Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,575
  • Verschill

    -0,155 -2,71%
  • Volume

    419.134 Gem. (3M) 321,3K
  • Bied

    5,500  
  • Laat

    5,580  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 287 288 289 290 291 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 20 november 2018 04:39
    quote:

    ~Justin~ schreef op 20 november 2018 00:36:

    [...]

    Wel je feiten paraat hebben als je een discussie aangaat en jezelf op AB's trakteert. Het was op de cijferdag zelf. Zie transcript. seekingalpha.com/article/4211961-tomt... Ik ben trouwens klaar met discussie. Er is een quote van Mark Twain over discussies voeren die ik hier maar niet herhaal.
    Uhhh, welke feiten bedoel je nu?
    Je verzint weer wat net als Wakkie, om alles recht te praten wat krom is.
    Blijkbaar hoop je dat ik het niet check, en die 3 AB’s die jij jezelf hebt gegeven lijken dan net of mensen jou daarin steunen.
    Ik heb het over het nieuws van 18 september waarbij de koers 30% zakte.
    Ik zeg dat het een dag of 4 daarna was dat Goddijn zei dat Renault nog wel zaken bleef doen met tomtom, maar wel op een manier waarbij iedereen dacht: ja ja!
    Jij verwijst nu naar de CC van 16 oktober waarin hij dat dan nog eens zegt, daarin staat: een paar weken geleden.

    You've seen a few weeks ago that the Renault-Nissan-Mitsubishi alliance and Google announced technology partnership to embed the Android operating system and Google applications in a limited number of cars.

    Wilde je hier nou mee bewijzen dat Goddijn wel gelijk zijn mond hierover open deed?
    Het antwoord is nee, Goddijn bleef dagen stil.
    Bij positieve zaken reageert hij gelijk, en boort hij het de grond in, bij negatieve zaken blijft hij dagen stil, zodat de koers lekker kan zakken volgens hun dirty exit plan.

    Dus bij deze zeg ik tegen jou, hoewel je normaal wel altijd je feiten juist hebt: wel je feiten paraat hebben als je een discussie aangaat!
  2. Eva1960 20 november 2018 05:09
    AB Justin voor de vasthoudende manier waarop je dit op een rijtje zet. Zoals ik al aangaf was het een sterk interview met Evers, oa meer technologie intensief dan kapitaalintensief. Ook gaan ze niet naar een full stack aanbod, dus grote eigen overnames zijn ook niet aan de orde, Taco maakte in Q3 toelichting alleen wat dat betreft een wat vaag voorbehoud voor wat kleinere lopende overnamezaken.

    HG moet nu gewoon communicatief doorzetten met te gaan onderbouwen waarom er groei komt naar 1,75 mld omzet op TT-TTT. Daarnaast moet ie gewoon al starten met aandeleninkoop met als reden we vinden de koers te laag en we hebben vertrouwen in de toekomst, daarom kopen we nu aandelen in want dat is gunstig op deze koers.

    Maar dat laatste doe je natuurlijk niet als er een redelijke kans is dat er NU een KO bod komt op van 10-25 range van TT-TTT of 15-30 van geheel TT. Want een te snel oplopende koers maakt de kans op het slagen van een bod minder. Datzelfde geldt als men tech of automotive wil laten participeren.

    Dus er komt pas aandeleninkoop als men verwacht nog minimaal een jaar of meer zelfstandig door te gaan.

    Voorlopig houden ze dus alle opties in de lucht en volgens mij lopen de belangen van FFF en de andere aandeelhouders gewoon synchroon. Ik denk niet dat HG zich met NINA wil meten, maar met een schoon geweten en open vizier uit de strijd wil komen.

    We moeten gewoon nog even geduld hebben tot de volgende berichten. Leuke maanden om mee te maken.

    HG succes er mee! Geef ons een koers van 15-25, en we zijn tevree.

    quote:

    ~Justin~ schreef op 20 november 2018 00:11:

    [...]

    @pwijsneus en anderen

    Een ding is belangrijk om te weten.

    Dit is zowel tijdens de AvA(s) gezegd en herhaald in de video van Goddijn met Vincent Everts. De HD maps voor autonoom rijden en de software daaromheen zijn geen 'brutal force' (CAPEX) challenge maar een technische. Er is geen grof geschut qua geld nodig om tot hogere levels te komen, maar het steeds slimmer maken van het mapmaking proces. TomTom heeft 5 jaar geleden haar eerste patent geregistreerd (is dus in 2013 begonnen) en heeft op dit moment ongeveer 100 engineers die hier aan werken.

    Aangezien TomTom:
    - al een nieuw mapping platform heeft gebouwd
    - hier binnen de huidige begroting al verder op bouwt
    - al "meer dan 200 miljoen" netto cash heeft eind dit jaar
    - 100 miljoen cash aanwas heeft per jaar
    - er al 100 engineers op heeft zitten
    - bij behoud van Telematics extra inkomsten heeft die in R&D kan
    - als ze het heel bont maakt ook nog geld kan lenen

    ... denk ik dat iedereen uit zijn hoofd kan zetten dat TomTom de opbrengst van +/- een miljard nodig heeft voor HD maps. (of zoals sommigen cynisch zeggen dat ze bang zijn dat TT dit geld gaat 'verbranden'). Deze investeringen kunnen nu uit de lopende begroting en TT is daarbij gewoon ruim winstgevend en bovendien groeiend qua winst. Zelfs als TomTom van 100 engineers naar 500 engineers gaat, dan is dat bij anderhalve ton inkomen per engineer een extra investering van 60 miljoen, dan brengt dat wel je winst omlaag, maar TT kan dat gewoon aan.

    Waar TomTom zegt dat ze Telematics verkopen "om zich te focussen op autonoom rijden" betekent dus niet "om dit geld te investeren in autonoom rijden".

    Wat HD mapping betreft is trouwens erg interessant dat Goddijn spreekt over "een video pipeline en een lidar pipeline (dus twee pijplijnen vol data uit de auto) die worden geïnterpreteerd en omgezet naar een realtime beeld van de omgeving". Dit is wat SLAM wordt genoemd: "Simultaneous localization and mapping". En dat is dus meer dan alleen de HD maps die TomTom in haar eigen cloud heeft. en.wikipedia.org/wiki/Simultaneous_lo...

    Deze SLAM ervaring wordt ook gevraagd door TT in vacatures: Close familiarity with the latest research on detection, segmentation, classification, tracking and SLAM www.linkedin.com/jobs/view/r-d-engine... Als ik Goddijn goed begrijp wordt het productaanbod van TomTom dus groter dan HD maps en road DNA, maar ook het realtime (SLAM) mapping, wat een software aangelegenheid is. Goddijn spreekt recent ook over "de komende drie jaar groei in software omzet" (niet alleen over groei in mapping omzet).

    Ik kan me wel voorstellen dat TT wat kleine acquisities doet (Autonomos werd gekocht voor 20 miljoen) maar geen extreme dingen. TomTom kiest er ook voor om zich tot mapping en SLAM te beperken en niet de hele software kit voor autonoom rijden te ontwikkelen, dan trek je een iets te grote broek aan (dit wordt ook verteld in de video Goddijn). Daarvoor dienen die belangrijke partnerships met sensormakers en de nVidia's, Bosches en Baidu's.

    Dan kom ik terug op jouw (Pwijsneus) opmerking dat "het lijkt alsof TomTom niet weet wat het met de cash moet doen". Mijns inziens komt het er op neer dat TomTom het geld niet echt nodig heeft - in elk geval niet voor autonoom rijden. Als ze daar geld voor nodig zouden hebben, dan hebben ze daar al reserves voor en een cashflow. Het behouden van Telematics zou ook prima kunnen zorgen voor hogere investeringen.

    Dan is de vraag wat wel de reden is om Telematics te verkopen.

    Gaan we uit van dat Goddijn de hele waarheid spreekt:
    Volgens hem is Telematics een prachtig bedrijf geworden, inmiddels een volwassen bedrijf in "een nieuwe fase in de levenscyclus" en daarom voor TomTom niet interessant meer en wel interessant voor partijen die die cashflow lekker vinden. TomTom gaat verder met zaken die ofwel nog in een jongere fase zitten, dus de hele grote kansen in autonoom rijden, of zaken die nog sterke groei voor de boeg hebben zoals het reguliere Automotive waarin de marktomvang toeneemt, het marktaandeel toeneemt en per automerk ook de penetratie toeneemt. (en Consumer is gewoon nog geen mogelijkheid voor gevonden om te lozen, maar is ook geen blok aan het been, TT is "er niet meer afhankelijk van en het genereert cash".

    Gaan we ervan uit dat Goddijn deels de waarheid spreekt:
    Idem als bovenstaand, plus onder druk van o.a. John de Mol en andere beleggers die al hebben aangegeven dat TomTom Telematics moet verkopen, omdat het de onderwaardering er uit haalt (sum of the parts is hoger dan de market cap). Goddijn geeft hieraan gehoor, omdat hij toch wat goodwill nodig heeft naar de toekomst toe.

    Gaan we ervan uit dat Goddijn niet jokt, maar iets belangrijks niet vertelt:
    Van de vier founders zijn er al drie klaar mee. Ook zijn vrouw is inmiddels nog wel "fully invested" in financiele zin, maar niet meer in operationele zin. De verkoop van Telematics is stap 1 in een totale verkoop. Ik vind dit een geloofwaardig scenario. Enerzijds merk je het in taalgebruik en soms bodylanguage. Bovendien is er niet echt een zakelijke reden (geldbehoefte) voor de verkoop van Telematics. En eerder was dit onderdeel ook "niet te koop", dus dat soort uitspraken heeft maar een korte houdbaarheidsdatum.
  3. loesje62 20 november 2018 06:25
    quote:

    Eva1960 schreef op 20 november 2018 05:09:

    AB Justin voor de vasthoudende manier waarop je dit op een rijtje zet. Zoals ik al aangaf was het een sterk interview met Evers, oa meer technologie intensief dan kapitaalintensief. Ook gaan ze niet naar een full stack aanbod, dus grote eigen overnames zijn ook niet aan de orde, Taco maakte in Q3 toelichting alleen wat dat betreft een wat vaag voorbehoud voor wat kleinere lopende overnamezaken.

    HG moet nu gewoon communicatief doorzetten met te gaan onderbouwen waarom er groei komt naar 1,75 mld omzet op TT-TTT. Daarnaast moet ie gewoon al starten met aandeleninkoop met als reden we vinden de koers te laag en we hebben vertrouwen in de toekomst, daarom kopen we nu aandelen in want dat is gunstig op deze koers.

    Maar dat laatste doe je natuurlijk niet als er een redelijke kans is dat er NU een KO bod komt op van 10-25 range van TT-TTT of 15-30 van geheel TT. Want een te snel oplopende koers maakt de kans op het slagen van een bod minder. Datzelfde geldt als men tech of automotive wil laten participeren.

    Dus er komt pas aandeleninkoop als men verwacht nog minimaal een jaar of meer zelfstandig door te gaan.

    Voorlopig houden ze dus alle opties in de lucht en volgens mij lopen de belangen van FFF en de andere aandeelhouders gewoon synchroon. Ik denk niet dat HG zich met NINA wil meten, maar met een schoon geweten en open vizier uit de strijd wil komen.

    We moeten gewoon nog even geduld hebben tot de volgende berichten. Leuke maanden om mee te maken.

    HG succes er mee! Geef ons een koers van 15-25, en we zijn tevree.

    Goedemorgen Eva.
    Met 15-25€ ben ik ook tevree.daar zijn we het in elk geval over eens.
    Laten we het interview met Everts maar even overslaan.daar zien we allebei wat anders.
    Het trackrecord van Harrold zegt wat anders.ik hoop echt dat JIJ gelijk hebt. Maar de angst heerst dat TTT voor een te laag bedrag in combinatie met een mistige deal verkocht gaat worden,waarna de koers richting putje gaat. Het staat als een paal boven water dat HG de laatste jaren de koers “bewust”niet geholpen heeft.de radicale ommekeer moet hij bij mij eerst nog bewijzen. De club die bij TT aan het bewind is straalt niet uit dat ze voor ons aan het werk zijn.je moet hopen dat onze belangen toevallig synchroon lopen.
    15-25€ .Top.

    Loesje

    [...]
  4. forum rang 7 ketchup 20 november 2018 07:18

    de situatie is gewoon gewijzigd , zo simpel is het en dat vraagt ook om aanpassingen, en dat is precies wat nu staat te gebeuren

    maar het gaat wel heel moeilijk zijn hier de hoofdprijs voor te krijgen
    de komende periode staan gelukkig de cijfers safe, dus ook al is er mogelijk een wijziging in de houding van autofabrikanten dan nog geeft dat ruimte om te onderhandelen met steun van de cijfers

    de angst is dan ook, wat als het niet lukt post Telematics om de beurswaarde te tillen richting cash plus een juiste asset waarde voor Maps plus ?

    dan denk ik dat TT het kan privatiseren en als dat zo is dan zullen ze niet nalaten het zo 'veilig' mogelijk in te slaan en zullen ze ook reeds de nodige partners getarget hebben om deelnames te doen, want ik geloof nooit dat de FFF meer cash in de toko gaan steken, die willen afbouwen niet opbouwen.

    verkopen voor een appel en een ei doen ze natuurlijk niet, dus dan moet het maar via een delisting en dat gaat voor ons de reguliere aandeelhouder minder gunstig uitpakken dan een verkoop

    daarom denk ik ook delisting 12/13 euro, verkoop 15/17 euro
    maar de intentie thans bij HG is voor verkoop, de nood kan HG het doen privatiseren

    beide situaties begrijp ik en als de delisting op een aanvaardbaar niveau gaat dan kan ik ook daar mee leven

    het enige wat mij compleet pissed kan krijgen is als het feest niet doorgaat en hij het risico neemt om zelfstandig door te gaan

    ik ben persoonlijk helemaal klaar met TT, zie veel meer gevaren dan benefits voor een zelfstandig TT en geloof niet echt in hun verdienmodel , er is daar altijd wat aan de hand, altijd - dat is al 14 jaar zo en dat gaat niet veranderen , het is gewoon een high risk share, maar met zeer waardevolle assets voor strategische spelers en die waarde mogen ze niet laten verdampen zoals het aandeel, dus dit moet gewoon allemaal doorgaan een totale verkoop van TT in een stappenplan en anders halen ze het maar van de beurs.
  5. forum rang 6 pwijsneus 20 november 2018 07:50
    quote:

    ~Justin~ schreef op 20 november 2018 00:11:

    [...]

    @pwijsneus en anderen

    Een ding is belangrijk om te weten.

    Dit is zowel tijdens de AvA(s) gezegd en herhaald in de video van Goddijn met Vincent Everts. De HD maps voor autonoom rijden en de software daaromheen zijn geen 'brutal force' (CAPEX) challenge maar een technische. Er is geen grof geschut qua geld nodig om tot hogere levels te komen, maar het steeds slimmer maken van het mapmaking proces. TomTom heeft 5 jaar geleden haar eerste patent geregistreerd (is dus in 2013 begonnen) en heeft op dit moment ongeveer 100 engineers die hier aan werken.

    Aangezien TomTom:
    - al een nieuw mapping platform heeft gebouwd
    - hier binnen de huidige begroting al verder op bouwt
    - al "meer dan 200 miljoen" netto cash heeft eind dit jaar
    - 100 miljoen cash aanwas heeft per jaar
    - er al 100 engineers op heeft zitten
    - bij behoud van Telematics extra inkomsten heeft die in R&D kan
    - als ze het heel bont maakt ook nog geld kan lenen

    ... denk ik dat iedereen uit zijn hoofd kan zetten dat TomTom de opbrengst van +/- een miljard nodig heeft voor HD maps. (of zoals sommigen cynisch zeggen dat ze bang zijn dat TT dit geld gaat 'verbranden'). Deze investeringen kunnen nu uit de lopende begroting en TT is daarbij gewoon ruim winstgevend en bovendien groeiend qua winst. Zelfs als TomTom van 100 engineers naar 500 engineers gaat, dan is dat bij anderhalve ton inkomen per engineer een extra investering van 60 miljoen, dan brengt dat wel je winst omlaag, maar TT kan dat gewoon aan.

    Waar TomTom zegt dat ze Telematics verkopen "om zich te focussen op autonoom rijden" betekent dus niet "om dit geld te investeren in autonoom rijden".

    Wat HD mapping betreft is trouwens erg interessant dat Goddijn spreekt over "een video pipeline en een lidar pipeline (dus twee pijplijnen vol data uit de auto) die worden geïnterpreteerd en omgezet naar een realtime beeld van de omgeving". Dit is wat SLAM wordt genoemd: "Simultaneous localization and mapping". En dat is dus meer dan alleen de HD maps die TomTom in haar eigen cloud heeft. en.wikipedia.org/wiki/Simultaneous_lo...

    Deze SLAM ervaring wordt ook gevraagd door TT in vacatures: Close familiarity with the latest research on detection, segmentation, classification, tracking and SLAM www.linkedin.com/jobs/view/r-d-engine... Als ik Goddijn goed begrijp wordt het productaanbod van TomTom dus groter dan HD maps en road DNA, maar ook het realtime (SLAM) mapping, wat een software aangelegenheid is. Goddijn spreekt recent ook over "de komende drie jaar groei in software omzet" (niet alleen over groei in mapping omzet).

    Ik kan me wel voorstellen dat TT wat kleine acquisities doet (Autonomos werd gekocht voor 20 miljoen) maar geen extreme dingen. TomTom kiest er ook voor om zich tot mapping en SLAM te beperken en niet de hele software kit voor autonoom rijden te ontwikkelen, dan trek je een iets te grote broek aan (dit wordt ook verteld in de video Goddijn). Daarvoor dienen die belangrijke partnerships met sensormakers en de nVidia's, Bosches en Baidu's.

    Dan kom ik terug op jouw (Pwijsneus) opmerking dat "het lijkt alsof TomTom niet weet wat het met de cash moet doen". Mijns inziens komt het er op neer dat TomTom het geld niet echt nodig heeft - in elk geval niet voor autonoom rijden. Als ze daar geld voor nodig zouden hebben, dan hebben ze daar al reserves voor en een cashflow. Het behouden van Telematics zou ook prima kunnen zorgen voor hogere investeringen.

    Dan is de vraag wat wel de reden is om Telematics te verkopen.

    Ik ben het met je eens dat de opbrengst van TTT niet nodig is om AutoStream verder op de rit te krijgen. Zou ook wel gek zijn na de miljarden die nu al geinvesteerd zijn. De reden van de verkoop is dan ook een andere.

    Volgens mij is die redelijk eenvoudig, en dat heb ik gister geprobeert ook aan Accuboor uit te leggen.

    Begin dit jaar wist TomTom al, dat het de tender met Renault-Nissan-Mitsubishi had verloren aan Google. Niet aan HERE dus, maar aan nieuwkomer Google. Ook moet TomTom al eerder hebben geweten dat Volvo het contract met TomTom al wou ontbinden, voordat het uberhaupt is ingegaan. Ook hebben ze geweten - of hadden moeten weten- dat Apple al sinds 2015 bezig is met het verzamelen van eigenmapdata. Sorry voor deze opsomming, door deze zure appel moet je even heen.

    Wat ik gister aan Accuboor heb uitgelegd, is dat de beurskoers van TomTom geen klinische afrekening is op basis van cijfermatige resultaten, vergelijkingen met peers en objectieve toekomstkansen. Voor het overgrote deel wordt de koers van een aandeel bepaald door de mate van vertrouwen.

    Goddijn geeft dit ook zelf aan:
    “If you look at the sum of the parts and the valuation and market cap, there is something not quite right and that needs to be better explained,” Goddijn said in an interview this week in San Francisco.

    Hier is jarenlang niets aan gedaan, dus dan krijg je nu de rekening gepresenteerd. In combinatie met bovenstaande gebeurtenissen is het resultaat dat het aandeel TomTom als een leeglopende ballon aan de beurs rondfladdert.

    Die zag TomTom ook al aankomen, en niet een gegeven wat wenselijk is na een transitie van 10 jaar. Na de Q3 cijfers stond het aandeel op 6 euro nog-iets.

    Wat is de reden dat het aandeel nu op 7.xx staat? Niet de resultaten van TomTom of mooie toekomstkansten. Het heeft maar 2 redenen:

    - Verkoop van Telematics
    - Geruchte rondom verkoop van hele onderneming.

    Er zijn wat mij betreft maar 3 scenario's:

    - Zelfstandig doorgaan als one-trick-pony
    Grote onzekerheid, en dat zullen we terugzien aan een grillig koersverloop.
    - Exit door founders evt. in combinatie met PE
    Velen zien dit als jatten, ik noem dit slim. Je wilt op dit moment niet aan de beurs genoteert staan.
    - Overname door strategische partij

    Aangezien de opbrengsten van HD-maps nog ver weg zijn, en de markt laser-eyed naar Google kijkt lijkt het zeer verstandig om naar het middelste scenario te kijken, en maakt de verkoop van TTT in 1 klap ook een stuk logischer.

  6. VanillaSky 20 november 2018 07:57
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 20 november 2018 07:18:

    de situatie is gewoon gewijzigd , zo simpel is het en dat vraagt ook om aanpassingen, en dat is precies wat nu staat te gebeuren

    maar het gaat wel heel moeilijk zijn hier de hoofdprijs voor te krijgen
    de komende periode staan gelukkig de cijfers safe, dus ook al is er mogelijk een wijziging in de houding van autofabrikanten dan nog geeft dat ruimte om te onderhandelen met steun van de cijfers

    de angst is dan ook, wat als het niet lukt post Telematics om de beurswaarde te tillen richting cash plus een juiste asset waarde voor Maps plus ?

    dan denk ik dat TT het kan privatiseren en als dat zo is dan zullen ze niet nalaten het zo 'veilig' mogelijk in te slaan en zullen ze ook reeds de nodige partners getarget hebben om deelnames te doen, want ik geloof nooit dat de FFF meer cash in de toko gaan steken, die willen afbouwen niet opbouwen.

    verkopen voor een appel en een ei doen ze natuurlijk niet, dus dan moet het maar via een delisting en dat gaat voor ons de reguliere aandeelhouder minder gunstig uitpakken dan een verkoop

    daarom denk ik ook delisting 12/13 euro, verkoop 15/17 euro
    maar de intentie thans bij HG is voor verkoop, de nood kan HG het doen privatiseren

    beide situaties begrijp ik en als de delisting op een aanvaardbaar niveau gaat dan kan ik ook daar mee leven

    het enige wat mij compleet pissed kan krijgen is als het feest niet doorgaat en hij het risico neemt om zelfstandig door te gaan

    ik ben persoonlijk helemaal klaar met TT, zie veel meer gevaren dan benefits voor een zelfstandig TT en geloof niet echt in hun verdienmodel , er is daar altijd wat aan de hand, altijd - dat is al 14 jaar zo en dat gaat niet veranderen , het is gewoon een high risk share, maar met zeer waardevolle assets voor strategische spelers en die waarde mogen ze niet laten verdampen zoals het aandeel, dus dit moet gewoon allemaal doorgaan een totale verkoop van TT in een stappenplan en anders halen ze het maar van de beurs.

    Ik denk dat ze de beurswaarde sowieso niet flink omhoog krijgen. Dit aandeel is compleet ziek, Harold heeft inmiddels als CEO elke geloofwaardigheid en alle credits stukje bij beetje verspeeld over een tijdsspanne van 14 jaar. Waaebij na een zeer korte periode van succes vervolgens een decennia waarde vernietiging achteraan is gekomen.

    Daarbij is dit aandeel ook nog eens een makkelijke speelbal en word mogelijk met een doel gestuurd.

    Hier werd door ene groeibruljant ook wel eens gezegd als ze een deal bekend maken met tesla oid dan schieten we direct naar 15 euro.

    Nu zie ik hier al sinds het bericht van verkoop TTT berichten dat er na verkoop toch echt waarde zichtbaar word en we naar 10-12 gaan. Ik geloof daar helemaal niets van. Die 1 miljard is overal al uitvoerig besproken en heeft gezorgd voor een stijging naar 7,50. Als het meezit en opbrengst is 1.2 mrd dan zullen we een keer naar 8,50 veren mogelijk korte tijd/intraday wat hoger maar op meer rekenen lijkt mij onzin.

    Die 'verborgen' waarde (hoe hoog of laag ook) gaan wij pas zien bij het eindsignaal. En laten we hopen dat dat snel komt want denk dat 99% (incluis ikzelf) is wel klaar met dit bedrijf.
  7. forum rang 7 ketchup 20 november 2018 08:06

    @ pwijsneus en V-sky , beide comments kan ik een stuk in meegaan
    en heb dat hier ook meermaals geschreven

    gelukkig zien ze dit nu bij TT ook in en daarom moeten we nu op HG's vakmanschap als slimme money manager hopen en hij heeft bewezen gezien zijn aanzienlijke privé vermogen dat hij hier prima instaat toe is.

    zo, dus laten we nu maar stoppen met ons gal op HG te spuien, we hebben allemaal zo onze eigen mening over de man en dat mag

    maar nu kun je hem beter mee dan tegen hebben, HG op de barricades en wij er achter, faalt hij kunnen we hem altijd nog even in de vuurlijn duwen :)
  8. [verwijderd] 20 november 2018 08:21
    Eens Wies! En ook eens met jouw analyse inzake delisting of verkoop, waarmee het echter dus feitelijk geen high risk aandeel meer is?

    Als het in het slechtste geval toch nog € 12 gaat opleveren, dan hoor je mij niet klagen.
  9. Hoop.... 20 november 2018 08:35
    Tesla is mogelijk geïnteresseerd in een samenwerking met het Duitse autoconcern Daimler voor de ontwikkeling van een elektrische Mercedes-bestelbus. Dat blijkt uit een tweet van topman Elon Musk van de Amerikaanse maker van elektrische auto's.
  10. [verwijderd] 20 november 2018 08:38
    quote:

    Gesloopt door HG schreef op 20 november 2018 08:22:

    Geen PB zie ik dus verder down.
    Nou dan zullen we jou maar geloven, jij ziet er namelijk geloofwaardig uit en je klinkt altijd heel kredietwaardig. Los nog van je fantastische naam, "who to blame when I fxxxed up"? creatief hoor
  11. [verwijderd] 20 november 2018 08:40
    [quote alias=Gesloopt door HG id=11239890 date=201811200822]
    Geen PB zie ik dus verder down.
    [/quote

    Ik denk dat Harold een hele grote fan is van de strip FC Knudde!
    Tikkie terug Jaap!

  12. Energy 20 november 2018 08:48
    Ik snap vaak de commotie niet zo goed op het forum. We moeten alleen wachten op nieuws rond de verkoop van Telematics. Dat duurt nog hooguit een paar maanden.
    Als je daar geen vertrouwen in hebt moet je de aandelen verkopen en iets leuks gaan doen.

    Wat ik al helemaal niet begrijp zijn die zielige Figuren die de hele dag onzinnige berichten over de koers schrijven. Hebben wellicht de hele dag niets nuttig te doen.

    Zullen wel dezelfde zielige personen zijn die op twitter en facebook durven te schelden. Ohhh en wellicht vooraan staan bij de rellen om zwarte Piet. Mensen die de sfeer in de maatschappij verzieken.

    Je bent zelf verantwoordelijk voor je beslissingen. Geef niet iemand anders de schuld.
  13. [verwijderd] 20 november 2018 08:54

    Waar TomTom zegt dat ze Telematics verkopen "om zich te focussen op autonoom rijden" betekent dus niet "om dit geld te investeren in autonoom rijden". WEES DAN DUIDELIJK OF HUUR PR IN DIE OOK VRAGEN BEANTWOORDT
    “If you look at the sum of the parts and the valuation and market cap, there is something not quite right and that needs to be better explained,” Goddijn said EN WIENS TAAK IS HET TO BETTER EXPLAIN IN THE FIRST PLACE?
  14. [verwijderd] 20 november 2018 08:56
    Dit aandeel is verworden tot de schlemiel van de tech beurs.
    En daar is er maar eentje verantwoordelijk voor.
    Eens kijken hoever het vandaag weer down moet.
  15. forum rang 7 tatje 20 november 2018 09:03
    quote:

    dr hang seng schreef op 20 november 2018 08:54:

    Waar TomTom zegt dat ze Telematics verkopen "om zich te focussen op autonoom rijden" betekent dus niet "om dit geld te investeren in autonoom rijden". WEES DAN DUIDELIJK OF HUUR PR IN DIE OOK VRAGEN BEANTWOORDT
    “If you look at the sum of the parts and the valuation and market cap, there is something not quite right and that needs to be better explained,” Goddijn said EN WIENS TAAK IS HET TO BETTER EXPLAIN IN THE FIRST PLACE?
    Ik kan het niet vinden.

    Maar op vragen wat met de opbrengst TTT wordt gedaan, zei Harold o.a

    Misschien dividend, maar dat bespreken we op de volgende AVA met de aandeel houders.

    We gaan het bedrag niet investeren, aldus Harold.

    Dus heeft Justin gelijk, als hij zegt, dat de opbrengst van TTT niet nodig is, voor de verdere ontwikkeling automotive.

    Ik denk niet investeren en ook geen super dividend.

    Dus los verkopen geeft de hoogste opbrengst.
    Consumer naar de founders.

    De REST, Automotive en Enterprise, daar staan ze dan voor in de rij.

    Ik schat de REST op een 4 a 5 miljard.

    Gewoon mijn mening en geen advies.
8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 287 288 289 290 291 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 25 april

    1. BASF Q1-cijfers
    2. Deutsche Bank Q1-cijfers
    3. Delivery Hero Q1-cijfers
    4. Nestlé Q1-cijfers
    5. Adyen Q1-cijfers
    6. Besi Q1-cijfers
    7. Flow Traders Q1-cijfers
    8. Sanofi Q1-cijfers
    9. Azelis Q1-cijfers
    10. Kinepolis Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht