Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Euronav BE0003816338

Laatste koers (eur)

15,360
  • Verschill

    +0,060 +0,39%
  • Volume

    25.364 Gem. (3M) 225K
  • Bied

    15,350  
  • Laat

    15,450  
+ Toevoegen aan watchlist

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 346 347 348 349 350 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Risky bets 30 oktober 2018 10:46
    quote:

    Risky bets schreef op 30 oktober 2018 09:04:

    hehe, nee. Ik heb net wel een bieding ingezet op 7.84.

    De earnings call komt er ook nog aan en als dit rapport een voorbode is van de toon van de outlook, dan gaat dat een erg positief verhaal worden.
    Lol, 35 shares gehit van mijn 7.84 order... Zonde om net niet die shares te krijgen als ze nu 8.2 handelen.

    finance.yahoo.com/quote/EURN/analysis...
    Next Q eps verwachting -0.08 en Next year +0.12$ ... Die moeten zwaar naar boven bijgesteld worden met de Q4 gemiddelden die EURN vandaag rapporteerd en de huidige rates. Ik verwacht een aantal upgrades de komende dagen.

    Zojuist een DHT 2016 VLCC van AG naar Japan voor $59k/day...
  2. Mitchieboy 30 oktober 2018 11:21
    Zoals eerder aangegeven verwacht ik na de correctie in het eerste kwartier een groen slot. Ik schat in tussen de 8.30 en 8.40.
  3. Mitchieboy 30 oktober 2018 13:52
    Wel apart dat de koers toch weer daalt....herhaling van de reactie in Europa? US schrikt eerst maar ziet daarna de potentie?
  4. h31jkoop 30 oktober 2018 14:55
    Q3 cijfers Euronav vandaag. In verband daarmee vanmorgen om 9.00 uur nog een update in IEX Premium van Martin Crum, met als aanbeveling nog steeds: kopen. Vanwege de zonnige vooruitzichten!
    Echter, op basis van diezelfde vooruitzichten en cijfers om 11.25 uur een portefeuille alert waarbij Euronav ineens op neutraal gezet wordt, met als aanbeveling: verkopen!
    Hoe rijmen we deze 180 graden draai in tweeënhalf uur tijd???
  5. Mitchieboy 30 oktober 2018 15:00
    Geen aandacht aan besteden.....advies is gewoon kopen op basis van toekomstperspectief. Er zijn maar weinig aandelen op dit moment die de bodem van de cyclus hebben gezien. 99% van de andere aandelen staat nu op het hoogtepunt van de cyclus. In deze tijden zijn aandelen als EURN de aandelen waar je in wilt zitten.
  6. HD_Erik 30 oktober 2018 20:21
    uit Bloomberg:
    Business
    Replacing Iran's Lost Oil Supply a Boon for Supertanker Fleet
    By Alex Longley
    30 oktober 2018 16:52 CET
    Shipping rates surged in October to highest level this year
    Producers trying to offset Iran curbs; China demand robust
    LISTEN TO ARTICLE
    2:45
    SHARE THIS ARTICLE
    Share
    Tweet
    Post
    Email
    In this article
    CL1
    WTI Crude
    66.24USD/bbl.-0.80-1.19%
    EURN
    EURONAV NV
    7.99EUR-0.21-2.62%
    JPM
    JPMORGAN CHASE
    105.74USD+0.89+0.85%
    MS
    MORGAN STANLEY
    44.02USD+0.37+0.85%
    Higher OPEC oil production and longer voyages are propelling shipowners back to good times.

    Just a month ago, hiring a supertanker for the benchmark Middle East Gulf-to-China route cost about $18,000 a day. That almost tripled to $51,000 a day as of Monday, the highest level since at least early 2017. The surge has come as the ships that can haul 2 million barrels across the oceans are heavily utilized, with Chinese demand healthy and the Organization of Petroleum Exporting Countries and allies increasing output ahead of imminent curbs on Iranian exports.

    As the Persian Gulf state’s output has plunged before the snapback of U.S. sanctions on Nov. 4, Saudi Arabia said last week that OPEC was in “produce as much as you can mode.” With the U.S. exporting bumper volumes to Asia, and surging flows heading to China from West Africa and Brazil, shipowners are reaping the rewards.

    “A lot of people who had taken Iranian crude during the last set of sanctions are not taking it this time,” Paddy Rodgers, chief executive officer of Antwerp, Belgium-based tanker-owner Euronav NV told Bloomberg. “Demand has stayed resilient when a lot of people thought it was going to get weak. On top of that, we’ve seen ships stretched over longer distances.”

    While output cuts by OPEC and allies that started at the beginning of last year were a fillip for oil bulls, they weighed heavily on shipowners as an oversupplied fleet of vessels competed for fewer cargoes. Now the market appears to be at a tipping point, Rodgers said, with producers ramping up again and shippers seeing “more miles and more congestion” helping to lift rates.

    A standard supertanker journey from Iran to South Korea, for example, would take three weeks, while it would take about 40 days from Northwest Europe, and 8 weeks from the U.S. Gulf, if routed around the Cape of Good Hope.

    Harnessing Prices
    The spike in freight rates has been spurred by “sustained strong demand in both the Middle East and West Africa,” JPMorgan Chase & Co. analyst Noah Parquette wrote in a report this week. Morgan Stanley said that rates look as though they could grow even stronger with bookings for early November appearing higher month on month.

    “The market appears to be turning a corner, fueled by seasonality, increased OPEC production, accelerated scrapping, Iran sanctions and rising ton-miles,” Bloomberg Intelligence analysts including Talon Custer wrote in a report.

    Euronav on IMO 2020, scrubbers and hedging:
    The company is in discussions with four oil major refiners about providing compliant fuels ahead of the International Maritime Organization’s 2020 sulfur cap.
    Using exhaust cleaning systems, or scrubbers, to comply with the sulfur cap “feels wrong,” as the systems may still pollute the oceans.
    Company is considering a fuel-hedging program for 2019, as the breakdown in the link between fuel prices and freight means the company no longer has a natural hedge.
  7. Mitchieboy 31 oktober 2018 07:35
    Dank Risky....vond het nl. opvallend dat na de conference call de koers naar beneden ging. Vraag me dus af of er iets gezegd is dat de aanleiding zou kunnen zijn voor de daling.
  8. Mitchieboy 31 oktober 2018 08:11
    Of is het dit:

    Over the past few days, there has been a resurgence of tanker ordering activity. In its latest weekly note, shipbroker Allied Shipbroking said that it was “a fairly interesting week overall for the newbuilding market, given the firm flow of fresh orders coming to light the past couple of days
  9. Mitchieboy 31 oktober 2018 08:35
    Tekst gelezen....Paddy legt m.i. best wel de nadruk op allerlei risico’s in de toekomst en op de kostenkant. Had liever een iets meer bullish verhaal gehoord, maar snap zijn realisme.
  10. Risky bets 31 oktober 2018 09:20
    quote:

    Mitchieboy schreef op 31 oktober 2018 07:35:

    Dank Risky....vond het nl. opvallend dat na de conference call de koers naar beneden ging. Vraag me dus af of er iets gezegd is dat de aanleiding zou kunnen zijn voor de daling.
    Nee. Markt focussed nogal sterk op een "earnings miss" of beat. America werd wakker. Algemeen scheepvaart sentiment werd ook super slecht, maar gelukkig verbeterde dat. Je zag bij bijvoorbeeld FRO een soortgelijke volatiliteit.

    Wellicht slim om op yahoo.finance een lijstje te maken. Als je daar bijvoorbeeld TNK, NAT, DHT, FRO, FRO.OL, SFL, TK, TNP, STNG, CPLP, INSW in zet, dan heb je een beetje een beeld van hoe soortgelijke bedrijven het doen.
19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 346 347 348 349 350 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in