Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

2018

921 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 ... 47 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 13 augustus 2018 13:26
    quote:

    DeepSpaceHorizon schreef op 13 augustus 2018 13:20:

    Geduld is een schone zaak. Kijk naar het management en de RvC, die hebben toch ook alle geduld? Zolang er nog geld op de bank staat hoor je ze niet en zie je ze niet.
    Ze zijn immers een grote bedreiging voor TomTom en Here...
    Heeft één van de forumleden nog een positie in deze toko? Ik wel, helaas nog niet erg rendabel.
    Het overgrote deel van de aandelen is in handen van een handvol grootaandeelhouders, en die kunnen ook geen kant meer op.
    Het is idd alles of niets.
    De grote vraag is of er een partij is die wat aan de kaarten database heeft en er wat mee wil en wat mee kan.
    Je kunt echter alleen maar speculeren op een stijging, want er bestaan geen puts of shorts voor dit fonds.
    Alleen daarom al is het een grote gok.
    Als het eenmaal weer gaat lopen, kan het erg hard gaan.
  2. jeff_cassius 13 augustus 2018 13:42
    Natuurlijk moet je geduld hebben, maar goed de koers heeft ook al op € 10 gestaan.....
    Ik heb mijn stukken nog steeds en zie het inderdaad als een grote gok....heb nog steeds een plus.
  3. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 13 augustus 2018 23:01
    quote:

    kolifant schreef op 13 augustus 2018 11:06:

    [...]
    Dit zou wel eens interessant kunnen zijn met betrekking tot AND/Continental. Ik heb eerlijk gezegd de laatste tijd niet meer de berichten rondom AND/Continental gevolgd.
    ...
    Je hebt niks gemist.

    Ford splitste net als Conti een tak af om mee te doen in de wereld van het autonoom rijden. Waarom? Om flexibeler te kunnen zijn en om geld en interessante deelnemers/partners aan te trekken. Niet om minibedrijfjes als AND over te nemen.
    Geplukt van het TomTom-forum:

    Old-line automakers are separating their autonomous units and attracting big money.
    The autonomous-vehicle gap between Ford Motor Co. and its rivals from Detroit and Silicon Valley can be measured in years. Yet even a company playing catch-up in the race to turn self-driving technology into high-margin businesses is drawing interest from outside investors, an indicator of just how much money is pouring in.
    ...


    AND zou je in een optimistische bui een niche-player kunnen noemen. Om een serieuze partner voor Conti te zijn, is AND te klein. Te weinig middelen, te weinig mogelijkheden. Conti gaat echt geen belangrijke ontwikkeling starten met AND als zelfstandige partner.

    En stel AND zou in hun heel kleine niche iets leuks voor Conti kunnen doen. Zou Conti hen dan opkopen? Nee, veel te veel gedoe. Je suggereert wat gezamenlijke R&D op het gebied van map fusion, een duur woord voor één stapje in het proces van de verwerking van sensordata. En je kijkt het verder aan, laat publiciteit (if any) aan AND over. De dure jongens van Conti hebben wel wat anders aan hun hoofd.

    En lijkt het, God zegene de greep, toch een leuk of belangrijk detail te gaan worden voor de dingen waar Conti's dochter mee bezig is, dan geef je AND gewoon een tijdelijke en gelimiteerde opdracht. Als de rijke vader die het niet al te succesvolle vriendje van zijn dochter een klusje bezorgt, denkend: "Ben benieuwd..."
    Bij AND begint het carrousel van de laatste jaren dan opnieuw: de koers schiet omhoog, de enkele analist die AND nog volgt schrijft dat dit wel eens de langverwachte turn around zou kunnen worden. Maar dat blijkt na 1 of 2 jaar al weer valse hoop te zijn, bij AND blijft altijd alles hetzelfde. Men hinkt van opdracht naar opdracht, al 30 jaar lang.

  4. [verwijderd] 14 augustus 2018 10:40
    de CFO van Conti uitte zich bij de halfjaarcijfers op 2 augustus j.l. als volgt:"
    "Solid growth in all divisions; further substantial investments in the mobility of tomorrow"
    “The industry is currently undergoing radical technological change. It is all about automation, connectivity and electrification. Looking at our results, the trend reflects the substantial investments we have made in the development of these future technologies. The increase in order intake has in recent years also resulted in start-up costs.” In the last half-year, the technology company spent €2.9 billion on investments as well as on research and development. According to Schaefer, there are only a few companies worldwide that are pushing developments in the field of mobility to this extent.

    Op 11 september kondigde AND de samenwerking met Conti aan.Van der Linde CEO meldde toen:
    “We are very excited to work together with Continental. Continental will bring in the technology inside the car and delivers the processed data via the eHorizon Map API to AND. AND will integrate this data into first class premium maps. AND will deliver the data in real time and incremental to support advanced driving systems."

    15 maart j.l. meldde de CEO Hugo van der Linde: “We are happy that we have entered into an agreement to license location and boundary data data to Mapbox. Mapbox is a highly innovative company whose developer-focused model is rapidly gaining ground in the location market. This agreement strengthens our belief that we offer a quality mapping product, matching current market needs.”
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 15 augustus 2018 11:03
    quote:

    Elwin1980 schreef op 15 augustus 2018 11:02:

    Over 2 dagen de cijfers van het 1e halfjaar...
    Wat denken jullie??

    Ik vermoed een omzet van 1 Miljoen Euro en een BE
    wat denken jullie?
    Ik vrees nog minder.
  6. [verwijderd] 16 augustus 2018 09:23
    Tenzij er voorspiegelingen gedaan zijn die leugens blijken te zijn;
    ..... maar als ik goed lees is voor AND een sterke toekomst weggelegd.

    Zie de recente uitspraken van de CEO en de RvC hieronder:

    AND rapporteert over eerste halfjaar van 2017:
    “Het bedrijf zette een omzet in de boeken van 0,9 miljoen euro, van 6,1 miljoen euro een jaar terug. Onder de streep resteerde een min van 0,8 miljoen euro, tegen een winst van 3,2 miljoen euro in de eerste helft van een jaar eerder.”

    In het JV 2017 uit CEO Van der Linden zich over de toekomst:
    “The conventional way of creating maps doesn’t fulfill the requirements of these modern functions and systems any more. Hence, AND develops MapFusion technology to improve, update and enrich their existing maps. The value-add is generated by having more frequent map updates, as well as by adding further attributes to AND’s core maps. Also AND believes that in the future MapFusion technology will disrupt the current business model in the mapping industry in favor of technology and innovation focused companies like AND. AND also continued to further develop other new innovative technologies and products in 2017. For example, AND introduced a unique database of detailed postal code areas of the United States. Also AND built and released a High Definition Autonomous Vehicle Map of Schiedam, an extremely detailed and accurate map supporting advanced driving and autonomous driving. We are positive that this and other strategic opportunities have enormous potential to bring AND to the next level. AND has a position where on the one hand we are one of a few that own proprietary worldwide digital maps, and on the other hand these digital maps are of increasing strategic importance for many types of businesses. Our focus on technology and innovation is to prepare AND for future market, business and technology developments. «

    De Raad van Commissarissen zegt in een verklaring ( in het JV 2017) het volgende:
    Also AND’s dependency on large one-off deals have been an important topic. AND’s revenue and result in 2017 have been disappointing and were caused by AND’s dependency on large and one-off deals. Based on these disappointing results in 2017 we agreed to lower the forecasts of AND based on its current database, resulting in a corresponding impairment loss. Nevertheless, during 2017 the company has further developed itself and has given its activities an increasingly broader character based on its existing and emerging products and services. On this basis the Supervisory Board is confident about future prospects of the company.
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 16 augustus 2018 10:26
    quote:

    100€ schreef op 16 augustus 2018 10:25:

    Ben vooral benieuwd naar de stand van zaken. Onder de streep zal er wel een verlies zijn.
    Als er iets nieuws te vertellen zou zijn, zouden we dat al weten.
  8. Bullish_2015 16 augustus 2018 14:33
    Aan die plus te zien vandaag zijn de verwachtingen hoog. Zolang er geen opdrachten/omzet wordten gemeld is dit aandeel vrij kansloos.
  9. jeff_cassius 16 augustus 2018 15:13
    quote:

    Bullish_2015 schreef op 16 augustus 2018 14:33:

    Aan die plus te zien vandaag zijn de verwachtingen hoog. Zolang er geen opdrachten/omzet wordten gemeld is dit aandeel vrij kansloos.
    Er zijn altijd mensen die een gokje wagen......mocht het morgen meevallen dan zal de koers flink hoger kunnen gaan.
    Maar als er groot nieuws zou zijn, dan was dat al lang gecommuniceerd.
  10. jeff_cassius 16 augustus 2018 15:23
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 16 augustus 2018 15:17:

    Waarom zijn de notulen van de laatste AVA nog niet op de site te lezen?

    Omdat ze bij AND de communicatieve vaardigheden van een garnaal hebben.
  11. forum rang 10 DeZwarteRidder 16 augustus 2018 15:24
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 16 augustus 2018 15:17:

    Waarom zijn de notulen van de laatste AVA nog niet op de site te lezen?
    Die komt pas bij de volgende AVA of BAVA.
  12. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 16 augustus 2018 15:36
    Dan komen die notulen nu dus pas 10 maanden of zo na de AVA, want er staat nu geen BAVA gepland. Dat is belachelijk.
    Bij TomTom duurt het ook altijd lang, maar in augustus zijn ze er meestal wel.
  13. snowhmr 16 augustus 2018 16:41
    Zo te zien is er nog iets van vertrouwen al is de omzet natuurlijk minimaal. Tja wordt kijken wat morgen brengt. Helaas moet ik het begin missen en kom er een paar uur later pas achter wat er gepubliceerd is
  14. forum rang 5 maci 16 augustus 2018 17:34
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 16 augustus 2018 15:17:

    Waarom zijn de notulen van de laatste AVA nog niet op de site te lezen?

    Waarom stel je de vraag hier en niet op de plek waar je wel een antwoord kan krijgen waar je iets aan hebt?
  15. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 16 augustus 2018 18:28
    Omdat ik van IR geen zinnig antwoord verwacht, en zeker geen versnelling van de publicatiedatum. En omdat ik er geen direct belang bij heb, ik beleg niet in AND (je kunt er niet short in gaan).
    Ik wil hier alleen af en toe een waarschuwend woord laten horen.

921 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 ... 47 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht