Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,980
  • Verschill

    -0,205 -3,31%
  • Volume

    668.949 Gem. (3M) 304,1K
  • Bied

    5,960  
  • Laat

    6,120  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Januari 2019

4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 88 89 90 91 92 ... 239 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Kuiken 12 januari 2019 17:42
    quote:

    Was here schreef op 12 januari 2019 15:46:

    Je moet nu je eigen sommetje maken. Wat ga je doen bij verkoop ttt. Voor mij is de som als volgt.

    Waardering automotive op basis k/w 20 voor 2019 is 6 euro. Bij verkoop automotive verwacht ik minimaal 10 euro per aandeel.

    Er is 1 euro cash. Stel ttt wordt verkocht voor 1,3miljard(6euro). Dan wordt mijn som:
    Cash: 7 euro
    Waardering automotive:6euro op basis k/W
    Totaal 13 euro

    Dus als in mijn voorbeeld de koers lager is dan 13 euro dan koop ik bij. Is de koers dan 13 euro dan verkoop ik 25% en wacht ik met de overige 75% de ontwikkelingen af van hd maps.

    Op analisten doe ik niets uit. Die komen achteraf met hun wijsheid en adviezen on hun eigen "gelijk" te verdedigen.

    Eigenlijk zou iedereen voor zichzelf deze berekening moeten maken. En je niet van de wijs laten brengen door koers manipulaties bij opening.

    Succes
    Ik BLIJF waarschuwen : de schattingen voor verkoop TTT lopen uiteen van 700.000 tot 1,500000. Dat is een verschil van meer dan 100%. En ik waarschuw, omdat ik straks baal als door al het optimistisch getater de koers ten onrechte keldert vanwege de te hoog ingeschatte opbrengsten. Er is nl nog veel meer moois onder de TT-vleugels.
  2. [verwijderd] 12 januari 2019 17:53
    quote:

    Kuiken schreef op 12 januari 2019 17:42:

    [...]

    Ik BLIJF waarschuwen : de schattingen voor verkoop TTT lopen uiteen van 700.000 tot 1,500000. Dat is een verschil van meer dan 100%. En ik waarschuw, omdat ik straks baal als door al het optimistisch getater de koers ten onrechte keldert vanwege de te hoog ingeschatte opbrengsten. Er is nl nog veel meer moois onder de TT-vleugels.
    Ik blijf het zeggen, denkers wordt noet voor niets laag gehouden, en de analisten zijn niet voor niets zo stil. Alles heeft een betekenis denk ik.
    Jij zegt tussen de 700 miljoen en 1,t miljard. Het is maar hoe belangrijk ttt is voor degene die het wil overnemen. En dan is men bereid ver te gaan. Kijk naar mobileye.
    Verizon is zon party, die belang heeft om in Europa de grootste te worden. En als men daar diep voor in de buidel moet tasten, zal men dat doen. Kijk naar fleetmatics.
    We gaan het zien.
    Voor komt het hele gebeuren van de verkoop/koers enz over als een grote corrupte boel.
    Hoop dat we uiteindelijk wel mogen meedelen als zittende aandeelhouders, want dat verdienen we!
  3. Tom2HD 12 januari 2019 17:55
    De koers mag nog steeds niet omhoog en ik kan me niet voorstellen dat na verkoop TTT dat opeens wel kan.
    De enige conclusie die ik dan trek is dat er een overname komt van de hele toko, of een exit. In 1 of in 2 stappen, dat weet ik niet, maar HG weet dat al wel.
    Anders kan ik dat downplayen niet plaatsen.
  4. DD12 12 januari 2019 18:14
    Denk dat je daar gelijk in hebt, 11.50 is veel te laag voor HG.
    Dit spel duurt mij veel te lang, HG is een schaker en heeft geduld. Biedingen zijn blijkbaar binnen gekomen van 11.50 / 12.50 / 13.00
    Bod zal minimaal 15.00 moeten zijn, dus vandaar dat het wat langer onderhandelen is.
  5. [verwijderd] 12 januari 2019 19:09
    quote:

    DD12 schreef op 12 januari 2019 18:14:

    Denk dat je daar gelijk in hebt, 11.50 is veel te laag voor HG.
    Dit spel duurt mij veel te lang, HG is een schaker en heeft geduld. Biedingen zijn blijkbaar binnen gekomen van 11.50 / 12.50 / 13.00
    Bod zal minimaal 15.00 moeten zijn, dus vandaar dat het wat langer onderhandelen is.

    Die snap ik niet. Waarom dan de koers laag houden? Zou dan eerder veel hoger moeten zijn, want op deze koers 15 vragen kan wel, maar is moeilijker onderhandelbaar, als op een koers van zeg 10 euro.
    Hij heeft nog niets, maar dan ook niets gedaan om de koers te laten stijgen. Eerder downplayen.
    De actie van vorige week vrijdag was er ook weer een, die erg vreemd was.

    1). Hij brengt het nieuws op vrijdag, terwijl de press day van de CES op maandag is.

    2) normaal persberichten om 07.30, of tijdens een aangekondigde speach op een bepaalde tijd. Maar nee, TomTom doet dat ineens onverwacht precies bij opening van de beurs om 09.00 uur. Bizar weer, maar komen er wel mee weg iedere keer.
  6. forum rang 4 Erg chebbi 12 januari 2019 19:14
    quote:

    SellTomtom schreef op 12 januari 2019 13:59:

    www.tomtom.com/careers/jobs/

    Ze hebben nog aardig wat personeel nodig bij TomTom, dus als je nog werk zoekt? Nog ruim 200 aan personeel gevraagd. Das best veel.
    ZEER indrukwekkend!
    Er zal natuurlijk best verloop zijn, maar dit geeft goed weer dat TT flink aan de weg timmert en vertrouwen heeft in de toekomst.
  7. [verwijderd] 12 januari 2019 19:22
    quote:

    Erg chebbi schreef op 12 januari 2019 19:14:

    [...]

    ZEER indrukwekkend!
    Er zal natuurlijk best verloop zijn, maar dit geeft goed weer dat TT flink aan de weg timmert en vertrouwen heeft in de toekomst.
    Ik hou het scherp in de gaten en wacht op vrijkomen van de functie CEO
  8. forum rang 7 JP Samosa 12 januari 2019 19:27
    quote:

    DD12 schreef op 12 januari 2019 18:14:

    Denk dat je daar gelijk in hebt, 11.50 is veel te laag voor HG.
    Dit spel duurt mij veel te lang, HG is een schaker en heeft geduld. Biedingen zijn blijkbaar binnen gekomen van 11.50 / 12.50 / 13.00
    Bod zal minimaal 15.00 moeten zijn, dus vandaar dat het wat langer onderhandelen is.

    biedingen van 11,50/12,50/13.00 die jij noemt, dat is slechts gissen.
    We weten niets.

    Okay, vandaag nog en morgen: 20 weesgegroetjes en evenveel onzevaders voor
    een overnamebod €14 per aandeel voor de hele toko op maandagmorgen.

  9. forum rang 4 holenbeer 12 januari 2019 21:17
    quote:

    SellTomtom schreef op 12 januari 2019 13:40:

    [...]

    Als HG zegt te willen kijken wat de aandeelhouders willen na verkoop ttt, dan mag je daar wel van uitgaan, anders heeft het geen nut wat hij zegt. Dan beter geen stemming houden en niets zeggen. Afwachten maar weer.

    Wel opvallend vind ik nog steeds, dat je niemand van de analisten nog hoort reageren op persberichten. Ook nu niet, na toch weer twee mooie samenwerkingen. Het lijkt er steeds meer op, dat er onder een grote hoed wordt gespeeld.

    Het geklooi met de koers, is volgens mij nog steeds om uit te breiden. Waarom? Bij dalende beurzen zie je koers vaak goed blijven liggen ( men kan dan de verkopende aandelen mooi opvangen) en bij stijgende beurzen juist dalen of de koers wordt tegen gehouden met grotere blokken in de laat.

    De ontknoping nadert, tis alleen de vraag wanneer. Van mij mag het gebeuren!
    De vraag is natuurlijk wie hij bedoelt met die aandeelhouders. Hij zal vast wel naar de meerderheid luisteren, maar die meerderheid is al bereikt met 5 personen. Of hij naar de rest gaat luisteren? Geen idee, maar ik zou er niet op rekenen. Kan het alleen maar meevallen.

    Heb overigens vrijdag de 1e portie puts feb aangeschaft, ga dat gestaffeld doen tot aan 6 feb of tot aan slecht nieuws, whichever comes first.
  10. DerksVisie 12 januari 2019 21:37
    quote:

    SellTomtom schreef op 12 januari 2019 13:59:

    www.tomtom.com/careers/jobs/

    Ze hebben nog aardig wat personeel nodig bij TomTom, dus als je nog werk zoekt? Nog ruim 200 aan personeel gevraagd. Das best veel.
    Of er loopt juist veel personeel weg. Dat zou ik echt niet raar vinden na alle berichtgeving van afgelopen jaar door de media. Verklaart ook direct waarom HG opeens een charmeoffensief is begonnen en allerlei interviews geeft over het bedrijf.

    Ik twijfel alleen nog steeds of hij het gevecht opnieuw aan wil gaan of de boel in de verkoop stopt. Wellicht twijfelt HG zelf ook nog.
  11. forum rang 7 Dutchy Ron 12 januari 2019 22:47
    IT specialisten zijn schaars en inhuren is duur ……… ook op 4.500 werknemers is 200 vacatures veel, tenzij je bedrijf groeit als kool, er veel uitstroom is of heel veel oudjes met pensioen gaan binnenkort. Dat laatste zal niet het geval zijn. Die uitstroom sluit ik niet uit, TT is nu niet echt het bedrijf waar je trots op kunt zijn lijkt mij. Wat ik zo snel zag zitten er ook belangrijke functies tussen …… dat is minder als cruciale posities onbemand zijn/blijven.
  12. forum rang 7 Dutchy Ron 12 januari 2019 22:50
    www.bloomberg.com/news/articles/2019-...

    HERE Maps in Talks With New Investors to Grow Beyond Carmakers


    HERE Technologies, the digital mapping company controlled by BMW AG and other German carmakers, is seeking to add new investors to expand beyond the automotive sector.

    Deliberations include adding a financial services firm as well as potential investors from other sectors, Chief Executive Officer Edzard Overbeek said in an interview at the Consumer Electronics Show this week. The company, which employs some 8,000 people, is also seeking to attract one or two more automakers.

    “Vehicles will become mobile data centers,” Overbeek said. “But we see a lot of potential in other fields,” such as logistics services, while municipality authorities are showing increasing interest in data traffic flows to improve air quality.

    HERE, which provides location data for navigation systems, was purchased in 2015 by BMW, Daimler AG and Volkswagen AG’s Audi unit from Nokia Oyj for 2.5 billion euros ($2.9 billion). Intel Corp. and German car-parts giants Continental AG and Robert Bosch GmbH have since joined the ownership group, opening up options in the so-called Internet of Things.

    The rare cooperation between Germany car rivals was made to thwart Alphabet Inc.’s Google from seizing a dominant position in digital maps, a key technology for self-driving vehicles and future transportation services. HERE has since stepped up efforts to develop high-definition maps that allow precise navigation of autonomous cars.

    HERE secured contracts this week to supply live traffic data for the entire product range of Daimler’s Mercedes-Benz and Volkswagen’s Audi, Porsche and Lamborghini brands.

    HERE, which acquired indoor mapping software company Micello in March, is not interested in taking over TomTom NV or buying some of its assets, Overbeek said. The Dutch competitor is in talks to sell its telematics operations and faced speculation about a potential sale last year.

    “We’re happy with where we are,” HERE’s CEO said.
  13. forum rang 7 Dutchy Ron 12 januari 2019 22:55
    HERE secured contracts this week to supply live traffic data for the entire product range of Daimler’s Mercedes-Benz and Volkswagen’s Audi, Porsche and Lamborghini brands.

    Dacht dat TT hofleverancier was van traffic data voor Daimer en VW
  14. [verwijderd] 12 januari 2019 23:21
    Tsja, HG de kluizenaar blijft zwijgen, twijfelt of kan het gewoon niet uitleggen !
    Overdragen en afsluiten die toko !
    Triest maar waar !
  15. DerksVisie 12 januari 2019 23:37
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 12 januari 2019 22:55:

    HERE secured contracts this week to supply live traffic data for the entire product range of Daimler’s Mercedes-Benz and Volkswagen’s Audi, Porsche and Lamborghini brands.

    Dacht dat TT hofleverancier was van traffic data voor Daimer en VW
    Dat is ook het vervelende als aandeelhouder bij TomTom. Er wordt heel lang overgedaan om een gemaakte deal openbaar te maken. Waardoor deze informatie eigenlijk al achterhaald is op het moment van bekendmaking. Het kost TomTom ook veel moeite om de autofabrikanten 1 voor 1 over te halen. En dan zie je dat er in 1 persbericht Daimly en VW opeens zijn overgestapt.

  16. [verwijderd] 12 januari 2019 23:43
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 12 januari 2019 22:55:

    HERE secured contracts this week to supply live traffic data for the entire product range of Daimler’s Mercedes-Benz and Volkswagen’s Audi, Porsche and Lamborghini brands.

    Dacht dat TT hofleverancier was van traffic data voor Daimer en VW
    Overbeek is vergeten te melden dat het geen financiele gevolgen heeft voor 2019 en 2020. In deze jaren loopt het contract met T2 gewoon door

    Contract van T2 getekend in 2015 (voor de overname HERE door BAD). Contract loopt pas vanaf 2018

    corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

    Lijkt me logisch dat het contract met T2 tot ongeveer 2021 loopt en niet verlengt wordt.
    Dit is gelijk ook een stukje verklaring voor het enthousiasme van Overbeek als het gaat om de in 2018 verkregen contracten....
4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 88 89 90 91 92 ... 239 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht