Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,700
  • Verschill

    -0,280 -4,68%
  • Volume

    569.243 Gem. (3M) 307,3K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom september 2018

4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 114 115 116 117 118 ... 208 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Mojo 22 september 2018 12:34
    quote:

    VanillaSky schreef op 22 september 2018 11:57:

    [...]

    Ik zou er niet vanuit gaan dat zo'n quote word verzonnen. Het kan natuurlijk ook gewoon waar zijn dat wat er van de week is gebeurd geen goed nieuws is he?
    Misschien moeten we die optie in ieder geval overwegen
    De vraag is of Taco dit gezegd heeft!!!
  2. Mojo 22 september 2018 12:40
    quote:

    DerksVisie schreef op 22 september 2018 11:58:

    Eind 2016 stapte ik in TomTom wegens haar overname potentie met haar belangrijke Maps. Nadat ik het bedrijf steeds beter begon te begrijpen door alle nieuwsberichten die er in 2017 naar buiten kwamen, kwam ik tot de conclusie dat TomTom wellicht zelfstandig verder kan en ook dan zou het een goede belegging zijn. Na afgelopen week lijkt het er weer op dat TomTom niet zelfstandig verder kan (althans volgens de media) en dan val ik weer terug op de overname potentie.

    Ik zit in ieder geval niet in TomTom voor de volgende producten:

    - Consumer
    - Contracten voor inbouwnavigiatie

    Ik heb voornamelijk een positie wegens de zeer waardevolle big data:

    - Maps
    - Traffic
    - Telematics

    Deze data is zo waardevol dat wanneer Goddijn echt geen toekomst meer in zijn bedrijf ziet. Dit met gemak kan verkopen aan een Big-Tech bedrijf.

    Mogelijke geïnteresseerden: Microsoft, Uber, Baidu, Apple (extra data kan nooit kwaad) Bosch en nog een aantal semiconducteurs.
    Goede post! Nog een aanvulling de patenten op HD maps maakt TT weerbaar en de toko is schuldenvrij
  3. rjohnson 22 september 2018 12:43
    Die alliantie is veel te laat met het binnenhalen van Google. Dat soort auto’s zullen steeds minder en minder verkocht gaan worden. Ze hadden beter TT kunnen kopen om Google te lijf te gaan. Zien ze dan nog steeds niet dat ze hun grootste concurrent hebben binnengehaald en daarvoor betalen. Nog uitgezonderd van de data die ze gaan weggeven.
    De automotive markt gaat zo veranderen de komende twee jaar.
    www.businessinsider.com/the-autonomou...
  4. forum rang 4 holenbeer 22 september 2018 13:02
    quote:

    Tomtom10 schreef op 22 september 2018 12:02:

    [...]

    Das onzin natuurlijk...beide berichten komen in een paar dagen....als er nu maanden tussen zit oké.....maar tt moet met tegenbericht komen...dat zijn ze verplicht.....
    De 1e keer was ergens 2008. De 2e keer was met de alliance.
  5. Brouwer285 22 september 2018 13:03

    Onderstaand geeft de door HG aangegeven Wake Up Call voor de industrie volgens mij goed weer.
    Jammer dat iedereen nu opeens over TT valt, terwijl juist dit bedrijf volgens mij zich redelijk goed aan het positioneren is/was in deze toekomst.

    www.forbes.com/sites/christophmeyereu...
  6. forum rang 4 holenbeer 22 september 2018 13:03
    quote:

    Tomtom10 schreef op 22 september 2018 12:23:

    Ik begrijp niet, dat het fd probeert tt zo negatief in het nieuws te brengen, terwijl het bericht van Toyota niet echt iets met maps te maken heeft, dus ook nog geen consequenties heeft voor tt. Dat het twee voor 12 is voor tt, bleek wel uit het bericht van vd week.....maar om nu ook ket dit bericht tt gelijk weer zo onderuit te halen, vind ik bedroevenswaatdig.... zon mooi Nederlands bedrijf.....waarom????
    clickbait
  7. forum rang 5 manuss 22 september 2018 13:14
    quote:

    Vendetta1301 schreef op 22 september 2018 12:03:

    Maandag wordt weer een bloedbad.
    Hoezo? Ga je vechten tot je bloed ziet?! Ben je bloeddorstig? Stop toch met dit soort geroepertoeter.
  8. [verwijderd] 22 september 2018 13:14
    Self-Driving Cars: Will Europe Miss Another Disruption?
    Christoph Meyer
    Christoph Meyer
    Contributor
    i
    I cover trends in transportation and envision the future of mobility


    Widely regarded as the world's first car: 1886 Benz Patent Motor Car (Photo: Getty Images)
    The last time a major technological disruption took place, Europe was caught snoozing. In the early 2000’s, European companies were the belles of the cellular ball. Siemens, Ericsson, and Nokia were the envy of the world, leading the market before a rude awakening. Overnight, the iPhone rendered the Europeans’ mobile phones “dumb” as a new era of connectivity dawned.

    We now stand on the verge of another revolution, this time in the world of automotive and transportation: self-driving cars. With ubiquitous and incessant news stories, this turn of the tide has been much less silent and far more anticipated. And yet, one might conclude Europe is on course to lose this time as it did before: the continuous buzz around autonomous vehicles never seems to stem from the Old Continent, but rather from the U.S. or Asia. Are Europe and its automotive giants BMW, Daimler, VW, Renault, Peugeot, etc (once again) missing the boat?

    Will Mercedes (Daimler) miss the boat on autonomous? (Photo: Getty Images)

    The Big (Tech) Players

    At first glance, it appears so. Europe lacks the tech titans that made autonomous vehicles a realistic pursuit in the first place. Google is coming up on a decade of work on its self-driving car project, with Waymo becoming the official spin-off in late 2016. Uber followed suit - perhaps too closely as the lawsuit suggested - while Tesla sought to build its platform from the ground up. In China, the situation is similar. Baidu, “the Google of China”, blazed the trail in the Middle Kingdom, starting its efforts in 2013. The two other tech titans, Alibaba and Tencent, have launched their own self-driving efforts in 2016 while Didi, the “Uber-killer”, is investing heavily as well. The sheer complexity of full autonomy requires deep pockets and coding prowess - two things the digital natives of China and the U.S. have in abundance. The dearth of tech titans in Europe is obvious when it comes to the race for self-driving cars.

    Startup Scene

    In addition to the absence of big tech, Europe also boasts a more modest entrepreneurial scene. Fewer AV-focused startups have emerged than in the U.S. or China. Certainly, AIMotive, FiveAI, Navya, and Amber, to name a few, have raised considerable funds and partnered with big-time automotive players. Still, the developments in the United States and China are on a whole other level. The U.S., in particular, has emerged as the most vibrant ecosystem.

  9. Bartjeamateur 22 september 2018 13:19
    quote:

    Tomtom10 schreef op 22 september 2018 11:46:

    Duidelijkheid....wie is de Amerikaanse autofabrikant??? Hoe gaat het met apollo(baidu)??? Hoe gaat het Azure (Microsoft) hoe gaat het met uber??? Hoe gaat het met `Zenrin???

    Geef aan hoe het met al jullie platformen gaat...geef duidelijkheid naar de beleggers....daar hebben zij recht op....dat doet Google nu ook...noem namen......Hg......
    Dat heeft Harold nog nooit gedaan.
    En u kijkt door een te roze bril.....
  10. forum rang 4 @monkeytail 22 september 2018 13:23
    Ik zie op dit forum interessante analyses. Ik vraag me af waarom dit aandeel door professionele beleggers zo weinig positieve aandacht krijgt. De koers zegt iets over de complexiteit van de GIS-innovaties en technologie, mijns inziens. Tijd voor TT om de markt te verrassen en een helder beeld te geven welke weg het bedrijf inslaat. Bestemming is nog niet bereikt!
  11. [verwijderd] 22 september 2018 13:23
    Men kan hier recht schrijven wat krom is of omgekeerd het bericht van het FD kan of heeft de komende handelsdagen een negatieve impact op de TomTom koers.
    De onrust al dan niet terecht rond het bedrijf/aandeel is niet even opgelost en blijft bij veel beleggers hangen.
    Het zal geen gemakkelijke opgave worden voor het bestuur om TomTom en het aandeel in een rustig vaarwater te brengen.
    Exits en overname dwalen hier al een decennia rond en nemen toe naarmate er reuring is en/of negatieve koersontwikkeling.
  12. forum rang 4 BW2017 22 september 2018 13:27
    quote:

    Penge_miner schreef op 22 september 2018 13:23:

    Men kan hier recht schrijven wat krom is of omgekeerd het bericht van het FD kan of heeft de komende handelsdagen een negatieve impact op de TomTom koers.
    De onrust al dan niet terecht rond het bedrijf/aandeel is niet even opgelost en blijft bij veel beleggers hangen.
    Het zal geen gemakkelijke opgave worden voor het bestuur om TomTom en het aandeel in een rustig vaarwater te brengen.
    Exits en overname dwalen hier al een decennia rond en nemen toe naarmate er reuring is en/of negatieve koersontwikkeling.
    Oh nee hoor.

    Grote partijen bepalen de koers, het kan goed voor een klein dipje zorgen maandag maar meer ook niet.

    En zoveel shortpartijen zitten er niet in, dus daar verwacht ik ook niet al teveel van.
    Maar jij mag gerust verder gaan met de sensatie hoor.

    Fijn weekend tot maandag.
  13. forum rang 6 tatje 22 september 2018 13:30
    www.anwb.nl/auto/nieuws-en-tips/tips-...

    Handfree bellen met apple carplay en android auto.

    Je jongeren willen al deze mogelijkheden, daarom zit apple carplay en google android in bijna iedere auto.

    Dus daar kan en wil, miz Tom Tom niet winnen.

    Het gaat erom, wie heeft de beste papieren voor de SDC.

    Marktaandeel apple I Phone zeg 20%
    Marktaandeel android zeg 80%

    Nu zullen beide systemen compatible zijn.

    Compatible en apple met 20% in de I Phone markt, gaat dus verder, door google maps en waze toe te laten op apple carplay.

    Zou Apple carplay dat niet doen, dan zouden ze met apple carplay maar een marktaandeel van 20% halen.

    Met google maps en waze op apple carplay, maken dus andere apps het verschil.

    Of kunnen apple carplay en android auto straks bijna alles het zelfde aanbieden.

    Lijkt bijna op het verdelen van de markt, zorgen dat van alles het beste op apple carplay en android auto beschikbaar is.

    Daar kan Tom Tom niet tegen op.

    Privacy bij mensen tot 35 is, lijkt me ondergeschikt, boeit die doelgroep niet zo.

    Zoals ik het zie, apple carplay en android auto worden straks door alle autos gebruikt en via een aansluiting op het navigatiescherm kun je beide systemen gebruiken.( Compatible )

    De grote vraag is kan TT zijn leidende positie in SDC blijven waarmaken, dan zullen de amerikaanse tech TT nodig hebben.

    Zelf is TT overtuigd gezien de blijvende uitspraak op twitter.

    ""TomTom is shaping the future, leading the way with autonomous driving ""

    Jaana Mäkelä? @JM_Spatineo · ira. 20

    It's not a problem to make cars drive autonomously but to make it safe. @TomTom can process changes in reality in realtime, more than 2 million map updates in an hour #INSPIRE_EU2018

  14. [verwijderd] 22 september 2018 13:31
    quote:

    BW2017 schreef op 22 september 2018 13:27:

    [...]

    Oh nee hoor.

    Grote partijen bepalen de koers, het kan goed voor een klein dipje zorgen maandag maar meer ook niet.

    En zoveel shortpartijen zitten er niet in, dus daar verwacht ik ook niet al teveel van.
    Maar jij mag gerust verder gaan met de sensatie hoor.

    Fijn weekend tot maandag.
    Inderdaad grote partijen bepalen de koers immers van 8,51 naar 6,35 !
  15. Nait Soesen 22 september 2018 13:34
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 22 september 2018 10:33:

    @ Benjamin

    Indien Justin gelijk heeft en dat iemand een signaal heeft willen afgeven aan het bestuur van TT, dan is het hoogstwaarschijnlijk iemand uit de FFF ( inner-circle) en na het afscheid van Flevo, denk ik dan aan de man die eindelijk zijn lolly op heeft en van die achterbank kruipt richting de pedalen

    ook heeft deze persoon hoogstwaarschijnlijk ruime toegang tot de pers

    maar dit is giswerk, zoals alles bij TT nu giswerk is, het aandeel is nu super speculatief, maar dat wil niet zeggen dat dit ook leeft binnen de toko, ik mag toch aannemen dat alle opties nu de revue passeren en dat ze een escape route hebben mocht het aandeel verder afbranden, wat ik overigens betwijfel, denk dat de schade NU voor 85% geleden is, maar dat geeft geen comfort voor de lange termijn die ziet er kwetsbaarder uit dan ooit en daar zal TT vertrouwen uit de markt moeten zien terug te winnen en als dat niet lukt, moet je het van de beurs halen.
    "Denk ik dan aan de man die eindelijk zijn lolly op heeft en van die achterbank kruipt richting de pedalen"
    Ja, indertijd deed H.G. het af, van ja, is ook maar een belegger, maar ik denk John er niet in zit voor een euro winst, dus dat kan nog een pain in the ash worden voor H.G. want meestal krijgt John wel wat wil, hij heeft natuurlijk niet voor iets het ANP gekocht!
  16. loesje62 22 september 2018 13:37
    quote:

    Penge_miner schreef op 22 september 2018 13:23:

    Men kan hier recht schrijven wat krom is of omgekeerd het bericht van het FD kan of heeft de komende handelsdagen een negatieve impact op de TomTom koers.
    De onrust al dan niet terecht rond het bedrijf/aandeel is niet even opgelost en blijft bij veel beleggers hangen.
    Het zal geen gemakkelijke opgave worden voor het bestuur om TomTom en het aandeel in een rustig vaarwater te brengen.
    Exits en overname dwalen hier al een decennia rond en nemen toe naarmate er reuring is en/of negatieve koersontwikkeling.
    Dat is de belangrijkste vraag voor komende week.” WIL” TomTom door middel van duidelijkheid in rustiger vaarwater komen.

    Ik heb de indruk van niet! Hoe moeilijk kan het zijn ,,,,
  17. forum rang 4 BW2017 22 september 2018 13:39
    quote:

    Penge_miner schreef op 22 september 2018 13:31:

    [...]

    Inderdaad grote partijen bepalen de koers immers van 8,51 naar 6,35 !
    Dat nieuws wat je nu benoemt is anders als waar het nu omgaat.

    Als je tenminste kan lezen,

    Correctie:

    Als je het op de manier wil lezen zoals het is.

  18. [verwijderd] 22 september 2018 13:44
    quote:

    BW2017 schreef op 22 september 2018 13:39:

    [...]

    Dat nieuws wat je nu benoemt is anders als waar het nu omgaat.

    Als je tenminste kan lezen,

    Correctie:

    Als je het op de manier wil lezen zoals het is.

    Ik denk dat je de markt niet goed aanvoelt.
    Media hebben een enorme impact op beleggers zowel van particuliere aard als instituten.
    TomTom is in een negatieve spiraal beland waaruit alleen ontsnapt kan worden via zeer transparante en heldere uitleg van het bestuur en dan nog heeft het een tijdje nodig om te herstellen.
  19. forum rang 4 vreemdvermogen 22 september 2018 13:53
    De berichten zijn wel perfect getimed. De dag voor een nieuwtje van TomTom over Mercedes het bericht over Renault ea. Tomtom nieuws geen effect meer, anders waren we wel weer bij de €9 beland. Een paar dagen later als het Renaulteffect wat wegebt pats boem Toyota. Wat daar speelt weet we niet echt. Geen commentaar vanuit de directie van TomTom. Dat wordt maandag dus weer flink in de min.
    Je zou haast denken dat ...........Nee zo slecht kunnen mensen toch niet zijn?
  20. loesje62 22 september 2018 13:55
    quote:

    Gesloopt door HG schreef op 22 september 2018 13:42:

    Benieuwd of die slome nog ergens mee komt voor a.s maandag 09.00 uur,of komt dit weer verrekte goed uit??
    Realiseer je dat Goddijn 80% van onze vragen kan beantwoorden .hij staat vooraan bij gesprekken over HD maps. Hij merkt de interesse,hoort de aantallen ,merken, hoeveelheden,.hij kent de nabije toekomst. Hij kan de onrust wegnemen maar hij doet het niet. (tenminste het zou mij verbazen)
    Dan moet je je afvragen,waarom niet.
4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 114 115 116 117 118 ... 208 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 22 april

    1. NL investeringen februari
    2. SAP Q1-cijfers
    3. NL consumentenvertrouwen april
    4. NL prijzen bestaande koopwoningen maart
    5. ING jaarvergadering
    6. VS Chicago Fed-index maart
    7. EU consumentenvertrouwen april (voorlopig)
  2. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht