Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

6,140
  • Verschill

    -0,045 -0,73%
  • Volume

    194.479 Gem. (3M) 301,7K
  • Bied

    6,120  
  • Laat

    6,140  
+ Toevoegen aan watchlist

OKTOBER - Herfst voor Madame

2.991 Posts
Pagina: «« 1 ... 52 53 54 55 56 ... 150 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 oktober 2017 10:40
    quote:

    Natte krant schreef op 17 oktober 2017 10:36:

    [...]
    Ik loop even met je mee. Als dit zo zou zijn 10x in 2022. Dat is de bekende €100 waar je al een paar jaar over roept..
    Dan zou een bod (-investering) op TomTom NU van €4 miljard over 5 jaar ruim 2x over de kop gaan...
    Dat lijkt me voor een kluppie met diepe zakken toch geen enkel probleem?
    Maar er is niemand die aan de deur klopt.
    Aan de deur kloppen heeft geen zin.
    De grootaandeelhouders kunnen ook rekenen (en die weten beter dan anderen of dat 50% marktaandeel in 2020 wordt gerealiseerd; met Baidu er nu bij voor China lijkt mij dat al haast binnen, het is alleen nog wachten op GM en/of Ford).
  2. forum rang 6 tatje 17 oktober 2017 10:41
    quote:

    groeibriljant schreef op 17 oktober 2017 10:30:

    [...]

    Als Goddijn zijn verwachting van 50% marktaandeel Automotive in 2020 realiseert, dan wodt 10x over de kop ergens in 2021-2022 met het grootste gemak gerealiseerd.
    Gaan we volgens de berekeningen in de jaren 2023-2030 ook 20x, 30x, 40x, 50x, 60x over de kop zien. En wellicht zelfs nog hoger.
    Ik deel je mening, maar laten de super grote bedrijven met heel veel cash dit gebeuren.

    Volgens mij houdt Tom Tom met jouw, maar eigenlijk ook met mijn mening rekening.

    Waarom.

    2017.
    - bijna alle oems zijn met HD maps met road dna en RRS bezig en bijna klaar.
    - optieverhoging eenmalig Harold met 40% meer van het salaris en Taco en Alain zelfs met 66% van het salaris.
    - sports gereed maken voor verkoop.
    - impairment van consumer nemen bij Q2
    - 2 nieuwe leden rvc zwaargewichten ex IBM en lid rvb SAP.
    - aandelen inkoop
    - doorschuiven tipje van de order intake automotive opschuiven.
    - samenwerking met baidu afzwakken ( geen resultaat op 2017 )
    - HET platform bij Microsoft.

    Tom Tom is aan de winnende hand, maar heeft reeds voorgesorteerd op alle
    scenarios, wil de aandelen inkoop nog in alle rust afronden.
  3. Edhvvvvv 17 oktober 2017 10:48
    Ja en ondanks de enorme potentie die hier wordt toegeschreven aan T2 is daarvan niets maar dan ook niets te zien in de koers. Het tegenovergestelde is eerder waar.
  4. [verwijderd] 17 oktober 2017 10:52
    quote:

    Edhv schreef op 17 oktober 2017 10:48:

    Ja en ondanks de enorme potentie die hier wordt toegeschreven aan T2 is daarvan niets maar dan ook niets te zien in de koers. Het tegenovergestelde is eerder waar.
    tsja...dat zal wel iets te maken hebben met het fabelachtige track record.
  5. [verwijderd] 17 oktober 2017 10:56
    Ik heb hem nog niet zien langskomen, maar misschien heb ik te snel "gescand".

    Miljoen auto's

    Baidu en Beijing Automotive Industry Holding Co (BAIC), dat in 2009 het intellectuele eigendom van Saab kocht, hebben flinke ambities. In 2019 wil BAIC al een miljoen voertuigen op de markt brengen die zijn uitgerust met de technologie van Baidu.


    Een miljoen leveltjes-3 (of is het level-3tjes?) is geen kattenpis. In 2019!!! Benieuwd hoe dat dan financieel uitpakt voor TomTom. Je kunt je toch eigenlijk niet goed voorstellen dat TomTom GEEN variabele opbrengst zal krijgen uit de Baidu-deal.

    www.rtlz.nl/tech/baidu-zelfrijdende-a...
  6. Edhvvvvv 17 oktober 2017 11:01
    quote:

    Natte krant schreef op 17 oktober 2017 10:52:

    [...]
    tsja...dat zal wel iets te maken hebben met het fabelachtige track record.
    En met 'vriend' HG zal dit gevoel niet snel veranderen.
  7. forum rang 6 tatje 17 oktober 2017 11:20
    Optimaliseren van de opbrengst per aandeel.

    Activeren dan betaal je dus veel meer belasting.
    Dividend uitkeren kost dan ook veel geld.

    Hoe ga je dan al de centen in SDC, R en D financieren.

    Juist, misschien wel een aandelen emissie op een belachelijk lage koers.

    Er zijn dan veel meer aandelen door die emissie en door het optieplan.

    Een koper biedt een bepaalde prijs ongeacht meer aandelen of niet.

    Is toch super van TomTom.

    Geen emissie.
    Aandelen inkoop voor optieplan, dus geen opties meer.

    Scheelt ons bij een bod van zeg 100 euro al gauw een euro of 8.

    De familie Goddijn met 54 miljoen aandelen spreekt dan over 432 miljoen.

    Dus alle R en D voor de SDC uit eigen beurs, door geen activeren en geen dividend.

    Gewoon super klasse van Goddijn en Friends.

    Maar geldt alleen als je onvoorwaardelijk long bent.

    Ik wil geen centen tussendoor, als het eindbedrag maar tevredenstellend is !

  8. [verwijderd] 17 oktober 2017 11:22
    Biografie van Harold. Enkele suggesties voor de titel:

    1. Excited!
    2. Deferred, deferred!
    3. It's deferred, stupid!
    4. Tweedelig: deel A: Milking consumer; deel B: Milking shareholders.
    5. The endgame (avoiding Wakkies)
    6. Firing on all cylinders, avoiding profit
    7. Did I say Nissan? I meant Volvo.
    8. Ask IR and you'll never know.
    9. Navigating south
    10. Rather a Taco than an Apple
  9. Edhvvvvv 17 oktober 2017 11:31
    Nog een paar suggesties:

    Eeeuuhh tja lastige vraag.

    Werken om te zeilen!

    Zelfs met een tomtom de weg kwijt.

    Want zeg nu zelf een Engelstalige titel strookt niet echt met zijn engelse taalvaardigheid.
  10. forum rang 6 tatje 17 oktober 2017 11:37
    Gewoon voor het hoofdkantoor gaan zitten.

    Met een groot karton met alle klachten.

    Niet anoniem.

    Dan heb je pas ballen :-)
  11. [verwijderd] 17 oktober 2017 11:45
    quote:

    xynix schreef op 17 oktober 2017 10:56:

    Ik heb hem nog niet zien langskomen, maar misschien heb ik te snel "gescand".

    Miljoen auto's

    Baidu en Beijing Automotive Industry Holding Co (BAIC), dat in 2009 het intellectuele eigendom van Saab kocht, hebben flinke ambities. In 2019 wil BAIC al een miljoen voertuigen op de markt brengen die zijn uitgerust met de technologie van Baidu.


    Een miljoen leveltjes-3 (of is het level-3tjes?) is geen kattenpis. In 2019!!! Benieuwd hoe dat dan financieel uitpakt voor TomTom. Je kunt je toch eigenlijk niet goed voorstellen dat TomTom GEEN variabele opbrengst zal krijgen uit de Baidu-deal.

    www.rtlz.nl/tech/baidu-zelfrijdende-a...
    Dan komt er in 2018 al een eerste bijdrage vanuit Baidu (die is variabel want je gaat geen contract aan voor unlimited).
    Die bijdrage zal aanzienlijk zijn gezien de genoemde aantallen. En dat gaat de komende 10 jaar zeer spectaculair groeien. (zit niet in het orderboek want het zijn licentie-inkomsten; deal kwam ook na 15% cagr voor de komende jaren dus die 15% kan de komende jaren fors omhoog)

    En Baidu werkt niet alleen samen met BAIC.
  12. forum rang 6 boem! 17 oktober 2017 12:08
    quote:

    xynix schreef op 17 oktober 2017 10:56:

    Ik heb hem nog niet zien langskomen, maar misschien heb ik te snel "gescand".

    Miljoen auto's

    Baidu en Beijing Automotive Industry Holding Co (BAIC), dat in 2009 het intellectuele eigendom van Saab kocht, hebben flinke ambities. In 2019 wil BAIC al een miljoen voertuigen op de markt brengen die zijn uitgerust met de technologie van Baidu.


    Een miljoen leveltjes-3 (of is het level-3tjes?) is geen kattenpis. In 2019!!! Benieuwd hoe dat dan financieel uitpakt voor TomTom. Je kunt je toch eigenlijk niet goed voorstellen dat TomTom GEEN variabele opbrengst zal krijgen uit de Baidu-deal.

    www.rtlz.nl/tech/baidu-zelfrijdende-a...
    Tom2 heeft een licentiedeal met Baidu. De fee per unit zal niet heel groot zijn. Ik schat in 10 euro op jaarbasis derhalve een 5 mio voor 2019 maar stapelend.
    BAIC is niet de enige Chinese OEM die klant is bij Baidu
    .
    Dat China versnelt met SDC is duidelijk. Daarnaast is China verreweg de balangrijkste afzetmarkt.
    Ook de OEM's van buiten China zullen snel moeten schakelen en indien men voor China kiest voor Baidu met Tom2 dan geeft dat veel perspectief voor de toepassing buiten China.
  13. Crash Bandicoot 17 oktober 2017 12:14
    @Groeibriljant

    Je mag toch aannemen dat als TT zegt dat de deal geen invloed heeft op 2017 dat dit gecorrigeerd moet worden in een persbericht als het wel zo is?
  14. [verwijderd] 17 oktober 2017 12:41
    quote:

    Crash Bandicoot schreef op 17 oktober 2017 12:14:

    @Groeibriljant

    Je mag toch aannemen dat als TT zegt dat de deal geen invloed heeft op 2017 dat dit gecorrigeerd moet worden in een persbericht als het wel zo is?
    Bij nood schrijf je toch gewoon wat extra kosten?
  15. Ron50 17 oktober 2017 12:46
    Waarom geloven de "grote jongens" nog steeds niet in TomTom met al deze goede vooruitzichten? Dit beangstigd mij steeds meer.
    Wie kan mij gerust stellen?
  16. [verwijderd] 17 oktober 2017 12:54
    quote:

    Crash Bandicoot schreef op 17 oktober 2017 12:14:

    @Groeibriljant

    Je mag toch aannemen dat als TT zegt dat de deal geen invloed heeft op 2017 dat dit gecorrigeerd moet worden in een persbericht als het wel zo is?
    Kosten in 2017. Inkomsten vanaf 2018.
  17. [verwijderd] 17 oktober 2017 12:55
    Als je naar zo'n Baidu bericht kijkt, dan kan het eigenlijk niet anders dan dat alles -getest!- klaar staat voor implementatie in productiemodellen. NVidia met de Xavier voor Level 3, Bosch/NVidia met hun SDC-computer in 2019-2020 voor level 5, Bosch met Accu's en eAxles voor korte ontwikkeltijden / lage break even aantallen van nieuwe modellen en uiteraard TomTom met steeds verder wereldwijde met HD-maps.

    Het enige verontrustende is dat het steeds duidelijker wordt dat de taxibots de lead gaan nemen, zoals ik altijd al verwacht heb. En daarvoor ben ik niet zo zeker dat de HD-kaarten niet buiten TomTom kunnen. Het gaat dan om relatief kleine geografische gebieden. TomTom is vooral sterk in "nation-wide".
  18. forum rang 6 tatje 17 oktober 2017 12:58
    quote:

    Ron50 schreef op 17 oktober 2017 12:46:

    Waarom geloven de "grote jongens" nog steeds niet in TomTom met al deze goede vooruitzichten? Dit beangstigd mij steeds meer.
    Wie kan mij gerust stellen?
    Niemand kan jou 100% geruststellen.

    Je moet het doen met de bevindingen van o.a. dit forum.

    Aandelen inkoop, dus er zijn aandelen te koop.

    Is dat wel zo.

    Een partij die voor Tom Tom, al zeker een jaar aandelen koopt, om door te sluizen naar Tom Tom, zou zomaar kunnen.

    Dus ik zeg, ze zijn super schaars.

    De buit is verdeeld, wij kleintjes kunnen aandelen kopen.

    Maar 4 a 5% aan belang opbouwen zonder knal van de koers, kan niet !

    Gewoon mijn mening.

    Je zult toch zelf een mening moeten vormen en daar dan misschien naar handelen.
2.991 Posts
Pagina: «« 1 ... 52 53 54 55 56 ... 150 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 18 april

    1. NSI Q1-cijfers
    2. Sipef Q1-cijfers
    3. Sligro Q1-cijfers
    4. NL werkloosheid maart
    5. Deliveroo trading update
    6. Easyjet trading update
    7. Econocom Q1-cijfers
    8. PostNL €0,03 ex-dividend
    9. Procter & Gamble Q1-cijfers
    10. VS steunaanvragen - wekelijks
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht