Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,980
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    668.949 Gem. (3M) 304,1K
  • Bied

    5,960  
  • Laat

    6,120  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom in 2018

5.112 Posts
Pagina: «« 1 ... 178 179 180 181 182 ... 256 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 ketchup 17 januari 2018 07:54

    Ja, denk wel dat HG onder druk staat
    denk dat HG het moeilijk heeft, hij heeft de belofte van Barcelona van eind 2016 waar hij aangaf dat ook hij zich bewust was dat er een betere balans gevonden moest worden tussen de lange termijn doelen van het bedrijf en de wat korter lopende verwachtingen van aandeelhouders

    denk in zijn voordeel/krediet dat hij dit ook tracht , maar vrees dat het persoonlijke, familiaal en founders het hem moeilijk maakt

    dus hij doet de dingen met een fluwelen handschoen, daar waar het juist met de bijl gedaan dient te worden, is echt jammer - het bedrijf staat sterk , ze krijgen echt goede steun van de meeste analisten, het verhaal verkoopt, maar het aandeel wil niet, dat komt omdat er geen daadkracht is voor de pijn te nemen, men probeert met pappen en nathouden zo naar beter te werken, is natuurlijk de minst pijnlijke manier voor onderlinge verhoudingen , maar is funest voor de stock.

    ik ben ouder dan de meeste hier, heb meer belang bij kapitaal bescherming dan groei, maar wil natuurlijk zoals iedereen groeien voor kapitaal aanwas
    ben zelf partner/aandeelhoudser geweest ( één van de velen ) die een privé company naar de beurs brachten ( naar de FTSE in London )
    het bedrijf bestond uit 2 grote divisies, één commodities ( traders) en één financials ( hedge fonds / asset investment Managers
    van oorsprong een commodity bedrijf
    waarom vertel ik dit, omdat uiteindelijk bleek dat de mix van business tussen de commodities and the financials het bedrijf ( aandeel ) niet de juiste rating/waardering gaf, na enkele jaren was dit zo pijnlijk te zien , dat de markt het bedrijf niet voor de juiste potentie en winsten waardeerde aan de beurs dat we besloten de 2 te separeren , de commodities ging apart van de financials
    uiteindelijk resulteerde dit na de separatie voor een herwaardering , waar de waarde van de toko binnen 18 maand X3 ging , op precies dezelfde cijfers, dezelfde basis van divisies , maar wel verschillende entities

    wanneer TT na schoonschip consumer, Telematics afsplits en vol voor het kroonjuweel gaat, dan herwaardeert men de business en gaat TT ook zoals reeds dikwijls aangegeven in potentie naar 17 /18 euro, met precies alles gebleven zoals is, maar de markt gaat het bedrijf dan waarderen op separatie voor som der delen en niet langer voor groei versus krimp, waar krimp de overhand heeft

    het is gewoon de mix van de business wat de markt niet lust bij TT
    waarom denk je dat Continental splitsen overweegt?

  2. [verwijderd] 17 januari 2018 08:06
    Als je vandaag ook weer eens naar ASML kijkt, tja zo zou het moeten. Omzet veel hoger, marges ruim een procent hoger weer, en inkoop eigen aandelen van 2,5 miljard.....bizar.....
  3. [verwijderd] 17 januari 2018 08:27
    TomTom heeft gewoon een interim manager nodig; bezem erdoor in alle lagen

    er is meer dan voldoende perspectief voor een aantal gekozen richtingen, maar het is zeker niet lean and mean

  4. Dingding Go 17 januari 2018 08:51
    Ik hoop ook dat de zinvolle posters onder ons blijven reageren en als ze weggepest en dit lezen weer terugkomen. Besef dat er zijn veel lezers op het forum zijn, waaronder ik, die niet of nauwelijks posten, maar wel geinformeerd willen blijven. Ik denk dat deze groep "onzichtbaren" groter is dan menigeen denkt. Ook wij banen ons dagelijks een weg door de modder op zoek naar de parels.
    Aub vergeet ons niet.
  5. forum rang 6 Tordan 17 januari 2018 09:09
    quote:

    Dingding Go schreef op 17 januari 2018 08:51:

    Ik hoop ook dat de zinvolle posters onder ons blijven reageren en als ze weggepest en dit lezen weer terugkomen. Besef dat er zijn veel lezers op het forum zijn, waaronder ik, die niet of nauwelijks posten, maar wel geinformeerd willen blijven. Ik denk dat deze groep "onzichtbaren" groter is dan menigeen denkt. Ook wij banen ons dagelijks een weg door de modder op zoek naar de parels.
    Aub vergeet ons niet.
    Zo is het ook Ding. Maar het blijkt dat er veel frustaties leven en die mag je zo af en toe ook plaatsen lijkt me. Ik waardeer de inbreng van de "kenners" echter ook. Hoop ook dat Ketchup blijft posten, waardeer zijn inbreng wel.
  6. forum rang 6 boem! 17 januari 2018 09:10
    Deze dag weer goed begonnen met uitstekende posts van Wies en Gerard.

    Hou vol mannen!!
  7. forum rang 4 BW2017 17 januari 2018 09:14
    quote:

    Paulus29 schreef op 17 januari 2018 09:05:

    5e dag op rij in de min.

    CES2018 was een groot en doorslaand succes voor TomTom.

    Ooh wat ben jij een zielig persoon heb het al eens eerder gezegd.

    Dat hier niet tegen opgetreden word.

    En als je er dan Iets van zegt zoals ik nu, word er gezegd dat er niet inhoudelijk word gereageerd.

    Nee wat deze persoon doet is continue hele dag door een slechte sfeer creëren en dat word blijkbaar wel gewaardeerd.

    Gelukkig zijn Wies en Gerard er nog dan is het weer vrij makkelijk om te gaan schakelen.
  8. forum rang 6 tatje 17 januari 2018 09:20
    Het is dat er iemand van Tom Tom lekte !

    Anders hadden we nog NIETS gehoord over ALLES wat met Volvo te maken had.

    Stel ze stoppen of verkopen sports.

    Wil je dan een goede outlook maken voor 2018 en 2019, dan moet je wel weten, wat de omzet sports in 2017 is geweest, dus moet Tom Tom duidelijk maken, wat eind 2017 PND is, Sports is en de hardware.

    Dus 6 feb 2018 geen sports meer, door verkoop:

    - wat was de omzet sports in 2017, weet je dat dan weet je ook de eindstand 2017 PND.

    Wil Tom Tom dat met ons delen.

    Het is toch van de ratten, dat het gewoon consumer is en wij moeten raden naar de aandelen van een ieder.

    Gewoon al jaren apart:

    Consumer sports tm ebitda en ebit.
    Consumer PND tm ebitda en ebit.

    Kijk dan weet je wat.

    Het is toch belachelijk, dat wij dat accepteren.

    PND was een cash cow zei Harold, dus moet sports al die jaren geen cash cow zijn geweest, anders kan je geen ebit hebben dat rond 0 zweeft.

    Voor mij een duidelijk teken, van koers controle.

    Stel sports wordt verkocht, wat was de omzet in 2017 50 60 70 miljoen, ga ze ons dat vertellen, dat moeten ze ons gaan vertellen, anders zijn onze outlooks voor 2018 en 2019 glazen outlooks :-)

    Consumer sports en PND samen, voor mij was dat een teken, niets vertellen en geheimzinnig doen.

    Trouwens Baidu Cisco Daimler Lease plan en zenrin, droegen niet bij aan de resultaten 2017.

    Dragen Baidu Cisco Daimler Lease plan en zenrin, dan wel bij aan de resultaten vanaf 2018.

    Maar zoals Tom Tom het brengt ga je dus aan deze samenwerkngen verdienen, in 2018 !

    Daimler - automotive
    Baidu en Zenrin - licensing voor de chinese en Japanse oems !
    Cisco - ook licensing
    Lease plan - telematics, ja dat wordt wat met het nieuwe platform aldus Harold.
  9. [verwijderd] 17 januari 2018 09:29
    jammer dat TT al mijn dagwinst van ASML weer opeet. Blijft altijd lastig om al je fondsen op de zelfde dag flink in het groen te krijgen.
  10. [verwijderd] 17 januari 2018 09:32
    Nog even....inhakend op posts van vanochtend.

    Ik denk dat de suggesties van Kumar tti en Den Drijver nu nibc toen nog sns, die door Goddijn in de wind zijn geslagen, vooalsnog zeg ik er bij, de koers vh aandeel nu al bijna 2 jaar parten speelt.

    Nb ik weet inmiddels ook dat de wpa laag is, de omzet daalt, sports naatje kaatje is en Den Drijver een nitwit is.
    Even die argumenten links laten en puur kijken naar die 2 events.
    Ik denk dat daar de angel zit.

    Dus Goddijn ic meelezende ir medewerker. Aan de slag.
    Ga ik nu ook opstaan. Afgesproken?
  11. Patience 17 januari 2018 09:32
    quote:

    trendwatchings schreef op 17 januari 2018 09:25:

    vandaag goed dagje voor ASML, 6 feb. is het andere pareltje TT aan de beurt :-)
    waarom denk je dat? Het enige wat 6 feb. kan gebeuren is alleen de correctie die nu is in gezet weer goed te maken, mag je hopen. En anders all the way down.
  12. [verwijderd] 17 januari 2018 09:42
    5e dag op rij in de min.

    CES2018 was een groot en doorslaand succes voor TomTom.

    STOP DE WAANZIN VAN DE DALENDE KOERS!

    CES, Las Vegas, 8 januari 2018 TomTom (TOM2) en Baidu, Inc. (NASDAQ: BIDU) hebben vandaag een uitbreiding aangekondigd van hun samenwerking op High Definition (HD) -kaarten voor autonoom rijden.

    TomTom's HD Map en TomTom AutoStream, die vandaag op CES werd aangekondigd, worden vooraf geïntegreerd in Baidu's open autonome rijplatform Apollo, waardoor ontwikkelaars toegang hebben tot de nieuwste TomTom HD Map-gegevens, om de productie van autonome rijproducten te versnellen.

    TomTom AutoStream is een innovatieve kaartbezorgservice voor autonoom rijden en geavanceerde rijhulpsystemen. Hiermee kunnen voertuigen een horizon maken voor de weg die voor hen ligt door de nieuwste kaartgegevens van de TomTom-cloud te streamen. Door ervoor te zorgen dat de kaart die wordt gebruikt voor het aandrijven van geavanceerde rijfuncties altijd de nieuwste is, verbetert TomTom AutoStream het bestuurderscomfort en de veiligheid.

    TomTom's HD Map is een revolutionair digitaal kaartproduct dat is bedoeld om geautomatiseerde voertuigen veiliger en comfortabeler te maken door sensoren aan te vullen, accurate lokalisatie mogelijk te maken en routeplanning mogelijk te maken. TomTom's HD Map dekt al de VS, West-Europa en Japan met meer dan 380.000 km snelwegen en gemarkeerde snelwegen. Met toonaangevende dekking voor HD-kaarten en geavanceerde kaartmakingtechnologieën, helpt TomTom de autonome rij-visie te realiseren.

    Harold Goddijn, CEO van TomTom, zei: "Ik aarzel niet om te zeggen dat TomTom's HD Map, en technologieën voor autonoom rijden, cruciaal zullen zijn voor de voertuigen van de toekomst." Werken met Baidu, die onze visie en vastberadenheid delen, om de toekomst van het rijden versnellen - is een volgende stap op weg naar deze toekomst. "

    Weihao Gu, GM van Intelligent Vehicle Division, Baidu, zei: "Kaartgegevens zijn essentieel voor de ontwikkeling van autonome voertuigen. De wereldwijd uniforme HD-kaartservice die we met TomTom hebben gecreëerd, maakt het voor OEM's en technologiebedrijven eenvoudiger om systemen te engineeren en testen, en de uitbreiding van TomTom AutoStream verbetert dit door Apollo-partners tijdig toegang te geven tot de nieuwste kaartgegevens. Dit versterkt ons autonome rijplatform van Apollo nog verder en zal de sector als geheel helpen om de voortgang te versnellen. "

    Baidu is de toonaangevende internetzoekmachine in de Chinese taal en een belangrijke leverancier van cartografische diensten in China. Door gebruik te maken van zijn middelen en mogelijkheden op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), heeft het bedrijf sinds 2013 HD-kaarten ontwikkeld met behulp van slimme technologieën, zoals diepgaand leren, om gegevensverwerking en het maken van kaarten te automatiseren. Apollo is voor het eerst aangekondigd in april 2017 en is het open autonome rijplatform van Baidu, dat een uitgebreide, veilige en betrouwbare all-in-one oplossing biedt die alle belangrijke functies en functies van een autonoom voertuig ondersteunt. Apollo streeft naar een gezamenlijk ecosysteem voor bedrijven om samen te werken en de ontwikkeling en verspreiding van autonome rijtechnologie te bevorderen.

    Door de TomTom HD Map en TomTom AutoStream vooraf in het Apollo-platform van Baidu te integreren, zetten TomTom en Baidu een wereldwijde standaard voor HD-kaarten.

    De TomTom-booth is te vinden in het Las Vegas Convention Center, North Hall, Booth # 5226, waar TomTom zijn technologieën voor autonoom rijden zal demonstreren, evenals zijn kerntechnologieën - cartografie, navigatie en verkeersdiensten.
  13. forum rang 7 Dutchy Ron 17 januari 2018 09:43
    Er wordt gemakkelijk over dit bericht heen gestapt vind ik

    techcrunch.com/2018/01/16/chinas-cher...

    Chinese automaker Chery will be building cars with Level 3 autonomous features powered by supplier ZF’s ProAI platform, which itself uses Nvidia GPUs for its driving intelligence. The partnership was announced at the North American International Auto Show today in Detroit, and follows announcements from CES where Nvidia announced further collaboration with ZF and with Baidu. Baidu is also a key contributor to ZF’s ProAI.

    Chery is one of China’s largest automakers, and having it on board as a partner is a way to ensure not only that Level 3 features will indeed make it to market, but also that it should be available at a relatively affordable price point. Chery’s cars typically pack tech into lower-priced vehicles, and based on the press release announcing this news, it sounds like that’s the plan here, too.

    Level 3 autonomy is a subject of some debate regarding inclusion in consumer vehicles. Some automakers and critics have expressed concern that Level 3, which still requires a driver to be able to take over manual control of the vehicle. The worry is that it could result in drivers growing too accustomed to the automated features and not being in the proper state of mind to handle driving when required by the system to take over.
  14. [verwijderd] 17 januari 2018 09:43
    quote:

    Patience schreef op 17 januari 2018 09:32:

    [...] waarom denk je dat? Het enige wat 6 feb. kan gebeuren is alleen de correctie die nu is in gezet weer goed te maken, mag je hopen. En anders all the way down.
    als het dan maar echt "all the way down" gaat want dan is er nog een middeling voor mij mogelijk. Ik hoop dat je geen gelijk krijgt want er moet nu eindelijk ook bij TT eens flink gecashed worden door ons trouwe beleggers.

    De laatste dagen zakken we elke dag 5 - 10 ct en dat is veel geld voor mij.
5.112 Posts
Pagina: «« 1 ... 178 179 180 181 182 ... 256 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht