Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

23,280
  • Verschill

    -0,240 -1,02%
  • Volume

    117.898 Gem. (3M) 244,2K
  • Bied

    23,020  
  • Laat

    23,300  
+ Toevoegen aan watchlist

Amg Mei 2018: wees er als de kippen bij!

1.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 ... 57 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Umi1 11 mei 2018 09:35
    Nieuw koersdoel voor AMG? Of is dit een reactie op het AM nieuws?
    Vanwege het hoge volume gok ik op Kempen, vermits we geen nieuwe koersdoelen zien ;)
  2. Triple- T 11 mei 2018 09:39
    Geen gek dagje! Met grondstoffen maak je toch wel dikke winsten in deze tijden :)

    Straks Kobalt maar aanschaffen
  3. Umi1 11 mei 2018 09:57
    Aperam 10% van gemiddeld dagvolume, AMG meer dan 50%. Is dus duidelijk meer aan de hand. Benieuwd welk doel Kempen heeft :)
  4. [verwijderd] 11 mei 2018 10:15
    quote:

    strange schreef op 11 mei 2018 10:04:

    Volgende week de Eur 50,- als de lithiumfabriek geopend wordt op 15 mei?
    En richting de €60 bij meer info over nieuwe deal met Criterion!
    CEO zei dat dit nieuws er op KT komt.
  5. drooglegging1920 11 mei 2018 10:23
    Hoe realistisch is het dat een midcapper de 100 euro gaat aantikken en stabiel laveert tussen de 80-110 euro voor pakweg 5-10jaar ? Ben benieuwd naar de meningen hierover
  6. Umi1 11 mei 2018 10:30
    Ik was zojuist eens een nieuwe berekening aan het maken. Ik maak gewoonlijk conservatieve berekeningen (grondstoffen = volatiel). Maar als huidige prijzen aanhouden (& daar lijk het steeds meer op) is AMG zo'n 100 euro waard in 2020!!! Dat is ZONDER Criterion JV, wat ik waardeer op minstens 10euro per aandeel & aan huidige prijzen zo'n 20euro (in geval van 50/50 JV).

    Ik dacht een klein deel vd hand te doen rond de 50 euro (AMG afbouwen van 32 naar 25% vd port), maar nu twijfel ik toch weer even...
  7. [verwijderd] 11 mei 2018 10:34
    quote:

    Umi1 schreef op 11 mei 2018 10:30:

    Ik was zojuist eens een nieuwe berekening aan het maken. Ik maak gewoonlijk conservatieve berekeningen (grondstoffen = volatiel). Maar als huidige prijzen aanhouden (& daar lijk het steeds meer op) is AMG zo'n 100 euro waard in 2020!!! Dat is ZONDER Criterion JV, wat ik waardeer op minstens 10euro per aandeel & aan huidige prijzen zo'n 20euro (in geval van 50/50 JV).

    Ik dacht een klein deel vd hand te doen rond de 50 euro (AMG afbouwen van 32 naar 25% vd port), maar nu twijfel ik toch weer even...
    Kun je deze berekeningen delen?
  8. Umi1 11 mei 2018 10:34
    quote:

    drooglegging1920 schreef op 11 mei 2018 10:23:

    Hoe realistisch is het dat een midcapper de 100 euro gaat aantikken en stabiel laveert tussen de 80-110 euro voor pakweg 5-10jaar ? Ben benieuwd naar de meningen hierover
    Als ze LT contracts (denk vooral aan Lithium & Tantalum) weten af te sluiten is dat goed mogelijk dat ze vrij stabiel blijven.
    Luchtvaartsector heeft de komende 5a10jaar een grote visibiliteit (40% vd omzet bij AMG)...
    Mss lukt hun zelfs een fixed price afname contract voor FeV met hun "OHIO 2".
  9. [verwijderd] 11 mei 2018 10:36
    mijn porto bestaat voor 100% uit AMG. Alle in laatste 20 jaar geleden verliezen op de beurs als sneeuw voor de zon weg in laatste maand. Bietje surriel !;))
  10. Umi1 11 mei 2018 10:36
    quote:

    KoudBuffet schreef op 11 mei 2018 10:34:

    [...]

    Kun je deze berekeningen delen?
    Ik heb deze al zo vaak gedeeld.
    Is op basis vd FCF's, oudere berekeningen staan ook in de cijfer topic. Gewoon de cijfertjes veranderen, Q1 extrapoleren (FeV prijs was daar zelfs gevoelig lager dan de huidige) & je komt er.
  11. Umi1 11 mei 2018 10:46
    quote:

    Topperke schreef op 11 mei 2018 09:21:

    Het zal vooral afhangen van het aanbod in China, waar we moeten hopen dat er geen extra Vanadiumplants open gaan.

    Heinz denkt iig van niet. Vanadium is vooral een by-product in China (bijna overal).
    & er is daar een switch in furnaces (milieumaatregelen) & daardoor zal de Vanadium output niet verhogen. moet het nog eens herbeluisteren, het was nogal technisch.
  12. [verwijderd] 11 mei 2018 11:00
    quote:

    Umi1 schreef op 11 mei 2018 10:46:

    [...]

    Heinz denkt iig van niet. Vanadium is vooral een by-product in China (bijna overal).
    & er is daar een switch in furnaces (milieumaatregelen) & daardoor zal de Vanadium output niet verhogen. moet het nog eens herbeluisteren, het was nogal technisch.
    Juist, niet simpel.
    Een 5-tal jaren terug kwam er een overaanbod van FeV door opstapelingen van de voorraad FeV in China. Maar door milieumaatregelen in China wordt er amper nog vanadium geproduceerd in China, waardoor die voorraad serieus aan het slinken is...
    Als het aanbod niet toeneemt, gaan de prijzen nog serieus de hoogte in denk ik...
  13. [verwijderd] 11 mei 2018 11:02
    quote:

    Umi1 schreef op 11 mei 2018 10:30:

    Ik was zojuist eens een nieuwe berekening aan het maken. Ik maak gewoonlijk conservatieve berekeningen (grondstoffen = volatiel). Maar als huidige prijzen aanhouden (& daar lijk het steeds meer op) is AMG zo'n 100 euro waard in 2020!!! Dat is ZONDER Criterion JV, wat ik waardeer op minstens 10euro per aandeel & aan huidige prijzen zo'n 20euro (in geval van 50/50 JV).

    Ik dacht een klein deel vd hand te doen rond de 50 euro (AMG afbouwen van 32 naar 25% vd port), maar nu twijfel ik toch weer even...
    AMG is nu ook 25% van mijn port!
    Mijn vooruitzichten zijn afbouwen rond de €70 en pas volledig verkopen moest die ooit boven de €100 gaan.
    Momenteel staan we nog te laag gewaardeerd om winst te nemen.
    Ik denk dat we op korte termijn trouwens nog naar €60 gaan, door opening lithium mijn (denk dat daar nog een positieve update bijkomt) en de deal met Criterion.
    Verkopen is nu echt niet aan de orde.
  14. forum rang 5 geldmaker 11 mei 2018 11:10
    Je moet de kip met de gouden eieren niet slachten...
    Zit er met 100 % in heb voorlopig het mes opgeborgen.
    .
  15. Umi1 11 mei 2018 11:19
    quote:

    Topperke schreef op 11 mei 2018 11:02:

    [...]
    AMG is nu ook 25% van mijn port!
    Mijn vooruitzichten zijn afbouwen rond de €70 en pas volledig verkopen moest die ooit boven de €100 gaan.
    Momenteel staan we nog te laag gewaardeerd om winst te nemen.
    Ik denk dat we op korte termijn trouwens nog naar €60 gaan, door opening lithium mijn (denk dat daar nog een positieve update bijkomt) en de deal met Criterion.
    Verkopen is nu echt niet aan de orde.
    Toen ik mijn eerste AMG's kocht aan +-8 euro, lag mijn verkooplimiet op 25 euro. Tussentijds dan toch beetje winst genomen op 19 en daarna sprinters bijgekocht tussen 15,50 & 14,50 (de fameuze december 2016 dip), de koers zakte maar mijn koersdoel ging omhoog. 1+1=2 toch?
    Onlangs nog bijgekocht na goede jaarresultaten, mijn koersdoel ging weer omhoog, want 1+1=2?; tussen 39 & 35 (de fameuze feb-maart 2018 lithium/Tarrifs dip).
    Eer we aan 70 zitten, zal er nog wel een dip komen, waar iedereen weer even kan vloeken op shorters & algo's, maar dat duurt nog wel even denk ik ;)

  16. aandeeltje! 11 mei 2018 12:06
    quote:

    Umi1 schreef op 11 mei 2018 10:30:

    Ik was zojuist eens een nieuwe berekening aan het maken. Ik maak gewoonlijk conservatieve berekeningen (grondstoffen = volatiel). Maar als huidige prijzen aanhouden (& daar lijk het steeds meer op) is AMG zo'n 100 euro waard in 2020!!! Dat is ZONDER Criterion JV, wat ik waardeer op minstens 10euro per aandeel & aan huidige prijzen zo'n 20euro (in geval van 50/50 JV).

    Ik dacht een klein deel vd hand te doen rond de 50 euro (AMG afbouwen van 32 naar 25% vd port), maar nu twijfel ik toch weer even...
    Ik ga zowiezo door naar de 55 :-)
  17. aandeeltje! 11 mei 2018 12:21
    quote:

    holenbeer schreef op 10 mei 2018 23:58:

    [...]
    Dat hangt van je budget af. Een call is het recht om 100 aandelen te kopen voor een vaste prijs gedurende een bepaalde periode.
    Ik heb nu o.a. calls juni 48, die kosten 1,15 euro x 100 = 115 euro.
    Stel de koers gaat op goed nieuws 10 % omhoog naar 51 euro, dan is die call minstens 300 euro waard.
    300 euro omdat je 100 aandelen mag kopen voor 48 per stuk terwijl ze 51 waard zijn.
    Minstens 300, omdat de koers tot de 3e vrijdag van juni nog verder door kan stijgen, dus de call heeft ook nog wat tijdwaaarde.
    Dat is ook de reden dat hij nu 115 euro kost terwijl de koers nog niet op 48 staat. AMG is zo volatiel de laatste tijd, dat d3 kans op een flinke uitslag omhoog relatief groot is, dus er zit tijdswaarde in de prijs.

    Ik had ook calls mei 39, 40 en 42, reken maar uit wat die waard werden toen AMG op 2 mei naar 44 euro steeg: ruim 500, 400 en 200 per stuk. Aanschaf was een paar tientjes, want toen AMG 10 euro lager stond waren die calls nog maar weinig waard.
    En ik had calls september 36, die werden meer dan 1000 euro per stuk waard.

    Intussen heb ik dus juni 48, daarnaast sept 50 en 55 en dec 50. In totaal 38 stuks voor ca. 4500 euro.
    Als de koers op tijd 5 euro stijgt, worden die 3800 x 5 = 19000 euro meer waard.
    Stijgt de koers snel genoeg met 10 euro, dan 38.000 euro.
    10 calls geven dus een economisch exposure op 1000 aandelen.
1.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 ... 57 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
    4. Dui inkoopmanagersindex diensten april (voorlopig) volitaliteit verwacht
    5. Dui samengestelde inkoopmanagersindex april
    6. EU samengestelde inkoopmanagersindex april
    7. VK samengestelde inkoopmanagersindex april
    8. 3M Q1-cijfers
    9. GE Aerospace Q1-cijfers
    10. General Motors Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht