Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

7,275
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    227.592 Gem. (3M) 272,7K
  • Bied

    7,100  
  • Laat

    7,300  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom maart 2018

3.177 Posts
Pagina: «« 1 ... 28 29 30 31 32 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 7 maart 2018 12:29
    Heb even wat terug gekocht nu, er lijkt zich toch een koper gemeld te hebben, gezien het koersgedrag de laatste dagen. Ik heb de helft weer terug gekocht...succes!!
  2. Optiebelegger 7 maart 2018 13:02
    quote:

    Optiebelegger schreef op 7 maart 2018 09:30:

    [...]
    Rustig blijven MM, vandaag komt nog een aanval op de 8,00 euro.
    Nog 0,04 te gaan !!!!!
  3. forum rang 7 ketchup 7 maart 2018 13:31
    quote:

    Stille vennoot schreef op 7 maart 2018 13:15:

    ketchup or catch-up

    is er een rapport verschenen van bank De Groof Petercam ? heb jij die ? nieuwe inzichten?
    koersdoel bereikt, nu naar neutraal voor hold
    hun eerdere advies vlak na cijfer-dag was voor afbouwen/verkopen ( reduce)
    ze zien 8 euro voor nu als faire waardering
    heb enkel een update gezien van reduce naar hold - geen rapport, wellicht dat er iets in de maak is, maar heb het niet voorbij zien komen.

    de enige die nu nog bear uitstaat is Barclays , maar ook hun koersdoel is al even aangeraakt geweest @ 7.35 , maar die hebben geen wijziging doorgevoerd naar hold of neutraal toen het bereikt was, die staan nog voor underweight

    het valt echt op dat waar TT vroeger bij de minste nieuwtjes onmiddellijk in de belangstelling stond voor te rapporteren door analisten, er nu echt een soort van gelatenheid over het bedrijf/aandeel is van .. het zal wel .. we wachten nu af of TT iets wil melden, zelf doen we even geen onderzoek meer.
    heb dit in al die jaren nog niet zo meegemaakt, HG heeft echt bij de cijfer-presentatie na al het mooie van Vegas, de tenderwinning, de 85% win rate op Traffic, het met zijn outlook voor tender activity voor 2018 compleet de grond ingestampt

    het lijkt wel of de analisten in een soort shock-toestand verkeren, van hoe is dit mogelijk ?
  4. Ron50 7 maart 2018 13:54
    quote:

    Tomtom25 schreef op 7 maart 2018 12:52:

    Nu alles teruggekocht.....we gaan er voor....of ik moet het verkeerd zien....andere helft zijn turbo’s met stoploss 10 cent lager....
    De verleiding is weer groot om bij te kopen ik voel met je mee, maar ik vrees dat het valse hoop is. Technische analyse zegt boven 9,00 euro kopen en daar hou ik mij deze keer aan.
  5. [verwijderd] 7 maart 2018 13:58
    quote:

    Ron50 schreef op 7 maart 2018 13:54:

    [...]De verleiding is weer groot om bij te kopen ik voel met je mee, maar ik vrees dat het valse hoop is. Technische analyse zegt boven 9,00 euro kopen en daar hou ik mij deze keer aan.
    Tja, ik weet het....maar we staan nu aan 7,90 .....een klein herstel naar 8,50 moetbeein zitten...en hoop ook nog op een bericht vanuit Genève....kan ook nog in de loop vd dag....succes!!
  6. [verwijderd] 7 maart 2018 14:18
    quote:

    Tomtom25 schreef op 7 maart 2018 13:58:

    [...]

    Tja, ik weet het....maar we staan nu aan 7,90 .....een klein herstel naar 8,50 moetbeein zitten...en hoop ook nog op een bericht vanuit Genève....kan ook nog in de loop vd dag....succes!!
    Met de cijfer dag ging het even hard naar beneden, toen het steeg had ik een order ingezet op 7,51. Zo laag kwam het niet meer, maar het was een doorlopende order, een paar dagen terug is die uitgevoerd. Ik heb nog wel vertrouwen, maar ik vind het ook wel prettig dat mijn gemiddelde aankoopprijs nu een stuk lager is. Mocht ik willen uitstappen dan kan ik dat nu eerder doen zonder verlies.

    Iedereen zijn eigen strategie. Ik heb ze een paar jaar terug verkocht onder de 10 en daarna ging de koers richting de 12. Toen heb ik mezelf beloofd nooit meer onder de 12 te verkopen. Tot nu toe niet gedaan, maar het is wel een lange zit...
  7. [verwijderd] 7 maart 2018 14:24
    quote:

    desmi schreef op 7 maart 2018 14:18:

    [...]

    Met de cijfer dag ging het even hard naar beneden, toen het steeg had ik een order ingezet op 7,51. Zo laag kwam het niet meer, maar het was een doorlopende order, een paar dagen terug is die uitgevoerd. Ik heb nog wel vertrouwen, maar ik vind het ook wel prettig dat mijn gemiddelde aankoopprijs nu een stuk lager is. Mocht ik willen uitstappen dan kan ik dat nu eerder doen zonder verlies.

    Iedereen zijn eigen strategie. Ik heb ze een paar jaar terug verkocht onder de 10 en daarna ging de koers richting de 12. Toen heb ik mezelf beloofd nooit meer onder de 12 te verkopen. Tot nu toe niet gedaan, maar het is wel een lange zit...
    Prima gedaan. Ik heb nu hoger moeten terug kopen helaas. Of het slim is, zal blijken. We gaan het zien.
  8. flatliner 7 maart 2018 14:30
    Het blijft toch ongelofelijk dat je in werkelijk alle deskundige artikelen over autonoom rijden je leest dat HD maps:

    1) Zeker in het begin essentieel zijn
    2) Bijzonder duur zijn om te maken
    3) Bijzonder veel tijd kosten op te maken
    4) Er een efficiënte data fabriek bij moet om gigantische hoeveelheden data geautomatiseerd te verwerken
    5) Map updates (near) realtime terug moet kunnen sturen voor een efficiënte loop.
    6) Deze map het liefst niet van Alphabet afkomstig moet zijn

    TT heeft dat allemaal. De HD-map, RoadDNA, AutoStream, en voor de prijs van € 1,87 miljard euro. Krijg je er een leidende positie in traffic en telematics bij. Het blijft toch ongelofelijk.
  9. forum rang 5 hvasd2 7 maart 2018 14:34
    quote:

    flatliner schreef op 7 maart 2018 14:30:

    Het blijft toch ongelofelijk dat je in werkelijk alle deskundige artikelen over autonoom rijden je leest dat HD maps:

    1) Zeker in het begin essentieel zijn
    2) Bijzonder duur zijn om te maken
    3) Bijzonder veel tijd kosten op te maken
    4) Er een efficiënte data fabriek bij moet om gigantische hoeveelheden data geautomatiseerd te verwerken
    5) Map updates (near) realtime terug moet kunnen sturen voor een efficiënte loop.
    6) Deze map het liefst niet van Alphabet afkomstig moet zijn

    TT heeft dat allemaal. De HD-map, RoadDNA, AutoStream, en voor de prijs van € 1,87 miljard euro. Krijg je er een leidende positie in traffic en telematics bij. Het blijft toch ongelofelijk.
    Bij TT is de logica al jaren ver te zoeken en waarschijnlijk onvindbaar.
  10. [verwijderd] 7 maart 2018 14:43
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 7 maart 2018 14:29:

    Als gisteren en vandaag de persdagen waren dan moet je toch de conclusie trekken dat het BITTER TEGENVALT
    En nu?
    nu is het zoals altijd, er zijn veel dingen die tot een hogere koers kunnen leiden, maar zolang niemand daadwerkelijk iets zegt blijft het dobberen.

    Zo komt er vanuit Tesla straks een nieuw navigatie systeem:
    electrek.co/2018/03/04/tesla-new-navi...

    Daarvan is het nog steeds mogelijk dat Tomtom ook een kaarten bron is (bijv via mapbox). Daarnaast zegt Tesla nog steeds met een autonome coast-to-coast rit te komen. Ook daar weet nog niemand van of en welke kaarten onderwater worden gebruikt.

    Dan is er nog Apple met hun car project (Titan). Ook daar weet nog niemand van wat precies de plannen zijn en hoe groot het navigatie stuk een rol gaat spelen. Zie bijv www.valuewalk.com/2018/03/apple-car-g...

    Dan is er nog Uber die op dit moment gebruik maakt van Tomtom maar mogelijk de autonome technologie bij Waymo wil inkopen. Zie bijv dit 9to5google.com/2018/03/05/uber-waymo-...

    Daarnaast is er natuurlijk nog Baidu, en de chinese markt.

    Dus ja het kan echt nog alle kanten op! Ik kan me bijna niet voorstellen dat Tomtom niet een keer wordt overgenomen. Is het niet door bijv een Apple dan zijn er vast nog wat andere spelers die te veel gaan achterlopen en niet aan HERE/Google willen vast zitten.

    Het enige dat je met zekerheid kunt zeggen is dat de conclusie van dit hele verhaal vandaag dichter bij is dan gisteren...
  11. visje 7 maart 2018 14:47
    quote:

    flatliner schreef op 7 maart 2018 14:30:

    Het blijft toch ongelofelijk dat je in werkelijk alle deskundige artikelen over autonoom rijden je leest dat HD maps:

    1) Zeker in het begin essentieel zijn
    2) Bijzonder duur zijn om te maken
    3) Bijzonder veel tijd kosten op te maken
    4) Er een efficiënte data fabriek bij moet om gigantische hoeveelheden data geautomatiseerd te verwerken
    5) Map updates (near) realtime terug moet kunnen sturen voor een efficiënte loop.
    6) Deze map het liefst niet van Alphabet afkomstig moet zijn

    TT heeft dat allemaal. De HD-map, RoadDNA, AutoStream, en voor de prijs van € 1,87 miljard euro. Krijg je er een leidende positie in traffic en telematics bij. Het blijft toch ongelofelijk.
    hele simpele reden omzet daalt al jaren fy2018 outlook 800mio.
    HD maps worden nog niet geleverd (lees gefactureerd)
  12. forum rang 6 pwijsneus 7 maart 2018 14:57
    quote:

    flatliner schreef op 7 maart 2018 14:30:

    Het blijft toch ongelofelijk dat je in werkelijk alle deskundige artikelen over autonoom rijden je leest dat HD maps:

    1) Zeker in het begin essentieel zijn
    2) Bijzonder duur zijn om te maken
    3) Bijzonder veel tijd kosten op te maken
    4) Er een efficiënte data fabriek bij moet om gigantische hoeveelheden data geautomatiseerd te verwerken
    5) Map updates (near) realtime terug moet kunnen sturen voor een efficiënte loop.
    6) Deze map het liefst niet van Alphabet afkomstig moet zijn

    TT heeft dat allemaal. De HD-map, RoadDNA, AutoStream, en voor de prijs van € 1,87 miljard euro. Krijg je er een leidende positie in traffic en telematics bij. Het blijft toch ongelofelijk.
    Het zet het wat meer in perspectief, als je ook naar de volgende 3 punten kijkt:

    1. Voor de 2 miljard koop je ook consumer met alles wat daar vast hangt. Wat moet je daar in godsnaam mee. Consumer is beschermingsconstructie #1.

    2. TomTom is voor ongeveer 50% in handen van de oprichters. Zij geven aan dat TT niet te koop is, dus zal een goed bod moeten komen om hun aandeel over te kopen. Beschermingsconstructie #2.

    3. Voor een hoog bedrag mag je als overnemende partij de Rommel zelf opruimen(consumer), en blijven verder investeren.

    Een consortium is wat mij betreft de enige kans van slagen, maar niet realistisch.

    Wat Ketchup ook wel eens heeft aangegeven is een het als kopende partij ook verstandig om vooraf al een deal te sluiten met bijvoorbeeld Verizon, om Telematics aan te verkopen na overname.

    Maargoed, dat allemaal wel heel ver op de zaken vooruit, en valt in de categorie luchtfietserij. Zie punt #2 hierboven.
  13. zuunige zeeuw 7 maart 2018 15:02
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 7 maart 2018 14:29:

    Als gisteren en vandaag de persdagen waren dan moet je toch de conclusie trekken dat het BITTER TEGENVALT
    En nu?
    Deze quote leg ik ook wel eens naast jouw posts op het forum MM

    Als dit de bijdrage is die jij geeft aan het forum, dan zouden we toch de conclusie moeten trekken dat het BITTER TEGENVALT

    En nu?
  14. visje 7 maart 2018 15:03
    @wies, er wordt voor bedrijven wel eens 2x de omzet betaald. 2 x 800mio is 1.6 miljard. huidige waarde is 1.87 miljard. jaja het mapping platform is meer waard echter dan moet je er wel geld mee maken of verkopen. de beurs heeft altijd gelijk toch?
3.177 Posts
Pagina: «« 1 ... 28 29 30 31 32 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 16 april

    1. China economische groei eerste kwartaal 5% (YoY) volitaliteit verwacht
    2. China industriële productie maart
    3. China detailhandelsverkopen maart
    4. B&S Group Q4-cijfers
    5. Fastned Q1-cijfers
    6. VK werkloosheid feb
    7. SBM Offshore $0,83 ex-dividend
    8. PostNL jaarvergadering
    9. Kendrion €0,45 ex-dividend
    10. EU handelsbalans feb
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht