Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

PostNL Koninklijke NL0009739416

Laatste koers (eur)

1,225
  • Verschill

    -0,016 -1,29%
  • Volume

    288.904 Gem. (3M) 2,2M
  • Bied

    1,225  
  • Laat

    1,230  
+ Toevoegen aan watchlist

PostNL februari, sprokkelmaand?

4.388 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 220 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Tordan 2 februari 2019 13:00
    quote:

    Postzakje01 schreef op 2 februari 2019 11:23:

    Hr. Lucky...mee eens...een zeer goed voorbeeld is Koninklijke BAM...die weten wat beschaving is. Het is toch van de gekken dat het Forum POSTNL een van de meest druk bezochte is met een extreem aantal postings. Allen geboren uit frustratie. Zou IR.postnl dat doen waartoe het in leven is geroepen..... Maar het blijft ijdele hoop; ik ervaar PostNL als de meest bizarre vennootschap met een extreem slecht management. Bij een gemiddelde onderneming was de CEO al lang bij het huisvuil gezet.
    BAM heb ik die ervaring inderdaad ook, was altijd keurig.
  2. Hansbeleg 2 februari 2019 13:01
    quote:

    Analyse schreef op 2 februari 2019 12:43:

    [...]
    In 2018 heeft participatiemaatschappij Wadinko NV een belang genomen. Wat dit betekent voor Cycloon weten we pas bij de jaarstukken van 2018. Wat artikelen op Google nalezend lijkt het op een groeifinanciering. Cycloon zet schijnbaar vol in op fietskoeriers (post en pakketten). Maar uiteindelijk blijft 2017 een dramatisch jaar.
    Ja dat klopt eind vorig jaar hoorde ik een stuk bij BNR radio dat men gaat proberen om een deel van de pakketmarkt te veroveren met als breekijzer groene bakfietsen, het klonk allemaal heel ambitieus niet alsof ze op omvallen stonden.
    Maar ja dat moet je natuurlijk ook niet doen tijdens een marketingverhaal.

    www.bnr.nl/player/audio/10100505/1036...
  3. forum rang 4 Toekomstbeeld 2 februari 2019 13:08
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 2 februari 2019 12:00:

    [...]Eens kijken of ik het kan volgen :
    Activa
    Fin vaste activa 1,9 mio
    Overige vorderingen 1 mio
    Mat vaste activa 0,9 mio
    Liquiditeiten PM
    Balanstotaal 3,8 mio

    Passiva
    Eigen Vermogen 2,9 mio negatief
    Schulden lang 3,5 mio
    Schulden kort 3,2 mio
    Balanstotaal 3,8 mio

    Solvabiliteit voor herwaardering (e.d.) is EV minus 2,9 mio / Balanstotaal 3,8 mio = minus 76 % . Misschien nog een positieve herwaardering op OG (mat vast activa) maar dit gaat de boel niet redden. Inderdaad niet levensvatbaar. Schulden zullen niet op een normale bancaire manier gefinancierd kunnen worden.Zo te lezen stijgt het negatieve EV snel. Dit gaat een keer fout lopen.
    Totaal van eigen vermogen
    Aandelenkapitaal € 22.500
    Agio € 495.500
    Wettelijke reserves € 719.049
    Overige reserves € -4.220.600
    Totaal van eigen vermogen € -2.983.551

  4. forum rang 4 Toekomstbeeld 2 februari 2019 13:22
    quote:

    Hansbeleg schreef op 2 februari 2019 12:52:

    [...]

    @Analyse,

    Misschien heb jij gemakkelijke toegang tot de gegevens zou je dan nog eens kunnen kijken naar Business Post, Intrapost en Skynet? Dat lijken de grootste concurrenten te zijn.

    Ik heb gisterenavond nog effe naar Business Post gekeken omdat die wat betreft omvang groter is dan Cycloon.

    Maar dat zijn eigenlijk allemaal losse BV.s zonder 1 directe Business Post Holding die alles reflecteert.

    Die BV's werken wel samen door A.) een gezamenlijke website; B.) post aan elkaar over te dragen voor bezorging; C.) dezelfde uitstraling; D.) gebruik maken van gezamenlijke (inkoop)voordelen

    Niet alle BPs beiden hetzelfde dienstenpakket! Ik vermoed dat ze elk hun eigen tariefstelling hebben.
    Anders zou er sprake zijn van prijsafspraken en dat is bij wet verboden indien sprake van verschillende bedrijven. Maar de vraag is natuurlijk of dat in de praktijk ook zo is :-)

    businesspost.nu/over_ons

    Algemene informatie
    Business Post is een organisatie van samenwerkende postbedrijven in heel Nederland. Het is begonnen als een samenwerking tussen SW-bedrijven, maar inmiddels zijn er ook commerciële postbedrijven actief binnen Business Post. Het gezamelijke doel is om met deze samenwerking een dekkend landelijk netwerk te hebben, om op die manier op te kunnen boksen tegen de grote marktpartijen (zoals PostNL) en eerlijke concurrentie mogelijk te maken.
  5. Analyse 2 februari 2019 13:30
    quote:

    Hansbeleg schreef op 2 februari 2019 12:52:

    [...]

    @Analyse,

    Misschien heb jij gemakkelijke toegang tot de gegevens zou je dan nog eens kunnen kijken naar Business Post, Intrapost en Skynet? Dat lijken de grootste concurrenten te zijn.

    Het blijft vreemd, en dat punt hebben we (TKB en ik) ook proberen te maken bij de ACM, dat er de laatste jaren allerlei "kleine" amper, of niet levensvatbare postbedrijfjes opgestaan zijn. Dit terwijl zelfs het "grote" Sandd eigenlijk al niet meer kan rondkomen en zelfs de absolute marktleider PostNL het al erg zwaar heeft en voor het eerst in zijn bestaan een kwartaal in het rood is gekomen.

    Dat krijg je in een zeer arbeidsintensieve krimpende postmarkt waar de koek over steeds meer spelers verdeeld moet worden en er op kosten, grotendeels arbeidskosten, amper bespaard kan worden.

    De ACM benadert de postmarkt teveel als de Telecom markt, maar de Telecom markt is kapitaalintensief daar kun je door betere en in prijs dalende apparatuur en slimmere IT/automatisering steeds efficiënter gaan werken en dus kosten besparen. Kijk bijv. maar naar de afname van de arbeidsplaatsen bij KPN, de postbode wegbezuinigen kan nu eenmaal niet.

    PostNL wordt dus belaagd door zieltogende postbedrijven die van de ACM allemaal toegang tot het netwerk van PostNL moeten krijgen tegen door de ACM gereguleerde tarieven. PostNL moet "Jan en alleman" maar toelaten zonder daar zelf de regels en tarieven voor te kunnen bepalen. Het is als verplichte toegang tot een bakkerij waar diezelfde "Jan en alleman" zijn brood komt bakken omdat jij zo'n goede oven hebt en "Jan en alleman" niet wil of kan investeren in een oven. Wat doe je dan op die markt, die ruimte is er dan kennelijk niet.

    De (kleine) postbedrijven zijn gaan klagen bij de ACM over het afschaffen van de AMM maatregel en dus moet de ACM er iets mee, maar ook de ACM kan zich afvragen of het wel redelijk is naar PostNL en of de consument/maatschappij hier nu eigenlijk wel mee geholpen is.

    Ik zie het nut van al die kleine bedrijfjes niet in. Een regulering zodat de prijzen niet door het dak gaan bij een monopolie kan ook door tarieven met het buitenland te vergelijken, of een maximum rendement aan te houden zoals bij de UPD (10%, wat PostNL niet eens haalt) gebeurd. Daar heeft de markt dus niet die diarree aan zieltogende postbedrijfjes nodig.

    De concurrentie wordt kunstmatig in stand gehouden en indien deze firma's na een race to the bottom alsnog gaan omvallen is de schade voor de maatschappij, de werknemers, de crediteuren. Wie wint er eigenlijk nog iets behalve de VGP?

    Ik denk dat je de juiste conclusie trekt. Business Post is moeilijk na te trekken. Allemaal samenwerkingsverbanden verspreid over Nederland. Ook hier komt de naam Cycloon weer terug. Intrapost heel bizar laatst bekende gegevens 2015 derhalve 2 jaar ontbrekende financiële gegevens. Vanaf 2013 wel positieve resultaatsontwikkeling resulterend in een positief EV van ca. 400k op een balanstotaal van 2.2 mio. Maar als gezegd gegevens per ultimo 2015. Wat is er sindsdien gebeurd. Lijkt op een bedrijfje wat de krenten uit de pap pikt maar geef ze eens ongelijk. Allemaal toegestaan toch. Skynet loop ik nog wel even na. Deze volgt nog.
  6. Analyse 2 februari 2019 18:29
    quote:

    Hansbeleg schreef op 2 februari 2019 12:52:

    [...]

    @Analyse,

    Misschien heb jij gemakkelijke toegang tot de gegevens zou je dan nog eens kunnen kijken naar Business Post, Intrapost en Skynet? Dat lijken de grootste concurrenten te zijn.

    Het blijft vreemd, en dat punt hebben we (TKB en ik) ook proberen te maken bij de ACM, dat er de laatste jaren allerlei "kleine" amper, of niet levensvatbare postbedrijfjes opgestaan zijn. Dit terwijl zelfs het "grote" Sandd eigenlijk al niet meer kan rondkomen en zelfs de absolute marktleider PostNL het al erg zwaar heeft en voor het eerst in zijn bestaan een kwartaal in het rood is gekomen.

    Dat krijg je in een zeer arbeidsintensieve krimpende postmarkt waar de koek over steeds meer spelers verdeeld moet worden en er op kosten, grotendeels arbeidskosten, amper bespaard kan worden.

    De ACM benadert de postmarkt teveel als de Telecom markt, maar de Telecom markt is kapitaalintensief daar kun je door betere en in prijs dalende apparatuur en slimmere IT/automatisering steeds efficiënter gaan werken en dus kosten besparen. Kijk bijv. maar naar de afname van de arbeidsplaatsen bij KPN, de postbode wegbezuinigen kan nu eenmaal niet.

    PostNL wordt dus belaagd door zieltogende postbedrijven die van de ACM allemaal toegang tot het netwerk van PostNL moeten krijgen tegen door de ACM gereguleerde tarieven. PostNL moet "Jan en alleman" maar toelaten zonder daar zelf de regels en tarieven voor te kunnen bepalen. Het is als verplichte toegang tot een bakkerij waar diezelfde "Jan en alleman" zijn brood komt bakken omdat jij zo'n goede oven hebt en "Jan en alleman" niet wil of kan investeren in een oven. Wat doe je dan op die markt, die ruimte is er dan kennelijk niet.

    De (kleine) postbedrijven zijn gaan klagen bij de ACM over het afschaffen van de AMM maatregel en dus moet de ACM er iets mee, maar ook de ACM kan zich afvragen of het wel redelijk is naar PostNL en of de consument/maatschappij hier nu eigenlijk wel mee geholpen is.

    Ik zie het nut van al die kleine bedrijfjes niet in. Een regulering zodat de prijzen niet door het dak gaan bij een monopolie kan ook door tarieven met het buitenland te vergelijken, of een maximum rendement aan te houden zoals bij de UPD (10%, wat PostNL niet eens haalt) gebeurd. Daar heeft de markt dus niet die diarree aan zieltogende postbedrijfjes nodig.

    De concurrentie wordt kunstmatig in stand gehouden en indien deze firma's na een race to the bottom alsnog gaan omvallen is de schade voor de maatschappij, de werknemers, de crediteuren. Wie wint er eigenlijk nog iets behalve de VGP?

    @Hansbeleg bedoel je Skynet Worldwide Express B.V.? Koeriersbedrijf in brede zin. Indien ja hebben we te maken met een gezonde toko, allesbehalve zieltogend.
  7. forum rang 4 Toekomstbeeld 2 februari 2019 18:59
    quote:

    Analyse schreef op 2 februari 2019 18:29:

    [...]
    @Hansbeleg bedoel je Skynet Worldwide Express B.V.? Koeriersbedrijf in brede zin. Indien ja hebben we te maken met een gezonde toko, allesbehalve zieltogend.
    Dat is hem. Misschien wat uitleg. Skynet (NL) heeft jaren geleden falkcouriers (NL) overgenomen. Skynet Worldwide haar hoofdactiviteit is het verzenden van juridische post en is feitelijk een expressdienst voor juridische post. Het is een groot internationaal bedrijf met talloze vestigingen wereldwijd.

    Echter zij ontvangen/collecteren ook gewone post van de bedrijven waar ze de juridische post voor verwerken.
    Wat ze vervolgens doen is de juridische post via hun eigen gespecialiseerd netwerk bezorgen (overal ter wereld), en de gewone post scheiden en die geven ze door aan het nationale postbedrijf. In NL dus aan PostNL.

    En hier komt de crux van het issue betreffende Skynet: de AMM uitspraak vd ACM heeft dus ook impact op de verrekening van de reguliere zakelijke 24-uurs post welke Skynet via PostNL in Nederland laat bezorgen.

    We zien hier de dwaasheid vd ACM. Zoals we zien in de pdf vraagt Skynet 76 cent voor het bezorgen van die 24 uurs zakelijke post in NL met een briefgewicht 0 - 20 gram.
    Het door de ACM opgelegde verrekentarief is 57 cent (Wholesale toegangstarief klein zakelijk bron: ACM Marktanalysebesluit d.d. 21-12-2018)

    Lekker makkelijk geld verdienen, lekker makkelijk marktaandeel groei mogelijk maken.

    Skynet neemt in dezelfde loop de reguliere post mee ve bedrijf waar ze al zaken meedoen voor de juridische post, en ontvangen daarvoor 76 cent per brief (0 - 20 gram als voorbeeld). Geven die poststukken af aan PostNL voor sortering en bezorging en betalen PostNL dan het ACM vastgestelde tarief van 57 cent.
    Marge 25%.

    Het reguliere retailtarief wat PostNL hanteert voor diezelfde brief zou 78,7 cent zijn geweest.
    Kortom, de bedrijven met juridische post verdienen 2,7 cent per brief door ze mee te geven aan Skynet.
    Ergo, ook bedrijven zonder juridische post zouden het natuurlijk best lekker vinden dat Skynet ook hun reguliere post komt halen voor die 76 cent.

    Skynet is 1 vd genoemde partijen in het AMM ACM marktanalyse besluit welke de ACM op het oog heeft om meer te concurreren met PostNL (lees marktaandeel af te snoepen).

    www.skynet.nl/about.asp

    www.falkcourier.nl/

    www.falkcourier.nl/PDF/FP_Totalepost.pdf
  8. Analyse 2 februari 2019 19:35
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 2 februari 2019 18:59:

    [...]

    Dat is hem. Misschien wat uitleg. Skynet (NL) heeft jaren geleden falkcouriers (NL) overgenomen. Skynet Worldwide haar hoofdactiviteit is het verzenden van juridische post en is feitelijk een expressdienst voor juridische post. Het is een groot internationaal bedrijf met talloze vestigingen wereldwijd.

    Echter zij ontvangen/collecteren ook gewone post van de bedrijven waar ze de juridische post voor verwerken.
    Wat ze vervolgens doen is de juridische post via hun eigen gespecialiseerd netwerk bezorgen (overal ter wereld), en de gewone post scheiden en die geven ze door aan het nationale postbedrijf. In NL dus aan PostNL.

    En hier komt de crux van het issue betreffende Skynet: de AMM uitspraak vd ACM heeft dus ook impact op de verrekening van de reguliere zakelijke 24-uurs post welke Skynet via PostNL in Nederland laat bezorgen.

    We zien hier de dwaasheid vd ACM. Zoals we zien in de pdf vraagt Skynet 76 cent voor het bezorgen van die 24 uurs zakelijke post in NL met een briefgewicht 0 - 20 gram.
    Het door de ACM opgelegde verrekentarief is 57 cent (Wholesale toegangstarief klein zakelijk bron: ACM Marktanalysebesluit d.d. 21-12-2018)

    Lekker makkelijk geld verdienen, lekker makkelijk marktaandeel groei mogelijk maken.

    Skynet neemt in dezelfde loop de reguliere post mee ve bedrijf waar ze al zaken meedoen voor de juridische post, en ontvangen daarvoor 76 cent per brief (0 - 20 gram als voorbeeld). Geven die poststukken af aan PostNL voor sortering en bezorging en betalen PostNL dan het ACM vastgestelde tarief van 57 cent.
    Marge 25%.

    Het reguliere retailtarief wat PostNL hanteert voor diezelfde brief zou 78,7 cent zijn geweest.
    Kortom, de bedrijven met juridische post verdienen 2,7 cent per brief door ze mee te geven aan Skynet.
    Ergo, ook bedrijven zonder juridische post zouden het natuurlijk best lekker vinden dat Skynet ook hun reguliere post komt halen voor die 76 cent.

    Skynet is 1 vd genoemde partijen in het AMM ACM marktanalyse besluit welke de ACM op het oog heeft om meer te concurreren met PostNL (lees marktaandeel af te snoepen).

    www.skynet.nl/about.asp

    www.falkcourier.nl/

    www.falkcourier.nl/PDF/FP_Totalepost.pdf
    Heldere uitleg Toekomstbeeld. Speler dus in een mooie nichemarkt en pakt daarbij, met dank aan de ACM, ook nog wat marge mee over de rug van PostNL. Solvabiliteit Sky ultimo 2017 61%. Winstgevend en verre van zieltogend. Helaas geen W&V gegevens alleen balans. Ben heel benieuwd naar de omzetcijfers van zo’n club. Als je het hebt over een direct bijdragende overnamekandidaat. Alhoewel ik kan uit de balans aflezen dat ze zo’n 725k winst gemaakt hebben in 2017. Even onder de aanname van een winstmarge van 7% kom je uit op om en nabij 10.5 mio omzet. Geen hele grote speler dus.
  9. [verwijderd] 2 februari 2019 19:47
    Zucht....
    Als je dat allemaal leest....
    Dan zie je door de bomen de PostNl niet meer.

    Gewoon geen aandeeltjes kopen of verkopen.

    Houdt het gekrakeel vanzelf op.
  10. forum rang 5 Porscheknakker 2 februari 2019 20:03
    quote:

    Mooieritjes schreef op 2 februari 2019 16:28:

    Artikel shortkansen Postnl

    pennywatch.nl/pennystocks/shortkans-a...
    Moeten we hieraan waarde hechten?
    Indien ja, dan kan de koers nog naar 1,80 gaan.
    Dat lijkt mij niet kunnen.

    Volgens mij klopt de grafiek niet.
    Die streep omlaag zie ik niet in andere grafieken.
    Naar mijn idee zitten we momenteel in een stijgende trend vanaf midden januari 2019.
    Dus vanaf 2.20 weer op zoek naar een hoger topje ( 2,35 ?? ).
  11. Hansbeleg 2 februari 2019 20:31
    quote:

    Analyse schreef op 2 februari 2019 18:29:

    [...]
    @Hansbeleg bedoel je Skynet Worldwide Express B.V.? Koeriersbedrijf in brede zin. Indien ja hebben we te maken met een gezonde toko, allesbehalve zieltogend.
    Ja inderdaad, zoals TKB ondertussen al heeft laten weten, bedankt voor de inspanning allebei. Het forum heeft zijn werk weer gedaan nu Herna nog en hopelijk gaat ook de ACM inzien dat op een krimpende markt de concurrentie elkaar kapot maakt, iets wat niet helpt bij het behouden van een duurzame NL postinfrastructuur wat toch echt het doel was van de postdialoog.
  12. Hansbeleg 2 februari 2019 20:43
    quote:

    Mooieritjes schreef op 2 februari 2019 16:28:

    Artikel shortkansen Postnl

    pennywatch.nl/pennystocks/shortkans-a...
    Het kan ook de andere kant op gaan,zoals bij de meeste aandelen, het kan omhoog, of omlaag.
    Zeg het maar waar het eind volgende week op staat.

    www.iex.nl/Column/291271/Post-NL-stui...
  13. forum rang 6 gpjf 2 februari 2019 22:36
    Af en toe kan ik die sombere berichten over de koers hier niet meer volgen. We weten met z'n allen dat de koers gigantisch wordt gemanipuleerd en het succes daarvan wordt veroorzaakt door de non communicatie van het management. Daar kunnen allerlei redenen aan ten grondslag liggen maar in mijn ogen niet het argument dat de toko bijna failliet gaat. Meer zal het gaan in de richting van afspraken over samenwerking ed. waarover niet gesproken mag worden. Het is hier door iemand al eerder gezegd, gewoon afwachten en als er niks op dit gebied gebeurt dan je dividend pakken en weer wachten. Het is een kwestie van tijd.
  14. forum rang 6 prinszicht 2 februari 2019 22:45
    Heren en Rita. Ik heb een flesje wijn kunnen nuttigen bij al die lappen tekst over verschillende bedrijven waarvan ik er een aantal niet ken. We zitten op het niveau van HV. If you can’t convince them, confuse them. Had niemand een samenvatting? Denk er eens over na. Bedrijf a met zoveel mensen in briefjes en pakketjes. Bedrijf b. X. Y Z. Allemaal volgens eigen norm, met subsidie, postbedrijfjes die gevoelsmatig parasiteren op PostNL. Met steun van de gemeente, de provincie of een minister. Dit proces kun je niet omkeren.

    Je kunt alleen splitsen. Zie ook de discussie Parcels, Retour en Innovatie. Groei! En dan die loden last van al de mini battles over de bende van 180. Die ga je niet autonoom winnen. Zeker niet als de ACM denkt dat je post kunt betalen met Parcels. Ook AMM. Prima last voor stand alone postbedrijf. Ook voor de discussie over rendement. Het is een gunst. Maar het wordt een last. Of is een last.

    Dus. We kunnen nog even doorgaan. Over Sandd bijvoorbeeld. Maar alleen als we over briefjes praten. En niet een groot zwart gat waar we alles in smijten en hopen op een goede uitkomst. Maar of HV dit wil? Die vind het wel fijn. Een politiek vacuüm waarbij we overgeleverd zijn aan een zogenaamde topambtenaar die het wel ff gaat fixen, not!
  15. forum rang 5 Porscheknakker 3 februari 2019 12:31
    quote:

    gpjf schreef op 2 februari 2019 22:36:

    Af en toe kan ik die sombere berichten over de koers hier niet meer volgen. We weten met z'n allen dat de koers gigantisch wordt gemanipuleerd en het succes daarvan wordt veroorzaakt door de non communicatie van het management. Daar kunnen allerlei redenen aan ten grondslag liggen maar in mijn ogen niet het argument dat de toko bijna failliet gaat. Meer zal het gaan in de richting van afspraken over samenwerking ed. waarover niet gesproken mag worden. Het is hier door iemand al eerder gezegd, gewoon afwachten en als er niks op dit gebied gebeurt dan je dividend pakken en weer wachten. Het is een kwestie van tijd.
    Helemaal mee eens.
    Achter de schermen is PostNL en met name HV bezig met allerlei zaken, die nu nog niet naar buiten gebracht kunnen worden. Het contract van HV is niet voor niets voor 4 jaar verlengd. Zij is bezig en het bestuur is tevreden over haar gedane werk en heeft vertrouwen in het werk dat zij nu nog moet gaan doen.
    Dus zitten blijven (of zo nu en dan daghandelen) en dividend opstrijken.
    Dat heb ik inderdaad al eens eerder gezegd.
  16. forum rang 5 manuss 3 februari 2019 12:44
    quote:

    Dagelijkse Kost schreef op 3 februari 2019 12:31:

    [...]

    Helemaal mee eens.
    Achter de schermen is PostNL en met name HV bezig met allerlei zaken, die nu nog niet naar buiten gebracht kunnen worden. Het contract van HV is niet voor niets voor 4 jaar verlengd. Zij is bezig en het bestuur is tevreden over haar gedane werk en heeft vertrouwen in het werk dat zij nu nog moet gaan doen.
    Dus zitten blijven (of zo nu en dan daghandelen) en dividend opstrijken.
    Dat heb ik inderdaad al eens eerder gezegd.

    Eindelijk ben ik het met een forumcollega eens! Kort maar krachtig verwoord.
4.388 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 220 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht