Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,520
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    546.527 Gem. (3M) 317,5K
  • Bied

    5,500  
  • Laat

    5,500  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Januari 2019

4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 53 54 55 56 57 ... 239 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 sniklaas 9 januari 2019 11:20
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 9 januari 2019 11:02:

    [...]

    als je als hoofdverantwoordelijk een bedrijf kan laten groeien naar 1 triljoen beurswaarde wat 5 jaar geleden voor compleet onmogelijk gezien werd en zo velen beleggers een ongelofelijk rendement hebt weten te geven, en als je persoonlijk al de voor opgelegde targets door het bedrijf hebt weggeblazen qua performance , dan moet het remuneratie comité zich houden aan de gemaakte afspraken

    nogmaals ik denk niet dat TC of Apple de cijfers hebben gepushed einde jaar, dit is pure performance, niet zo van " we gaan de cijfers oppoetsen voor maximaal rendement " en dan volgend jaar zakt het door haar hoeven " en dan zien we wel weer.

    Nu moet TC laten zien hoe hij goed hij is met het diversifiëren en gespreide investeringen
    Apple stelt al jaren dat ze willen groeien in Health, Transport/Mobility en Security en dat de enorme inkomsten van de Phones dat moet financieren om die diversificatie/spreiding Apple groei te garanderen voor de komende 10 jaar

    en dat moet voornamelijk gebeuren door het kopen van breinen en niet zo door het kopen van bedrijven en dat is altijd al Apple's insteek geweest.

    als we iets Kopen dan zijn het onze eigen aandelen, want we geloven dat we nog steeds de beste zijn.
    Morgen Wies,
    Nu de posities door de wereldspelers zijn ingenomen breekt de tijd van samenwerkingen aan, wordt interessant wie met wie gaat samenwerken..

    @APPLE in ieders geval al met aartsvijand @SAMSUNG in de consumentenhoek en er gaan vele samenwerkingen volgen in AI, IOT, Mobility etc etc..
    Succes.........Peter
  2. forum rang 6 limomilo 9 januari 2019 11:26
    quote:

    Ommoord schreef op 9 januari 2019 09:22:

    alles er uit geflikkerd,,ergens anders meer te verdienen .
    Wie springt er nou overboord in het zicht van de haven !!!!!
  3. harrysnel 9 januari 2019 11:26
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 9 januari 2019 09:21:

    TT voelt helemaal geen noodzaak iets te delen, behalve wat ontwikkelingen op technisch gebied , voor de rest houden ze zich aan een strak schema

    analisten zien ook geen reden met updates te komen, dit is allemaal al geregeld
    de posities zijn ingenomen en iedereen wacht nu gewoon wat het gaat geven voor som der delen, de enige verrassing kan nog zijn als er nu onverwachts iemand toch nog een poging waagt voor de hele toko

    voor de rest is het gewoon afwachten op 12 euro die onze kant gaat uitkomen en einde verhaal aan de beurs.

    goed genoeg voor mij, ben tevreden met 50% rendement op een Long aan 8 euro en ben verder helemaal klaar met TT en opteer liever voor 12 euro binnen 9 maand dan 20 of 5 euro over 3 jaar
    Wies, dit is niet normaal!

    Het bestuur van TomTom heeft de verplichting om informatie te delen en een level playing field te creëren voor alle partijen. Dat zij "de behoefte niet voelen om informatie te delen" is niet relevant. Zij hebben de taak om informatie zo goed mogelijk te delen en een getrouw beeld te schetsen van de stand van zaken mbt TT voor zover dat mogelijk is (dat gesprekken over TT Telematics geheim worden gehouden tijdens het proces snap ik). Doen de bestuurders dit niet dan zijn zij strafbaar.

    En dat de analisten "geen reden zien om met updates te komen" is wat mij betreft schandalig. Er is nu veel meer informatie over de deal Google-Renault (slechts twee modellen) naar buiten gekomen. Als het klopt wat ik gelezen heb heeft TomTom zelfs een deal met Nissan voor Noord-Amerika. De adviezen en koersdoelen van de analisten zijn nog gebaseerd op "het verlies van de drie belangrijke (potentiële) klanten Renault-Nissan-Mitsubishi". Gebaseerd op het "weglopen van Volvo". Als nu blijkt dat de zaken veel genuanceerder liggen dan moeten analisten wat doen met deze informatie als deze zaken eerder aanleiding waren om hun adviezen aan te passen.

    Lees nog eens transcript van de meest recente webcast. Den Drijver gooit daar nog een schepje zwarte sneeuw (om in jouw terminologie te blijven) over de "Google-Renault-ellende" heen door te vragen of het verlies van een klant als Renault ook betekent dat TT geen beschikking meer heeft over de probes van deze voertuigen en of dit dan mogelijk de kwaliteit van TT Traffic aantast. Den Drijver zaagt hier flink over door ondanks de geruststellende antwoorden. Nu heeft TomTom zojuist een deal met Denso bekend gemaakt waar het bewerkte sensor data mag gaan gebruiken. Als Den Drijver nu echt zo bang is voor "wegvallende probes", waarom komt hij dan nu niet met een commentaar dat dit goed nieuws is voor kwaliteitsbehoud van de TT diensten? Ik vind dat alle informatie die significante impact heeft op de eerder analyse van een analist moet worden meegenomen en gecommuniceerd naar de markt door die analist.

    Jij stelt dat "TT geen rally kan vasthouden". Dat de koers van TT 3x naar de E6 is gedonderd in periode van beursstijging. Jij vergeet dan dat het de analisten zijn geweest die dikwijls met volkomen onjuiste aannames deze daling zelf hebben getriggerd. Vervolgens geef jij de analisten de credits dat "ze het gelijk aan hun zijde hebben" omdat de koers reageert op hun adviesverlaging.

    Ik zie het compleet anders. De koers van TomTom wordt ondermijnd door het achterhouden van relevante informatie door bestuur/grootaandeelhouders. Als analisten met een somber verhaal komen doet TT er zelf niets aan om dit tegen te spreken terwijl zij daartoe wel mogelijkheid hebben. Resultaat is nu dat een Den Drijver kan roepen dat de koers beweegt tussen E6 en E8 en nu eventueel een bod van E12 kan toejuichen als fair indien nodig. Daarbij is de range E6 - E8 volkomen fout om koersverloop van de afgelopen jaren te beschrijven en ligt de koers afgelopen 2 jaar grotendeels boven E8 (ik heb dat in eerdere posting helemaal uitgewerkt).

    Trek een horizontale lijn in de TT grafiek van de afgelopen 3 jaar bij E8. Zie hoe vaak dit niveau naar onder/boven is doorbroken en vergelijk dat met andere fondsen. TT koersverloop trekt zich niets aan van AEX 560 of AEX 480. Er is alles gedaan om de koers in de bandbreedte te houden en m.i. is het wachten op een exit. Daarin verschillen wij niet van mening. Wel over de vraag of dit acceptabele praktijken zijn.

    Groet Harry.
  4. [verwijderd] 9 januari 2019 11:28
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 9 januari 2019 10:14:

    Beurzen stijgen al dagen en dit aandeel doet geen ene malle moer
    Nog geen 10 handelsdagen terug is de 7,264 nog aangetikt dus wat bazel je in godsnaam?
    Daarbij hoorde ik je maandag ook niet jammeren toen de beurzen in de min stonden en TomTom ruim 3% in de plus?
  5. forum rang 4 marathon 11 9 januari 2019 11:30
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 9 januari 2019 11:15:

    Zolang de 750 blokjes in de laat gegooid blijven worden en er op de bid telkens een paar aandelen worden verhandeld mag TT nog niet omhoog, er spelen al maanden grotere belangen dan die van de particuliere beleggers.
    Zodra de blokjes van 750 van de laat naar de bied gaan krijg je exact het omgekeerde, dat zagen we maandag. Alles is geregisseerd, het enige wat je kunt doen is accepteren of verkopen.
    Klopt Ron!!
    Zonder een transactie wordt de laat en de bied steeds lager gezet. Het flitst maar door en dat kunnen geen particulieren voor elkaar krijgen.
    Eens komt het moment waarop de koers in hetzelfde tempo omhoog schiet.
    Dat is het moment waarop de LTers zitten te wachten.
  6. hangklok 9 januari 2019 11:31
    quote:

    limomilo schreef op 9 januari 2019 11:26:

    [...]
    Wie springt er nou overboord in het zicht van de haven !!!!!
    Zwemmend ben je misschien wel eerder in de haven. Als het schip een kapotte motor heeft komt hij niet in de haven. Of hij komt in de haven met een sleepboot en dat kost veeeeel geld.
  7. [verwijderd] 9 januari 2019 11:32
    Zoals eerder aangegeven kan het aandeel haar koersen in positieve zin niet vasthouden en dat gaat al jaren zo.
    Denk nu niet dat na verkoop Telematics dat zal verbeteren, even een tik omhoog in de 9 euro om daarna geleidelijk af te zakken naar de 8 regio, de afgestelde geautomatiseerde handel weet wel raad met dit beurs_stiefkindje van de in goud zwemmende Dagobert en waarschijnlijk is hij heel content met de beroerde koersontwikkeling al beweert Dagobert anders.
  8. Brouwer285 9 januari 2019 11:34
    maak elkaar nou niet gek op dit forum. er komt geen bod van 10 als het aandeel op 10 noteert, en er komt geen bod van 12 als een aandeel op 12 noteert. buy the rumour is mijn persoonlijke advies. gezien de rest van de techfondsen is de huidige koers helemaal niet verkeerd. waarom zou HG de koers volgens sommigen hier op moeten pompen? slaat nergens op. beetje domme paniekerige kortzichtige hebzucht is mijn mening.
  9. forum rang 7 Dutchy Ron 9 januari 2019 11:37
    koreabizwire.com/hyundai-mobis-shows-...

    Hyundai Mobis Shows Off Level 4 Autonomous Driving Tech at CES

    TomTom wordt in dergelijke berichten niet genoemd, dus het blijft gissen of en welke rol zij hierin hebben.

    Hyundai maakt net als Kia gebruik van Baidu en dat Baidu 'iets' heeft met TT is bekend.
  10. forum rang 7 Dutchy Ron 9 januari 2019 11:39
    www.businesswire.com/news/home/201803...

    March 06, 2018 01:31 AM Eastern Standard Time

    GENEVA--(BUSINESS WIRE)--TomTom (TOM2) today announced that its deal to provide Hyundai drivers with Connected Car Services has been expanded to include TomTom On-Street and Off-Street Parking, TomTom EV (Electric Vehicle) Charging Locations, and the TomTom Fuel Price Service.

  11. forum rang 7 Dutchy Ron 9 januari 2019 11:42
    Hilarisch, of toch niet?

    According to CBI Insights, there are currently 46 large corporations currently working on autonomous vehicle technology. Earlier this week it was announced that GPS manufacturer TomTom is to become the latest to join the race, having partnered with Delphi Technologies to develop driverless cars. It joins the likes of Google and Waymo, Huawei and Audi, and Toyota and Uber in the race

    www.verdict.co.uk/car-technology-infl...
  12. forum rang 6 tatje 9 januari 2019 11:45
    Ze proberen je horendol te maken met deze koers fluctuaties.

    Iedereen moet zijn eigen keuze maken en niet op anderen bouwen.

    Leuk is het niet, maar je houd ze of je houd ze niet.

    Al bijna een jaar 1 shorter, die af en toe opduikt.

    Ik geloof niet meer in shorters in Tom Tom.

    De enige die af en toe opduikt is Marshall Wace.

    Ik geloof in een verzamelaar.

    Verzamelaar ( s ) handelt in opdracht van !!!

    Daar zijn ook de Flevo PON aandelen naar toe, mijn mening.

    Buiten PON, 10% op gem 8 euro is bij een bod van 40 750 miljoen voorsprong op een ander !

    Hopelijk een snelle ontknoping.

    Want post.nl 1,90 en Fugro 7,30 worden snel duurder :-)

  13. forum rang 7 ketchup 9 januari 2019 11:47

    @ Harry, daarom ben ik verder ook wel klaar met TT
    ga mijn geld,tijd en energie niet meer in iets steken waar het gros van de markt niet meer achter staat
    nogmaals herhaal mezelf, ik werk niet bij of voor TT, ik beleg in TT en het enige rendement dat ik uit mijn investering kan krijgen is of via koersaanwas of dividend en dit gaat nu eindelijk gebeuren en geef als eerste toe ook ik had de hoop en verwachting op betere niveaus, maar dit is een brug te ver met deze bestuursvorm

    kijk, ik ben veel meer een LT belegger dan een handelaar, maar soms moet je je ongelijk erkennen en dan je insteek in het aandeel veranderen naar handel ipv belegging

    voor belegging moet dan je ook een bedrijf hebben die openstaan voor de reguliere aandeelhouder en dan moet een bestuur aansprakelijk en ter verantwoording geroepen kunnen worden
    een MSFT bvb waar ik al heel lang in investeer heeft ook een 10 jaar periode gehad van een nul aanwas, toen is daar het roer omgegaan, nieuwe bestuurders, frisse kijk en een gezonde insteek, maar nog steeds dezelfde business
    bij TT is dat onmogelijk, het zijn nog steeds dezelfde lui die het al 14 jaar aan de beurs runnen, geen wisseling van de wacht, HG regeert en beveelt , als hij zegt springen, vraagt niemand of dit wel verstandig is, daar zeggen ze enkel " hoe hoog en hoe ver ?"

    het bedrijf zit volkomen vastgebakken met haar Founders en dit is killing voor het aandeel en nu het uiteindelijk ook het bedrijf dreigt te ondermijnen doen ze eindelijk het enige juiste ( enkel de timing sucks) en dat is kapitaliseren en dat kan op 2 manieren, alles open en eerlijk aan de best possible prijs, of onderhands

    hoop op t eerste, maar hou rekening met het tweede, maar er moet in ieder geval wat gebeuren en veranderen bij TT, deze mensen moeten eruit.
  14. forum rang 7 Dutchy Ron 9 januari 2019 11:51
    Baidu zegt dat Apollo 3.5 het eerste opensource- autonome rijplatform is dat kan omgaan met complexe scenario's, zoals verkeersdrempels, vluchtstroken, smalle rijbanen en autonoom parkeren. Ook kan het systeem volgens Baidu omgaan met een afslag naar links bij een verkeerslicht, terwijl daarbij voorrang moet worden gegeven aan tegemoetkomend verkeer. Apollo 3.5 is volgens Baidu compatibel met de meest geavanceerde sensoren die beschikbaar zijn, zoals de Velodyne VLS-128 LiDAR.

    Baidu komt ook met Apollo Enterprise, een variant van het Apollo-platform die specifiek is bedoeld voor voertuigen die in massaproductie gaan. Het gaat hierbij onder meer om functies voor autonoom rijden op de snelweg, autonoom de auto parkeren zonder dat de bestuurder erin zit en het gebruik van 'intelligente' kaartgegevens. Baidu zegt dat het samenwerkt met bedrijven als Ford, Hyundai en Kia om Apollo Enterprise in hun auto's beschikbaar te maken.

    Schrijf Ford maar bij als nieuwe TT klant ;-)
  15. hangklok 9 januari 2019 11:53
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 9 januari 2019 11:25:

    en weer 8 calls jan-19 8,40 erbij op 0.16
    wel kort dag, nog 7 handelsdagen. Helemaal omdat gisteren drie keer is geprobeerd om boven de 8,30 te komen. Zonder nieuws komt de koers dus waarschijnlijk niet boven de 8,30.
  16. forum rang 4 marathon 11 9 januari 2019 11:56
    Binnen 20 minuten weer 12 cent omhoog. Hoe zout wil je het hebben!!!
    Angst creëren en stukken oppikken totdat het kan is het devies.
  17. [verwijderd] 9 januari 2019 11:59
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 9 januari 2019 11:42:

    Hilarisch, of toch niet?

    According to CBI Insights, there are currently 46 large corporations currently working on autonomous vehicle technology. Earlier this week it was announced that GPS manufacturer TomTom is to become the latest to join the race, having partnered with Delphi Technologies to develop driverless cars. It joins the likes of Google and Waymo, Huawei and Audi, and Toyota and Uber in the race

    www.verdict.co.uk/car-technology-infl...
    Van de site van CBI Insights:

    "The CB Insights tech market intelligence platform analyzes millions of data points on venture capital, startups, patents, partnerships and news mentions to help you see tomorrow's opportunities, today."

    *proest*

    Benieuwd hoeveel mensen en algoritmes op basis van die data handelen..
  18. forum rang 7 Dutchy Ron 9 januari 2019 12:00
    quote:

    hangklok schreef op 9 januari 2019 11:53:

    [...]wel kort dag, nog 7 handelsdagen
    Klopt, ik gok op meer CES nieuws vanaf 16:30 of nabeurs ;-)
4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 53 54 55 56 57 ... 239 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in