Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,700
  • Verschill

    -0,280 -4,68%
  • Volume

    569.243 Gem. (3M) 304,1K
  • Bied

    5,600  
  • Laat

    5,930  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Januari 2019

4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 239 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 12 januari 2019 11:15
    quote:

    pwijsneus schreef op 12 januari 2019 11:05:

    [...]
    Indien je écht denkt dat TT meer kan krijgen door het in 2 of 3 stappen te verkopen, dan is de eerste stap een beursexit mede gefinancierd door de opbrengst van Telematics.

    Dat is dan in het door jouw geschetste scenario een no-brainer.
    Dan zou de familie goddijn niet meer in Amsterdam aan de gracht kunnen wonen denk ik. Ik ga er van uit dat ze de overige aandeelhouders niet zullen benadelen dmv een delisting. Uiteraard gaan we het allemaal snel meemaken.

    Het mooiste vd CES vond ik de warme toenadering richting TomTom van Nvidia en Elekrobit (Continental) en Baidu. Dit betekent dat er in de tweede ronde echt wel wat te verkopen is!
  2. forum rang 6 pwijsneus 12 januari 2019 11:18
    quote:

    SellTomtom schreef op 12 januari 2019 11:10:

    [...]

    Goedemorgen, ben nieuw hier, en zit al ruim 6 jaar in TomTom. Ik hoop dat we zo snel mogelijk verlost gaan worden van dit aandeel, want ben het wel beu het geklooi met dit aandeel en HG.

    Hier een link trouwens, dat tt wel sowieso sponsor is in Detroit.

    naias.com/sponsors/automobili-d-spons...
    Welkom, en dank voor de info. AB.

    Ik heb er wel vertrouwen in - maar voor onderstaand persbericht zag ik het somber in. De speculatie die ik heb, is dat TomTom het ook helemaal beu is om aan de beurs genoteerd te staan, om begrijpelijke redenen. De 2 meest in het oog springende oorzaken zijn;

    - TomTom moet concurreren met Google, waardoor TomTom telkens moet uitleggen wat het strijdplan gaat zijn. Dat laatste gaat TT communicatief niet goed af.
    - TomTom zit in een business die compleet overhoop gehaald gaat worden. Het is moeilijk om in te schatten hoe de hazen exact gaan lopen aangaande zelfsturende functies. Dat maakt het lastig om een waardering te geven aan dit bedrijf.

    Mijn speculatie is dus dat TomTom volledige focus wil, en niet meer door het putje wil gaan als Google in het nieuws komt. Een beursexit zou dan naar mijn bescheiden mening verstandig zijn.

    corporate.tomtom.com/news-releases/ne...
  3. [verwijderd] 12 januari 2019 11:21
    Laatste gedachte voor nu. Als PE 2,7mrd wil neerleggen kun je er van uit gaan dat ze het denken binnen 2-3 jaar voor >50% meer te kunnen doorverkopen. Dat is namelijk het business model van PE ;-)

    Daarom heeft HG groot gelijk dat hij deze waarde zelf ontsluit voor de aandeelhouders via 2-3 stappen.
  4. forum rang 6 pwijsneus 12 januari 2019 11:26
    quote:

    Makita schreef op 12 januari 2019 11:15:

    [...]
    Dan zou de familie goddijn niet meer in Amsterdam aan de gracht kunnen wonen denk ik.
    Dit neigt naar de opmerkingen die je op twitter leest. Verschrikkelijk.

    Aan iedereen die je verteld dat je aandelen TomTom hebt zal de glimlachende reactie zijn; TomTom? Bestaat dat nog?!

    Ik geef het je te doen deze onderneming te brengen waar het nu staat. En dat een stelletje opportunisten zoals ons willen cashen is bijzaak verwacht ik. Leuk is anders, maar een blinde ziet nog dat wij geen enkele rol hebben in dit geheel. Life is hard.

    We wachten maar af hoe het afloopt.
  5. [verwijderd] 12 januari 2019 11:30
    Er werd/wordt hier gesuggereerd dat er vanuit de CES geen nieuwsberichten waren, maar die waren er wel degelijk, en dat waren ook nog eens prima berichten ook.

    04 Jan, 2019 TomTom Collaborates with DENSO to Develop End-To-End Autonomous Driving System HTML
    04 Jan, 2019 TomTom Celebrates Automated Driving Milestone: Half a Million Vehicles on the Road HTML
    04 Jan, 2019 TomTom and Delphi Technologies Collaborate on Intelligent Driving Solutions

    Wel is het weer vreemd, dat men deze berichten al de vrijdag voor de CES stuurde. Waarom niet op maandag tijdens de press days?

    Goed, waar ik op hoop, is dat men met een plan komt binnenkort, waar men de ideeën bekend maakt, wat men wil gaan doen na de verkoop van ttt.

    Dus bv doorgaan met totale verkoop tt, of je dat men deelnames wil doen met een aantal gerenomeerde partners zoal Microsoft, baidu,Apple enz en dat de uiteindelijke beslissing hierover bepaald wordt in een extra ava, waarin door stemming bepaald wordt wat te gaan doen. Hoop wel dat ze dan zelf aangeven niet mee te stemmen.

    Het zou wel heel dom zijn, om nu alleen de verkoop tt aan te kondigen, en verder nog geen plan van aanpak, want dan gebeurd inderdaad hetgeen wies hier aangeeft. Ben erg benieuwd!

    Succes iedereen!
  6. forum rang 4 holenbeer 12 januari 2019 11:56
    quote:

    SellTomtom schreef op 12 januari 2019 11:30:

    Er werd/wordt hier gesuggereerd dat er vanuit de CES geen nieuwsberichten waren, maar die waren er wel degelijk, en dat waren ook nog eens prima berichten ook.

    04 Jan, 2019 TomTom Collaborates with DENSO to Develop End-To-End Autonomous Driving System HTML
    04 Jan, 2019 TomTom Celebrates Automated Driving Milestone: Half a Million Vehicles on the Road HTML
    04 Jan, 2019 TomTom and Delphi Technologies Collaborate on Intelligent Driving Solutions

    Wel is het weer vreemd, dat men deze berichten al de vrijdag voor de CES stuurde. Waarom niet op maandag tijdens de press days?

    Goed, waar ik op hoop, is dat men met een plan komt binnenkort, waar men de ideeën bekend maakt, wat men wil gaan doen na de verkoop van ttt.

    Dus bv doorgaan met totale verkoop tt, of je dat men deelnames wil doen met een aantal gerenomeerde partners zoal Microsoft, baidu,Apple enz en dat de uiteindelijke beslissing hierover bepaald wordt in een extra ava, waarin door stemming bepaald wordt wat te gaan doen. Hoop wel dat ze dan zelf aangeven niet mee te stemmen.

    Het zou wel heel dom zijn, om nu alleen de verkoop tt aan te kondigen, en verder nog geen plan van aanpak, want dan gebeurd inderdaad hetgeen wies hier aangeeft. Ben erg benieuwd!

    Succes iedereen!
    Ga daar maar niet van uit. Als jij eigenaar van 44 % bent, dus zeg van potentieel 1 miljard, dan ga je het lot van dat miljard echt niet in de handen van de overige 60 % leggen. Waaronder een aantal Twitter-tokkies.
    Ze zorgen er dan, als ze het tenminste als 44 % eens zijn, wel voor dat van te voren die laatste 6 % aan boord is.
  7. Brouwer285 12 januari 2019 13:02
    quote:

    holenbeer schreef op 12 januari 2019 11:56:

    [...]
    Ga daar maar niet van uit. Als jij eigenaar van 44 % bent, dus zeg van potentieel 1 miljard, dan ga je het lot van dat miljard echt niet in de handen van de overige 60 % leggen. Waaronder een aantal Twitter-tokkies.
    Ze zorgen er dan, als ze het tenminste als 44 % eens zijn, wel voor dat van te voren die laatste 6 % aan boord is.
    klopt, dankzij de aandeleninkoop en incl jdm zitten ze op iets van 50.5% stemrecht. verstandig. overigens wel beter voor ze om gewoon van de beurs te gaan zodra de mogelijkheid zich gaat voordoen (verkoop TTT).
  8. forum rang 7 Dutchy Ron 12 januari 2019 13:09
    quote:

    SellTomtom schreef op 12 januari 2019 11:10:

    [...]

    Goedemorgen, ben nieuw hier, en zit al ruim 6 jaar in TomTom. Ik hoop dat we zo snel mogelijk verlost gaan worden van dit aandeel, want ben het wel beu het geklooi met dit aandeel en HG.

    Hier een link trouwens, dat tt wel sowieso sponsor is in Detroit.

    naias.com/sponsors/automobili-d-spons...
    Vreemd .... wel sponsor maar geen kraampje. Welkom!
  9. [verwijderd] 12 januari 2019 13:14
    De techniek achter de nieuwe NVIDIA drive localization lijkt heel erg op de TomTom Road DNA:
    blogs.nvidia.com/blog/2019/01/07/hd-m...

    Zou tomtom de patenten net als dat ze bij Bosch hebben gedaan met RRS hebben gedeeld voor data/licensing? Is dat de reden dat ze samen optrokken bij de CES? Zou mooi zijn als T2 naast de map leverancier hierdoor nog extra inkomsten kan genereren...?
  10. [verwijderd] 12 januari 2019 13:40
    quote:

    holenbeer schreef op 12 januari 2019 11:56:

    [...]
    Ga daar maar niet van uit. Als jij eigenaar van 44 % bent, dus zeg van potentieel 1 miljard, dan ga je het lot van dat miljard echt niet in de handen van de overige 60 % leggen. Waaronder een aantal Twitter-tokkies.
    Ze zorgen er dan, als ze het tenminste als 44 % eens zijn, wel voor dat van te voren die laatste 6 % aan boord is.
    Als HG zegt te willen kijken wat de aandeelhouders willen na verkoop ttt, dan mag je daar wel van uitgaan, anders heeft het geen nut wat hij zegt. Dan beter geen stemming houden en niets zeggen. Afwachten maar weer.

    Wel opvallend vind ik nog steeds, dat je niemand van de analisten nog hoort reageren op persberichten. Ook nu niet, na toch weer twee mooie samenwerkingen. Het lijkt er steeds meer op, dat er onder een grote hoed wordt gespeeld.

    Het geklooi met de koers, is volgens mij nog steeds om uit te breiden. Waarom? Bij dalende beurzen zie je koers vaak goed blijven liggen ( men kan dan de verkopende aandelen mooi opvangen) en bij stijgende beurzen juist dalen of de koers wordt tegen gehouden met grotere blokken in de laat.

    De ontknoping nadert, tis alleen de vraag wanneer. Van mij mag het gebeuren!
  11. [verwijderd] 12 januari 2019 14:13
    quote:

    holenbeer schreef op 12 januari 2019 11:56:

    [...]
    Ga daar maar niet van uit. Als jij eigenaar van 44 % bent, dus zeg van potentieel 1 miljard, dan ga je het lot van dat miljard echt niet in de handen van de overige 60 % leggen. Waaronder een aantal Twitter-tokkies.
    Ze zorgen er dan, als ze het tenminste als 44 % eens zijn, wel voor dat van te voren die laatste 6 % aan boord is.
    6%?... en hoeveel zou JdM nu hebben?... :-)
  12. Energy 12 januari 2019 15:46
    Je moet nu je eigen sommetje maken. Wat ga je doen bij verkoop ttt. Voor mij is de som als volgt.

    Waardering automotive op basis k/w 20 voor 2019 is 6 euro. Bij verkoop automotive verwacht ik minimaal 10 euro per aandeel.

    Er is 1 euro cash. Stel ttt wordt verkocht voor 1,3miljard(6euro). Dan wordt mijn som:
    Cash: 7 euro
    Waardering automotive:6euro op basis k/W
    Totaal 13 euro

    Dus als in mijn voorbeeld de koers lager is dan 13 euro dan koop ik bij. Is de koers dan 13 euro dan verkoop ik 25% en wacht ik met de overige 75% de ontwikkelingen af van hd maps.

    Op analisten doe ik niets uit. Die komen achteraf met hun wijsheid en adviezen on hun eigen "gelijk" te verdedigen.

    Eigenlijk zou iedereen voor zichzelf deze berekening moeten maken. En je niet van de wijs laten brengen door koers manipulaties bij opening.

    Succes
  13. [verwijderd] 12 januari 2019 15:50
    [Modbreak IEX: Gelieve te stoppen met het plaatsen van steeds dezelfde niet onderbouwde berichten op het forum, bericht is verwijderd.]
  14. [verwijderd] 12 januari 2019 15:53
    TomTom, another DRIVE Localization partner, demonstrated the capabilities of its system at its CES booth. The wide scope of the company’s HD maps makes it possible for localization to occur on a range of roads.

    blogs.nvidia.com/blog/2019/01/11/nvid...

    blogs.nvidia.com/wp-content/uploads/2...
  15. [verwijderd] 12 januari 2019 16:29
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 12 januari 2019 15:50:

    [...]

    Lees Microsoft heeft die nodig
    Alles is al lang in kannen en kruiken
    Duurt echt niet lang meer
    Waarom stel jij je dan zo aan als de koers een paar cent zakt??
  16. Energy 12 januari 2019 16:54
    Het is alleen jammer voor de chinezen dat ze kansloos zijn in landen waar amerikaanse militairen liggen.

    Dus geen uniforme technologie voor fabrikanten. Dus kansloos.

    Fabrikanten kunnen alleen met uniforme hd maps met tt technology in alle belangrijke markten aan de slag(japan, china, europa, korea en VS). Dit levert een enorm kostenvoordeel op en de technologie zal betrouwbaarder zijn.

    quote:

    Dutchy Ron schreef op 12 januari 2019 15:55:

    markets.businessinsider.com/news/stoc...

    Unicorn company of high-precision map in China might overrun Autonomous Driving industry in Europe and America

    HG moet opschieten met z’n plannen, nieuwe HD-map makers op de kust
  17. De Roze Ridder 12 januari 2019 17:10

    Fotograaf klaagt dat lidar op CES-beurs zijn systeemcamera heeft verwoest

    'Fotografen, betreed de CES-vloer op eigen risico' is wellicht een tekst die op een bordje bij sommige stands had moeten staan. Een CES-bezoeker klaagt dat een lidar-sensor van AEye, die op de CES-beurs was te vinden, zijn Sony A7R II-systeemcamera heeft kapotgemaakt.

    De robotontwikkelaar en ondernemer Jit Ray Chowdhury maakte op de CES-beurs foto's van een auto die aan de bovenkant was voorzien van een lidar van de startup AEye. Hij ontdekt dat elke foto die hij maakte voorzien was van twee heldere paarse vlekken, waar horizontale en verticale lijnen uit komen die door de foto's lopen. Hij stelt tegenover Ars Technica dat het gaat om brandplekken in de camerasensor.

    In een reactie zegt de ceo van AEye tegen de website dat zijn lidars inderdaad schade kunnen aanrichten aan camerasensoren, al stelt hij dat er geen gevaar is voor menselijke ogen. De directeur stelt dat camera's tot duizend keer gevoeliger zijn voor lasers dan het menselijk oog. Volgens hem kunnen de pulsen van een lidar soms bij camera's schade veroorzaken op het filmvlak. De directeur zegt bereid te zijn te werken aan technologieën om dit te beperken en zegt dat dit een probleem is waar de gehele lidar- en lasergemeenschap aan moet werken.

    Een andere lidar-startup, Ouster, zegt dat hun lidars geen camera's kunnen beschadigen. Hun lasers hebben een golflengte van 850nm, al kunnen pulsen met deze relatief kortere golflengten wel schadelijk zijn voor het menselijk netvlies. Lidars die laserpulsen met golflengten van 850 of 905nm uitstralen hebben het voordeel dat ze goedkoop zijn te maken, op basis van silicium.

    Het bedrijf AEye maakt echter gebruik van lasers met een golflengte van 1550nm. Dit is duurder om te maken, omdat er geen silicium, maar duurdere materialen zoals indium gallium arsenide voor nodig zijn. Het voordeel is echter dat het vocht in het menselijk oog ondoorzichtig is voor licht met deze golflengte, waardoor de pulsen het netvlies niet kunnen bereiken. Camera's missen deze beschermende capaciteit. Dat betekent dat de lasers op een veel hoger vermogen kunnen opereren, zonder dat mensen gevaar lopen. AEye stelt dat hun lidar een bereik van wel 1000 meter heeft, terwijl de meeste lidar-makers een maximaal bereik van 200 tot 300 meter noemen.

    De lidar van AEye staat te boek als een systeem dat de afstand tot een object meet door een korte puls uit te sturen en te meten hoe lang het duurt voordat de straal terugkomt. Er zijn echter ook cwfm-lidars die een andere methode toepassen, waarbij voortdurend een laserstraal wordt uitgezonden met een steeds ietwat wisselende frequentie. De afstand wordt hierbij gemeten door in kaart te brengen hoeveel de frequentie van de laserstraal is veranderd tussen het moment van uitzenden en na de terugkaatsing. Een directeur van Blackmore, een concurrent van AEye die cwfm-lidars gebruikt, stelt dat de methode van AEye een grotere kans heeft om camera's te beschadigen.

    Lidar-sensoren kunnen de afstand tot objecten of oppervlakken bepalen door middel van de inzet van veel, snelle laserpulsen. In feite werkt het als een radar, waarbij het gereflecteerde wordt opgevangen. Lidars zijn belangrijk voor de ontwikkeling van zelfrijdende auto's.

    tweakers.net/geek/147880/fotograaf-kl...
  18. tafon 12 januari 2019 17:23
    Het grootste deel van de aandelen zit in vaste handen.
    Er is nu geen partij meer die de koers hoger gaat zetten omdat ze meer aandelen willen hebben.
    Bij goed nieuws zijn er voor nieuwe geïnteresseerde alleen aandelen beschikbaar voor een prijs die hoger is dan we ons nu kunnen voorstellen en dat weet H.G. ook.
4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 239 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht