Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Koffiekamer Terug naar discussie overzicht

Beurscompetitie Aandelen Europa 2018

969 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 49 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 izdp 16 mei 2018 13:11
    quote:

    ffff schreef op 16 mei 2018 12:25:

    [...]

    Hoezo? Nu gewoon eerlijk zeggen hoe de echte praktijk is: Van woning naar woning of naar een andere bestemming. De echte praktijk is dat het met openbaar vervoer gruwelijk veel tijd kost. Is al zo vaak uitgeprobeerd en beschreven. Zelf ook enkele keren meegemaakt, dat ik in die hoogst uitzonderlijke situatie dat ik op de een of ander manier in een treinstation kom en dan een lange treinreis maak en dan vanuit dat station naar het echte adres. Je bent, ZONDER OVERDRIJVING, ruim twee maal zoveel tijd kwijt, heb dezelfde kosten, want openbaar vervoer is ook niet goedkoop.

    Er gaat UITEINDELIJK niks boven een auto. Ik heb er zelfs meerdere! Alleen maar om die reden. En dan natuurlijk de spotgoedkope diesel of benzine. Scheelt nu z'n dertig procent met de buurlanden...
    Ik woon zelf uitzonderlijk goed qua verbindingen en werk alleen voor mijn plezier.
    Voor werk ligt het puur aan het werk aan het traject.
    A'dam-Utrecht is werkelijk geweldig om met OV te doen en met auto vaak beroerder.
    Van woon naar woon kan zeker veel en veel meer tijd kosten.
    Moet je veel meer plannen en ja de fiets (evt ev) en lopen komt dan ook meer in beeld. Scheelt al de sportschool.
    Tijd krijgt dan ook een andere betekenis. Dat is wennen en dat is de wereld die voor je open gaat.
    Ik zie wel bij de jongere stadse generatie dat er veel zijn die geen auto meer hebben, maar een ov-jaarkaart. Een auto is voor hun soms makkelijk, maar als heilige koe zegt het hun totaal niets meer.
    Ik voorzie de auto zoals wij die kennen wel verdwijnen.
  2. forum rang 5 DurianCS 16 mei 2018 13:22
    quote:

    izdp schreef op 16 mei 2018 13:11:

    [...]

    Ik woon zelf uitzonderlijk goed qua verbindingen en werk alleen voor mijn plezier.
    Voor werk ligt het puur aan het werk aan het traject.
    A'dam-Utrecht is werkelijk geweldig om met OV te doen en met auto vaak beroerder.
    Van woon naar woon kan zeker veel en veel meer tijd kosten.
    Moet je veel meer plannen en ja de fiets (evt ev) en lopen komt dan ook meer in beeld. Scheelt al de sportschool.
    Tijd krijgt dan ook een andere betekenis. Dat is wennen en dat is de wereld die voor je open gaat.
    Ik zie wel bij de jongere stadse generatie dat er veel zijn die geen auto meer hebben, maar een ov-jaarkaart. Een auto is voor hun soms makkelijk, maar als heilige koe zegt het hun totaal niets meer.
    Ik voorzie de auto zoals wij die kennen wel verdwijnen.
    Dat laatste lijkt me een zekerheid. Zodra je een overvloed aan autonome taxi's hebt hoef je geen auto meer aan te schaffen, maar neem je altijd een taxi. Het interessante is dat je dan ook een zuivere afweging kan maken van "eigen" auto versus OV. Of een geschikte combinatie.
  3. ubu 19 mei 2018 16:42
    quote:

    ffff schreef op 16 mei 2018 12:31:

    Nobahamas,

    Met plezier je posting gelezen. Kan mij er wel in vinden. Mijn grote zorg momenteel is steeds te kijken of Chinezen de bedrijven die ik in portefeuille heb, genadeloze concurrentie gaan aandoen. Ik schreef daar gisteren al over in de rubriek van Jan Arend Kamp. Ik gaf ook diverse voorbeelden hoe die Chinezen in een mum van tijd bepaalde markten overspoelen en Europese bedrijven wegconcurreren. Dat is mijn grootste zorg, zoals ik gisteren al aangaf bij de cijfers van Merck KGaA. Ongeveer zelfde gevaar als in verleden bij de zonnepanelen, als bij de zaagdraad van Bekaert, als bij de productie van hogesnelheidstreinen en straks wellicht bij de batterijen. China maakt momenteel de overgrote meerderheid van de batterijen voor de hele wereld. Europa moet echt een inhaalslag maken, want anders zit er straks in iedere moderne auto een Chinese batterij.

    Peter
    CATL heet het bedrijf: www.bloomberg.com/view/articles/2018-...
  4. [verwijderd] 20 mei 2018 08:21
    Zo wordt het ook niet opgevat isaandie.Bedankt voor je aanvullingen.

    PS Niet alle dividenden staan al ingeboekt. Die komen metterdagen - het uitkeringsschema van afgelopen jaar is daarbij mijn belangrijkste raadgever.

    De dividenden die al wel verwerkt zijn zijn terug te lezen in kolommen D1, D2 van de sector overzichten.

    www.aandelenfabriek.nl/super-sectoren/

  5. forum rang 7 rene l 20 mei 2018 22:30
    Voor mij was de afgelopen week wederom een baggerweek.
    Ik dacht nog, ik zal nu wel als koploper eindigen, en kijk nou zelf, ik ben inderdaad als koploper geeindigd in het klassement der minnen.

    Maar wees eerlijk, genoeg illustere figuren met een flinke staat van dienst zijn bij mij aangeklampt en hebben de sleepkabel aan mijn bagagedrager vastgeklikt.

    In het totaalklassement sta ik inmiddels ook net in het rood, hoe is het mogelijk, de beurzen staan op topniveau's, waar is het verkeerd gegaan, ik heb overduidelijk op de verkeerde paarden gewed.

    Het was me het weekje wel, benzine is aan de pomp flink duurder geworden, Kim mangelt Trump, de geredde staatsbank zet geld opzij voor verborgen slechte leningen, Italie, de Grieken zitten nog steeds aan het infuus, en voordat ze weer de nodige miljarden van ons krijgen worden ze nog even flink gemangeld.
    Lekker toch dat verenigde Europa, eerlijk zullen we alles delen, totdat het geld op is.

    Leven op de pof, meer geld uitgeven dan je hebt, het maakt niet uit, je sluit gewoon weer een lening af, totdat het gaat knellen.

    De zelfrijdende auto is ook nog heel ver weg.
    Wanneer ik 's avonds een rondje met de hond maakt dan zie ik het ook, de meeste kentekens bij ons in de buurt zijn gemiddeld een jaar of tien oud of nog ouder.
    In een cirkel van ongeveer 500 meter tel ik drie laadpalen, ééntje daarvan staat zelf in een straat met alleen armoedzaaiers, er maakt geen hond gebruik van.

    Ik moet ook niet aan autonoom rijden denken, en ik denk dan aan de woorden van mijn opa die altijd zelf gereden heeft tot dik in de 90.
    Hij zei, autorijden houd je scherp, het is goed voor je concentratie en je blijft alert.

    Voor mij is een auto ook een stukje onafhankelijkheid, ik rij niet zoveel meer, maar ik zou er niet aan moeten denken dat ik er geen één meer zou hebben.
    En af en toe is het toch gewoon lekker om met het gas er op een flink stuk te gaan scheuren.
    Mijn auto is inmiddels min of meer afgeschreven, technisch nog in goede staat, en dan een electrische kopen, nee, ik denk het niet, ik heb niet de geldpest.

    Wat de beurzen de komende tijd gaan doen, wist ik het maar, de beurs kiest tenslotte ook haar eigen weg, de cijfers waren gemiddeld gezien niet goed en niet slecht.
    Wanneer de olieprijs door stijgt zal het her en der toch flink gaan knellen, de Euro is flink in waarde gedaald, het Britse Pond blijft goed liggen, en bij de edelmetalen lijkt de rek er ook weer uit te zijn.
    Misschien is het een mooi moment om wat gemangelde achterblijvers op de pikken omdat niemand ze meer ziet zitten.

    Al met al zou je kunnen zeggen dat onze dagen geteld zijn en dat we de komende periode op niet al teveel spektakel hoeven te rekenen.
    Maar ja, in de wondere wereld van beleggen is niets zeker.

    www.youtube.com/watch?v=tYxQpxD3oQk
  6. nobahamas 21 mei 2018 22:58
    Wederom een leuke bijdrage René
    Ik ben blij dat ik weer kan aanhaken bij de toppers, maar het tij kan ook zomaar weer keren.
    Alles staat of valt met de vooruitzichten op groei van de wereldmarkten, en alles drijft op het sentiment van de wereldwijde beursen.
    Ik beperk me met beleggen tot marktsegmenten die ik denk te kunnen begrijpen, en op dit moment zie ik behoorlijke kansen rond de energietransitie.
    De handelsprijs van ruwe olie stijgt, en daar ben ik erg blij mee.
    De vraag groeit nog steeds, en er is mede door Trump weer fiks wat onrust in het Midden-Oosten.
    Olie zal de komende jaren nog zeker de basis blijven voor energievoorziening van mobiliteit, maar er komen steeds meer signalen dat andere bronnen van energie een beter financieel rendement hebben voor de niet-mobiele
    energievraag.
    Zelfs Saoedi Arabië heeft besloten tot een giga-investering in een solarcentrale, een project met een rendement van 200 gigawatt, een project honder keer zo groot als de grootste solarcentrale ooit gerealiseerd op deze aarde.
    Dit doen zij niet om “verschonend” te zijn, dit doen zij omdat het rendement op energiewinning uit solar in hun regio
    een hoger rendement levert dan het verbranden van fossiele brandstoffen.
    Saoedi Arabië ligt dicht onder de evenaar, en het rendement is daar een stuk hoger dan in onze regionen, maar toch, een teken aan de wand dat de wereld aan het veranderen is.
    www.cobouw.nl/bouwbreed/nieuws/2018/0...
    Ik richt mij sterk op trends, en ken de ontwikkelingen van de wereldwijde technologie.
    Winning van energie uit het vermogen van de zon wordt de komende jaren steeds rendabeler, en ook in landen zoals Nederland wordt het binnen enkele jaren de goedkoopste manier van energiewinning.
    In ons deel van de wereld drait alles om de daluren met zon in de winter, en een winterbuffer van enkele maanden is zeer welkom. Kansen liggen hierin met grootschalige energieopslag voor maanden middels accusystemen zoals flow battery systems (bv. Vanadium redox flow opslagsystemen).
    Windenergie voor de jaarlijkse daluren biedt ook een fikse bijdrage in de back-up, maar is te onvoorspelbaar.
    Ik ben op dit moment maar voor een derde belegd, maar zit dik in AMG, omdat zij in mijn visie inzetten op alle sectoren/ grondstoffen die de komende jaren fiks zullen profiteren van de uitbreidende energietransitie.
    Lees; grondstoffen voor energie-opslag zoals lithium, en Ferro-Vanadium.
    Investeren in de solar producenten voor energiewinning is een zeer boeiende opgave; de winnaar van vandaag is de verliezer van morgen, een tracker van deze sector lijkt mij een betere keuze.

  7. forum rang 6 marique 22 mei 2018 11:00
    vraag voor Coldplay:

    oude koersen van Altice verlagen met de factor 5,27?

    Want Euronext heeft de 'oude' slotkoers van 21/05 zijnde € 7,902 herindexeerd naar € 1,49943.

  8. [verwijderd] 22 mei 2018 11:03
    quote:

    marique schreef op 22 mei 2018 11:00:

    vraag voor Coldplay:

    oude koersen van Altice verlagen met de factor 5,27?

    Want Euronext heeft de 'oude' slotkoers van 21/05 zijnde € 7,902 herindexeerd naar € 1,49943.

    Dat lijkt me een erg vertekend beeld geven.

    Beter om ATUS als dividend mee te nemen?
  9. [verwijderd] 22 mei 2018 11:07
    Koers per ultimo Q1 6,70 euro

    Jouw correctie maakt dan 1,27

    Koers nu 2,27

    Wordt dan 79% rendement.
    In werkelijkheid is rendement 27%. Van 6,70 naar 8,52 nu ATC/ATUS.
  10. [verwijderd] 22 mei 2018 14:13
    Marique ea

    Mijn voorstel is om Optie 1 door te voeren. En daarbij de ATUS waarde per 21-5 als dividenduitkering te zien. Optie 3 zie ik als redelijk alternatief omdat hier de ongewenste (hefboom) effecten van de afsplitsing zijn weggewerkt.

    In Optie 2 wordt alleen de koersontwikkeling van het Altice NV deel gewaardeerd.

  11. forum rang 6 marique 22 mei 2018 14:34
    quote:

    Coldplay schreef op 22 mei 2018 14:13:

    Marique ea

    Mijn voorstel is om Optie 1 door te voeren. En daarbij de ATUS waarde per 21-5 als dividenduitkering te zien. Optie 3 zie ik als redelijk alternatief omdat hier de ongewenste (hefboom) effecten van de afsplitsing zijn weggewerkt.

    In Optie 2 wordt alleen de koersontwikkeling van het Altice NV deel gewaardeerd.


    akkoord met optie 1
969 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 49 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.840
AB InBev 2 5.282
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.579 46.090
ABO-Group 1 18
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.870
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.146
Aedifica 2 828
Aegon 3.257 320.010
AFC Ajax 537 7.010
Affimed NV 2 5.735
ageas 5.843 109.775
Agfa-Gevaert 13 1.854
Ahold 3.536 73.977
Air France - KLM 1.024 34.302
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.682
Alfen 12 16.002
Allfunds Group 3 1.122
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.246
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 324
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.484 114.756
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.819 240.159
AMG 965 125.587
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.512
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 381
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.103
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 313
Arcadis 251 8.613
Arcelor Mittal 2.023 318.575
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 266
arGEN-X 15 9.093
Aroundtown SA 1 175
Arrowhead Research 5 9.249
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.534
ASML 1.762 76.475
ASR Nederland 18 4.117
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 322
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.626
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.657

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht