Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

7,165
  • Verschill

    -0,110 -1,51%
  • Volume

    101.057 Gem. (3M) 272,7K
  • Bied

    7,155  
  • Laat

    7,175  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 349 350 351 352 353 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 9 objectief 27 november 2018 10:54
    @Justin: waarom schrijf je elke dag zulke ellenlange verhalen over TomTom...zie je niet dat het geen enkel effect heeft op de koers??
    Schijnbaar is er niemand die hierin aanleiding ziet om maar 1 aandeel te kopen.
  2. [verwijderd] 27 november 2018 10:56
    Aan de aanbevelingen te zien zijn er genoeg mensen die het waarderen. En aan het volume te zien zijn er ook genoeg mensen die in ieder geval niet vérkopen. Is ook al wat.
  3. [verwijderd] 27 november 2018 11:00
    Liever 1 lange post per dag - waar je overheen kunt scrollen als het je niet boeit - dan 20 per dag van drie regels waar niks in staat en als je het bij elkaar optelt meer ruimte inneemt.
  4. forum rang 6 boem! 27 november 2018 11:03
    HG en AdT zijn de initiatiefnemers van de ingezette strategiewijziging.
    Zij blijven geen 5 jaar meer aan.

    Waarom de beperking tot automotive driving.
    Veel gemakkelijker en op een hoger prijspeil is Automotive en Enterprise te slijten oa door de belangstelling van HighTech.

    Met een eigen aandeel van 10% a 600 mio moet het mogelijk zijn om geinteresseerde partijen te vinden in de hoek van Baidu, Microsoft, Apple, Bosch, Continental, Uber ed.
    Met een investering ad 900 mio voor 15% hebben deze partijen een platform tot hun beschikking met gewaardeerde partners die gezamenlijk een enorme boost kunnen geven aan de winstgevendheid van deze Unit.
    TT is slechts aanwezig om eea in goede banen te leiden maar de macht ligt bij de overige participanten.

    6 miljard voor Automotive Enterprise , TTT 1,25 miljard, Cons 250 mio en cash 250 mio minus investering 10% ad 600 mio geeft 7,150 mio plus 10% new Autom Emterpríse ofwel koers min 30 euro.

    Voor participanten veel aantrekkelijker
    Winstgevende business vanaf de start
    Geen meerderheid voor zeggenschap bij oude aandeelhouders
    Geringe investering indien je het afzet tegen wat nu betaald wordt voor startupps.
  5. [verwijderd] 27 november 2018 11:05
    quote:

    Meryntje schreef op 27 november 2018 10:46:

    [...]

    Niet veel stiller dan hij al was.

    Groeten uit Schildwolde.
    Het cynisme leek me niet verscholen;-)
  6. Tom2HD 27 november 2018 11:06
    quote:

    objectief schreef op 27 november 2018 10:54:

    @Justin: waarom schrijf je elke dag zulke ellenlange verhalen over TomTom...zie je niet dat het geen enkel effect heeft op de koers??
    Schijnbaar is er niemand die hierin aanleiding ziet om maar 1 aandeel te kopen.
    Dat je zoiets überhaupt durft te typen zeg...
    Je zal maar eens wat inhoudelijks posten.

    Het is ook wel duidelijk waar jij staat als je denkt dat het doel van hier posten de koers beïnvloeden is.
  7. Watermannetje2012 27 november 2018 11:11
    quote:

    objectief schreef op 27 november 2018 10:54:

    @Justin: waarom schrijf je elke dag zulke ellenlange verhalen over TomTom...zie je niet dat het geen enkel effect heeft op de koers??
    Schijnbaar is er niemand die hierin aanleiding ziet om maar 1 aandeel te kopen.
    Deze posts van Justin hebben inhoudelijk meerwaarde. Niemand hoeft het daar mee eens te zijn, maar het draagt bij aan de kwaliteit van dit TT-forum... daar kunnen sommige forumleden nog wat van leren (ook ik).

    Dank Justin= voor jouw bijdrage.
  8. forum rang 9 objectief 27 november 2018 11:13
    quote:

    Tom2HD schreef op 27 november 2018 11:06:

    [...]

    Dat je zoiets überhaupt durft te typen zeg...
    Je zal maar eens wat inhoudelijks posten.

    Het is ook wel duidelijk waar jij staat als je denkt dat het doel van hier posten de koers beïnvloeden is.
    Het laatste nieuws over TT is 15 november uitgekomen en daarna werden er nog honderden eigen meningen/verzinsels op dit draadje gepost, zonder enige relevantie.
    De enige persoon dit dat probeert af te remmen is HG zelf, want anders wordt de
    koers in euforie opgedreven en stort deze nadien weer af.
    De huidige koers is enkel zo hoog omdat de verkoop van Telematics al deels in in geprijsd.
  9. Meryntje 27 november 2018 11:22
    quote:

    Sunshine Band schreef op 27 november 2018 11:05:

    [...]
    Het cynisme leek me niet verscholen;-)
    In tegenstelling tot de tot nu toe “verzwegen” waarde.

    Groeten uit Schildwolde
  10. ASCFTHF11 27 november 2018 11:23
    quote:

    objectief schreef op 27 november 2018 10:54:

    @Justin: waarom schrijf je elke dag zulke ellenlange verhalen over TomTom...zie je niet dat het geen enkel effect heeft op de koers??
    Schijnbaar is er niemand die hierin aanleiding ziet om maar 1 aandeel te kopen.
    Deze Lullo heeft zichzelf ook nog een Duimpje gegeven!

    Ik stel het ten zeerste op prijs dat dit soort schrijvers nog hun Indicaties en Toekomstgedachten op papier zetten,een van de weinigen die zonder stotteren hun evenwichtig verhaal doen die velen met belangstelling volgen.

    Wel een duimpje voor Justin!
  11. [verwijderd] 27 november 2018 11:23
    7,70 is blijkbaar niet de bedoeling.
    paar tikken op amper volume en er staat alweer 7,64.
    Wie ooh wie heeft hier toch baat bij en hoelang gaat deze klucht nog duren
  12. [verwijderd] 27 november 2018 11:26
    quote:

    objectief schreef op 27 november 2018 11:13:

    [...]

    De huidige koers is enkel zo hoog omdat de verkoop van Telematics al deels in in geprijsd.
    “Zo hoog” ten opzichte van wat? Hij staat historisch gezien laag en heeft een bescheiden waardering.
    Zonder de verkoop van telematics staat de koers op 10x het (groeiende) ebitda of 2x de omzet (van 73% marge)

  13. forum rang 9 objectief 27 november 2018 11:48
    quote:

    ~Justin~ schreef op 27 november 2018 11:26:

    [...]

    “Zo hoog” ten opzichte van wat? Hij staat historisch gezien laag en heeft een bescheiden waardering.
    Zonder de verkoop van telematics staat de koers op 10x het (groeiende) ebitda of 2x de omzet (van 73% marge)

    Ja, heel hoog...de realiteit is dat ze al jaren minimale winstjes per aandeel halen en vorig jaar zelfs 87 cent verlies.
    De koers stond in de 6 euro toen 17 september j.l. het bericht van de evt. verkoop van Telematics kwam en steeg toen 16% naar 7,16.
    Zonder verkoop zakt dit aandeel terug naar de 6+. (kom van die roze wolk af)
  14. forum rang 4 eduardo3105 27 november 2018 11:50
    Andries Fluit @andriesfluit 41 minuten geleden
    Beleggers ter lande, vanaf donderdag kan u elke twee weken met uw vragen terecht bij de CEO van een beursgenoteerd bedrijf. Master of ceremony is de one and only @SergeMampaey. Al een vraag? Hierzo: www.tijd.be/dossiers/ceo-talks/CEO-Ta... ….
  15. [verwijderd] 27 november 2018 11:55
    quote:

    eduardo3105 schreef op 27 november 2018 11:50:

    Andries Fluit @andriesfluit 41 minuten geleden
    Beleggers ter lande, vanaf donderdag kan u elke twee weken met uw vragen terecht bij de CEO van een beursgenoteerd bedrijf. Master of ceremony is de one and only @SergeMampaey. Al een vraag? Hierzo: www.tijd.be/dossiers/ceo-talks/CEO-Ta... ….
    en wat heeft dat met TT te maken?
    En als je al een kans krijgt om een vraag te stellen, straalt bij onze lieve heer HG de desinteresse er vanaf en meer dan uhm uhm uhm in steenkolen engels komt er niet uit.
    Wat wel een garantie is : koop puts voordat HG gaat spreken en je loopt binnen
  16. [verwijderd] 27 november 2018 12:00
    quote:

    life=live schreef op 27 november 2018 11:23:

    7,70 is blijkbaar niet de bedoeling.
    paar tikken op amper volume en er staat alweer 7,64.
    Wie ooh wie heeft hier toch baat bij en hoelang gaat deze klucht nog duren
    Blijkbaar probeert nog steeds een partij een vriendelijk bod te doen op de hele tent (voor een zon laag mogelijk bedrag, daarom deze drukker actief). Zodra de handtekening onder de Telematics deal is gezet is dit scenario van tafel. M.i. wordt nu binnen 3 weken de hele tent verkocht of wordt de divestment (signing) van Telematics aangekondigd en komt er daarna snel een tweede verkoopproces voor de maps.

    Scenario 1: EUR13-15

    Scenario 2: EUR10-11 na verkoop Telematics, daarna EUR15-17 na verkoop maps
  17. Dokus. 27 november 2018 12:24
    quote:

    Accuboor schreef op 27 november 2018 12:00:

    [...]
    Blijkbaar probeert nog steeds een partij een vriendelijk bod te doen op de hele tent (voor een zon laag mogelijk bedrag, daarom deze drukker actief). Zodra de handtekening onder de Telematics deal is gezet is dit scenario van tafel. M.i. wordt nu binnen 3 weken de hele tent verkocht of wordt de divestment (signing) van Telematics aangekondigd en komt er daarna snel een tweede verkoopproces voor de maps.

    Scenario 1: EUR13-15

    Scenario 2: EUR10-11 na verkoop Telematics, daarna EUR15-17 na verkoop maps
    mijn scenario;

    telematics wordt verkocht voor 800 mio. Te samen met een deal om af te blijven nemen bij TT.
    Markt snapt dit weer eens niet en koers daalt.

    Daarna uhm-ed HG er op los dat hij zelfstandig wil blijven. het zwitserland, uhm uhm.

    Koers daal nog een keer.
    jan 2019 koers 5.50 Eu
  18. [verwijderd] 27 november 2018 12:30
    quote:

    Dutch Fury schreef op 27 november 2018 12:24:

    [...]

    mijn scenario;

    telematics wordt verkocht voor 800 mio. Te samen met een deal om af te blijven nemen bij TT.
    Markt snapt dit weer eens niet en koers daalt.

    Daarna uhm-ed HG er op los dat hij zelfstandig wil blijven. het zwitserland, uhm uhm.

    Koers daal nog een keer.
    jan 2019 koers 5.50 Eu
    Haha ;-)

    800mln voor telematics geeft een net cash per 1-1-2019 van 1mrd. Met 5,50 waardeer je de hele tent op 1,3mrd, dus nog 300mln voor Automotive/Enterprise/Consumer met orderboek van minimaal 1,2mrd en een ebitda van 200mln+ En een free cashflow van 100mln+

    Dat is toch wel veel te negatief...
8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 349 350 351 352 353 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 16 april

    1. China economische groei eerste kwartaal 5% (YoY) volitaliteit verwacht
    2. China industriële productie maart
    3. China detailhandelsverkopen maart
    4. B&S Group Q4-cijfers
    5. Fastned Q1-cijfers
    6. VK werkloosheid feb
    7. SBM Offshore $0,83 ex-dividend
    8. PostNL jaarvergadering
    9. Kendrion €0,45 ex-dividend
    10. EU handelsbalans feb
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht