Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,980
  • Verschill

    -0,205 -3,31%
  • Volume

    668.949 Gem. (3M) 301,7K
  • Bied

    5,960  
  • Laat

    6,120  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Januari 2019

4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 168 169 170 171 172 ... 239 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 DNFTT 22 januari 2019 11:56
    quote:

    VanillaSky schreef op 22 januari 2019 11:43:

    [...]

    Klopt het aandeel zal na deze uitkering naar 4,50-5,00 navigeren. Laat het dan maar van de beurs verdwijnen voor 7 euro.
    Waar kan ik tekenen voor die constructie??

    1000 gekocht op €6,10 = €6100
    1000 uitkering €3,20 = €3200
    €3200 omzetten in aandelen á €5,00 = 640
    1640 aandelen verkopen á 7,00 = €11480
  2. [verwijderd] 22 januari 2019 11:57
    TomTom CEO Says Company Will Grow Independently After Telematics Sale
    By Reuters
    Jan. 22, 2019

    AMSTERDAM — TomTom can grow and thrive independently, its chief executive said on Tuesday after the Dutch navigation company announced the sale of its Telematics division representing about half of the company's market value.

    In an interview with Reuters, Harold Goddijn said that licensing cash flow for its digital mapping business was assured by "anchor customers" including Apple, and growing thanks to increasing use by developers of location-based software applications.

    He acknowledged Google's recent map supply deals with TomTom customers Renault and Volvo had changed market dynamics, but insisted TomTom's automotive revenue would continue to grow.

    "On the one hand that (Google's entry) is scary, but on the other hand it really focuses the mind," he said.

    TomTom agreed on Tuesday to sell Telematics to Japan's Bridgestone for 910 million euros ($1.03 billion).

    (Reporting by Toby Sterling; editing by Jason Neely)

    www.nytimes.com/reuters/2019/01/22/bu...
  3. forum rang 7 ketchup 22 januari 2019 11:59
    quote:

    VeniVidiMerui schreef op 22 januari 2019 11:54:

    [...]
    Ontgoocheld omdat het 0,38 per aandeel minder oplevert dan de algemene verwachting? En daarbij nog helemaal niet bekend is wat voor licensing deal er tegenover staat?
    Neen, ontgoocheld omdat ik dacht dat HG zijn wil en uiterste best ging doen om niet onder te doen voor de Fleetmatics multiple en dat zou 1.3 miljard moeten opleveren, dat was het doel.

    maar dit is natuurlijk een signaal dat hij afgeeft, om te zeggen verwacht nou niet dat onze maps Plus straks het zelfde kan opbrengen bij een exit als HERE, ook die gaan straks voor minder dan de helft weg, hence reken maar aan 1.5 miljard ipv van 4 of 5 miljard zoals sommigen hier.

    ps:
    Fleetmatics bracht 2.4 miljard $ op
    HERE bracht 2.8 miljard euro op

    Telematics 910 miljard euro.
    Maps Plus ?
  4. forum rang 4 Kuiken 22 januari 2019 12:01
    bron Bloomberg:



    TomTom NV will sell its Telematics fleet-management business to tire manufacturer Bridgestone Corp. for 910 million euros ($1 billion), freeing up resources to battle the likes of Alphabet Inc. for access to mapping technology in car dashboards.

    The sale is a big step in TomTom’s shift to location technology as customers ditch the personal navigation devices that made the company a household name in favor of smartphones.

    In September, the Dutch company said it was exploring a sale of Telematics, which delivers vehicle-related data and intelligence for fleet management and connected car services. Media reports also identified Verizon Communications Inc., Microsoft Corp., Daimler AG, and Michelin as possible bidders for the unit.

    TomTom will return 750 million euros to shareholders by means of a capital repayment, combined with a share consolidation, which is expected in the third quarter of 2019. The Telematics business accounted for 18 percent of TomTom’s 2017 sales.

    "We don’t have big plans for acquisitions," said TomTom Chief Executive Officer Harold Goddijn, in an interview, "but we want to keep a healthy amount of cash on our balance sheet for bolt-on acquisitions, should the chance arise."

    The deal by Tokyo-based Bridgestone is its largest in Europe, according to data compiled by Bloomberg. The world’s largest tire maker is speeding up product development for connected and intelligent cars, combining tires and sensors to collect road conditions and tire information such as the amount of wear.

    The current CEO Masaaki Tsuya has been cautious in acquisitions after experiencing the troubled $2.7 billion acquisition of Firestone Tire & Rubber Co. in 1988. Tsuya, who joined Bridgestone in 1976, was a junior member on the project team that worked on the Firestone deal, and in 2016 walked away from an escalating bidding war with Carl Icahn for the U.S. auto parts chain Pep Boys.

    With the Telematics purchase, Bridgestone plans to gather data from 860,000 units of vehicles that currently use TomTom’s digital service to develop products and improve tire maintenance service, it said in a statement to Tokyo Stock Exchange. The sale is expected to close by the end of the second quarter of 2019, and won’t have a major impact on Bridgestone’s current fiscal year earnings, it said.

    TomTom’s shares fell as much as 6.2 percent in trading Tuesday before paring losses, valuing the company at 1.9 billion euros. TomTom shares have racked up losses for three consecutive years starting 2015 as the company suffered challenges and setbacks in its shift away from consumer products.


    The battle to offer mapping services is becoming increasingly fierce, with car giants and mapping companies teaming up to take on the tech giants.

    German car rivals grouped together with the 2015 acquisition of HERE Technologies, which provides location data for navigation systems, in a bid to thwart Google from seizing a dominant position in digital maps, a key technology for self-driving vehicles and future transportation services.

    "We want a company which is focused on location technology and everything that goes with it in terms of digital maps, navigation, maps for self-driving technology," said Goddijn. "This makes it easier for the outside world to understand the company."

    (Updated with interview with TomTom CEO.)

  5. [verwijderd] 22 januari 2019 12:05
    Wtf gebeurt er allemaal. Ik begrijp de dump echt niet. Dit is geen rationele reactie op het nieuws maar pure teleurstelling. Kalm mensen
  6. [verwijderd] 22 januari 2019 12:06
    quote:

    tatje schreef op 22 januari 2019 11:07:

    VAAG !!

    Ja Harold blijft vaag tot het bittere of zoete eind.

    - 910 miljoen voor TTT, maar over de deals zegt hij, dat het goed is voor de rest van TT.“After a thorough review of strategic options, we have determined that the sale of Telematics to Bridgestone is in the best interest of both Telematics and our core location technology business,” commented Harold Goddijn, CEO, TomTom.
    - 750 miljoen voor capital repayment ( belasting vrij ) en aandelen inkoop, hoe de verdeling wordt ( geen woord )

    Dus dat het geen 3,20 per aandeel wordt, dus helemaal capital repayment, lijkt me duidelijk.

    Hoeveel capital repayment ( belasting vrij ) per aandeel wordt en hoeveel geld er beschikbaar is voor inkoop eigen aandelen laat Harold lekker in de lucht zweven.

    WIJ zijn toch de baas !!
    In the best interest of our core technology business zegt veel: een licentie + behoud probe data.

    Waarde zit in data, dus Geen verkoop aan andere kaartenmakers en behoud van toegang.
  7. forum rang 4 JvH 22 januari 2019 12:07
    Wat een ongelofelijke anti climax. Ik heb ze serieus waar op een enkele uitzondering na elke dag in porto gehad de laatste maanden, maar gisteren verkocht op 8.05. Ik snap niks van het koersverloop, maar dat zal wel aan mij liggen. Ik weet wel dat ik anders ook een paniekverkoper was geweest vanmorgen, dus gelukkig had ik ze een keer niet. Ik denk dat ik maar stop met beleggen, dat scheelt een hoop stress, daarbij kan ik er ook geen kut van. Ik doe het niet vaak goed, af en toe eens 2500 winst maar alles bij elkaar is het zwaar kut. Maar dat zal wel herkenbaar zijn voor velen.
  8. forum rang 4 marathon 11 22 januari 2019 12:08
    quote:

    Penge_miner schreef op 22 januari 2019 10:18:

    Ik kan nu al aangeven dat mijn koersdoel van 8,86 op 6 februari 2019 niet gehaald wordt, het spijt mij dat ik er zoveel naast zit.
    Vond (18x0,22 na verkoop TTT) + 4 euro TTT + 0,90 cash samen 8,86 redelijk geprijsd.
    De financiele markt ziet het anders.
    Is dit niet een beetje onzin? We zijn net 4 uur aan de nieuwe situatie gewend.
  9. [verwijderd] 22 januari 2019 12:09
    quote:

    JvH schreef op 22 januari 2019 12:07:

    Wat een ongelofelijke anti climax. Ik heb ze serieus waar op een enkele uitzondering na elke dag in porto gehad de laatste maanden, maar gisteren verkocht op 8.05. Ik snap niks van het koersverloop, maar dat zal wel aan mij liggen. Ik weet wel dat ik anders ook een paniekverkoper was geweest vanmorgen, dus gelukkig had ik ze een keer niet. Ik denk dat ik maar stop met beleggen, dat scheelt een hoop stress, daarbij kan ik er ook geen kut van. Ik doe het niet vaak goed, af en toe eens 2500 winst maar alles bij elkaar is het zwaar kut. Maar dat zal wel herkenbaar zijn voor velen.
    Extreem herkenbaar ja ;)
  10. Masiquodo 22 januari 2019 12:11
    Welke aandeelhouders krijgen het bedrag voor die verkoop Telematics uitgekeerd? Het is namelijk wel lekker om nu even te wachten tot koers goed zakt en net voor de speciale dividend uitkering in te slaan.
  11. keiharde winst 22 januari 2019 12:15
    quote:

    Brabanttrade schreef op 22 januari 2019 12:05:

    Wtf gebeurt er allemaal. Ik begrijp de dump echt niet. Dit is geen rationele reactie op het nieuws maar pure teleurstelling. Kalm mensen
    Ik begrijp het wel maar je luistert liever naar mensen als Justin. Is je goed recht.
  12. forum rang 4 Kuiken 22 januari 2019 12:17
    Ik heb er moeite mee de TTT-deal te duiden. Het is duidelijk dat het resultaat voor velen hier een teleurstelling is.
    Maar je kunt niet zeggen dat er een shock door " de markt" gaat. Daarvoor is de omzet van TT op de beurs te gering.
    Het zijn degenen die het over minstens 1 miljard opbrengst hebben gehad, die nu uitstappen. Ik zeg : 1/5 van je omzet verkopen voor de helft van je huidige beurswaarde is zo slecht nog niet. Met de uitkering van 3,20 Euro aan de aandeelhouders is een stevige bodem onder de koers gelegd. Veel neerwaarts risico is er niet . En TT blijft een forse orderportefeuille hebben voor de komende jaren EN wereldwijd voorop lopen bij de veelomvattende veranderingen in mobiliteit. De pest is dat ze mee willen lopen in de kopgroep van deze marathon, zonder een grote rugsponsor. Goddijn geeft keer op keer aan zelfstandig door te willen. Een grote knaller omhoog van de aandelenkoers zal van buiten moeten komen en daar heeft noch TT, noch hebben wij (aandeelhouders) enige invloed op
  13. forum rang 6 NewKidInTown 22 januari 2019 12:20
    quote:

    NewKidInTown schreef op 22 januari 2019 11:46:

    Rond 7,60 pik ik er nog een paar op.
    Heb ze (TT TL) weer binnen rond 7,72 vind het wel mooi zo.

    7,72 TT
    3,20 TTT
    1,00 cash

    blijft er 3,50 over voor maps etc, moet kunnen volgens mij. Te duur ? Anders ga je maar in Pharming, succes.
  14. forum rang 4 Kuiken 22 januari 2019 12:22
    bron volkskrant:

    NIEUWS TOMTOM

    TomTom verkoopt onderdeel Telematics voor 910 miljoen en laat beleggers profiteren
    TomTom trakteert beleggers op 750 miljoen euro dankzij de verkoop van de afdeling Telematics. Het navigatieconcern maakte dinsdag bekend het onderdeel te hebben verkocht voor 910 miljoen euro aan de Japanse bandenproducent Bridgestone.


    Bard van de Weijer22 januari 2019, 12:04

    Een navigatiekaart van TomTom die semi-autonome auto’s helpt bij hun plaatsbepaling. Beeld TomTom/Beeldbewerking de Volkskrant
    Het TomTom-onderdeel Telematics ondersteunt bedrijven bij het beheer van hun vloot. Het werd door TomTom gezien als een vreemde eend in de bijt. Het bedrijf wil zich meer richten op zijn kerntaak, het leveren van navigatiediensten en verkeersinformatie.

    advertentie
    De resterende 160 miljoen euro van de Telematics-verkoop wil het bedrijf steken in de versterking van zijn kaartentak. TomTom werkt aan zeer gedetailleerde kaarten die gebruikt kunnen worden door semi-autonome auto’s. Zulke kaarten staan de boordcomputers bij om tot op de centimeter nauwkeurig te bepalen waar een auto zich bevindt.

    TomTom was samen met (het eveneens oorspronkelijk Nederlandse) Here marktleider op kaartgebied voor de automobielsector. Afgelopen najaar liep die voorsprong flink terug toen Renault/Nissan bekend maakte deels over te stappen naar Google, dat gratis navigatiediensten levert. ‘Hun vertrek laat zien dat er iets niet goed gaat’, zei topman Harold Goddijn over deze stap in de Volkskrant. Ook Volvo maakte bekend in zee te gaan met Google.

    De geplande verkoop van Telematics werd afgelopen najaar bekendgemaakt. Hoewel het verkoopbedrag iets hoger is dan verwacht, leken beleggers dinsdag niet tevreden over de overeenkomst, want het aandeel TomTom daalde aanvankelijk op de Amsterdamse beurs. Toezichthouders moeten de koop nog goedkeuren. Telematics heeft 670 werknemers.
  15. forum rang 7 sniklaas 22 januari 2019 12:24
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 22 januari 2019 11:51:

    [...]

    ben ietsje positiever, verwacht uiteindelijk een koers range van 5-6 euro post Kapitaal uitkering, dan gaan we zien wie wat gaat doen
    door het aandeel duurder te maken ( reverse-split)
    indien ze dit echt van plan zijn gaat dat meer private beleggers doen uitstappen en dan blijf je straks voornamelijk over met institutionele en fonds beleggers in de free-float en dan is het een makkie deze uit te kopen.

    nogmaals reken je niet rijk, maar 11-12 euro is nog steeds inbeeld voor som der delen.

    persoonlijk ben ik héél bij met de kapitaaluitkering, ben wel ontgoocheld voor de opbrengst van Telematics, maar er was geen keuze
    afblazen zou desastreus zijn geweest.
    Insgelijks Wies, laat de centen maar binnen komen en de tijd zal leren voor welke prijs het aandeel @TT door Harold en z'n maten van de beurs wordt gehaald.

    Het vertrouwen in het aandeel @TT is sedert 2015 vakkundig de nek om gedraaid en dat zie je terug in de verkoop van @TTT.
    Ben wel benieuwd of gezien de tegenvallende prijs het cancelen van de verkoop is overwogen, op zich was er geen noodzaak voor @TT om @TTT te verkopen!

    Hoe dan ook de weg ligt open om @TT met gesloten portemonnee van de beurs te halen, de founders en vrienden kunnen met de uitkering hun belang met 25...30...35...40% uitbreiden en daarnaast heeft @TT 400 mio in kas voor aandeleninkoop al dan niet met aanpassing van de statuten.

    Voor Harold en maten de perfecte deal, 15 jaar nadat ieder door de IPO financieel is binnengelopen weer volledig eigenaar van het A@E kroonjuweel!
  16. Masiquodo 22 januari 2019 12:24
    quote:

    Kuiken schreef op 22 januari 2019 12:22:

    bron volkskrant:

    NIEUWS TOMTOM

    TomTom verkoopt onderdeel Telematics voor 910 miljoen en laat beleggers profiteren
    TomTom trakteert beleggers op 750 miljoen euro dankzij de verkoop van de afdeling Telematics. Het navigatieconcern maakte dinsdag bekend het onderdeel te hebben verkocht voor 910 miljoen euro aan de Japanse bandenproducent Bridgestone.


    Bard van de Weijer22 januari 2019, 12:04

    Een navigatiekaart van TomTom die semi-autonome auto’s helpt bij hun plaatsbepaling. Beeld TomTom/Beeldbewerking de Volkskrant
    Het TomTom-onderdeel Telematics ondersteunt bedrijven bij het beheer van hun vloot. Het werd door TomTom gezien als een vreemde eend in de bijt. Het bedrijf wil zich meer richten op zijn kerntaak, het leveren van navigatiediensten en verkeersinformatie.

    advertentie
    De resterende 160 miljoen euro van de Telematics-verkoop wil het bedrijf steken in de versterking van zijn kaartentak. TomTom werkt aan zeer gedetailleerde kaarten die gebruikt kunnen worden door semi-autonome auto’s. Zulke kaarten staan de boordcomputers bij om tot op de centimeter nauwkeurig te bepalen waar een auto zich bevindt.

    TomTom was samen met (het eveneens oorspronkelijk Nederlandse) Here marktleider op kaartgebied voor de automobielsector. Afgelopen najaar liep die voorsprong flink terug toen Renault/Nissan bekend maakte deels over te stappen naar Google, dat gratis navigatiediensten levert. ‘Hun vertrek laat zien dat er iets niet goed gaat’, zei topman Harold Goddijn over deze stap in de Volkskrant. Ook Volvo maakte bekend in zee te gaan met Google.

    De geplande verkoop van Telematics werd afgelopen najaar bekendgemaakt. Hoewel het verkoopbedrag iets hoger is dan verwacht, leken beleggers dinsdag niet tevreden over de overeenkomst, want het aandeel TomTom daalde aanvankelijk op de Amsterdamse beurs. Toezichthouders moeten de koop nog goedkeuren. Telematics heeft 670 werknemers.
    Maar welke aandeelhouders worden getrakteerd? Hoe werkt dit, want je kan nu ook wachten tot koers verder zakt en vervolgens instappen zodat je ook mee profiteert van de traktatie.
4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 168 169 170 171 172 ... 239 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 18 april

    1. NSI Q1-cijfers
    2. Sipef Q1-cijfers
    3. Sligro Q1-cijfers
    4. NL werkloosheid maart
    5. Deliveroo trading update
    6. Easyjet trading update
    7. Econocom Q1-cijfers
    8. PostNL €0,03 ex-dividend
    9. Procter & Gamble Q1-cijfers
    10. VS steunaanvragen - wekelijks
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht