Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,730
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    524.733 Gem. (3M) 321,3K
  • Bied

    5,600  
  • Laat

    5,760  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Hoop.... 1 november 2018 21:54
    quote:

    Accuboor schreef op 1 november 2018 21:31:

    Betere (dan estimates) winst en omzet voor Apple!

    Ook hogere gem. prijs voor iPhone!
    Top .... maar niet heus, weak shipments and guidance after hours - 4.24% .. Comment apple is great the stock does well...but they have to do something about the future. Cnbc
  2. [verwijderd] 1 november 2018 21:56
    Er werd een salesforecast verwacht in Q4 van 92,9mrd en Apple gaf een estimate af van 89-93mrd af.

    Behoorlijk overdreven reactie is mijn mening..
  3. Hoop.... 1 november 2018 22:51
    quote:

    NewKidInTown schreef op 1 november 2018 21:54:

    Apple:
    212.49 -9.73 (-4.38%)
    After hours: 4:52PM EDT

    Dat bod kunnen we dus wel op onze buik schrijven :-(
    Niet anders verwacht....als er een bod komt dan zeker niet vandaag hebben wel wat anders aan hun hoofd. Misschien over een maandje of twee drie. Wie geen idee
  4. [verwijderd] 1 november 2018 22:59
    Apple moet echt met andere producten komen. De iPhone is wel geperfectioneerd inmiddels. Google heeft met Android 70% marktaandeel en is al veel verder met iot en autorijden.
  5. [verwijderd] 1 november 2018 23:35
    quote:

    Accuboor schreef op 1 november 2018 22:59:

    Apple moet echt met andere producten komen. De iPhone is wel geperfectioneerd inmiddels. Google heeft met Android 70% marktaandeel en is al veel verder met iot en autorijden.
    Eerst maar eens de I-bandit, zal een klapper geven
  6. [verwijderd] 2 november 2018 00:06
    quote:

    Nait Soesen schreef op 1 november 2018 19:00:

    [...]

    Waarom zou H.G. nu radicaal draaien, na jarenlang van tijd tot tijd zich negatief uitlaten over zijn bedijf, waardoor de koers keer op keer een tik kreeg, de laatste keer met het volvo nieuws, dat is mijn insziens zo bewust gebracht samen met de cijfers, dus ben er bang voor dat het op een dirty exit uitdraait, geloof er niets van dat H.G. het nu opeens voor alle beleggers een goudgerande exit gaat verzorgen, een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken, en helemaal niet met Wakkie aan zijn zijde, die ergens september volgend jaar de toko verlaat.
    Denk dat enkel een vijandige knock-out bod H.G. in verlegenheid brengt.

    Mijn indruk is niet dat Goddijn/TomTom zich ‘jarenlang negatief heeft uitgelaten over TomTom’. Neem een quote als deze uit de Q3 conference call “We’re not dismissing or we’re not being naïve on the trends that we’re seeing, but I would say the contrary that automotive is maturing and is getting stronger.”
  7. [verwijderd] 2 november 2018 00:14
    Probleem is Justin dat veel beleggers eerder een dronken zwerver geloven die zegt dat hij een ton gewonnen heeft met een loterij, dan dat ze een nuchtere Goddijn geloven. Goddijn kan van alles zeggen, maar wat is waar, en welk deel van de hele waarheid verzwijgt hij.

    Dronkemannen spreken de waarheid, geef die man eens een paar beste borrels.
  8. forum rang 4 shaai 2 november 2018 00:25
    quote:

    ~Justin~ schreef op 2 november 2018 00:06:

    [...]

    Mijn indruk is niet dat Goddijn/TomTom zich ‘jarenlang negatief heeft uitgelaten over TomTom’. Neem een quote als deze uit de Q3 conference call “We’re not dismissing or we’re not being naïve on the trends that we’re seeing, but I would say the contrary that automotive is maturing and is getting stronger.”
    heel lang alle positieve dingen downplayen; EN negatieve dingen beetje schrikachtig over zeggen dat het wel tegenvallers zijn.
    Van negatieve dingen details verschaffen, over positieve dingen vaag blijven.

    Ik dacht altijd en hoop nog steeds dat hij de koers wat wou downplayen: want met lage koers minder hype, minder gedoe (en 'meer' opties, [ook] voor personeel); en dat hij dacht dat er geen risico inzat, omdat hij een endplay ferm voor ogen had: over paar jaar. Het zou nog passen al hij nu opeens (want Google etc; oen/of omdat niet alle FFF er meer helemaal op vertrouwen) opeens het endgame in tijd paar jaar naar voren moet halen. Dan moet hij nu opeens aan de slag om in ieder geval sowieso voor TTT de hoofdprijs op te halen.

    Met als risico dat als dat mooi lukt, dat hij opeens zelf met alle FFF weer toch nog paar jaar door wil naar oude endgame: dus nog paar jaar (in zijn ogen) knallen (in onze ogen aanmodderen, althans qua IR)
  9. Nait Soesen 2 november 2018 01:15
    quote:

    ~Justin~ schreef op 2 november 2018 00:06:

    [...]

    Mijn indruk is niet dat Goddijn/TomTom zich ‘jarenlang negatief heeft uitgelaten over TomTom’. Neem een quote als deze uit de Q3 conference call “We’re not dismissing or we’re not being naïve on the trends that we’re seeing, but I would say the contrary that automotive is maturing and is getting stronger.”
    Dat is precies het probleem met Goddijn, hij is niet transparant, ik zeg ook niet, dat hij altijd negatief is over zijn bedrijf, maar we hebben vaak gezien, dat als de koers oploopt, als er goede berichten over tomtom naar buiten komen. Goddijn op cruciale momenten een konijn uit de hoge hoed tovert, die het aandeel in een negatieve spiraal doen belanden.
    Voorbeelden ten over, hier op het forum.
  10. forum rang 4 vreemdvermogen 2 november 2018 04:53
    Zag laatst bij RTLz een interview met de CEO van Galapagos. Ik weet niks van dat bedrijf , maar dacht wel "Kijk, zo kan het ook". Ik weet niet of ze Harold daar al een keertje hebben uitgenogigd voor een 'openhartig' gesprek.
  11. La Raza 2 november 2018 06:41
    Vannacht om 01.20 werd ik wakker na een droom, ik zag tevreden gezichten en een knallende kurk van de champagne gaan. Één glas wel beschaafd houden heren :P
    Ik hoop dat dit een voorspellende en geen wensvolle droom was, we gaan het meemaken :)
  12. forum rang 4 holenbeer 2 november 2018 07:32
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 2 november 2018 04:53:

    Zag laatst bij RTLz een interview met de CEO van Galapagos. Ik weet niks van dat bedrijf , maar dacht wel "Kijk, zo kan het ook". Ik weet niet of ze Harold daar al een keertje hebben uitgenogigd voor een 'openhartig' gesprek.
    Het is de moeite waard je te verdiepen in Galapagos. Op het forum zijn een paar goede inhoudelijke draadjes. De CEO post daar ook, belangrijk nieuws, uitnodigingen voor investors meetings.
    De maanddraad is meer een circus net als hier.
    Galapagos heeft een prachtige opgaande trend en de zaken die die trend stuwen zijn gied te voorspellen, medische onderzoeken die in afgebakende fasen gaan. Als wij ons geld de afgelopen jaren in Galapagos hadden gestopt ipv in TT dansten we nu op tafel.
  13. forum rang 4 JvH 2 november 2018 07:33
    Volvo en Baidu gaan zelfrijdende auto's bouwen, VW en Ford overwegen alliantie
    Het Financieele Dagblad
    ... verbindingen en andere autogerelateerde geavanceerde technologieën, terwijl TomTom voor Baidu digitale kaarten maakt voor zelfrijdende auto's.

    fd.nl/ondernemen/1276274/met-volvo-en...

    het hele stuk

    Volvo en Baidu gaan zelfrijdende auto's bouwen, VW en Ford overwegen alliantie
    Volvo Cars en het Chinese Baidu slaan de handen ineen om samen elektrische en zelfrijdende auto's te ontwikkelen. Volvo maakte donderdag bekend dat het samen met het technologieconcern op grote schaal zelfrijdende auto's voor China, de grootste automarkt ter wereld, gaat produceren.

    Hakan Samuelsson, topman van Volvo, lacht tijdens een interview met persbureau Reuters over zelfrijdende auto's. Een in China genomen foto uit 2016.
    Hakan Samuelsson, topman van Volvo, lacht tijdens een interview met persbureau Reuters over zelfrijdende auto's. Een in China genomen foto uit 2016.Foto: Reuters/Kim Kyung-Hoon
    De Duitse zakenkrant Handelsblatt meldde vrijwel gelijktijdig dat ook het Volkswagen-concern en het Amerikaanse Ford een omvangrijke samenwerking aangaan op het gebied van zelfrijdende auto's en elektromobiliteit. Doel is volgens de Duitse krant de kosten van investeringen in deze nieuwe technologieën aanzienlijk terug te brengen. Die lopen alleen al voor Volkswagen de komende vijf jaar in de tientalen miljarden euro's. VW en Ford kunnen samen miljarden euro's besparen, vertelt een ingewijde de zakenkrant.

    Handelsblatt benadrukt dat er nog geen deal tussen beide autoproducenten is gesloten, maar dat de onderhandelingen zich in een ver gevorderd stadium bevinden. Mogelijk wordt er op 16 november meer bekend. Dan komt de raad van commissarissen van het concern uit Wolfsburg bijeen. VW en Ford wilden geen commentaar geven op het verhaal van de Duitse krant.

    Andere allianties
    Recent vormden zich ook andere allianties voor de ontwikkeling van zelfrijdende auto's. Zo gaan General Motors en Honda samen extra investeren in GM Cruise, een bedrijf dat eveneens inzet op de ontwikkeling van autonome elektrische auto's. Waymo van Google-moeder Alphabet werkt ook aan dit soort technologieën. Waymo wordt door bedrijven als Volkswagen, Ford en Volvo als een grote concurrent gezien.

    In een persverklaring spreekt de Zweedse autofabrikant, die in handen is van het Chinese Geely, over 'massaproductie'. Volvo stelt daarin ook dat China de komende decennia waarschijnlijk de grootste markt zal worden voor zelfrijdende auto's.

    Derde deel omzet
    Volgens onderzoeksbureau IHS Markit worden in 2040 in China zo'n 14,5 miljoen zelfrijdende auto's verkocht, tegen wereldwijd 33 miljoen. Volvo verwacht tegen 2025 een derde van de eigen omzet uit zelfrijdende auto's te halen.

    Op het gebied van zelfrijdende auto's werkt Volvo ook al samen met technolgiebedrijf Uber. Volvo levert daarbij de auto met de elektrische infrastructuur en Uber plugt daar zijn eigen software in om de auto zelfstandig te laten rijden. Voor beide partijen levert dat veel data op.

    Vorig jaar kondigde de Zweedse autofabrikant al aan vanaf 2019 helemaal over te gaan op elektrisch en hybride. Volvo is daarmee de eerste traditionele autofabrikant die een tijdperk afsluit van auto's met uitsluitend verbrandingsmotoren.

    Apollo-platform
    Eerder richtte Baidu, China's grootste zoekmachine, het zogeheten Apollo-platform op, dat de ontwikkeling van zelfrijdende auto’s in China mogelijk moet maken. Volvo stelt zijn expertise en kennis van nieuwe technologieën beschikbaar aan het platform, waarbijn ook veel andere partijen zijn betrokken. Zo zijn ook NXP, het voormalige Philips-onderdeel dat chips levert voor vrijwel alle elektronicatoepassingen in auto's, en de Nederlandse navigatiespecialist TomTom aangesloten bij het Apollo-project van Baidu.

    NXP zal Apollo onder meer voorzien van halfgeleiderproducten, radartechnologie, beveiligde slimme verbindingen en andere autogerelateerde geavanceerde technologieën, terwijl TomTom voor Baidu digitale kaarten maakt voor zelfrijdende auto's.
  14. Cbo 2 november 2018 07:34
    Zowel TomTom als Here ontwikkelen HD maps. Weet iemend wie van deze twee de beste hd kaarten heeft of wie de meeste km reeds in kaart heeft gebracht? En is bekend hoever google hiermee is?
8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 25 april

    1. BASF Q1-cijfers
    2. Deutsche Bank Q1-cijfers
    3. Delivery Hero Q1-cijfers
    4. Nestlé Q1-cijfers
    5. Adyen Q1-cijfers
    6. Besi Q1-cijfers
    7. Flow Traders Q1-cijfers
    8. Sanofi Q1-cijfers
    9. Azelis Q1-cijfers
    10. Kinepolis Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht