Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,510
  • Verschill

    +0,050 +0,92%
  • Volume

    370.887 Gem. (3M) 313,7K
  • Bied

    5,500  
  • Laat

    5,515  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 261 262 263 264 265 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 november 2018 10:15
    quote:

    Grey01 schreef op 17 november 2018 10:12:

    [...]

    Deze uitkomst is natuurlijk niet waar we allemaal op gehoopt hebben. En toch, als je HG inleest, TTT zo goed als goed verkocht, de omzet belofte is meer dan fantastisch. Waarom dan niet gewoon uit de breedte halen en dan maar niet uit de lengte. Gewoon fors bijkopen, vanaf hier zit 50% op niet onafzienbare tijd er gewoon wel in....

    (Dit is een mening)
    Hij zegt zelf ook in het interview, dat er altijd gevaren om de hoek blijven kijken. En ja, dan zie je wat ee met de koers gebeurt. Als ze samengaan met grote partijen, zijn de zakken veel groter, en zal men niet zo snel bang zijn, dat het misgaat. Alleen wel, daar is tt gewoon te klein voor qua partij. Niet met wat ze kunnen.
  2. [verwijderd] 17 november 2018 10:25
    quote:

    Accuboor schreef op 17 november 2018 09:59:

    [...]
    Bij een delisting door Founders zijn er fairness opinions nodig voor RvB en RvC om dit te kunnen doorvoeren.

    Uitgaande van 1mrd opbrengst voor TTT en 200mln net cash per jaareinde heb je 1,2mrd als net cash.

    Automotive + Consumer gaat volgend jaar 200mln+ ebitda geven. Peers Garmin en Zenrin doen 10+ x Ebitda op de beurs. Een fair value voor TomTom zou dan minimaal 10 x 200mln = 2mrd ondernemingswaarde zijn. Plus 1,2mrd net cash geeft 3,2mrd voor de aandelen. Oftewel minimaal 13,60 per aandeel.

    Op EUR12 gaat mi niet lukken om een fairness opinion te krijgen. Daarnaast denk ik ook niet dat de Founders dit zou willen doorvoeren, ze gaan gewoon voor maximale uitmonding vh geheel.
    Bij de huidige koers van 7,85 zou een verkoop van TTT op 1mrd betekenen dat T2 nog slechts 3,25x ebitda19e (200mln) waard is. Een ondernemingswaarde van ca. 650mln voor een Automotive orderboek van minimaal 1,2mrd en een stijgende ebitda van 200mln in 2019 gaat echt nergens over. (peers doen 13x)

    Dit toont mi de gigantische onderwaardering momenteel het beste...

    Grote kans dat er iemand een poging gaat doen.
  3. Grey01 17 november 2018 10:30
    quote:

    Gira Freeze schreef op 17 november 2018 10:15:

    [...]

    Hij zegt zelf ook in het interview, dat er altijd gevaren om de hoek blijven kijken. En ja, dan zie je wat ee met de koers gebeurt. Als ze samengaan met grote partijen, zijn de zakken veel groter, en zal men niet zo snel bang zijn, dat het misgaat. Alleen wel, daar is tt gewoon te klein voor qua partij. Niet met wat ze kunnen.
    Aan iedere onderneming zijn risico's verbonden. Je ziet dat TT steeds onevenredig en onterecht keihard gestraft wordt op elk nieuwsbericht van de concurrentie. Zodra het G-woord tevoorschijn komt is het raak. Dit is wat angstige particuliere beleggers doen en TT is daardoor een speelbal voor speculatie geworden. Een feit dat nog meer particuliere beleggers en gokkers aantrekt overigens.

    Het lijkt op een vicieuze cirkel. De enige manier om dit te stoppen is m.i. om serieuze partners binnen te halen. Maar zoals hierboven al omschreven is is dit voor HG wellicht niet eens noodzakelijk. Het is alleen maar noodzakelijk voor de vele teleurgestelde beleggers hier.
  4. [verwijderd] 17 november 2018 10:37
    quote:

    Grey01 schreef op 17 november 2018 10:30:

    [...]

    Aan iedere onderneming zijn risico's verbonden. Je ziet dat TT steeds onevenredig en onterecht keihard gestraft wordt op elk nieuwsbericht van de concurrentie. Zodra het G-woord tevoorschijn komt is het raak. Dit is wat angstige particuliere beleggers doen en TT is daardoor een speelbal voor speculatie geworden. Een feit dat nog meer particuliere beleggers en gokkers aantrekt overigens.

    Het lijkt op een vicieuze cirkel. De enige manier om dit te stoppen is m.i. om serieuze partners binnen te halen. Maar zoals hierboven al omschreven is is dit voor HG wellicht niet eens noodzakelijk. Het is alleen maar noodzakelijk voor de vele teleurgestelde beleggers hier.
    En de onduidelijkheid van tt. Zij geven niet duidelijk aan, hoe zij de toekomst zien, en met wie. HG is gewoon heel onduidelijk, en roept iedere keer wat anders, waardoor het vertrouwen geschaad is, en dat is terecht! Vorige interview stond tt te koop, nu weer ineens niet. Zeg het maar.
  5. forum rang 9 objectief 17 november 2018 10:43
    quote:

    Grey01 schreef op 17 november 2018 10:30:

    [...]

    Aan iedere onderneming zijn risico's verbonden. Je ziet dat TT steeds onevenredig en onterecht keihard gestraft wordt op elk nieuwsbericht van de concurrentie.

    TT wordt niet steeds onevenredig en onterecht keihard afgestraft....de koers was door de euforie te veel opgelopen, want de verkoop van Telematics is geen reden voor een koersstijging.
    Deze verkoop brengt 4 tot 4,5 euro op en dat is al in de beurskoers verwerkt. Kijk naar het verlies over 2017 wat TT heeft geleden...ze kunnen maar mondjesmaat geld verdienen. De gehele toko is echt niet veel meer waard dan de huidige koers.

  6. [verwijderd] 17 november 2018 10:49
    quote:

    objectief schreef op 17 november 2018 10:43:

    [...]

    TT wordt niet steeds onevenredig en onterecht keihard afgestraft....de koers was door de euforie te veel opgelopen, want de verkoop van Telematics is geen reden voor een koersstijging.
    Deze verkoop brengt 4 tot 4,5 euro op en dat is al in de beurskoers verwerkt. Kijk naar het verlies over 2017 wat TT heeft geleden...ze kunnen maar mondjesmaat geld verdienen. De gehele toko is echt niet veel meer waard dan de huidige koers.

    Dat is hiet objectief bekeken, maar omdat jij short zit. Succes hiermee! Bij verkoop van telematics voor 1 miljard, kun jij je borst iig nat maken.
  7. forum rang 6 NewKidInTown 17 november 2018 10:51
    quote:

    NewKidInTown schreef op 17 november 2018 10:29:

    NVIDIA Corporation (NVDA)

    164.43-37.96 (-18.76%)

    At close: November 16 4:00PM EST

    finance.yahoo.com/quote/NVDA/?p=NVDA

    Op 1 october nog op 289,36

    Zo kan het dus ook.
    Even voor de duidelijkheid: daarmee wil ik beslist niet zeggen dat dat ook voor TT mogelijk zou zijn, die fase hebben we hier al achter de rug. Neerwaarts risico uiterst klein, zie berekeningen hier en op het reken-draadje.
    Het risico zit hem meer aan de bovenkant: boot missen dus, net voor een grote stijging, dat wens ik niemand toe.
  8. Grey01 17 november 2018 10:52
    quote:

    objectief schreef op 17 november 2018 10:43:

    [...]

    TT wordt niet steeds onevenredig en onterecht keihard afgestraft....de koers was door de euforie te veel opgelopen, want de verkoop van Telematics is geen reden voor een koersstijging.
    Deze verkoop brengt 4 tot 4,5 euro op en dat is al in de beurskoers verwerkt. Kijk naar het verlies over 2017 wat TT heeft geleden...ze kunnen maar mondjesmaat geld verdienen. De gehele toko is echt niet veel meer waard dan de huidige koers.

    Dus er is geen sprake van een G-effect?

    Als je tussen de regels doorleest wordt er bakken veel geld verdiend en er wordt weer met bakken afgeschreven. Dat is een keuze die wel logisch is en voor een beursgenoteerd bedrijf wat lastig ontvangen wordt.

    Als de omzet met bijbehorende marges daadwerkelijk naar 1,7 gaat is daar geen houden meer aan. We gaan het zien
  9. sammie1988 17 november 2018 11:06
    Wat was nu eigenlijk het bod van deze maatschappijen ?
    Dat moet Hg toch bekend kunnen maken ?
    Of het ik het gemist .
  10. VanillaSky 17 november 2018 11:22
    quote:

    martinmartin schreef op 17 november 2018 08:11:

    HG gaat voor winstmaximalisatie van zijn aandeel.

    Na jaren van transitie en grote investeringen lijkt het er nu op dat de winsten gaan beteren.
    Voor winstexplosie moeten de HDmaps zorgen.

    Of HDmaps noodzakelijk zijn voor SDC lijkt aannemelijk maar is nog geen uitgemaakte zaak. Het gevaar van disruptie ligt nog steeds op de loer.
    Het disruptie gevaar is groter dan de bedreiging door Google.
    De markt is groot genoeg om 3 a 4 aanbieders miljardenomzetten te laten behalen en indien TT een van die leveranciers betreft zullen zij vanwege hun voorsprong op HERE en GOOGLE door hun ROADDNA niet de kleinste aanbieder zijn.
    30% van 20 miljard vertegenwoordigd een omzet van 6 miljard tegen 85% marge waarbij een netto winst hoort van 10 euro per aandeel.

    Het is deze droom die bij FFF op het netvlies heeft gestaan toen men 10 jaar geleden begon aan dit transitieavontuur.
    Nog steeds niet meer dan een belofte maar de tijd van afrekenen komt snel naderbij. 2019 eerste leveringen van HDmaps voor vrachtwagens waarna in 2021 de leveringen aan een OEM starten.

    Ik zie geen reden voor HG om nu zo nadrukkelijk de onderwaardering in de koers va het aandeel te tonen door verkoop van Telematics indien hij het plan had om het te jatten.
    Zelfs indien TT een zelfstandige positie blijft nastreven de komende 5 jaar (of langer) en zij een redelijk aandeel in de markt behouden gaat het mi veel te ver om maar te extrapoleren met cijfers van het aantal autos x Average selling price die al gegokt is. Eenieder weet dat wanneer techniek volwassen word prijzen dalen en zeker indien er geld te verdienen valt concurrentie toeneemt.
    Zelfs in het scenario dat HD maps nodig zijn en blijven denk ik dat dit over een aantal jaren vergeleken moet worden met nu SD maps, het is dan een regulier onderdeel van het geheel waar diverse aanbieders voor zijn. Winst kan daardoor best hoger zijn als nu maar om even te extrapoleren naar 6 mia jaaromzet gaat mij veel te ver!

    Maarja het blijft toch een oeverloze discussie dit soort berekeningen maakten velen (incluis jijzelf) al jaren geleden toen er zoiets was als HD traffic abonnementen die iedereen zou nemen toch? Volgens mij hadden we in die berekeningen nu al aan ettelijke miljarden omzet en euro's wpa gezeten. De realiteit is weerbarstiger, volgend jaar een jaaromzet ad 680mio met een zeg tussen de 10 en in een bluesky scenario 50mio nettowinst.
  11. forum rang 4 No-nonsense 17 november 2018 11:24
    quote:

    Gira Freeze schreef op 17 november 2018 09:41:

    www.vincenteverts.nl/whats-going-on-w...

    Er werd hier geopperd, dat er bepaalde deals onder consumer geboekt zouden worden, ik dacht oa de laatste deal met Daimler. In dit interview denk ik dat dit niet zo is. Hij zegt toch duidelijk, dat consumer niet hun aandacht meer heeft, en slopend is. Dus vwb Daimler , denk ik dat die ik niet onder consumer geboekt is.
    Verder zie je wel, dat HG super relaxed is, en niet de indruk geeft, dat hij onder druk staat. ZELFVERTROUWEN IS HET JUISTE WOORD. Dat moet een reden hebben, in deze toch lastige periode, van lage koers,RNM ,Google en Volvo. Maar dat zie/merk ik echt niet.

    Verder zegt hij ook, dat de toekomst allemaal heel onzeker is.
    Zelfvertrouwen? Onder welke steen heb jij de laatste 20 jaar gezeten?
    Dit heet narcisme.
  12. forum rang 6 boem! 17 november 2018 11:32
    quote:

    Levy schreef op 31 oktober 2018 16:58:

    "Bingo", kent u die uitdrukking?

    Een zeer gewaardeerd forumlid heeft meer dan eens te kennen gegeven vanwege de onderwaardering van de assets van TT long in het aandeel te zitten, niet vanwege de winst. Bovenstaande "uitdrukking" is van hem afkomstig en duidt op: kapitaliseren.

    Ook ik schreef 21 september jl. na de google deal van RNM: Concluderend is thans een exit meer dan ooit voor de hand liggend te noemen. Het meest gunstige scenario voor aandeelhouders is imho de verkoop van Telematics tegen een mooie prijs, maar helaas heb ik niet de indruk dat het management hier (aandeelhouderswaarde creeeren) veel aan gelegen ligt. - zonder te bevroeden dat nog geen week later TT met het persbericht over Telematics zou komen. Na interesse van meerdere partijen onderzoekt men de strategische alternatieven, "which may result in a sale of the division." KAPITALISEREN dus.

    Eindelijk een te prijzen aktie van de wereldkampioenen kapitaalvernietiging, al was de timing van het onvolprezen management dan weer wel dramatisch: veel te laat.

    Velen hadden gehoopt op kapitalisatie - deels of geheel - en zien zich dat thans voltrekken en de dirty exit hallucinaties kunnen de prullenbak in. Prachtig allemaal, maar wie had ooit gedacht dat we met deze werkelijkheid tegen koersen van 6,xx en 7,xx aan zouden kijken??

    De bekendmaking van het feit dat de verkoop van TTT in kannen en kruiken is, zal naar mijn verwachting de koers een boost geven. Helemaal als de prijs boven verwachting is (ramsj prijs is uitgesloten: in dat geval zal TT niet tot verkoop overgaan).

    Daar is het wachten op. Aangezien TT zelf een persbericht heeft doen uitgaan dat Telematics een veilingproces ingaat (1) en heeft aangegeven dat er interesse is van meerdere partijen (2) en de markt voor wagenparkbeheer er rooskleurig bijligt (3) acht ik de kans dat Telematics daadwerkelijk van de hand wordt gedaan veel groter is dan dat uiteindelijk de keutel wordt ingetrokken. Daarom vind ik het aandeel koopwaardig (BUY) temeer daar de uitkomst van dit proces niet lang op zich zal laten wachten.

    Mocht bovengenoemde verkoop afgerond zijn, dan zal de discussie losbarsten wat er met de opbrengst zal gaan gebeuren. Daarover zal met aandeelhouders het gesprek worden aangegaan, aldus HG. Dank je de koekoek, met wie anders? Naar mijn inschatting zal de afronding van de verkoop an sich al een boost voor het aandeel geven. En de uitkomst van de discussie hoe deze gelden te besteden zal bepalen in hoeverre de koers zich zal ontwikkelen: een tweede boost indien ook maps geveild gaan worden, of stabilisatie indien verder wordt gegaan met maps ("doormodderen"). Ik ben geen voorstander van het aanmodder-scenario, zeker niet onder de leiding van het huidige inspiratieloze prutsmanagement. Weliswaar heeft HG laten doorschemeren zich verder te willen richten op maps, maar dat valt nog te bezien, immers hij kon moeilijk stellen dat na de verkoop van Telematica hij zich niet gaat richten op maps.

    TT blijft een high risk aandeel. Normaliter staat daar een navenant rendement tegenover. Helaas is dat thans volstrekt niet het geval. Integendeel. Vervelend voor aandeelhouders die er al langer inzitten. Prettig voor nieuwe aandeelhouders die kansen zien. Ik zie vooral veel opwaarts potentieel thans, een ontknoping betreffende Telematics is hoe dan ook aanstaande. Maar gratis geld bestaat niet.
    Ik heb de behoefte om dit openingsbericht nog eens onder de aandacht te brengen.

    Heb daar net als 16 anderen toen een AB aangehangen.

    Ik gebruik deze mogelijkheid om wat vraagtekens te zetten bij een aantal uitspraken.

    Dat Wies in het aandeel zit om via kapitalisatie winst te boeken is iedereen genoegzaam bekend en dat hij tot voor kort niets wilde horen over te realiseren bedrijfswinsten is ook duidelijk.

    Dat kapitalisatie de snelste en meest effectieve wijze is om waarde te ontsluiten onderschrijf ik ook.
    Voor mij is dat alleen zinnig indien de verkoopwaarde van die assets uitstijgt boven de waarde die je daar mee kunt behalen bij voortzetting van de activiteiten.
    Volgens mij heeft HG de winstcapaciteit per BU scherp op zijn netvlies staan.

    Iedereen is blij met de verkoop van TTT omdat die nu een prijs oplevert die minimaal gelijk is aan de te verwachten winstbijdragen in de toekomst.
    Vanuit dat perspectief heb ik wat problemen met de betiteling prutsmanagement, kapitaalvernietiger en te laat.

    De te realiseren prijs zal uitwijzen wat de boekwinst is die dit prutsmanagement daarbij heeft behaald waarschijnlijk rond de 1 miljard en op basis van de totale kapitaalvernietiging die er gedurende het bestaan van tt heeft plaatsgevonden ad 300.000 euro kunnen we daarna het begrip kapitaalvernietiging te grave dragen.
    Of dit ook daadwerkelijk gebeurt betwijfel ik want zelfs nu nog worden we bijna dagelijks geconfronteerd met het fenomeen dirty exit.

    Ik denk dat HG niet de behoefte heeft om nog jarenlang door te gaan.
    Hij zal de biedingen op de twee over gebleven BUs op dezelfde wijze behandelen als hij nu doet met TTT.

    Dat met name de BU Automotive Enterprise een groot risico element in zich herbergt is duidelijk.
    Participanten van formaat zijn daarom uiterst gewenst echter dan niet met een te grote verwatering voor bestaande aandeelhouders.

    De uitlating gedaan door HG dat hij alle opties openhoudt en dat hij niet uitsluit dat TT ooit weer zelfstandig boven de 1,5 miljard aan omzet weet te realiseren doet mij met extra attentie uitkijken naar 6 febr met jaarcijfers, outlook 2019 en orderboek 2018 om te bekijken of extra rendement wat je zou mogen verwachten bij een hoog risico aandeel nog tot de mogelijkheden behoort.

  13. forum rang 6 tatje 17 november 2018 11:45
    Heb ook het interview met Vincent Evers beluisterd.

    1) consumer Harold ja we dalen 20% per jaar en consumer daar hebben we geen focus op, levert nog geld op we pamperen het.

    Wat een gel.l, maar dat zag ik ook aan de Body Language op dat moment.

    Consumer ex sports daalde in de eerste 3 kwartalen 2018 9,74%
    Consumer ex sports daalde in Q3 2018 een dikke 7%.

    Misschien met de Hub Bridge ( eerst naar Daimler trucks en dan misschien de rest ) dat consumer exc sports niet meer daalt maar stijgt.

    20% mag Harold noemen, maar moet dan ook even de daling noemen exc sports, maar dat doet ie niet.

    Daarom denk ik dat Consumer naar de founders gaat.

    Sommigen vinden 1,7 miljard OOIT onzin, ik niet, betekent voor mij dat je het spel nooit dirty kan spelen.

    HD maps reaal time platform 1,5 miljard data per dag, zeiden ze toch.

    Och ja !

    Die Hub Bridge is er al vanaf 12 sept 2017
    12 Sep, 2017 TomTom launches TomTom BRIDGE Hub - the next-level solution for connected mobility

    HD maps voor autonomos driving, daar had Harold het over een Technische leiderschap.

    Een grote tech company kan dat technische leiderschap ook uitbouwen tot een marktleiderschap.

    HET SPEL is al aan de gang eind 2016 begin 2017.

    In 2017 werd Tom Tom lean en mean gemaakt.

    Maar de koers hoefde nog niet omhoog !
    Geen invloed op de resultaten Baidu Daimler Cisco en Lease plan.
    Outlook 2018 800 Tja.

    In maart 2018 ontkende men het reuters nieuws op een vreemde manier.
    ING NIBC en JIM dachten wel aan benadering van een Koper.

    Ik denk dat die koper Microsoft is.

    19 dec. 2016 - Microsoft is een samenwerking aangegaan met het Nederlandse bedrijf TomTom om locatiediensten aan te bieden binnen clouddienst Azure.

    28 nov. 2017 - AMSTERDAM (AFN) - Navigatiedienstverlener TomTom breidt zijn bestaande samenwerking met Microsoft verder uit. De Azure-klanten van ...

    De 2 PB s van Microsoft passen in het plaatje.

    Reuters zei: DB helpt met mogelijke verkoop van geheel TT of een minderheidsaandeel.

    Mijn mening : verkoop van het geheel, maar de koper ( microsoft ) wil TTT tegen een te lage prijs meenemen, dus zelf.
    Consumer kan dan later door de founders worden teruggekocht voor een lage prijs, vandaar maar hameren op daling 20%

    Dus Tom Tom ecx Telematics en exc Consumer gaat naar Microsoft.

    Gewoon mijn mening en geen advies.

    Misschien loopt het anders, maar ik zie toch een duidelijk logica in mijn verhaal.

    We gaan het meemaken in dit Theater van de lach :-)
  14. [verwijderd] 17 november 2018 11:47
    quote:

    Jopie1962 schreef op 16 november 2018 18:27:

    [...]

    Een combi van 12 drugs, minstens.
    Ik heb het nu ook gekeken (zonder drugs) en op 4:54 minuten van video 2 vond ik het niet geloofwaardig. Mijn indruk is dat Goddijn echt wil stoppen of overdragen en met veel moeite suggereert dat hij nog door wil.

    Wat ik er ook uit meekrijg is dat er op de achtergrond zeer gemotiveerde engineering teams zijn - waarvan er 100 man wertk aan autonoom rijden - die de zaken nog wel een stap verder willen trekken. Wat op zich al goed is is dat tomtom niet alleen mikt op leverancier van HD maps, maar ook de software tussen de sensors en de maps, dus als intermediair tussen mapmakers en de mobileye’s. Wat Goddijn nog niet aandurft - maar “maybe in the future when there is more clarity” - is het leveren van de complete software stack (pakket) voor zelfrijdende auto’s. De engineers van tomtom willen dat wel, want die houden van complexe problemen.

    Ik zie hier een enorm potentieel voor een investeerder a la Softbank. Eentje die gewoon zegt: hier heb je een miljard of meer euro en ga volop ontwikkelen met de mensen die je hebt of meer - want er zijn enorme opportunities out there. TomTom heeft ook - zegt Goddijn - een eigen zelfrijdende auto ontwikkeld, vooral om van te leren en mee te testen. Er ligt dus gewoon een fundament - qua maps, software en hw - om een grotere stap te maken. TomTom is gewoon een enorme overname kandidaat met founders die in hun endgame zitten.

    Om positief af te sluiten. Enerzijds: Ik vond ik Goddijn er low-energy uitzien. Het was geen flitsend interview (zelfs niet als je wel 12 soorten drugs neemt ;-)) Maar ik heb zelf ook CEO’s meegemaakt in een verkoopproces aan private equity en dat trekt gewoon een wissel op je; kost veel energie. Toch denk ik dat er meer speelt; hij suggereerde ook dat de andere founders fully on board zijn, wat gewoon niet zo is. De zaak staat gewoon te koop, denk ik, maar niet integraal. Eerst TelemTics en dan de rest. Dan kan tomtom zelf de splitsing doen en de waarde uit de splitsing halen ipv die waarde cadeau doen aan 1 van die 3 private equity firma’s. Dat is ook volkomen logisch. Anderzijds: Wat positief was in zijn verhaal is dat de automotive omzet gewoon blijft groeien: marktaandeel neemt toe, de markt zelf groeit en nieuwe toepassingen komen.

  15. [verwijderd] 17 november 2018 11:59
    quote:

    Gira Freeze schreef op 17 november 2018 10:37:

    [...]

    En de onduidelijkheid van tt. Zij geven niet duidelijk aan, hoe zij de toekomst zien, en met wie. HG is gewoon heel onduidelijk, en roept iedere keer wat anders, waardoor het vertrouwen geschaad is, en dat is terecht! Vorige interview stond tt te koop, nu weer ineens niet. Zeg het maar.
    Als TomTom de ene week aangeeft dat geheel TT in de verkoop staat, dan is dat natuurlijk een week later niet opeens anders. Harold wil echter niet als een distressed seller weggezet worden. Harold legt nu eerst de focus op verkoop TTT. Terecht mijn inziens, blijkbaar gaan de biedingen zeer voortvarend en afronding van de divisie is nu vervroegd. Denk dat Harold ook weet dat losse verkoop van de divisies de hoogste opbrengst zal hebben. Wat heb je aan een bod van 11 euro als je weet dat TTT en de cashpositie al tegen de 8 euro loopt. Hij geeft al even richting voor omzet, groeimogelijkheden en geeft al even weg dat de HD deals al in 2019 starten. Zo kennen wij deze man niet, laten we eerlijk zijn. Wij kennen Harold als uitermate terughoudend, voorzichtig en met bekendmaken van deals en omzet is hij normaliter uiterstst zeldzaam. Hij is het verkoopkraampje aan het uitstallen en speelt hard to get. Ondertussen zijn de eerste biedingen al binnen en het is te verwachten dat er meer gaat komen?
  16. forum rang 6 tatje 17 november 2018 12:13
    Ha Justin, kun de video van deel 2 aub plaatsten.

    Tom Tom staat niet te koop zegt Harold.
    Maar een PE met 10 euro per aandeel krijgt geen voet tussen de deur.

    Maar een partij die 30 p/a biedt, daar praten ze mee.

    Ik denk dat Microsoft al sinds eind 2016 in beeld is.

    Telematics, dat kan een zelfstandig Tom Tom nog ook, de hele divisie opereert al zelfstandig en met de cash erbij, kan met die omzetgroei tm 2022 toch ook zelf doen.

    The 13th edition of Berg Insight’s Fleet Management in Europe report estimates that the overall market penetration of fleet management systems in active use will double over the coming five years, from 15% in 2017 to 28.8% by 2022.

    Waarom nu volgens velen verkopen voor 1 to 1,5 miljard terwijl de omzet tm 2022 verdubbelt en de ebitda 70 maal 3 wordt.

    Met die vooruitzichten zou ik Telematics niet verkopen, als ik zelfstandig blijf.

    Ik verkoop Telematics, dus ik wil niet .............. blijven :-)

    Trouwens, stel verkoop TTT en cash zijn medio volgend jaar 1,7 miljard.

    Misschien een super dividend en zelfstandig blijven.

    AMEHOELA, zelfstandig blijven in de SDC wereld kost misschien nog veel super investeringen en dan ga je een super dividend doen.

    Mijn mening : NEVER :-)

    Gewoon mijn mening en geen advies.
  17. VanillaSky 17 november 2018 12:18
    quote:

    ~Justin~ schreef op 17 november 2018 11:47:

    [...]

    Ik heb het nu ook gekeken (zonder drugs) en op 4:54 minuten van video 2 vond ik het niet geloofwaardig. Mijn indruk is dat Goddijn echt wil stoppen of overdragen en met veel moeite suggereert dat hij nog door wil.

    Inderdaad uitgeblust en ook ongeïnspireerd. Daarbij blijkt uit alles dat hij het ook niet zo goed weet. Welke rol TT moet of kan spelen, waar hij heen wil, wat de mogelijkheden qua winst en omzet zijn. Een beetje met alle winden meewaaien en zien waar het schip strand.

    Daarbij lopen ze tegen de 60 nu kunnen ze (denk ik) een 10 tot max 15 euro vangen, of doormodderen na sale TTT met alle risico's van dien.

    Die ene uitspraak van 1.7miljard zou ik al helemaal niet te te veel op uitdoen we kennen de context niet exact en daarbij heeft Harold de afgelopen jaren al veel aparte uitspraken (leugens of onwetendheid laat ik in het midden) gedaan: sports gaat super, firing from all cilinders, google komt nooit in de auto, of in dit interview consumer daalt met 20% en is totaal onbelangrijk.

    Denk eigenlijk dat de uitspraak mbt omzet gewoon een leugentje is om alles wat op te poetsen, het charme offensief als verkopende partij.

    Het scenario van Tatje zie ik nog wel als mogelijkheid dat ze consumer voor een vriendenprijsje privaat nemen en daar nog een 5-tal jaren lekker mee door hobbyen.
  18. forum rang 6 boem! 17 november 2018 12:19
    quote:

    VanillaSky schreef op 17 november 2018 11:22:

    [...]

    Zelfs indien TT een zelfstandige positie blijft nastreven de komende 5 jaar (of langer) en zij een redelijk aandeel in de markt behouden gaat het mi veel te ver om maar te extrapoleren met cijfers van het aantal autos x Average selling price die al gegokt is. Eenieder weet dat wanneer techniek volwassen word prijzen dalen en zeker indien er geld te verdienen valt concurrentie toeneemt.
    Zelfs in het scenario dat HD maps nodig zijn en blijven denk ik dat dit over een aantal jaren vergeleken moet worden met nu SD maps, het is dan een regulier onderdeel van het geheel waar diverse aanbieders voor zijn. Winst kan daardoor best hoger zijn als nu maar om even te extrapoleren naar 6 mia jaaromzet gaat mij veel te ver!

    Maarja het blijft toch een oeverloze discussie dit soort berekeningen maakten velen (incluis jijzelf) al jaren geleden toen er zoiets was als HD traffic abonnementen die iedereen zou nemen toch? Volgens mij hadden we in die berekeningen nu al aan ettelijke miljarden omzet en euro's wpa gezeten. De realiteit is weerbarstiger, volgend jaar een jaaromzet ad 680mio met een zeg tussen de 10 en in een bluesky scenario 50mio nettowinst.
    En jij beweert nog steeds met droge ogen dat jij een long positie hebt in TT.

    Ik geloof daar helemaal niets van en jij bent niet de enige die pretendeert aandelen TT te bezittem om zich een alibi te verschaffen hier op dit forum actief te zijn.

    Begrijp mij niet verkeerd, jouw waarschuwing dat TT een hoog risico aandeel is bevestig ik, ik heb mij daarom meermalen uitgelaten over de OVERWAARDERING van TT in relatie tot de EPS.

    Waar ik me wel aan stoor is het verkondigen van aperte onwaarheden zoals HG is de kampioen in kapitaalvernietiging terwijl TT tot op heden slechts 300.000 euro aan kapitaal heeft verloren waarbij de verkoop van TTT dat deficit volledig laat omslaan of jouw opmerking dat HG een overpromise and underdeliver pur sang is terwijl ook hier weer het tegenovergestelde blijkt.

    Ik zou het een geweldige muskiaanse grap vinden indien HG besluit om vanuit de verkoopopbrengst van TTT 305 mio beschikbaar te stellen om 10% van de zittende aandeelhouders niet zijnde FFF de gelegenheid te bieden uit te stappen tegen 13 euro.

    Ik ga er echter vanuit dat zelfs zulk een initiatief ons niet vrijwaart van vermeende aandeelhouders die hun eigen miscalculatie in de schoenen van anderen willen schuiven.

    Ben blj dat jij een concreet cijfer noemt in je bericht tw 680 mio omzet voor 2019 ik denk met een positieve kijk aan 730 mio.

8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 261 262 263 264 265 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
    4. Dui inkoopmanagersindex diensten april (voorlopig) volitaliteit verwacht
    5. Dui samengestelde inkoopmanagersindex april
    6. EU samengestelde inkoopmanagersindex april
    7. VK samengestelde inkoopmanagersindex april
    8. 3M Q1-cijfers
    9. GE Aerospace Q1-cijfers
    10. General Motors Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht