Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

23,780
  • Verschill

    -0,720 -2,94%
  • Volume

    191.650 Gem. (3M) 245,7K
  • Bied

    23,700  
  • Laat

    24,000  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG oktober 2017: Het slimme geld..

702 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 36 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 holenbeer 9 oktober 2017 22:41
    We zijn van 32 in no time naar 39 gegaan en zakken nu naar 37. Als we van 32 gewoon naar 35, 36 of 37 waren gegaan had iedereen staan juichen. Ff relativeren?
  2. toontjeavanti 9 oktober 2017 22:45
    quote:

    geldmaker schreef op 9 oktober 2017 22:19:

    Het is inderdaad een glijbaan.
    uit de grafiek blijkt dat er ook grote beleggers afhaken. Niet omdat ze dat uit winstoogmerk doen maar nemen het zekere voor het onzekere. Het zijn niet de kleine traders die zo'n grote verkoopgolf veroorzaken vooral angst.
    Het zou mooi zijn als we vanuit AMG whatever een goed signaal zouden krijgen.
    Zou de rust kunnen terugbrengen...
    Uit welke grafiek zie je dat grote beleggers afhaken? Dat we nu dalen is niet zo verwonderlijk, de laatste weken te snel te veel gestegen en daar is nu een correctie, geeft alleen maar weer koopkansen.
    Omzet was vandaag vergeleken met de laatste weken ook minder.
    Over een paar weken zie ik de koers wel weer richting de € 40 gaan.
  3. forum rang 7 Just lucky 9 oktober 2017 22:49
    Precies, daling met relatief weinig omzet. Vandaag in het eerste uur evenveel omzet als de rest van de dag, die qua omzet niet veel voorstelde. Veel onnozele opmerkingen het laatste uur
  4. forum rang 6 Tom3 9 oktober 2017 23:09
    Zag vandaag nog ergens een bericht over de waterstof auto, de batterijen konden afgeschaft worden. Weet iemand of dat een levensvatbaar kindje is? Ik denk dat China vooral op batterijen zal inzetten, eventueel met zonnepanelen op het dak zoals ze in Australië uitproberen.
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 9 oktober 2017 23:21
    quote:

    Tom3 schreef op 9 oktober 2017 23:09:

    Zag vandaag nog ergens een bericht over de waterstof auto, de batterijen konden afgeschaft worden. Weet iemand of dat een levensvatbaar kindje is? Ik denk dat China vooral op batterijen zal inzetten, eventueel met zonnepanelen op het dak zoals ze in Australië uitproberen.
    Waterstof is zo duur en moeilijk, dat duurt nog minstens 20 of 30 jaar.
  6. Umi1 9 oktober 2017 23:45
    Ik heb eens berekend hoe de netto kaspositie van AMG er zou kunnen uitzien in de toekomst...

    beetje uitleg;
    'net debt' moet eigenlijk 'net cash' zijn.
    'growth-CapEx' reken in niet mee in de FreeCashFlow, dus deze moet nog in rekening gebracht worden. Dit is uiteraard een beetje natte-vingerwerk.
    Het hoogste dividend in 2022 komt overeen met 1 euro per aandeel.
    In dit voorbeeld is er geen sprake van een "lithiumfabriek", indien dit doorgaat moet er nog $ 200M extra aan CapEx bijgeteld worden in 2018/19. Dan zou de cashpositie lager uitkomen, maar zou de FCF na 2020 in principe hoger moeten uitkomen.
    Dus in 2021 zou AMG het volgende waard kunnen zijn (indien ik de FCF's juist inschat)
    $ 135M x 15 (voorzichtige multiple vanwege cyclische business) + netto cashpositie van $ 330M
    -> $ 2355 M
    -> € 2005 M
    -> € 70,94 per aandeel
  7. de bolle 10 oktober 2017 02:08
    quote:

    Tom3 schreef op 9 oktober 2017 23:09:

    Zag vandaag nog ergens een bericht over de waterstof auto, de batterijen konden afgeschaft worden. Weet iemand of dat een levensvatbaar kindje is? Ik denk dat China vooral op batterijen zal inzetten, eventueel met zonnepanelen op het dak zoals ze in Australië uitproberen.
    www.waterstofautos.nl/autovisie-tv-ri...
  8. Joop213 10 oktober 2017 03:33
    quote:

    bolleboos schreef op 10 oktober 2017 02:08:

    [...]
    www.waterstofautos.nl/autovisie-tv-ri...

    Op 2:20 wordt gesproken over 700Bar.
    700BAR!!! Da's mega veel.

    Later op minuut 7:00 spreekt Prof. Dr. Ad van Wijk (Future Energy systems TU Delft) er over dat bij een gat de stikstof veilig omhoog zou gaan omdat dit lichter is dan lucht en de vlam mee zal nemen.
    Dat zijn toch je reinste leugens?! De straal vloeistof gaat op zeker recht door het gat de tank uit en gaat dwars door je stoel en je lijf heen.
    Of door je achterklep en alles wat daar achter staat. Net aan welke kant het gat ontstaan is.
    Alleen bij water al kun je per 1 Bar het water 10m omhoog krijgen.
    Bedenk je even de fontein van 700Bar terwijl die niet omhoog gaat en de zwaartekracht hoeft te tarten, maar gewoon horizontaal in een winkelend publiek.
    Bij al 200Bar wordt bij luchtdrukwapens met .30 geschoten. Met 700Bar en 30 liter kun je volgens mij een ouderwetse loden kanonskogel lanceren en zonder pisboogje.
    En dan heb ik het nog niet over de wolk waterstof die dan laag boven de grond hangt. Ja 'tuurlijk gaat die wolk vanzelf omhoog, zolang het maar niet eerst ontvlamt. Eén liter vloeistof geeft zo'n 700liter knalgas, zoals waterstof ook genoemd wordt.
    Ga jij zo'n auto blussen als ie in brand staat? Ik zorg zelf wel even dat er zich een paar huizen tussen mij en de auto bevinden.
  9. eddy59 10 oktober 2017 05:48
    Dus, aanschaffen al dat spul op waterstof?? Neeeee! Op het oog lijkt het de ideale brandstof, en dat zou het ook zijn. Maar om waterstof te verkrijgen heb je twee opties. Of elektrolyse uit water door daar stroom op te zetten, of doormiddel van oververhitte stoom volgens speciaal proces aardgas afsplitsen in waterstof. Beide methoden gebruiken energie, en die moet ergens vandaan komen. Je raad het al fossiele brandstof die hiervoor wordt gebruikt vervuilt. Zodra dit gebeurd is moet je het gaan opslaan. Gebruikelijk is comprimeren met een compressor, die daarvoor aardig wat energie verbruikt. (vervuiling) Dan heeft waterstof de eigenschap bijna overal doorheen te dringen. En zelfs door dik staal heen weet te dringen. Daarbij wordt ook het staal verzwakt en moeten er speciale voorzorg en controle zijn om geen gevaarlijke situaties te krijgen.

    Vloeibaar opslaan dan? Vloeibaar waterstof is zo'n 256 graden onder nul. Om dit zo te houden zul je een koelcompressor continu moeten laten lopen met een super koelmiddel. Als je het dan niet heel snel gebruikt, heb je zo meer energie gebruikt dan het hele productie proces van de waterstof.

    Het komt hier op neer: Om waterstof te produceren en op druk te brengen is het rendement 0,25. Ofwel 75% van de energie de gebruikt is voor de productie van waterstof ben je kwijt. Je zou het natuurlijk kunnen maken met de energie die windmolens produceren, maar dan nog is het rendement laag, en kostbaar. Als we heel Nederland willen laten rijden op waterstof, zul je langs de kust een strook van zo'n 20 km moeten vol planten met windmolens. Niks tegen windmolens, maar misschien een beetje veel. Dan is het ook nog zo, dat een tank geschikt voor waterstof in een auto zo'n 400 Kg weegt. En elke kilo meer aan een auto kost extra brandstof.

    Zo zie je dat op het eerste gezicht iets heel mooi lijkt, maar op het eind eigenlijk nog niet veel is. Nog een leuk gegeven is dat als men op de hele wereld auto's zou laten rijden op een brandstof cel. We in één jaar tijd door onze wereld voorraad platina heen zijn. Tsja, het is nog niet zo simpel.
  10. [verwijderd] 10 oktober 2017 06:37
    Er is al een aantal modellen waterstofauto's. Overigens nog niet veel.

    nl.m.wikipedia.org/wiki/Waterstofauto

    Overigens m.b.t. productie van waterstof. Patenten zijn vooral opgekocht door diverse soorten olieboeren. Die willen het eerst hun zakken vullen met oliedollars, de wereld naar de klote helpen en dan komen ze met waterstof.
  11. forum rang 5 adritromp 10 oktober 2017 06:45
    quote:

    Joop213 schreef op 9 oktober 2017 22:01:

    Volgens de grafiek per definitie tot nul. Qua TA vraag ik het me wel af.
    Vermoed tot 33 of zo? 5-10% correctie lijkt me reëel. Niet dat ik er blij mee ben, maar zoiets verwacht ik zelf. Een korte uitschieter tot laag in de 30 om stoplosses te triggeren zou me ook niet verbazen. Daar leg ik dus ook wat ordertjes neer, maar verwacht daar niets van. Dit fonds is wellicht al te populair om zo nog aandeeltjes los te trekken.
    www.4-traders.com/AMG-55482/charts/

    Ik leg mijn 1e orders in rond de Ma20, dus rond de 34.5, als ik die binnen krijg leg ik er ook nog wat rond de 32.5 voor als ze die Gap daar nog willen dichten
  12. forum rang 7 Just lucky 10 oktober 2017 06:57
    quote:

    Umi1 schreef op 9 oktober 2017 23:45:

    Ik heb eens berekend hoe de netto kaspositie van AMG er zou kunnen uitzien in de toekomst...

    beetje uitleg;
    'net debt' moet eigenlijk 'net cash' zijn.
    'growth-CapEx' reken in niet mee in de FreeCashFlow, dus deze moet nog in rekening gebracht worden. Dit is uiteraard een beetje natte-vingerwerk.
    Het hoogste dividend in 2022 komt overeen met 1 euro per aandeel.
    In dit voorbeeld is er geen sprake van een "lithiumfabriek", indien dit doorgaat moet er nog $ 200M extra aan CapEx bijgeteld worden in 2018/19. Dan zou de cashpositie lager uitkomen, maar zou de FCF na 2020 in principe hoger moeten uitkomen.
    Dus in 2021 zou AMG het volgende waard kunnen zijn (indien ik de FCF's juist inschat)
    $ 135M x 15 (voorzichtige multiple vanwege cyclische business) + netto cashpositie van $ 330M
    -> $ 2355 M
    -> € 2005 M
    -> € 70,94 per aandeel
    Dan zijn we op het andere draadje wel erg poitief met de koersdoelen voor eind 2018, daar gaan ze ervan uit dat E70 volgend jaar al wordt bereikt :)
  13. forum rang 10 DeZwarteRidder 10 oktober 2017 08:33
    By Wout Vergauwen
    10 oktober 2017 01:00 CEST

    Lithium newcomer AMG trades at attractive multiples to peers
    New lithium production lines to add $100 million Ebitda a year

    A 150 percent share surge makes AMG Advanced Metallurgical Group NV the standout performer on the Amsterdam Small Cap Index this year. The rally may just be getting started.

    The Dutch metals supplier, whose 3 percent gain last week to 37.57 euros marked the highest weekly close since 2008, is pulling out all the stops to begin production in 2018 of spodumene, a source of lithium used to store energy in batteries from mobile phones to electric cars.

    As governments roll out plans to phase out diesel and petrol vehicles in the coming decades, AMG is entering a market Bloomberg Intelligence analysts say may experience a stampede, with some carmakers predicting electric vehicles will represent as much as 25 percent of their sales by 2025 compared with just 1 percent of global auto sales currently.

    Adding to its attraction is AMG’s plan to build a plant, possibly in China, to convert the spodumene feedstock into lithium carbonate, thereby “vertically integrating itself into the lithium supply chain,” said Kempen & Co. analyst Henk Veerman, who has a buy rating on the shares.

    This year’s gains have pushed the stock above analysts’ 37.30-euro average price target for the next 12 months, according to data compiled by Bloomberg. That’s not subduing the bulls. All five brokerages that follow AMG recommend buying the stock. Citigroup analyst Krishan Agarwal initiated coverage at buy with a 42.50-euro price target in September. ABN Amro analyst Philip Ngotho says the shares could go even higher.

    “There is significant re-rating potential,” Ngotho said in an interview. “If you apply multiples of the big lithium players to AMG’s lithium business, you could arrive at a fair value of around 50 euros.”

    Adding lithium to AMG’s specialty metals and mineral product offering means the company is exposed to many of the world’s “mega-trends,” Citi’s Agarwal said in a Sept. 29 note. The company has very little debt, pays a dividend and “should be net cash next year,” bolstering the investment case of this “little-known metal growth stock,” he said.

    The $2.5 billion global lithium market is controlled by four companies: Albemarle Corp., Sociedad Quimica y Minera de Chile SA, Tianqi Lithium Corp. and FMC Corp. Global production reached 190,000 metric tons of lithium carbonate equivalent in 2016, according to Bloomberg Intelligence analyst Christopher Perrella. The barriers to entry are high with investments often taking years or even decades to pay off.

    AMG has said the first spodumene line -- in Brazil -- should be operational by mid-2018, with a second following a year later. “We hope to see further value created as we get closer to production,” AMG spokesman Steve Daniels said by phone. The company is scheduled to report third-quarter earnings on Nov. 2.

    AMG expects to make a decision on the lithium carbonate plant by the end of this year or early in 2018, Daniels said.

    “We’re still analyzing a number of different options. One of those options is to build a plant in China,” he said. With so many customers who consume lithium chemicals based in Asia’s largest economy, “China is obviously something that has to be considered,” Daniels said.

    AMG’s spodumene lines should add $100 million to annual earnings before interest, depreciation and amortization, according to ING analyst Stijn Demeester. That should enable the company to easily meet its $200 million Ebitda target by 2020, and well within the 5 years it originally set out, he said.

    Lithium Supply Chain

    Challenges include possible delays or unforeseen hurdles to the Brazil site becoming operational, ABN Amro analyst Ngotho said. There’s also a risk that AMG’s move into lithium could soon make the company “more than 50 percent dependable on one material,” leaving AMG vulnerable if lithium prices went into decline, Kempen’s Veerman said.

    The potential investment in China isn’t priced into Veerman’s price target of 33 euros.

    With pricing trends in the lithium market difficult to predict, ING analyst Demeester said his share target of 36 euros is based on conservative prices.

    “The stock hasn’t reached its limit yet, there is still room,” Demeester said. “When looking forward to Ebitda multiples, once the lithium concentrate production is operational, the stock is still very cheap versus lithium peers.”
  14. Vogeltje71 10 oktober 2017 08:48
    OMAM meldt verschillende deelnemingen
    08:31 10-10-2017
    AMSTERDAM (AFN) - OMAM Inc. heeft belangen in verschillende Nederlandse bedrijven aangemeld bij toezichthouder Autoriteit Financiële Markten (AFM). Dat bleek dinsdag.

    OMAM meldt verschillende deelnemingen OMAM heeft een kapitaalbelang van 5,26 procent en een stemrecht van 4,14 procent in Besi. Ook heeft het een kapitaalbelang van 4,81 procent en een stemrecht van 3,64 procent in BinckBank.

    Verder heeft OMAM een kapitaalbelang van 7,30 procent en een stemrecht van 6,31 procent in AMG Advanced Metallurgical Group, zo valt op te maken uit een melding bij de toezichthouder.

    OMAM was voorheen bekend als Old Mutual (US) Holdings Inc..
  15. forum rang 10 DeZwarteRidder 10 oktober 2017 09:09
    quote:

    Metal schreef op 10 oktober 2017 09:05:

    Voorpagina bloomberg... dat zou wel wat mensen wakker moeten maken
    Bloomberg vertelt natuurlijk niks nieuws, want wij wisten dit al een paar jaar geleden.
    Ben wel benieuwd wie voor deze 'advertentie' betaalt, want bij Bloomberg moet de schoorsteen ook blijven roken.
702 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 36 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht