Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,980
  • Verschill

    -0,205 -3,31%
  • Volume

    668.949 Gem. (3M) 301,7K
  • Bied

    5,960  
  • Laat

    6,120  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 326 327 328 329 330 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Energy 23 november 2018 00:19
    asia.nikkei.com/Spotlight/Electric-ca...

    Hier staat een alinea in die de macht van de Chinese overheid weergeeft. Voldoe je niet aan de eisen van electrification dan mag je ook minder auto's met een brandstofmotor verkopen.

    Voor de ontwikkelingen in de auto industrie is het beter de Chinese markt te volgen dan de Duitse.
  2. Energy 23 november 2018 00:25
    Best leuk een forum zonder idioten die elke koerswijziging van 1 cent willen verslaan. Motiveert om nog eens iets inhoudelijks te posten. Zal goed gaan tot de indicatieve openingskoers weer bekend is morgenvroeg. Dan begint de ellende weer.
  3. VanillaSky 23 november 2018 07:29
    quote:

    Erik9400 schreef op 23 november 2018 07:01:

    Black friday... Tt is alleen vandaag te koop met 50% korting
    Nou niet alleen vandaag nog ben ik bang. En of de korting 25 of 50% is (en of er uberhaupt sprake is van korting) staat nog in de sterren geschreven.

    Eerst moet maar eens 100% duidelijk worden dat Harold en co de mening delen dat zelfstandig verder een gepasseerd station is. Daar kan nog wel eens wat koersgeweld voor nodig zijn om die koppige man op de knieeen te dwingen.
  4. forum rang 4 JvH 23 november 2018 08:06
    quote:

    Gesloopt door HG schreef op 23 november 2018 07:41:

    Is er al een i.o?
    Ga ik regelen speciaal voor jou. Ik zet hem op 7.66

    Bij de weg. de spike omhoog is niet ver meer weg, nieuws omtrent TTT of heel TT is een kwestie van dagen geworden.
  5. [verwijderd] 23 november 2018 08:13
    quote:

    Gesloopt door HG schreef op 23 november 2018 07:41:

    Is er al een i.o?
    Belegger , en niet eens een RT kunnen zien, is best wel erg vd Voort. En jij moet weten, dat die nutteloos zijn. Ik zeg 7,66.
  6. Benjamin G. 23 november 2018 08:16
    quote:

    ~Justin~ schreef op 22 november 2018 23:06:

    [...]

    Hij geeft inderdaad aan dat het niet te voorspellen is hoe de industrie er over 5-10 jaar precies uitziet, doordat er veel grote veranderingen op de auto industrie afkomen: “veranderende demografie, electrificatie van auto’s, zelfrijdende technologie, mobility as a service becoming part of the day-to-day fabric”. Ik vind dat juist getuigen van inzicht in plaats van “het ook niet weten”.

    Maar hij geeft ook dat tomtom automotive er goed voor staat, nog jaren gaan groeien, technologisch goed gepositioneerd is en daar ook erkenning voor krijgen in de markt. En dat al die veranderingen in de auto industrie ook grote kansen met zich meebrengt.

    Daar hebben we ‘t al eerder over gehad, dat het voor tomtom wel goed is als machtsverhoudingen wat meer schuiven, zodat autofabrikanten niet vanzelfsprekend de bovenliggende partij zijn. Door dit soort trends de auto industrie meer afhankelijk wordt van software / tech bedrijven.

    Je merkt het aan berichtgeving van autofabrikanten dat ze zich wat unheimisch voelen bij gebrek aan controle. Bijvoorbeel volvo dat gefrustreerd klonk over zowat iedereen, inclusief google, behalve zichzelf. Of aan CEO’s van autofabrikanten die naarstig op zoek zijn naar technologie partners. Je merkt ook dat tech het tempo bepaalt - een autofabrikant kan een technologische doorbraak in autonomous driving bijvoorbeeld niet afdwingen

    Je merkt nog niet altijd het zelfinzicht dat ze - even heel gechargeerd - leveranciers zijn van een stuk aluminium met een design en merkbeleving eromheen. Zeker als de powertrain electrisch is, dat maakt heel veel “unieke” motor technologie inwisselbaar voor een batterij pakket. Voor TomTom zijn dit goede ontwikkelingen, je wilt immers ’leverage’ (ruimte, onderhandelingsmacht), maar vereist wel agility (wendbaarheid). TT heeft dat wel in zich qua cultuur.
    Aan bovenstaande een nok hangen lijkt mij het allerbeste. Voor velen een van de meeste gewaardeerde posters van dit forum mag hier een disclaimer aan worden gehangen.

    Een eerdere discussie over toekomstige verdienmodellen werd nog afgedaan als niet ter zake doende. TomTom had zijn diensten al op orde. Nu HG aangeeft niet te weten hoe toekomstige business- en verdienmodellen eruit zien, gaat het om zelfinzicht. Heeft niets met zelfinzicht te maken. Als een CEO geen idee heeft waar de markt naar toegaat dan rijdt ie vooruit via de achteruitkijkspiegel.

    Nu is het goed als de machtsverhoudigen verschuiven. Wederom een weinig diepgaande en achterhaalde opmerking. De machtsverhoudingen verschuiven al jaren in de sector. Zie daar de recente opmerking van Goddijn over de positie van TomTom als 'Zwitserland'. En zie daar ook het belang om te praten over toekomstige businessmodellen, het belang van data, latency problemen, etc.

    Als klap op de vuurpijl een populaire analogie met een stuk alumunium met een design en merkbeleving, unieke motor en powertrain. Mooi stukje proza voor een bullshit bingo. Lijkt duiding te geven, vertelt helemaal niets. Wederom een vrij laat inzicht, in de categorie gaat u vannacht maar rustig slapen.

    En dan ook nog doorgaan over agility, voor het gemak maar even doorvertaald als wendbaarheid. Dat een verkeerde definitie geeft van agility. Gelukkig staat TomTom hier goed in voorgesorteerd qua cultuur. Echt ongelooflijk om te lezen.
    Agility is bedoeld om in markten met een korte time to market te acteren, als het OEM´ers gaat. TomTom heeft juist met de Bandit laten zien dat ze op aspect commercialiseren matig presteren. TomTom moet het hebben van haar strategie gebaseerd op robuuste assets, dat bepaald hun positie.

    Voor de potentiële waarde van het aandeel lees ik liever MartinMartin en BDB. Voor de huidige marktwaarde lees ik liever Wies en een aantal anderen. Voor verschillende scenario's die zich kunnen voltrekken geven MartinMartin, BDB, Wies, Harrysnel en een aantal andere posters meer duiding dan de proza van post zoals bovenstaande.

    Zet alsjeblieft een disclaimer onder je posts. Teveel forumleden hechten er waarde aan en handelen er mogelijk ook naar. Daar komt een hoop ellende van, zeker in deze periode waar het gaat om het bepalen van de assetwaarde voor of in toekomstige (on)voorspelbare businessmodellen.
  7. [verwijderd] 23 november 2018 08:28
    quote:

    Benjamin G. schreef op 23 november 2018 08:16:

    [...]

    Aan bovenstaande een nok hangen lijkt mij het allerbeste. Voor velen een van de meeste gewaardeerde posters van dit forum mag hier een disclaimer aan worden gehangen.

    Een eerdere discussie over toekomstige verdienmodellen werd nog afgedaan als niet ter zake doende. TomTom had zijn diensten al op orde. Nu HG aangeeft niet te weten hoe toekomstige business- en verdienmodellen eruit zien, gaat het om zelfinzicht. Heeft niets met zelfinzicht te maken. Als een CEO geen idee heeft waar de markt naar toegaat dan rijdt ie vooruit via de achteruitkijkspiegel.

    Nu is het goed als de machtsverhoudigen verschuiven. Wederom een weinig diepgaande en achterhaalde opmerking. De machtsverhoudingen verschuiven al jaren in de sector. Zie daar de recente opmerking van Goddijn over de positie van TomTom als 'Zwitserland'. En zie daar ook het belang om te praten over toekomstige businessmodellen, het belang van data, latency problemen, etc.

    Als klap op de vuurpijl een populaire analogie met een stuk alumunium met een design en merkbeleving, unieke motor en powertrain. Mooi stukje proza voor een bullshit bingo. Lijkt duiding te geven, vertelt helemaal niets. Wederom een vrij laat inzicht, in de categorie gaat u vannacht maar rustig slapen.

    En dan ook nog doorgaan over agility, voor het gemak maar even doorvertaald als wendbaarheid. Dat een verkeerde definitie geeft van agility. Gelukkig staat TomTom hier goed in voorgesorteerd qua cultuur. Echt ongelooflijk om te lezen.
    Agility is bedoeld om in markten met een korte time to market te acteren, als het OEM´ers gaat. TomTom heeft juist met de Bandit laten zien dat ze op aspect commercialiseren matig presteren. TomTom moet het hebben van haar strategie gebaseerd op robuuste assets, dat bepaald hun positie.

    Voor de potentiële waarde van het aandeel lees ik liever MartinMartin en BDB. Voor de huidige marktwaarde lees ik liever Wies en een aantal anderen. Voor verschillende scenario's die zich kunnen voltrekken geven MartinMartin, BDB, Wies, Harrysnel en een aantal andere posters meer duiding dan de proza van post zoals bovenstaande.

    Zet alsjeblieft een disclaimer onder je posts. Teveel forumleden hechten er waarde aan en handelen er mogelijk ook naar. Daar komt een hoop ellende van, zeker in deze periode waar het gaat om het bepalen van de assetwaarde voor of in toekomstige (on)voorspelbare businessmodellen.

    Vraag mij af wat het opbrengt telkens het ophemelen van TT.
  8. [verwijderd] 23 november 2018 08:36
    quote:

    ~Justin~ schreef op 22 november 2018 23:06:

    [...]

    Hij geeft inderdaad aan dat het niet te voorspellen is hoe de industrie er over 5-10 jaar precies uitziet, doordat er veel grote veranderingen op de auto industrie afkomen: “veranderende demografie, electrificatie van auto’s, zelfrijdende technologie, mobility as a service becoming part of the day-to-day fabric”. Ik vind dat juist getuigen van inzicht in plaats van “het ook niet weten”.

    Maar hij geeft ook dat tomtom automotive er goed voor staat, nog jaren gaan groeien, technologisch goed gepositioneerd is en daar ook erkenning voor krijgen in de markt. En dat al die veranderingen in de auto industrie ook grote kansen met zich meebrengt.

    Daar hebben we ‘t al eerder over gehad, dat het voor tomtom wel goed is als machtsverhoudingen wat meer schuiven, zodat autofabrikanten niet vanzelfsprekend de bovenliggende partij zijn. Door dit soort trends de auto industrie meer afhankelijk wordt van software / tech bedrijven.

    Je merkt het aan berichtgeving van autofabrikanten dat ze zich wat unheimisch voelen bij gebrek aan controle. Bijvoorbeel volvo dat gefrustreerd klonk over zowat iedereen, inclusief google, behalve zichzelf. Of aan CEO’s van autofabrikanten die naarstig op zoek zijn naar technologie partners. Je merkt ook dat tech het tempo bepaalt - een autofabrikant kan een technologische doorbraak in autonomous driving bijvoorbeeld niet afdwingen

    Je merkt nog niet altijd het zelfinzicht dat ze - even heel gechargeerd - leveranciers zijn van een stuk aluminium met een design en merkbeleving eromheen. Zeker als de powertrain electrisch is, dat maakt heel veel “unieke” motor technologie inwisselbaar voor een batterij pakket. Voor TomTom zijn dit goede ontwikkelingen, je wilt immers ’leverage’ (ruimte, onderhandelingsmacht), maar vereist wel agility (wendbaarheid). TT heeft dat wel in zich qua cultuur.
    Had ik al verteld dat TT 3 jaar voorsprong heeft op HERE?
  9. [verwijderd] 23 november 2018 08:42
    Altijd spannend een vrijdag....

    Alle zuigers zijn er weer vroeg bij, we zullen het maar opvatten als een compliment ;-)

    De IEX koopaanbeveling met koersdoel 13,50 (incl. net cash) geeft iig wat meer ruchtbaarheid aan de gigantische onderwaardering momenteel.
  10. forum rang 6 limomilo 23 november 2018 09:18
    quote:

    Gesloopt door HG schreef op 23 november 2018 08:28:

    [...]

    Vraag mij af wat het opbrengt telkens het ophemelen van TT.
    Ik heb gisteren 29 commentaren gelezen van meneer Voorts=gesloopt door HG en vind dat hij wel een eigen draadje heeft verdiend.
    Vandaag ook alweer 5.
    Man,man,man hou toch op met deze forumvervuiling.
  11. Watermannetje2012 23 november 2018 09:20
    quote:

    limomilo schreef op 23 november 2018 09:18:

    [...]
    Ik heb gisteren 29 commentaren gelezen van meneer Voorts=gesloopt door HG en vind dat hij wel een eigen draadje heeft verdiend.
    Vandaag ook alweer 5.
    Man,man,man hou toch op met deze forumvervuiling.
    Begrijpelijk jouw opmerking, maar een ieder heeft recht op zijn/haar eigen afwijking. Als deze persoon hier nu voldoening in vindt, laat hem/haar... liever de frustratie hier op dit forum uiten dan die negatieve emoties botvieren op de medemens.
  12. [verwijderd] 23 november 2018 09:22
    Ford wants to launch a fleet of thousands of self-driving cars in 2021
    The automaker believes sponsorship and ride-sharing will be key to making its nascent autonomous-car business take off.

    by Mark Harris November 14, 2018
    Anyone summoning a Ford self-driving taxi after the company’s service launches in 2021 could be offered detours to sponsoring stores or wind up riding alongside packages out for delivery.

    At an event on Wednesday to showcase Ford’s progress in developing autonomous vehicles, the carmaker said its driverless rides could be less than half the price of today’s ride-share journeys,if the cars were used day and night and carried interactive adverts.

    The firm is also insistent that it is not lagging behind Waymo, which has promised a commercial self-driving taxi service by the end of this year, or GM, which says it will follow suit in 2019.

    “If we wanted to call a launch 100 vehicles [on the road] next year and go into some business, we could do that,” said Sherif Marakby, CEO of Ford Autonomous Vehicles, a spin-off from the giant automaker tasked with developing autonomous technologies, vehicles, and services. “[But] we’re an auto company and when we talk about launch at scale, we’re talking tens of thousands vehicles, and [doing that] profitably. That’s different from what others are thinking.”

    Ford’s position is that a successful autonomous-vehicle service will involve far more than just a driverless car. It is working to build fleet management software, dispatch, routing, and payment systems; a diverse group of delivery customers; and digital content and services for passengers. These are likely to involve commercial sponsorship and in-car advertising, said Marakby: “Several companies [are] excited to put their content in [autonomous] vehicles, and will pay for that.”

    Ford presented scenarios in which passengers could make in-car purchases of groceries to be delivered directly to the vehicle’s trunk, or make pit stops for recommended snacks and drinks. The car would then adjust its suggestions as Ford “built its relationship” with the passenger, said a spokesperson.

    In Miami, Ford also offered the first public rides in cars powered by Argo AI, a startup founded in 2017 by veterans of Google’s and Uber’s self-driving programs. Ford became Argo’s majority owner later that year, with an investment of $1 billion. Ford has been testing Argo’s autonomous vehicles for delivery in Miami and elsewhere, racking up over 1,000 deliveries of Domino’s pizzas and Postmates packages, albeit with safety drivers behind the wheel. This week, it announced a similar partnership with Walmart. Ford pegs the total market for autonomous vehicles at over $330 billion by 2026.

    Ford demonstrated an Uber-style smartphone app to summon modified self-driving Ford Fusion sedans, again with human safety drivers. The cars took journalists on several trips through downtown Miami—a driving environment described as “double black diamond hard” by several Ford executives, in reference to the most difficult downhill ski runs.

    On three separate journeys totaling about four miles, MIT Technology Review experienced the cars driving generally safely and competently on roads that included wayward pedestrians and many aggressive car and truck drivers. However, the cars failed to demonstrate social driving skills at stop signs and crosswalks—and still lack the ability to reverse or read road signs and turn signals.

    Ford’s launch vehicles will not be based on existing cars like the Fusion but on a new autonomous-only vehicle currently in development at FAV. The vehicle will be capable of being configured for passenger, cargo or food delivery, and will not feature traditional steering wheel, gas, or brake controls.

    Argo CEO Bryan Salesky told MIT Technology Review that the vehicle would use lidar, radar, and camera sensors, and confirmed that it would be ready for Ford’s 2021 launch date.

    The company is already diversifying beyond of its traditional business model of selling cars. Chariot, a micro-transit company Ford acquired in 2016, is offering first-and-last-mile services to businesses and local government in Transit vans. Ford also just bought Spin, a dockless electric scooter startup operating in a handful of US cities and university campuses. And in August, Ford launched a small health transport service called GoRide in Michigan.

    All three initiatives provide data about customer behaviors and expectations that will inform future autonomous services, said Marcy Klevorn, head of mobility at Ford.

    www.technologyreview.com/s/612423/for...
8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 326 327 328 329 330 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 18 april

    1. NSI Q1-cijfers
    2. Sipef Q1-cijfers
    3. Sligro Q1-cijfers
    4. NL werkloosheid maart
    5. Deliveroo trading update
    6. Easyjet trading update
    7. Econocom Q1-cijfers
    8. PostNL €0,03 ex-dividend
    9. Procter & Gamble Q1-cijfers
    10. VS steunaanvragen - wekelijks
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht