Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Tesla US88160R1014

Vertraagde koers (usd)

147,010
  • Verschill

    -2,920 -1,95%
  • Volume

    87.074.500 Gem. (3M) 100,7M
  • Bied

    146,900  
  • Laat

    146,910  
+ Toevoegen aan watchlist

Tesla blow-off

7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 63 64 65 66 67 ... 387 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 13 augustus 2018 16:52
    Musk ziet Saoedisch staatsfonds als financier beursexit

    (ABM FN-Dow Jones) Oprichter Elon Musk denkt dat hij kan buigen op de financiële slagkracht het Saoedische staatsfonds als hij Tesla van de beurs wil halen. Dit schreef de topman maandag op een blog van de fabrikant van elektrische auto’s.

    Musk haalde aan dat het staatsfonds in de afgelopen twee jaar meermaals te kennen gaf Tesla te willen privatiseren.

    Recent nam dit fonds een belang van bijna 5 procent in Tesla en vroeg Musk om een nieuwe bijeenkomst, die op 31 juli plaatsvond. De managing director van het fonds liet volgens Musk weten nog altijd achter een beursexit van Tesla te staan. Dit was de reden dat Musk in zijn tweet, waarin hij zei een bod van 420 dollar per aandeel Tesla te overwegen, opmerkte dat de financiering van het bod rond zou zijn.

    "Ik verliet de bijeenkomst op 31 juli zonder twijfel dat een deal met het Saoedische staatsfonds kon worden gemaakt, en dat het slechts een kwestie van het proces gaande houden was", aldus Musk op het blog.

    Daar voegde hij aan toe dat een privatisering vooral gefinancierd zou worden met aandelen en niet met schulden, ofwel "geen standaard uitkoopstructuur", zo benadrukte de oprichter van Tesla.

    "Ik denk niet dat het verstandig zou zijn om Telsa op te zadelen met een significante toename van de schuld", zei Musk.

    Berichtgeving dat meer dan 70 miljard dollar nodig is om Tesla van de beurs te halen is in de ogen van Musk dan ook ruimschoots overdreven. "De 420 uitkoopprijs zou alleen worden gebruikt voor aandeelhouders van Tesla die dit niet willen blijven als de onderneming van de beurs is."

    Musk denk dat ongeveer tweederde van de huidige aandeelhouders ook aandeelhouder wil blijven na de beursexit. Dit zal echter onderzocht moeten worden.

    Contact

    Ook na de tweet van 7 augustus is Musk naar eigen zeggen nog in contact met het Saoedische fonds.

    Na een bijeenkomst van het bestuur van Tesla op 2 augustus, waarin werd besloten dat de onderneming "een volgende stap zou zetten", is Musk ook bij enkele grootaandeelhouders langs gegaan. Dat was voor hem reden om via Twitter de overnameplannen bekend te maken, zodat niemand een informatie-achterstand zou hebben.

    "Ik zal nu blijven praten met investeerders", aldus Musk die ook ontmoetingen met adviseurs heeft gepland.

    Het aandeel Tesla steeg maandag 0,7 procent tot 357,82 dollar.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved
  2. [verwijderd] 13 augustus 2018 17:26
    quote:

    shaai schreef op 13 augustus 2018 16:41:

    Het verbaast me hogelijk dat na die statement we niet omhoog zijn gegaan, ik heb mijn putjes met verlies eruit gegooid, wel met minder verlies dan de winst op mijn vorig putje, maar Toch.
    Misschien dat longs en shorts helemaal wagenziek zijn onderhand, niet meer weten waarop te reageren. Wat goed zou zijn ergens, van in zo'n klimaat is doelbewuste geo-engineering niet rendabel.
  3. Nils 13 augustus 2018 18:55
    Musk heeft nu toch al zijn geloofwaardigheid verloren, niveau puber van zestien. Hij gaat een dikke boete krijgen van de sec en Tesla draait op voor een paar honderd miljoen schadevergoeding. Voor zover het winstgevende derde keartaal.

    Dan nu weer over naar de service centers die het werk niet meer aankunnen, de hopeloze kwaliteit en de auto’s die overal in de zon staan te bakken...
  4. [verwijderd] 13 augustus 2018 19:08
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 13 augustus 2018 15:00:

    Luxe concurrenten maken einde aan alleenheerschappij van Tesla
    Dure merken als Porsche, Jaguar, BMW en Mercedes komen ook met puur elektrische modellen.
    Is dat het vervolg op je bericht
    "Ook Volvo heeft een Tesla-killer. Sterker nog, iedere autofabriek is bezig met een Tesla-killer"

    Geniaal, daar heb je zeker lang voor op Google gezeten?

  5. [verwijderd] 13 augustus 2018 19:14
    Als de deal doorgaat, en daar lijkt het nu wel op, dan kan je op elk aandeel Tesla nu 20% winst maken. Als je tenminste wil uitstappen op 420$
  6. [verwijderd] 13 augustus 2018 19:28
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 13 augustus 2018 15:00:

    Luxe concurrenten maken einde aan alleenheerschappij van Tesla

    Dure merken als Porsche, Jaguar, BMW en Mercedes komen ook met puur elektrische modellen.

    Haha De zwarte ridder ook al verstand van elektrische modellen en aandelen?

    Vraag je niet af,waarom ze dat 5 jaar geleden al niet hebben?
    Kijk naar Jaguar gewoon verbrandingsmotor er uit en batterij pak en elektro motor er in en je bent klaar.
  7. forum rang 4 roloff 13 augustus 2018 19:31
    quote:

    RickR schreef op 13 augustus 2018 19:08:

    [...]
    Is dat het vervolg op je bericht
    "Ook Volvo heeft een Tesla-killer. Sterker nog, iedere autofabriek is bezig met een Tesla-killer"

    Geniaal, daar heb je zeker lang voor op Google gezeten?

    Hier nog een vette Tesla-killer. Elektrisch en range zelfs 1160 km!!

    www.youtube.com/watch?v=6Aq1GzI7dsw
  8. [verwijderd] 13 augustus 2018 19:32
    quote:

    RickR schreef op 13 augustus 2018 19:14:

    Als de deal doorgaat, en daar lijkt het nu wel op, dan kan je op elk aandeel Tesla nu 20% winst maken. Als je tenminste wil uitstappen op 420$
    Zouden de Saudi's, toch energiespecialisten als grootste leverancier op aarde, denken dat het bij $420 blijft?
    Korte termijn heb je gelijk.
    De shorts gokken liever op de 5% kans een totale crash van het aandeel bij het (tijdelijk) niet doorgaan van de deal, een eenmalige SEC boete, of wat ook.
  9. [verwijderd] 13 augustus 2018 20:46
    quote:

    roloff schreef op 13 augustus 2018 19:31:

    [...]Hier nog een vette Tesla-killer. Elektrisch en range zelfs 1160 km!!
    www.youtube.com/watch?v=6Aq1GzI7dsw
    Dit is meer een Tuktuk-killer :-p Toch willen ze de Tata Nano EV ook in Europa verkopen. Een grote range is een goed verkoopargument
  10. [verwijderd] 13 augustus 2018 20:50
    quote:

    Bjaap schreef op 13 augustus 2018 19:28:

    [...]
    Haha De zwarte ridder ook al verstand van elektrische modellen en aandelen?

    Vraag je niet af,waarom ze dat 5 jaar geleden al niet hebben?
    Kijk naar Jaguar gewoon verbrandingsmotor er uit en batterij pak en elektro motor er in en je bent klaar.
    Zo eenvoudig is het helaas niet, dat hebben ze ook bij Tesla meegemaakt. Er is o.a. goede software nodig en een heel ander soort transmissie. En een batterijpak dat probleemloos werkt en weinig risico's oplevert heb je ook niet zomaar
  11. forum rang 5 DNFTT 13 augustus 2018 21:43
    quote:

    RickR schreef op 13 augustus 2018 20:50:

    [...]
    Zo eenvoudig is het helaas niet, dat hebben ze ook bij Tesla meegemaakt. Er is o.a. goede software nodig en een heel ander soort transmissie. En een batterijpak dat probleemloos werkt en weinig risico's oplevert heb je ook niet zomaar
    Elektrificatie hoeft niet complex te zijn, kijk maar naar de elektrische DIY paketten.
    Zodra het autobezit wat verder overgaat in het betalen voor gebruik zullen er veel meer futuristische karretjes op de markt gaan komen.
  12. [verwijderd] 13 augustus 2018 22:39
    Een betrouwbaar, compact en goed gekoeld accupack tegen een scherpe prijs vergt wel een specialist. Maar daarvoor zijn er guns for hire. Ze staan zo ongeveer in het telefoonboek. Ze hebben wel poen nodig, en tijd.
    Belangrijkste, als je vanaf 2020 een miljoen BEV"s wilt gaan bouwen en je had nog geen maatregelen getroffen, ben je gewoon in deep sh!t. Waar ga je de grondstoffen vandaan halen, zelfs als je vandaag nog de eerste paal voor je hyperfactory slaat? Niet bepaald iets dat je even op de futures markt regelt tussen je 11:00 afspraak en lunch. En stel nu dat je VW bent en een miljoen BEV's is gewoon bij lange na niet genoeg? Echt probleem. Als in, bedreiging van de toekomst van je merk een probleem.

    In het komende jaar gaat Tesla 400.000-600.000 BEVs maken met gemiddeld ongeveer (conservatief gokje) 70kWh accu. Voor het gemak, 35gWh. Hoeveel productiecapaciteit aan accu's hebben alle andere merken bij elkaar "secured" (woord van de maand) voor de komende 12 maanden, denk je?
    Tesla heeft een voorsprong, en die is nog niet weg. Als VW binnen een paar maanden een briljante eGolf opvolger of ePassat ofzo lanceert, verandert daar niets aan. VW kan ze niet maken. Ford, kan ze niet maken. GM, heeft de Chevy Bolt en maakt er af en toe een paar van, voor liefhebbers van het merk ofzo. Hyundai heeft een goed product in de Kona, maar hoeveel kunnen ze er maken? BMW, die i3 is het nét niet, na hoeveel jaar maken ze er nu maandelijks hoeveel van?
    Mercedes had een goede B-Class BEV, en haalde die uit de handel. Zeer effectieve anti-selling door eigen organisatie.
    Jaguar heeft een goed product in de I-Pace. Een soort mid-size Tesla SUV die er niet als een Tesla uit ziet en off-road in een Landrover verandert. Maar hoe groot zijn hun fabrieken, hoeveel hebben ze er verkocht over 1, 2 of 5 jaar? Magna heeft nu een productie op de rit van 200.000 stuks per jaar, maar dat is voor 4 verschillende modellen van 3 merken waar I-Pace er eentje van is.

    Met zulke concurrenten, 6 jaar nadat de Model S uitgeleverd werd aan klanten, zijn er een hoop concurrenten nodig om allemaal opgeteld evenveel BEV-kWh's te produceren als Tesla.

    Uiteindelijk gaat Tesla natuurlijk minder dan 50%, minder dan 20%, minder dan 5% van alle BEV's maken. Maar dat heeft veel tijd nodig. China is het voortvarendst en die gaan ook als eerste de grenzen en dealerships sluiten voor auto's met verbrandingsmotor. Vergis je ook niet wat een grote import die jongens nu hebben van de luxe Europese merken. Om die sales niet te verliezen, nog afgezien van de trade war en opkomende Chinese merken met goede producten, moeten er al véél toonaangevende BEVs gemaakt gaan worden. Want je denkt toch niet dat Chinezen rijk genoeg voor een Europese auto, dan voor een Fiatje 500 gaan?
  13. Nils 14 augustus 2018 10:48
    Geen 8k, dus de uitspraak ‘funding secured’ betekende niks volgens Tesla. Ben benieuwd of de sec daar ook zo over denkt.
  14. [verwijderd] 14 augustus 2018 13:44
    In dit geval leek het wel voornamelijk een eenmansactie van Musk, dus niet perse "Tesla", maar dezen en genen binnen Tesla doen om het spannend te houden (aandeel laag) alsof ze van niets wisten. Snel bijkopen voor hen? :-)
  15. forum rang 6 gbakl 14 augustus 2018 14:07
    "Daar voegde hij aan toe dat een privatisering vooral gefinancierd zou worden met aandelen en niet met schulden, ofwel "geen standaard uitkoopstructuur", zo benadrukte de oprichter van Tesla"

    is dit dus duidelijke taal voor iedereen ???
    Musk wil van de afhankelijkheid af van de aandelenmarkt.
    en wil vervolgens "niet standaard" de zaak financieren middels.....
    je raad t nooit....aandelen !

    en denkt bovendien dat Jan Modaal oftewel Joe Sixpack massaal
    zijn aandeeltjes a 420 usd vasthoudt want Musk keert zo'n geweldig dividend uit. (niet dus).

    schiet mij maar lek...
    en die Saudi zijn ook gek, want maximaal de koers opjagen en
    dan pas instappen op 420usd...(na eerst dat 2 a 5% belang te
    hebben rondbazuint...).
  16. forum rang 10 voda 14 augustus 2018 15:27
    Tesla richt commissie op om privatisering te evalueren

    (ABM FN-Dow Jones) De raad van bestuur van Tesla heeft een speciale commissie in het leven geroepen om de mogelijke privatiseringen van de fabrikant van elektrische auto's te evalueren. Dit meldde het concern dinsdag.

    De commissie bestaat uit drie onafhankelijke bestuurders die namens het bedrijf zullen optreden in verband met de recente aankondiging van CEO Elon Musk dat hij overweegt het bedrijf van de beurs te halen.

    "De speciale commissie heeft nog geen formeel voorstel ontvangen van Musk met betrekking tot een eventuele privatisering, noch heeft het enige conclusie getrokken met betrekking tot de wenselijkheid of haalbaarheid van een degelijke transactie", meldde Tesla in de toelichting.

    Volgens Tesla is er geen zekerheid dat het bedrijf daadwerkelijk van de beurs wordt gehaald en ontbreken momenteel ook de details van een mogelijke transactie.

    Vorige week dinsdag meldde CEO Elon Musk via Twitter te overwegen om Tesla te privatiseren. Twee dagen later meldde de raad van bestuur van het bedrijf de plannen van de CEO te bestuderen, hoewel de details van de plannen van de oprichter ontbraken.

    Maandag schreef de topman dat hij denkt te kunnen rekenen op het Saoedische staatsfonds als financier van een beursexit. Musk haalde aan dat het staatsfonds in de afgelopen twee jaar meermaals te kennen gaf Tesla te willen privatiseren.

    Recent nam dit Saoedische fonds een belang van bijna 5 procent in Tesla en vroeg Musk om een nieuwe bijeenkomst, die op 31 juli plaatsvond. De managing director van het fonds liet volgens Musk weten nog altijd achter een beursexit van Tesla te staan.

    Het aandeel Tesla noteerde dinsdag in de elektronische handel voorbeurs 0,1 procent hoger.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  17. forum rang 6 gbakl 14 augustus 2018 15:37
    ongelooflijk gebrek aan concrete informatie bij Tesla-top
    terwijl Musk alles heeft "voorgekookt" met "secured kapitaal".
    dat die man daar nog zit is al een wonder.
    wat moet je doen om op zijn minst geschorst te worden ???
  18. thejaguar 14 augustus 2018 15:45
    onbegrijpelijk dat musk nog steeds niet in de gevangenis gegooid is, hoe vaak mag je in de vs mensen bedriegen? vroeger beet de amerikaanse beurswaakhond nog, nu is het kennelijk een schoothondje
  19. tomansky 14 augustus 2018 15:50
    quote:

    thejaguar schreef op 14 augustus 2018 15:45:

    onbegrijpelijk dat musk nog steeds niet in de gevangenis gegooid is, hoe vaak mag je in de vs mensen bedriegen? vroeger beet de amerikaanse beurswaakhond nog, nu is het kennelijk een schoothondje
    Kun je ook uitleggen waarom hij aan het bedriegen is?

    1) Hij heeft niet extra aandelen gekocht voordat hij zijn tweet stuurde om er zo beter van te worden.
    2) Hij tweet vaker bedrijfsinformatie, dus ook hier is er niets anders.
    3) (bijna) tegelijk is ook een persbericht uitgebracht met de interne memo.

    Kortom niets aan de hand.
7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 63 64 65 66 67 ... 387 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 22 april

    1. NL investeringen februari
    2. SAP Q1-cijfers
    3. NL consumentenvertrouwen april
    4. NL prijzen bestaande koopwoningen maart
    5. ING jaarvergadering
    6. VS Chicago Fed-index maart
    7. EU consumentenvertrouwen april (voorlopig)
  2. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht