Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

6,080
  • Verschill

    -0,105 -1,70%
  • Volume

    368.718 Gem. (3M) 301,7K
  • Bied

    6,070  
  • Laat

    6,080  
+ Toevoegen aan watchlist

TOMTOM-NOVEMBER 2017 we gaan voor de 10 deze maand.

2.503 Posts
Pagina: «« 1 ... 73 74 75 76 77 ... 126 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 20 november 2017 11:58
    quote:

    Tomtom25 schreef op 20 november 2017 11:41:

    Tatje, even serieus, bij die 128 miljoen, heb je het over een koers van100 euro. We kunnen niet eens de 10 halen, terwijl de beurs altijd vooruit kijkt.
    En als er echt kopers zouden zijn, zou de koers echt niet meer tegengehouden kunnen worden.
    Ben het met jou eens.

    100 euro per aandeel is gewoon te veel, vooral als je het cijfermatig niet wilt waarmaken.

    Voor mij lijkt het erop, dat Tom Tom in 2017 alles wil tegenhouden, ook de koers, alleen voor de aandelen inkoop !!

    Tom Tom straalt inderdaad een bepaalde arrogantie uit, is deze arrogantie misplaatst, ik denk van niet, maar de aap gaat voor mij in 2018 uit de mouw komen.

    Maakt Tom Tom zijn arrogantie waar, dan kan het hard gaan, zelfs met de koers :-)

    Voor mij zijn er al partijen die aan de Tom Tom deur hebben geklopt, die weten al welk bedrag Tom Tom minimaal wil hebben.

    Dan kruip je in het bedrijf en wil er alles van weten, want een kat in de zak kan veel duiten kosten.

    Zijn er al partijen in Tom Tom gekropen, ik denk van wel en denk daarbij aan Michael Rhodin en Bernd Leukert.

    Gewoon mijn mening.

    Prettige dag verder, het moet wel leuk blijven :-)

  2. [verwijderd] 20 november 2017 12:10
    quote:

    cave canem schreef op 20 november 2017 11:12:

    begrijp toch niet goed bij dit aandeel waar men toch steeds weer die verkopers weet te vinden

    je zou zo langzamerhand toch denken dat de free-float in sterke handen zit en dat het aanbod in ieder geval aan deze niveaus niet meer beschikbaar zou moeten zijn, dat er zich straks weer winstnemers melden aan 11 of 12 euro dat kan ik begrijpen, maar niemand zit toch in dit aandeel om 50 cent te schrijven, dan zijn er veel beteren te vinden met minder risico

    doet mij toch vermoeden dat dit allemaal gespeeld is om de juiste mensen binnen TT te voorzien zodat er straks naar een exit gewerkt kan worden en er geen bittere nasmaak bij key-personeel zit die dan nog wel eens knap moeilijk kunnen doen bij een uitgang waar zij zich persoonlijk voor trouwe dienst tekort voelen gedaan door de founders.

    Ik denk toch dat er in de markt anders naar TT gekeken wordt dan veel hosanna predikers op dit forum. Niet alleen Consumer ligt als een anker aan dit aandeel, maar ook HG en Wakkie vormen een misschien nog wel groter anker. De peptalk van HG bij Q3 zal eerst voortgezet en waargemaakt moeten worden. De euro''s wpa die hier over vijf jaar voorspeld worden zijn gelet op de dynamiek van de sector net zo zeker als de euro's wpa die inmiddels met traffic verdiend zouden worden. Indien er een wpa 2018 van 0,60 en een wpa van 1,20 voor 2019 door HG aangekondigd zou zijn, zou er nu een andere koers staan.
    HG heeft de reputatie van missers van de buitencategorie, de eeuwige belofte, de gedoemde tweede.
    Als HG en Wakkie vervangen zouden worden door de juiste mensen met wat andere boekhoudkundige keuzes en een Nasdaq notering zou je de koers zien exploderen. Maar ja, een Nasdaq notering vindt HG teveel rompslomp.

    EDIT in plaats daarvan mag de madame, automotive gaan promoten.
  3. forum rang 6 boem! 20 november 2017 12:45
    quote:

    TT AVA schreef op 20 november 2017 12:10:

    [...]

    Ik denk toch dat er in de markt anders naar TT gekeken wordt dan veel hosanna predikers op dit forum. Niet alleen Consumer ligt als een anker aan dit aandeel, maar ook HG en Wakkie vormen een misschien nog wel groter anker. De peptalk van HG bij Q3 zal eerst voortgezet en waargemaakt moeten worden. De euro''s wpa die hier over vijf jaar voorspeld worden zijn gelet op de dynamiek van de sector net zo zeker als de euro's wpa die inmiddels met traffic verdiend zouden worden. Indien er een wpa 2018 van 0,60 en een wpa van 1,20 voor 2019 door HG aangekondigd zou zijn, zou er nu een andere koers staan.
    HG heeft de reputatie van missers van de buitencategorie, de eeuwige belofte, de gedoemde tweede.
    Als HG en Wakkie vervangen zouden worden door de juiste mensen met wat andere boekhoudkundige keuzes en een Nasdaq notering zou je de koers zien exploderen. Maar ja, een Nasdaq notering vindt HG teveel rompslomp.

    EDIT in plaats daarvan mag de madame, automotive gaan promoten.
    AB

    Niet vanwege je negatieve kijk op HG cs maar omdat je precies de route aangeeft hoe Tom2 binnen een aantal jaren euro's aan wpa op zou kunnen schrijven.
    De markt denkt daar momenteel inderdaad volledig anders over.

    De tussenstappen die jij aangeeft tw: 0.60 en 1.20 voor 2018 en 2019 zijn inderdaad de wpa's die getoond moeten worden om die euro's aan wpa met de daarbij behorende koersen te rechtvaardigen.
    We gaan het zien.
  4. [verwijderd] 20 november 2017 12:46
    quote:

    TT AVA schreef op 20 november 2017 12:10:

    EDIT in plaats daarvan mag de madame, automotive gaan promoten.
    Was dat misschien het EXCITING(!!!!) nieuws ? ;-)
  5. [verwijderd] 20 november 2017 13:01
    quote:

    Xynix schreef op 20 november 2017 12:46:

    [...]
    Was dat misschien het EXCITING(!!!!) nieuws ? ;-)
    Krijg ik spontaan rode vlekken van.
  6. visje 20 november 2017 13:17
    ik lees net een paar postings over mogelijke koersdoelen en waarom tom2 niet boven de 10 noteert. ik zou zeggen doe die rose bril eens af. tom2 heeft nog steeds te maken met een dalende omzet. pas wanneer tom2 zij hd maps of telematics producten goed weet te vermarkten duikt de massa op tom2. pas dan zal het aandeel stijgen.
    nb. long pos in tom2, #jesuisfries :-)
  7. [verwijderd] 20 november 2017 13:22
    quote:

    visje schreef op 20 november 2017 13:17:

    ik lees net een paar postings over mogelijke koersdoelen en waarom tom2 niet boven de 10 noteert. ik zou zeggen doe die rose bril eens af. tom2 heeft nog steeds te maken met een dalende omzet. pas wanneer tom2 zij hd maps of telematics producten goed weet te vermarkten duikt de massa op tom2. pas dan zal het aandeel stijgen.
    nb. long pos in tom2, #jesuisfries :-)
    Visje, waarom een dalende omzet? Juist door verkoop/stoppen sports. Straks lagere omzet en net zoveel/meer winst. Die omzet gaat sowieso de komende jaren omhoog, cagr >15% . Het orderboek in januari, zal aanegeven hoe het met de orders gesteld staat en dan zal er een verdeling van maps en hd maps zijn. We gaan het zien.

    P.s. Alle samenwerkingen geven iig goede hoop.
  8. visje 20 november 2017 13:30
    he tomtom25, ja dat klopt als een bus. echter dat zie je onder de streep in de cijfers (nu) nog niet terug. zodra dat zichtbaar gaat worden is het het aandeel niet meer te stoppen. daarom heb ik ook een mooie long positie in tom2.
    groet! #jesuisfries :-)
  9. harrysnel 20 november 2017 13:55
    Volgens mij kijken we bij TomTom al jaren naar een beurskoers die volkomen ondergeschikt is aan grotere belangen. Aan de werkelijke endgame doet de particuliere aandeelhouder niet mee en de echte buit zal m.i. verdeeld gaan worden tussen private equity, Founders en types als de Mol/Botman die een deal zullen maken met de uiteindelijke strategische kopers. TomTom zal van de beurs af gaan voor een niet al te hoge prijs om deze partijen zoveel mogelijk te laten profiteren. Leuk al die bespiegelingen over contracten wel/niet, disruptie door Google, mogelijkheden in China, de k/w verhouding voor 2020, het orderboek....mijn idee: het maakt geen bal uit ze gaan het jatten en de koers trekt zich niets aan van bedrijfsmatige ontwikkelingen, de sector of algehele beurs.

    Waarom zo lang gewacht? Als ik 2x mag raden dan zeg ik dat er:
    1 een “change of control” clausule is opgenomen in het Apple contract;
    2 dat er afspraken zijn gemaakt met Bosch en Bosch wacht op verzoek van de Duitse HERE kopers met de strategische stap.

    Ondertussen zie ik op de beurs bij TomTom een volledig gecontroleerde koers. TomTom legt zelf al bijna 2 jaar een volkomen onnodige focus op Consumer waarbij het ontwikkelingen binnen Automotive juist onder de pet houdt. En haalt middels de CFO de waarde van TT Telematics (zou niet vergelijkbaar zijn met Fleetmatics) en de Maps (HERE heeft groter marktaandeel) naar beneden. Goddijn doet de overname van MobilEye door Intel af als interessant maar gaat niet in op de hoogte van de overnamesom en wat dit voor de waardering van TT kan betekenen. Enkele analisten spelen m.i. het spel mee en een stijging obv goed nieuws wordt ongedaan gemaakt mbv negatieve uitleg. Zo was het nieuws dat Uber gaat investeren in Maps een bedreiging voor TomTom ipv goed nieuws (ING), Daimler Maps VS contract is “klein” en gewonnen op basis van prijs (NIBC) / of: “was van voor de Here overname” (ING), verandert een evt verkoop van TomTom Sports niets aan de investment case (NIBC)....etc

    Vooral Den Drijver heeft in zijn bespiegelingen over TomTom een complete gedaanteverwisseling ondergaan en legt nu focus op korte termijn winstgevendheid (EBIT 2016-2018) in combinatie met mogelijk lange termijn bedreigingen (zoals evt impact Google op Automotive). Hij schetst daarbij dikwijls een fout beeld zoals dat “TomTom voor China gebonden zou zijn aan Autonavi” en negeert de deal met Baidu (Apollo) zoveel mogelijk. Noemt de deal met Zenrin “interessant” waarbij ik zelf eerder het woord “fantastisch” zou gebruiken omdat deze dekking van Japan het winnen van de Japanners als klant voor wereldwijde Automotive deals dichterbij brengt. Toch denk ik nu de ommezwaai te begrijpen die Den Drijver heeft gemaakt.

    NIBC/Rinkelberg Capital

    Rinkelberg Capital is het investment vehicle van de Goddijntjes. Samen met oa Janivo (jawel daar is de familie de Pont ook weer) hebben ze bv het belang van BAM in van Oord overgenomen. Ik zat te googlen naar wat medewerkers van Rinkelberg Capital en wat mij opviel is de nauwe band met NIBC. Deze persoon was eerst director bij NIBC voordat hij bij Rinkelberg aan de slag ging als ik deze website mag geloven:

    relationshipscience.com/jurjen-muntin...
    Als je doorklikt zie je de lijnen die er lopen tussen de werknemers van Rinkelberg Capital (de Goddijntjes) en NIBC.

    Als ik uitga van kwade opzet en dat er daadwerkelijk gemikt wordt op een goedkope beursexit door Goddijn + daarbij zie ik de relaties die er bestaan tussen werknemers van Rinkelberg Capital en NIBC.....dan vind ik het niet verrassend dat Den Drijver (nu NIBC analist daarvoor SNS) zijn koersdoel heeft aangepast van E15 eind 2015 naar E9 in juni 2016. In december 2015 werd bekend dat NIBC een deel van SNS zou overnemen en Den Drijver had destijds nog koersdoel E15 staan. Het eerste advies van Den Drijver voor TomTom bij NIBC toen de overname een half jaar later definitief werd was E9.

    We hebben het op dit forum over gehad dat Den Drijver wellicht “wat voorzichtiger wil zijn bij zijn nieuwe baas” en daarom het koersdoel met E6 naar beneden heeft gedaan in half jaar tijd. Ik vermoed dus een andere reden namelijk de door mij veronderstelde band tussen NIBC en Rinkelberg Capital en het streven naar een exit. Stel dat Founders + Private Equity E15 bieden dan kan Den Drijver dit bod bestempelen als “fair” met zijn huidige koersdoel en referen aan de matige huidige winstgevendheid en de dreiging op langere termijn van Google voor Automotive. In mijn scenario dat ik hier schets is het zijn taak om de geesten rijp maken voor een dergelijk bod. Verklaart voor mij zijn omslag qua focus en verlaging koersdoel juist nu de tijd van oogsten binnen Automotive nadert.

    NB: bovenstaande is speculatie mijnerzijds en er is geen bewijs dat dit daadwerkelijk speelt. Zelf acht ik dit scenario wel realistisch en het helpt mij om de acties van bepaalde partijen rondom TomTom te duiden.
  10. [verwijderd] 20 november 2017 14:08
    AB en Welcome back Harrysnel !

    Ik zal de rinkelberg connectie ook bekijken en meenemen naar de volgende AVA (als we die nog halen). De VEB heeft HG en Wakkie al een schot voor de boeg gegeven. Bij een bod van 15,- gloort met de huidige asset waarde voor de Goddijntjes een procedure.

  11. Meryntje 20 november 2017 14:10
    quote:

    TT AVA schreef op 20 november 2017 14:08:

    AB en Welcome back Harrysnel !

    Ik zal de rinkelberg connectie ook bekijken en meenemen naar de volgende AVA (als we die nog halen). De VEB heeft HG en Wakkie al een schot voor de boeg gegeven. Bij een bod van 15,- gloort met de huidige asset waarde voor de Goddijntjes een procedure.

    Ik zou zeggen: Advocaten lees je hier alvast maar in!!

    Groet uit grunn.
  12. harrysnel 20 november 2017 14:12
    Rinkelberg Capital deed overigens mee aan financieringsronde Spotify en in dat bedrijf zit dus geld van de Goddijntjes.
    Zie bv:

    www.crunchbase.com/organization/rinke...

    Dan is deze ook interessant:

    Spotify gaat de strijd met Apple aan, met een half miljard vers geld

    ....

    The company will be particularly proud of the participation in the deal of Fidelity and Goldman. “Institutional” investors are a badge that raises a tech startup into a loftier investment echelon above those who merely receive tech venture-capital funding. Their presence indicates that traditional investors outside the tech sphere have faith in the company.....


    www.nrc.nl/nieuws/2015/06/11/spotify-...

    Fidelity meldt onlangs belang in TomTom. Mijn voorzichtige conclusie: de partijen kennen elkaar al van Spotify:).
  13. [verwijderd] 20 november 2017 14:22
    quote:

    Meryntje schreef op 20 november 2017 14:10:

    [...]

    Ik zou zeggen: Advocaten lees je hier alvast maar in!!

    Groet uit grunn.
    Ze lezen mee zeiden ze Meryntje....:)
  14. [verwijderd] 20 november 2017 14:38
    als ze iets aan het bekokstoven zouden zijn..
    dan is het mooi om het te effectueren nog dit jaar, ook al is inkoop programma niet helemaal afgelopen, ook al betalen ze dan meer belasting ..
    ze hebben dan wel iets minder de schijn tegen..is ook wel miljoentje waard ?!
  15. forum rang 6 tatje 20 november 2017 14:44
    Gedeeltelijk ga ik wel met Harry Snel mee.

    Heeft Harry gelijk, dan durf je toch niet meer door Amsterdam te fietsen.

    De CFO vond inderdaad Telematics minder dan Fleetmatics.
    De CFO vond inderdaad het marktaandeel Here veel hoger, dus negatiever voor de prijs van Automatics bij Tom Tom.
    Uitspraken gedaan in an of feb 2017.

    Koers controle is dat het uitgangspunt !

    Voor een exit of een lage koers bij de aandelen inkoop.

    10% voor een strategisch belang, gaat miz nog waarheid worden.

    Dat de Pont en Harold samenspannen, of allebei in hetzelfde bootje zitten geloof ik wel.

    Maar het waarom, exit of lage inkoop koers !

    Rinkelberg, gekozen na de beursgang van Tom Tom.

    Laat de euros rinkelen en de berg steeds groter worden.

    Soms kunnen de Goddijntjes zich verkneukelen over een naam onder het genoot van een goed glas wijn :-)

    Zijn net mensen :-)
2.503 Posts
Pagina: «« 1 ... 73 74 75 76 77 ... 126 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 18 april

    1. NSI Q1-cijfers
    2. Sipef Q1-cijfers
    3. Sligro Q1-cijfers
    4. NL werkloosheid maart
    5. Deliveroo trading update
    6. Easyjet trading update
    7. Econocom Q1-cijfers
    8. PostNL €0,03 ex-dividend
    9. Procter & Gamble Q1-cijfers
    10. VS steunaanvragen - wekelijks
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht