Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

23,780
  • Verschill

    -0,720 -2,94%
  • Volume

    191.650 Gem. (3M) 245,7K
  • Bied

    23,700  
  • Laat

    24,000  
+ Toevoegen aan watchlist

November 2018: Wil je een dikke portemonnee? Beleg dan in AMG!

1.521 Posts
Pagina: «« 1 ... 61 62 63 64 65 ... 77 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. rendement_zoeker 20 november 2018 20:18
    quote:

    Febo85 schreef op 20 november 2018 19:58:

    [...]

    Lange termijn beleggen is uit. Waarom zou je nu voor over 4 jaar een aandeel gaan kopen ? De beurs is nu al uiterst brak.Als onze rooie vriend het definitief verknalt met de Chinezen dan is het over en uit met de beurs. 2008 versie 2 zeg maar.Dan kan je AMG voor een tientje kopen.
    Stemmingmakerij!
  2. Febo85 20 november 2018 20:24
    quote:

    rendement_zoeker schreef op 20 november 2018 20:18:

    [...]

    Stemmingmakerij!
    Nee, "vroeger" kon je voor de lange termijn beleggen.
    Tegenwoordig is het algo-handel en gaan alle bewegingen 10x sneller.
    Daarom begrijp ik de lange termijn visie niet van velen hier.
  3. Trader T 20 november 2018 20:49
    quote:

    Stephan010 schreef op 20 november 2018 20:39:

    Mooi vooruitzichten met nieuw lithium fabriek en koers dondert in elkaar.
    Wat een Iphone allemaal kan doen.
    Wat er vandaag is gebeurt is beurs breed, heeft weinig met AMG te maken, wanneer naar de uitgang gegaan word daalt AMG gewoon mee, dat heet sentiment. Doe je niets aan. Er zal een keer fors gecorrigeerd worden, je mag hopen dat dit niet een aanzetje is. Ik zit na de laatste stijging van AMG na de laatste cijfers bijna helemaal cash, juist met het oog op een (aanstaande) correctie. En met het oog op het track record van AMG, na de cijfers weer dalen. Die les heb ik wel geleerd.

    Beetje daghandel is nu leuk.
  4. Umi1 20 november 2018 20:54
    quote:

    Febo85 schreef op 20 november 2018 20:24:

    [...]

    Nee, "vroeger" kon je voor de lange termijn beleggen.
    Tegenwoordig is het algo-handel en gaan alle bewegingen 10x sneller.
    Daarom begrijp ik de lange termijn visie niet van velen hier.

    Voor de 10de keer. Zoek een andere hobby. Beleggen is niets voor jou...
    Als je voor de lange termijn belegt, maakt die snelle handel geen reet uit!

    10x sneller? Jij weet niets van de geschiedenis hé?
    en.wikipedia.org/wiki/Black_Monday_(1...
  5. forum rang 4 Dicall69 20 november 2018 21:12
    quote:

    Umi1 schreef op 20 november 2018 20:54:

    [...]

    Voor de 10de keer. Zoek een andere hobby. Beleggen is niets voor jou...
    Als je voor de lange termijn belegt, maakt die snelle handel geen reet uit!

    10x sneller? Jij weet niets van de geschiedenis hé?
    en.wikipedia.org/wiki/Black_Monday_(1...
    Je hebt volledig gelijk Uni1, helaas begrijpen velen niet dat na correcties op de beurzen de fundamenteel goed presterende bedrijven uiteindelijk herstel gaan laten zien, jammer dat nu alles fors naar beneden gecorrigeerd/ geregisseerd wordt, terwijl er genoeg aandelen zijn waar dit zonder reden overtrokken gebeurt, komt zeker weer goed het is nu even geduld hebben !!!
  6. Febo85 20 november 2018 21:14
    quote:

    Umi1 schreef op 20 november 2018 20:54:

    [...]

    Voor de 10de keer. Zoek een andere hobby. Beleggen is niets voor jou...
    Als je voor de lange termijn belegt, maakt die snelle handel geen reet uit!

    10x sneller? Jij weet niets van de geschiedenis hé?
    en.wikipedia.org/wiki/Black_Monday_(1...
    Ik weet wel dat het ruim 10 jaar heeft geduurd voordat de meeste koersen sinds de 2008 crash weer hun oude niveau hebben gehaald.
    Dus lange termijn beleggen vanaf het verkeerde moment bijvoorbeeld net voor 2008 in AMG betekent tot op heden gewoon een negatief rendement...
    En veel wijst erop dat de huidige markten weer op hun toppen staan dus tel uit je winst/verlies voor de aankomende jaren..
  7. PWP 20 november 2018 21:23
    quote:

    Febo85 schreef op 20 november 2018 21:14:

    [...]

    Ik weet wel dat het ruim 10 jaar heeft geduurd voordat de meeste koersen sinds de 2008 crash weer hun oude niveau hebben gehaald.
    Dus lange termijn beleggen vanaf het verkeerde moment bijvoorbeeld net voor 2008 in AMG betekent tot op heden gewoon een negatief rendement...
    En veel wijst erop dat de huidige markten weer op hun toppen staan dus tel uit je winst/verlies voor de aankomende jaren..
    Dan ga je ervan uit dat iemand maximaal belegd zit en absoluut geen mogelijkheid heeft om in de 10 jaar daarna bij te kopen. Als je overtuigd bent van het bedrijf had je in de jaren daarna bijgekocht. Dan ziet het plaatje er toch echt anders uit.
  8. forum rang 4 Dicall69 20 november 2018 21:38
    quote:

    PWP schreef op 20 november 2018 21:23:

    [...]

    Dan ga je ervan uit dat iemand maximaal belegd zit en absoluut geen mogelijkheid heeft om in de 10 jaar daarna bij te kopen. Als je overtuigd bent van het bedrijf had je in de jaren daarna bijgekocht. Dan ziet het plaatje er toch echt anders uit.
    Wanneer je aandelen bezit in een fundamenteel zeer goed bedrijven moet je gewoon deze positie indekken, moeilijk om altijd het juiste moment te kiezen (maar zelfs dit hoeft niet nauwkeurig, zeker bij een corrcetie als nu gaande is) om put opties bij een LT positie te kopen, maar dat is voor jou porto te beschermen gewoon strategisch verstandig handelen, want je beperkt de risico's door met de puts je verliezen op zijn minst te beperken als je dan ook weer redelijk op tijd je posities weet te draaien verdien je ook weer bij herstel van de koersen.
    Momenteel wordt er flink gehedged op industriële aandelen ook vanuit Amerika in Europa, wanneer er een overeenkomt wordt bereikt met China bedaren de indexen en zullen de koersen zeker weer herstellen een op zijn minst tussentijdse oplossing voor de Brexit zou dit zelfs nog kunnen versnellen.
    Hedgefondsen verschillen duidelijk van shortpartijen en kunnen ook zo weer verdwijnen !!!
  9. mvdln 21 november 2018 08:48
    quote:

    Febo85 schreef op 20 november 2018 21:14:

    [...]

    Ik weet wel dat het ruim 10 jaar heeft geduurd voordat de meeste koersen sinds de 2008 crash weer hun oude niveau hebben gehaald.
    Dus lange termijn beleggen vanaf het verkeerde moment bijvoorbeeld net voor 2008 in AMG betekent tot op heden gewoon een negatief rendement...
    En veel wijst erop dat de huidige markten weer op hun toppen staan dus tel uit je winst/verlies voor de aankomende jaren..
    Dit is erg kort door de bocht.

    1. LT beleggen betekent dat je een aandeel volgt gedurende een langere periodes en systematisch in schijven bijkoopt. Je gaat kopen op, naar jouw mening, interessante koersen. In jouw veronderstelling heb je ALLE inleg op de top gedaan.

    2. LT beleggen (en overigens ook KT beleggen) doe je door te spreiden. Je doet een procentuele inleg per fonds en verdeelt uw vermogen over verschillende bedrijven / sectoren. Op die manier is je risico ook gespreid.

    3. Je handhaaft steeds een procentuele cash positie om bij te kopen bij zeer aantrekkelijke koerswaarderingen.

    4. Dit is, zoals iets hierboven aangehaald, in de veronderstelling dat je de 10 jaar erna geen enkele aankoop meer zou (kunnen) doen.

    5. Ik kan heel wat fondsen vinden die sinds 10 jaar geleden serieus gedaald zijn of alleszins niet meer hersteld, maar ik kan er ook heel wat vinden die sinds 10 jaar terug verschillende malen verdubbeld zijn in waarde.

    6. Je haalt specifiek bij AMG aan dat het rendement sinds 2008 niet groot is en dat bij een nieuwe crisis het opnieuw 10 jaar zou duren alvorens je inleg (mogelijks) gerecupereerd is. Ik was er toen zelf niet bij, maar op dit forum heb ik verschillende malen gelezen wat er in 2008 is misgegaan bij AMG. Die situatie is nu volledig anders. Iets van appels en peren?

    Conclusie: iedereen wilt graag op een zo kort mogelijke termijn zoveel mogelijk rendement halen. Maar zo werkt het vaak niet. Het is tevens contradictorisch. Beleggen = risicovol = veel winst maar ook mogelijks veel verlies. Sparen = weinig risico = weinig rendement.
  10. rendement_zoeker 21 november 2018 09:56
    quote:

    MGCR schreef op 21 november 2018 09:39:

    Als je een dag volgt, dan zie je continue 125 stuks in de laat of buy.
    Hoezo computergestuurd. Bah
    Dit is al 4 maanden gaande...
  11. RP91 21 november 2018 10:45
    Ik kom toch de laatste tijd erg veel artikelen tegen op het web over waterstof. Dit zou betekenen dat er op de normale manier getankt kan worden, maar dan waterstof. Vooral hyundai en nissan hebben zo'n auto en binnenkort lanceert hyundai zijn nieuwe lijn waterstofauto, de Nexo. In deze waterstofauto's zitten geen accu's in( dus geen lithium benodigd??!!).
    Op dit moment heeft Nederland nog maar weinig waterstofpalen, echter zal dit in de toekomst snel worden uitgebreid. In duitsland zijn er al wel voldoende waterstofpompen.

    Op dit moment lijkt het sat alleen nissan en hyundai er mog maar gebruik van maakt en dat de andere grote automerken zich richten op electrische auto's. Maar wat, als blijkt, dat de waterstofauto de electrische auto verdrijft en lithium dus niet meer nodig is? Je weet hoe snel een hype(electrische auto) de kop in kan worden gedrukt door iets dat veel beter is (waterstof is veel sneller op te laden en geen gedoe met afgedankte accu's).

    Ik weet dat het vaker js aangehaald en dat fabrikanten hebbengezegd zich te willen toespitsen op electrische auto's. Toch begin ik me zorgen te maken over de opmars van de waterstof auto. Met uiteindelijk het gevolg dat er minder afname van lithium benodigd is.

    Bronnen:
    www.ad.nl/auto/hyundai-nexo-rijdt-op-...

    m.hyundai.nl/hyundai-nexo

    imotion.hyundai.nl/nederland-krijgt-e...

    zerauto.nl/prijzen-hyundai-nexo-fcev/
  12. forum rang 4 lanciared 21 november 2018 10:45
    Te weinig Umi.

    Laat me zo vrij zijn, nog een kleine reflexie op de vele afgelopen posts van Viper One neer te pennen.
    Van in de periode, dacht 2015/2016 wist er geen enkele , zo'n klare blik neer te zetten ivm de business van AMG, en naar welke zeer beloftevolle toekomst dit bedrijf naar toe groeide. Schrijf wel, groeide, want dit was (is) een groeibedrijf bij uitstek. En dan heel speciaal in die thema's die het de eerstkomende 10 jaren toe zullen doen. (é-mobiliteit & energietransitie & klimaatthema's, CO2 reductie)
    Heel specifiek gericht op die sectoren, waar beleggingsbelangstelling van eignlijk alle vermogensbeheerders,alom in de wereld op gericht gingen worden.

    V.O. was er van overtuigd van de meer dan uitstekende komende bedrijfsresultaten, die er jaar per jaar gingen aankomen.
    Hij kon als geen andere analist reeds 3 jaren terug precies tot op de letter na voorspellen hoe zonnig de cijfers en nog komende outlook zich gingen aandienen.
    Meer dan behoorlijk, natuurlijk. Uiteraard een dikke proficiat ervoor. Dikke proficiat. En natuurlijk beter en veel vlugger dan gelijk welke analist (met meer dan 3 jaar voorsprong zelfs !)
    Wat nu de waarheid geworden is : cijfers waren telkenmale nog beter dan voorzien. Vooruitzichten, en mede door de komst van Ohio2 , stevige Vanadiumprijzen, en toch ook Lithium : idem.

    Hij schreef eind verleden jaar, dat in het nieuwe jaar (2018 dus) AMG meer en meer op de radar, in het vizier van grote vermogensbeheerders ging komen, kortom meer bekendheid ging genieten. Ook mede door de instap in de midcap index in Amsterdam, ging de bekendheid ten goede komen.

    Ja.
    Was en is eigenlijk gebeurt, maar wie kon nu vermoeden dat het één na het andere hedgefunds dit bedrijf ging ontdekken, om short erop te gaan ?
    Om het te bespelen.

    Gelijk het er naar uitziet, laten grote banken / vermogensbeheerders / analisten van Int. beurshuizen dit bedrijf links liggen, en besteden er geen aandacht aan.

    Maar wel dus tal, en tal van Angelsaksische hedgefunds vonden het, sprongen hierop, gelijk gieren op een kadaver, en bespeelden het vrolijk, gelijk het hun uitkwam. Door de komst van tal van andere nieuwe instappers, werd de partij groter, en profiteren allen aldus ook dusdanig van elkeen.
    Zij zijn met velen, en dansen de samba.
    Ge moet ze het maar aangeven, wat een research, allen de één na de ander AMG ontdekt.

    Zelf ben ik niet zo optimistisch, zie het somber in, (en ik weet wel, in 2020/2021 kan het wat anders zijn, maar …) maar ga er maar vanuit, dat tal van dergelijke shorters hier in zitten, en er in blijven. (kijk eens even naar Bam, ze zitten er, al meer dan 5 jaren. Cijfers en fin. positie (Bam) zijn heel stevig veel beter dan 5 jaren terug, maar nog steeds op een lagere koers dan 2013/2014. Is hopeloos, en ieder is er hopeloos door geworden. Particulieren, de één na de ander haken af. Geven de pijp aan Maarten)

    Shortende hedgefunds hebben een missie met hun algo's , nl. positie verdedigen.
    Bij heel positieve PB van AMG, afgelopen vrijdag konden ze de stijging counteren (hadden er geen moeite mee) en vervolgens de volgende 3 dagen dag per dag verder naar beneden sturen.
    (beurzen gingen wereldwijd lager, maar zij zaten aan het roer, ga daar maar vanuit)
    Ik zie het zo : Niet te optimistisch : ze zitten erin, en blijven erin. Geinfecteerd, en de koersontwikkeling is naar de vaantjes.
    (Ondanks , gelijk deze morgen nogmaals, stevige en goede vooruitzichten van o.a. Thyssen Krupp, en tal van vrij optimistische literatuur in de media, afgelopen week end - geeft hoop.

    Dit was mijn visie, kan er natuurlijk naast zitten (en hoop het ook, mag natuurlijk) .

    Maar vooreerst wenste ik hier neer te pennen, een bijzonder grote waardering tov Viper One, omdat hij zo visionair was, neerpende, 3 jaren geleden terug en alls haarfijn juist voorspelde, welke richting en groei AMG ging en gaat voltrekken.
    Met nogmaals waardering.
    LR

  13. forum rang 4 lanciared 21 november 2018 10:51
    @RP91, Geen vrees, Waterstof is heel erg ontplofbaar. Stations in steden ?
    Volledig doorbreken ?
    Daarbij meende ik dat deze auto's natuurlijk ook accu's moeten hebben.
    (want ze gaan echt niet rijden, op de chemische reactie van het moment, wel op de energie ervan, die is opgeslagen)
    Maar het kan natuurlijk dat er waterstofauto's komen, en doorbreken binnen 10 of 12 jaren.
    Ga er maar vanuit dat binnen 20 jaren er nog een ander soort auto's misschien doorbreekt. Maar echt niet de eerstkomende 5 jaren !
1.521 Posts
Pagina: «« 1 ... 61 62 63 64 65 ... 77 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht