Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

BAM Groep Koninklijke NL0000337319

Laatste koers (eur)

4,020
  • Verschill

    +0,034 +0,85%
  • Volume

    825.674 Gem. (3M) 1,4M
  • Bied

    3,992  
  • Laat

    4,040  
+ Toevoegen aan watchlist

BAM oktober 2018

2.544 Posts
Pagina: «« 1 ... 112 113 114 115 116 ... 128 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 HenkdeV 26 oktober 2018 19:07
    quote:

    turbobb schreef op 26 oktober 2018 17:05:

    Als ik het zo lees heeft(bijna)niemand zijn porto beschermd met puts.
    Ik zeg het nog maar eens: een poet moet.
    En doorrollen uiteraard.
    Gewoon op tijd je aandelen verkopen (of een deel) is ook een mogelijkheid/optie. Deze correctie zat er aan te komen.
  2. pro-zen 26 oktober 2018 20:17
    De soep wordt niet zo heet gegeten zoals die opgediend wordt... Alle aandelen bewegen mee met het sentiment. Vroeg of laat komt de waarde wel weer naar boven gedreven. Feit is dat de woning/projectenmarkt draait als een tierelier, en dat blijft voorlopig ook nog wel even zo door de lange looptijden van de werken. Feit is dat BAM niet alleen draait op een project als de zeesluizen IJmuiden, feit is dat de koers nu voor een kw van 6 noteert Feit is dat BAM de ergste bouwcrisis sinds jaren (2010 t/m 2015) heeft overleefd. Feit is dat door de afkoelende wereldeconomie de grondstofprijzen weer wat gedaald zijn (wat gunstig is voor bouwers)... Feit is dat de markt altijd overdrijft. Ik zie het wel met vertrouwen tegemoet, als cijfers volgende week meevallen kan de koers weer omhoog, 5 € moet haalbaar zijn op termijn. Garantie tot aan de voordeur :)
  3. bambricks 27 oktober 2018 00:37
    Wat weten die shorters wat wij niet weten? waarom bouwen ze weer op juist voor de cijferpresenatie. We krijgen zo niet eens een koersstijging voor de cijfers die we anders wel zien!!

    Elke morgen dumpen ze een forse hoeveelheid aandelen.Waarom?

  4. Brokie Even 27 oktober 2018 07:56
    quote:

    turbobb schreef op 26 oktober 2018 17:05:

    Als ik het zo lees heeft(bijna)niemand zijn porto beschermd met puts.
    Ik zeg het nog maar eens: een poet moet.
    En doorrollen uiteraard.
    Al die jaren dat jij onnodig puts had om de boel af te dekken, die verdien je nu hooguit terug. Per saldo maakt het geen reet uit. Het kost eerder geld.

    Achteraf lullen wat men had moeten doen is sowieso makkelijk.
  5. Brokie Even 27 oktober 2018 08:04
    Deze daling is geregisseerd en dient om de spanning wat van de koersen te halen. Dat is helemaal niet zo erg . Algehele dalingen bieden altijd kansen. Als het fundamenteel maar goed zit.
  6. Moxxey 27 oktober 2018 09:42
    quote:

    wel dra schreef op 26 oktober 2018 23:28:

    Steil naar beneden, naar € 2,40 of zo.
    Zou mij nixs verbazen
  7. forum rang 6 OnoMatopee 27 oktober 2018 10:02
    quote:

    wel dra schreef op 26 oktober 2018 23:28:

    Steil naar beneden, naar € 2,40 of zo.
    ai, dat moest je nog even kwijt voor het slapen gaan.
  8. Brokie Even 27 oktober 2018 10:22
    VS flink uitdiepen. Als dat tot gevolg heeft dat op KT nog meer geld verlies, so be it. Dat verdien ik wel terug. Vorige dip in 2015 stond ik wel geheel langs de zijlijn, nu niet. Jammer. Even stilzitten nu.
  9. [verwijderd] 27 oktober 2018 12:00
    Italië brengt eurozone in crisis

    Door Dorinde Meuzelaar & Martin Visser
    Updated 27 min geleden
    59 min geleden in FINANCIEEL

    Italië is niet Griekenland. De kans dat het met de Italianen net zo mis gaat als eerder met de Grieken is kleiner. Maar áls het fout loopt, zijn de gevolgen vele malen groter: „Er is niet zomaar een vangnet. Daar zijn ze veel te groot voor.”

    Dat gaat ook nog een bak ellende brengen....
  10. forum rang 6 OnoMatopee 27 oktober 2018 12:11

    De N211; De meest duurzame snelweg van Nederland

    27-10-2018
    Verslag: Kimo Demoed
    Redactie: Erik van Prooijen

    De N211; De meest duurzame snelweg van Nederland

    Duurzame tegels, houten vangrails en lantaarnpalen die zelf energie opwekken. De gerenoveerde N211 is het duurzame proefkonijn van de Nederlandse wegen. Het resultaat is een weg die meer Co2 bespaart dan uitstoot.

    De N211, een provinciaalse weg tussen Den Haag en Poeldijk, bevat in het totaal 21 zichtbare en onzichtbare duurzame innovaties. Zowel tijdens het onderhoud als door de geplaatste innovaties wordt er meer Co2 bespaard. Er wordt nog wel CO2 uitgestoten tijdens de renovatie, maar de weg compenseert dat weer met maar liefst 3,5 keer de hoeveelheid die vrij komt.

    Projectleider van BAM, het aannemersbedrijf, Marcel Geleijnse verwacht dat ze 14.000 ton Co2 gaan besparen. "We denken dat het nog meer gaat worden en dat het kan oplopen tot 30.000 ton Co2", zegt Geleijnse. Dat staat gelijk aan 40 miljoen keer douchen.

    De weg was sowieso al toe aan vernieuwing en de renovatie moest zo duurzaam mogelijk gebeuren. Het plan komt niet uit het niets: uiteindelijk moeten de hele Nederlandse provinciale infrastructuur duurzaam worden.
    Het duurzame asfalt

    Hoe kan een autoweg, waar machines rijden die schadelijke fossiele brandstoffen uitstoten, meer Co2 besparen dan uitstoten? Onder andere het asfalt dat wordt gebruikt op de weg is op een milieuvriendelijkere manier gemaakt. "Normaal wordt asfalt bereid op 170 graden, nu op ongeveer 100 tot 110 graden", legt Geleijnse uit.

    Het asfalt is ook veel vlakker, waardoor er minder weerstand ontstaat en er zo ook weer minder brandstof wordt verbruikt. "Door het deklaag-mengsel fijn te maken, wordt de weg een stuk gladder. Dat resulteert weer in minder brandstofverbruik."
    Het houten bushokje

    David Baars van OFN straatmeubilair maakt bushokjes en vangrails. Niet van staal, maar van hout. Allebei net zo veilig als van staal, maar met hout wordt het veel duurzamer. De rekening van hout is wel iets hoger.

    Een ander bijzonder aspect aan dit nieuwe bushokje is dat het zelf energie gaat opwekken. "Niets is frustrerender als je bij een bushalte staat te wachten en je telefoon uitvalt. Dus dat is een mooi moment om even je telefoon te kunnen opladen", zegt Baars.
    Fietspaden met vloerverwarming

    Onder het fietspad worden zonnepanelen geplaatst, die energie opwekken voor de vloerverwarming in de fietspaden. Het roept de vraag op waarom een fietspad vloerverwarming nodig heeft, maar de warmte kan in de winter worden gebruikt om sneeuw en ijs van het wegdek te houden. Ook gaat BAM proberen om de bedrijven die langs de weg liggen te laten profiteren van de gewonnen warmte.

    Gedeputeerde Floor Vermeulen, die de weg 1 november gaat openen, denkt dat dit de standaard wordt. "Misschien niet precies zoals het er hier uit ziet, maar het is zeker dat we onze wegen Co2-neutraal aan moeten leggen als we willen blijven rijden", zegt Vermeulen.
  11. forum rang 6 OnoMatopee 27 oktober 2018 12:14

    Werkzaamheden nieuw azc Maastricht eindelijk van start

    Vandaag om 06:25 door Pascale Thewissen
    Print
    Werkzaamheden nieuw azc Maastricht eindelijk van start

    Het asielzoekerscentrum in Limmel, Maastricht op archiefbeeld. Afbeelding: De Limburger
    Het nieuwe, permanente azc in Sint Maartenspoort moest eigenlijk al in 2017 zijn geopend. Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers koerst nu op het voorjaar van 2020.

    In het voormalige PLEM-gebouw aan de Francois de Veyestraat in de Maastrichtse wijk Sint Maartenspoort zijn vrijdag de werkzaamheden gestart aan het nieuwe asielzoekerscentrum. Aannemer BAM plaatste bouwhekken en maakte een begin met de sanering van de aanwezige asbest in het gebouw, vlak bij de Aldi en MediaMarkt aan de Franciscus Romanusweg.

    Kantoorgebouw
    De daadwerkelijke bouwwerkzaamheden moeten in januari volgend jaar van start gaan en duren ongeveer een jaar. Op de plek van het voormalige kantoorgebouw moet een (deels) nieuw azc verrijzen, waar straks maximaal zeshonderd mensen kunnen worden opgevangen. Het nieuwe azc in Maastricht wordt door het COA aangemerkt als één van de kernlocaties in Nederland.

    In eerste instantie moest het azc langs de Maas al in 2017 opengaan. Later werd de planning bijgesteld naar augustus 2019. De vertraging was het gevolg van het (te) hoge kostenplaatje. De bouwwerkzaamheden dreigen veel duurder uit te vallen dan voorzien.

    Aanbesteding
    De aanbestedingsprocedure leidde niet tot het gewenste resultaat. Uiteindelijk werd bouwbedrijf BAM gekozen om de werkzaamheden uit te voeren.

    Volgens de laatste berichten moet de bouw van het nieuwe azc eind volgend jaar klaar zijn en kan het in het voorjaar van 2020 in gebruik worden genomen.

    Antikraak
    Het kantoorpand van Rijkswaterstaat deed van 2000 tot 2005 ook al dienst als azc maar wordt nu geheel vernieuwd en geschikt gemaakt als permanente opvang voor een periode van minimaal vijftien jaar. Op dit moment zitten er nog tijdelijke (antikraak) bewoners. Die mogen er nog een kleine maand blijven wonen.
  12. forum rang 6 OnoMatopee 27 oktober 2018 12:21

    Rondweg Voorst 1 december open
    De Rondweg Voorst gaat zaterdag 1 december open. De werkzaamheden zijn volgens planning verlopen.

    Met de opening van de rondweg wordt het minder druk in het dorp. De rondweg is aangelegd van noord naar zuid. In het noorden sluit de rondweg aan op een rotonde, net als aan de zuidkant. Een viaduct bij de Enkweg en een onderdoorgang voor fietsers en voetgangers op de Klarenbeekseweg maakten onderdeel uit van dit project. Al op 30 november wordt een openingsfeestje gevierd.

    Tijdens de laatste weken voor de opening zijn er nog diverse werkzaamheden te verrichten. Zo gaat de aannemer het bouwterrein met bouwketen afbreken, verlichting aansluiten, een geleiderail aanbrengen en de bermen afwerken. De geluidswal die langs de rondweg loopt, kan dan doorgetrokken worden tot aan de rotonde.

    Aannemer Liebregts/BAM startte vorig jaar oktober met de werkzaamheden. De N345 Rondweg Voorst is aangelegd om de verkeersproblemen in het dorp op te lossen.

    Over de Rijksstraatweg die Voorst doorsnijdt, rijden dagelijks gemiddeld zo'n 14.000 voertuigen.
  13. forum rang 6 OnoMatopee 27 oktober 2018 12:22

    'Nu toren voor het echie bouwen'
    215 meter hoge woontoren wordt gebouwd met een langzaam stijgende hijsloods
    De hoogste toren van het land, midden in de binnenstad van Rotterdam. Dat is niet zomaar een klusje. Een team onder leiding van Bernd Schönherr van BAM is al twee jaar met de Zalmhaventoren bezig, maar nu gaat de bouw echt van start. ,,De logistiek lijkt op een militaire operatie.''
    Antti Liukku

    Eigenlijk staat de Zalmhaventoren er al. Althans, in de computer van projectdirecteur Bernd Schönherr (47, foto) van BAM Bouw en Techniek. Iedere paal, iedere wand, iedere trap is in een speciaal 3D-programma uitgetekend. Hij drukt op het knopje 'play' en in no time schiet het gebouw uit de grond - geen detail is vergeten. ,,We zijn al lang begonnen. Het begint met engineering en de virtuele bouw. Nu gaan we het nog een keer doen: maar dan voor het echie.''

    Vandaag wordt de eerste paal geslagen van wat Nederlands hoogste toren gaat worden. 215 meter hoog, 485 woningen verdeeld over hoog- en laagbouw. De komende vier jaar, of om precies te zijn drie jaar en negen maanden, wordt er aan de voet van de Erasmusburg geheid, getakeld en geboord. Momenteel zijn zo'n 200 mensen bezig met het megaproject, van onderaannemers tot architecten. Als de bouwvakkers eenmaal aansluiten zullen dat er wel 500 zijn. Afkomstig uit 'alle delen van de Europese Unie', al blijft de voertaal op de bouwplaats Nederlands. ,,Bij voorkeur werken we met Nederlandse bouwvakkers, maar het is lastig om personeel te vinden. Daarom zullen veiligheidsvoorschriften ook in het Engels, Duits en Pools worden vermeld.''
    Heipalen

    Na de eerste paal volgen er nog eens 162, alleen ter ondersteuning van de toren. Die heipalen worden 63 meter de grond in geboord in plaats van de gebruikelijke 20 meter diepte, waar zich de eerste zandlaag bevindt. Pas in het tweede kwartaal van 2019 is de heiklus voorbij. ,,Natuurlijk, de bouw zorgt voor overlast. Dat kunnen we niet in zijn geheel wegnemen'', zegt de van oorsprong uit Oostenrijk afkomstige Schönherr. ,,We kunnen wel de overlast zo veel mogelijk beperken. Wij zijn te gast, we moeten rekening houden met de stad. Communicatie met de omgeving is belangrijk.''

    Zo worden de palen niet geslagen maar geboord. Opvallend is ook dat de werklieden niet op het terrein mogen parkeren. Het is de bedoeling dat ze met het OV naar de bouwplaats komen. ,,Dat is in Nederland niet gebruikelijk, hier heerst nog steeds een autocultuur in de bouw. Maar in Londen is dit al vrij normaal.''

    Gekozen is voor een bouwmethode die in Nederland zelden wordt gebruikt. Namelijk met een hijsloods, zoals eerder ook is gedaan bij de toren van Erasmus MC. Eigenlijk is het een fabriekshal die langzaam stijgt. Iedere werkweek gaat de hijsloods een verdieping omhoog en verschijnt er een gevel die volledig is afgewerkt - zestig verdiepingen lang. ,,Het is iets duurder, maar heeft veel voordelen'', zegt Schönherr. ,,Het is veiliger omdat de werknemers op grote hoogte volledig zijn afgeschermd van weersinvloeden. Ook is zo'n hijsloods veiliger voor de omgeving.''

    Daarnaast kunnen de gevelonderdelen kant en klaar worden aangeleverd, op de bouwplaats wordt ze geassembleerd. ,,Dat zorgt voor een stuk minder bouwverkeer en wegafsluitingen'', aldus Schönherr. ,,Het logistieke draaiboek lijkt op een militaire operatie.''

    Opvallend is dat op advies van de aannemer de gevel van de toren is aangepast. Architect Diederik Dam had eerder een bakstenen gevel voorzien, maar eind vorig jaar meldden ontwikkelaars AM en Amvest dat gekozen is voor een 'luxere gevel van natuursteen'. De suggestie kwam van BAM. ,,Natuursteen heeft een chiquere uitstraling, maar het scheelt ook bouwtijd. Het kost toch veel tijd om al die bakstenen te metselen.''

    Het is een bijzonder project, maar bij BAM zijn ze niet zenuwachtig. ,,Wij zijn torenbouwer. Dit hebben we vaker gedaan. Het is niet moeilijk als je goed bent voorbereid.''
  14. forum rang 6 OnoMatopee 27 oktober 2018 12:24

    ‘Stofzuiger’ ontdoet enorme bouwput bij station Driebergen-Zeist van zand
    De bouw van de gigantische ondergrondse fietsenstalling bij station Driebergen-Zeist gaat een nieuwe fase in. De graafmachine die de enorme ‘badkuip’ bij station Driebergen-Zeist sinds enkele weken aan het uitgraven is, maakt plek voor de enorme afzuiginstallatie die aan een kraan hangt.
    Jan Dankbaar 26 oktober 2018, 18:25
    De ‘stofzuiger’ hangt inmiddels in het water van de bouwput. ©2018 Mel Boas (www.boasphoto.nl)

    De graafmachine heeft de eerste vijf meter zand afgegraven in de kuip, die nu vol grondwater staat. Op zeven meter diepte zitten er al speciale ankers in de grond waaraan straks de betonnen vloer bevestigd wordt. Om die ankers niet te beschadigen, wordt de laatste twee meter zand nu met een speciale stofzuiger weggezogen tot de gewenste diepte.

    Als de hele bodem tot op die diepte van zand is ontdaan, zal de betonnen vloer worden gestort. Dat gebeurt terwijl de hele bouwput nog vol met water staat. Pas als de vloer is uitgehard, wordt met het leegpompen van de bouwput begonnen. Dat zal in januari zijn. De vloer wordt in ieder geval nog voor de feestdagen gestort.
    Grondwater

    Zomaar een betonnen kuip plaatsen, kan op deze locatie niet. Op anderhalve meter diepte komt het grondwater al vanzelf omhoog. Een betonnen kuip zou zonder verankering door de enorme waterdruk omhoog worden gestuwd. Daarom zijn er tweehonderd ankers aangebracht, waar de betonnen vloer aan vast wordt gemaakt.

    Aannemer BAM zegt dat het wegzuigen van het zand ook in de avonduren en ’s nachts plaats kan vinden en voor overlast kan zorgen. In totaal wordt er 20.000 kubieke meter zand uit de bouwkuip gehaald. Dat zand wordt door BAM weer doorverkocht.

    Uiteraard zal er, als de vloer is gestort, ook 20.000 kubieke meter water worden verwijderd uit de bouwkuip. Over anderhalf jaar moet de fietsenstalling klaar zijn.
  15. [verwijderd] 27 oktober 2018 13:00
    quote:

    bambricks schreef op 27 oktober 2018 00:37:

    Wat weten die shorters wat wij niet weten? waarom bouwen ze weer op juist voor de cijferpresenatie. We krijgen zo niet eens een koersstijging voor de cijfers die we anders wel zien!!

    Elke morgen dumpen ze een forse hoeveelheid aandelen.Waarom?

    is van Herk...let maar op. Hij hoeft niks meer te melden tot 0%
  16. forum rang 8 HenkdeV 27 oktober 2018 13:07
    quote:

    Broke Even schreef op 27 oktober 2018 08:04:

    Deze daling is geregisseerd en dient om de spanning wat van de koersen te halen. Dat is helemaal niet zo erg . Algehele dalingen bieden altijd kansen. Als het fundamenteel maar goed zit.
    Een wereldwijde daling van de beurzen die geregisseerd is, knap hoor. Zou die regisseur wel eens willen spreken:-).
  17. [verwijderd] 27 oktober 2018 15:32
    quote:

    HenkdeV schreef op 27 oktober 2018 13:07:

    [...]

    Een wereldwijde daling van de beurzen die geregisseerd is, knap hoor. Zou die regisseur wel eens willen spreken:-).
    Zoek op Trump in de US.
  18. forum rang 4 Doemebest 27 oktober 2018 15:51
    quote:

    HenkdeV schreef op 27 oktober 2018 13:07:

    [...]

    Een wereldwijde daling van de beurzen die geregisseerd is, knap hoor. Zou die regisseur wel eens willen spreken:-).
    Zn naam is sentiment, voertuig is de media, oa G.S. en Blackrocks van deze wereld zitten achter t stuur..kudde volgt wel.
  19. forum rang 4 Doemebest 27 oktober 2018 16:02
    quote:

    Beurs2019 schreef op 27 oktober 2018 15:32:

    [...]
    Zoek op Trump in de US.
    Ha positivo, mooi dat je er weer bent, loopt iets anders dan verwacht toch?
    Naast al dat negatieve is er ook ruimte voor positivos, vlieg elkaar iets minder in de haren, ieder zn mening wees kritisch maar respectvol, laat gaan soms;)
2.544 Posts
Pagina: «« 1 ... 112 113 114 115 116 ... 128 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 25 april

    1. BASF Q1-cijfers
    2. Deutsche Bank Q1-cijfers
    3. Delivery Hero Q1-cijfers
    4. Nestlé Q1-cijfers
    5. Adyen Q1-cijfers
    6. Besi Q1-cijfers
    7. Flow Traders Q1-cijfers
    8. Sanofi Q1-cijfers
    9. Azelis Q1-cijfers
    10. Kinepolis Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht