep zou de Caribbean voor 15 jaar huren voor een Colombiaans project. Maar de Canadezen haakten af wegens financiële problemen. Exmar moest weer op zoek. Er zijn geruchten over interesse uit Iran, maar de FLNG heeft Amerikaanse technologie in huis, dus dat wordt moeilijk. Ook India wordt genoemd.

    Exmar is kampioen in het niet halen van deadlines of aangekondigde deals - ‘mensen in de sector houden daar rekening mee’, aldus een analist - maar dit dossier wordt wel verontrustend. Saverys heeft dringend een klant nodig die zijn Caribbean wil huren. Het platform kostte 350 miljoen dollar en ligt al enkele maanden werkloos in China. Zelfs als eerstdaags een huurder opduikt, zal het vaartuig op zijn vroegst vanaf midden volgend jaar inkomsten genereren.
    Slecht nieuws, want Exmar kijkt eind dit jaar tegen een schuldenberg van meer dan 800 miljoen dollar aan en heeft dringend extra cashflow nodig. In de eerste jaarhelft verbrandde Exmar 34 miljoen dollar cash. Het moest onverwacht 11 miljoen dollar boete betalen aan de Chinese scheepswerf Wison omdat het zijn Caribbean te laat in ontvangst nam. Exmar moest ook nog eens 22,5 miljoen dollar afschrijven voor de oude werkloze lng-tanker Excel. Opnieuw niet gepland.
    Volgens scheepvaartmedia zou de Russische gasgigant Gazprom de Excel willen kopen om om te bouwen voor lng-opslag. De verkoop kan 40 miljoen dollar in het laatje brengen. Exmar zou de helft krijgen, want de Excel is, net als veel schepen in de Exmar-vloot, voor de helft in handen van andere reders, in dit geval Mitsui.
    Bron: De Tijd

    Het is inmiddels oktober en vooralsnog is er (weer) geen contract getekend. Wie geloofd Saverys nog?! Wel opvallend dat de koers desondanks niet verder gekelderd is maar blijft schommelen tussen 4,50-4,60. Zou er dan toch nog een verrassing aankomen?
  6. forum rang 10 DeZwarteRidder 4 oktober 2017 08:20
    quote:

    BelgFre schreef op 4 oktober 2017 07:42:

    geen gokker
    ik ga ervan uit dat die mens iets kan
    en hij een oplossing vindt
    Alleen Superman kan hem helpen.....
  7. Chappie69 4 oktober 2017 16:15
    Mij lijkt het een gokje waard....kopje onder gaat Exmar per definitie niet....er zit familiaal net iets teveel kapitaal achter...
  8. Alfonz 5 oktober 2017 21:11
    [quote alias=Chappie69 id=10319846 date=201710041615]
    Mij lijkt het een gokje waard....kopje onder gaat Exmar per definitie niet....er zit familiaal net iets teveel kapitaal achter.

    Veel succes.
  9. [verwijderd] 6 oktober 2017 20:29
    Exmar verkoopt LNG-tanker Excel

    6 okt 2017 om 18:06
    (ABM FN) Exmar heeft LNG-tanker Excel verkocht, hetgeen circa 23 miljoen dollar zal opleveren. Dit maakte de Antwerpse scheepvaartgroep vrijdag nabeurs bekend.

    Exmar meldde dat de Excel vrijdag werd geleverd aan de nieuwe eigenaren. De netto-opbrengsten die door Exmar worden gerealiseerd voor het aandeel van 50 procent in de joint venture bedragen ongeveer 23 miljoen dollar, zo meldde de scheepvaartgroep.

    Het aandeel Exmar sloot vrijdag 1,7 procent hoger op 4,58 euro.
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 6 oktober 2017 20:43
    quote:

    Aafje Aasgier schreef op 6 oktober 2017 20:29:

    Exmar verkoopt LNG-tanker Excel

    6 okt 2017 om 18:06
    (ABM FN) Exmar heeft LNG-tanker Excel verkocht, hetgeen circa 23 miljoen dollar zal opleveren. Dit maakte de Antwerpse scheepvaartgroep vrijdag nabeurs bekend.

    Exmar meldde dat de Excel vrijdag werd geleverd aan de nieuwe eigenaren. De netto-opbrengsten die door Exmar worden gerealiseerd voor het aandeel van 50 procent in de joint venture bedragen ongeveer 23 miljoen dollar, zo meldde de scheepvaartgroep.
    Het aandeel Exmar sloot vrijdag 1,7 procent hoger op 4,58 euro.
    Ik denk niet dat de beurs hier blij mee zal zijn, want het is niet veel soeps.
  11. [verwijderd] 6 oktober 2017 22:02
    Exmar 23 miljoen rijker na verkoop Excel

    06 oktober 2017 19:26
    Marc De Roo

    De Belgische gastankerrederij Exmar heeft zijn lng-tanker Excel verkocht voor 23 miljoen dollar.

    De Belgische rederij van Nicolas Saverys heeft een koper gevonden voor zijn werkloze lng-tanker Excel. 'We zijn heel tevreden', zegt financieel directeur Miguel De Potter, 'zeker omdat het schip iets meer opbracht dan analisten hadden voorspeld'.
    Wie de koper is, wil De Potter niet kwijt. 'De tegenpartij wil niet dat we de naam bekendmaken'. Netto levert de verkoop 23 miljoen dollar op voor Exmar. 'Dat zorgt voor een versterking van onze balans', aldus De Potter. Eerder schreef Exmar 22,5 miljoen af voor de uit 2003 daterende mastodont van 138.100 m3. Exmar was voor 50 procent eigenaar van de tanker. De koper legde dus in totaal 46 miljoen dollar op tafel.
    In scheepvaartkringen liepen geruchten dat de Russische gasgigant Gazprom de Excel wou kopen om de tanker om te bouwen tot een platform voor lng-opslag. De Potter wil dat niet bevestigen.
    Caribbean FLNG

    Ondertussen blijft het wachten op een klant voor de drijvende lng-fabriek Caribbean FLNG, de 114 m lange reus die gas op zee vloeibaar kan maken maar al enkele maanden werkloos ligt op zijn Chinese werf.
    De directie verwachtte eind september met een huurcontract te kunnen uitpakken maar blijkbaar zijn er nog wat obstakels. De Potter wil over de Caribbean FLNG geen commentaar kwijt.
    Exmar heeft dringend een verhuurcontract nodig voor zijn drijvende lng-fabriek om uit de financiële penarie te geraken. Exmar kijkt eind dit jaar aan tegen een schuldenberg van meer dan 800 miljoen dollar en heeft dringend cashflow nodig. Zelfs als er heel binnenkort een huurder wordt gevonden, zal het werkloze platform - kostprijs 350 miljoen dollar - ten vroegste midden volgend jaar inkomsten genereren. Ondertussen blijven de kosten voor het onderhoud van het platform lopen.
    Exmar is na het afspringen van het contract met het Canadese Pacific Rubiales, al twee jaar op zoek naar een klant voor de Caribbean. Niet evident in een sector die het niet schitterend doet.
    Exmar zoekt ook nog een huurder voor zijn hervergassingsplatform FSRU, dat eind dit jaar van stapel loopt. Volgens specialisten zou die zoektocht iets makkelijker moeten verlopen dan voor de Caribbean FLNG omdat naar dergelijke installaties meer vraag is.
    Bron: De Tijd
  12. [verwijderd] 8 oktober 2017 19:27
    Speuren naar verborgen parels
    De Tijd, 7 oktober 2017
    Door Serge Mampaey

    6. Exmar
    Exmar (4,58 euro) is het meest binaire aandeel in deze lijst: het zal erop of eronder zijn voor de Antwerpse rederij. Volgens de som van de delen is ze fors ondergewaardeerd, maar daartegenover staat dat er geen klanten zijn voor meerdere schepen en dat het bedrijf van Nicolas Saverys kreunt onder de schulden. In de lente sprong een overeenkomst met de tankopslaggroep Vopak af om Exmars deel in vier opslag- en hervergassingsschepen over te nemen. Die deal had verborgen waarde tevoorschijn kunnen toveren. Het bedrijf strompelt dit jaar van de ene teleurstelling naar de andere. De halfjaarresultaten waren een ramp. Operationeel kreunt het onder de lage vervoerstarieven wegens de overcapaciteit op de markt. De groep vindt voorlopig ook geen klanten voor haar drijvende hervergassingsfabriek Caribbean en voor een ander hervergassingsschip dat bijna wordt opgeleverd. De verkoop van de Excel, een schip van de oudere generatie dat geen werk vond, is het enige lichtpunt. Toch was Exmar een van de drie tips van analist Bart Goemaere van Beurstips vorige zaterdag op het VFB-beleggerscongres. ‘We steken een beetje onze nek uit, maar je hoeft niet ver te kijken om de waarde op lange termijn te zien’, legt hij uit. ‘Lukt de verkoop of verhuur van de Caribbean, of slaagt Exmar erin een klant te vinden voor zijn nieuw hervergassingsschip, dan spreken we van een gigantisch turnaroundverhaal met een potentieel van 10 euro per aandeel of meer. Lukt het niet, dan kan een kapitaalverhoging volgen.
    Bron: DE TIJD.
2.540 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 127 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van BeursDuivel en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 55% korting!

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht