Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,575
  • Verschill

    -0,155 -2,71%
  • Volume

    419.134
  • Bied

    5,500  
  • Laat

    5,580  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom maart 2019

1.639 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 82 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 7 maart 2019 20:49
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 7 maart 2019 19:15:

    [..]verder als Koos gelijk krijgt en het aandeel gaat over tijd uit de amx dan moeten fonds managers reduceren, en dat heeft allemaal te maken met risk, niks anders.
    Ene moment is het aandeel TomTom totaal niet interessant voor serieuze partijen c.q. laten alle fondsmanagers het links liggen. Nu moeten ze ineens weer gaan reduceren?

    Als je fabeltjes vertelt moet je wel een beetje consistent blijven he. Komt de geloofwaardigheid anders niet ten goede.
  2. forum rang 7 ketchup 7 maart 2019 20:55

    Tot gisterenochtend bestond mijn positie in TT uit aandelen en geen opties
    TT had in mijn porto een 10% weging en dat al jaren, nu breng ik die terug naar 3% ( na share adjustment)
    De opties spelen pas positioneel voor weging als TT of boven de 9 gaat, of onder de 6
    Ik maak zo kapitaal vrij met de verkoop vd aandelen en doe mee hopelijk dadelijk ook voor 2021 of aan 6 of aan 9 en geloof me met de rest positie die ik ook nog in aandelen heb 3% van mijn porto hoop ik,echt dat TT bij 2021 aan 9 plus staat, dan aan 6 min

    Denk nog steeds dat TT goede opties heeft om te kapitaliseren of te partneren, na de aandelen reductie kunnen ze ook weer 25% aandelen uitgeven voor een strategische partner bij 2020

  3. forum rang 7 ketchup 7 maart 2019 21:04
    quote:

    VeniVidiMerui schreef op 7 maart 2019 20:49:

    [...]
    Ene moment is het aandeel TomTom totaal niet interessant voor serieuze partijen c.q. laten alle fondsmanagers het links liggen. Nu moeten ze ineens weer gaan reduceren?

    Als je fabeltjes vertelt moet je wel een beetje consistent blijven he. Komt de geloofwaardigheid anders niet ten goede.
    ,? Maf comment o

    Kijk even op de lijst van institutionele fondsen in TT
    Waarom denk je dat Bpost zo extra (overdreven) zakt die gaan uit de Bel20, dan moeten sommige fondsen terug in exposure
    Denk zelf een kans om te kopen, trouwens , maar kan niet beoordelen hoe laag het nog kan zakken

    Bij TT zijn het de analisten die het aanbevelen, maar de account managers bevelen het niet aan, ondanks dat ABN en ING mooie koersdoelen afgeven, staat TT niet op hun favorieten lijst
  4. De Roze Ridder 7 maart 2019 21:32
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 7 maart 2019 20:55:

    Tot gisterenochtend bestond mijn positie in TT uit aandelen en geen opties
    TT had in mijn porto een 10% weging en dat al jaren, nu breng ik die terug naar 3% ( na share adjustment)
    De opties spelen pas positioneel voor weging als TT of boven de 9 gaat, of onder de 6
    Ik maak zo kapitaal vrij met de verkoop vd aandelen en doe mee hopelijk dadelijk ook voor 2021 of aan 6 of aan 9 en geloof me met de rest positie die ik ook nog in aandelen heb 3% van mijn porto hoop ik,echt dat TT bij 2021 aan 9 plus staat, dan aan 6 min

    Denk nog steeds dat TT goede opties heeft om te kapitaliseren of te partneren, na de aandelen reductie kunnen ze ook weer 25% aandelen uitgeven voor een strategische partner bij 2020

    Ik mis de woorden 'lip service' en 'darkpool' gebrabbel in je epistels
  5. forum rang 7 ketchup 7 maart 2019 22:10

    Roze ridder, natuurlijk allemaal waanzin
    Klik nou maar eens op de balk hierboven op opties scroll dan naar december 2020 klik de 9 euro call aan en kijk even naar t volume
    En moet je eens opletten wat er staat te gebeuren na de share adjustment zodra 2021 verhandelbaar zijn

    Wees blij dat men hier info deelt en beslis zelf wat je dan eventueel wenst te doen
    Verder hebben wij hier geen van allen enige weging op wat het aandeel doet, dus of je nu positief, negatief of neutraal bent het maakt voor de koers niets uit.
  6. [verwijderd] 7 maart 2019 23:16
    quote:

    TomTom12 schreef op 7 maart 2019 23:07:

    Na de uitkering van 3,25 euro per aandeel heeft het pas weer zin om naar dit aandeel te kijken. Dus verdoe je tijd hier niet.
    Daar dacht DNB Asset Management anders over door meer dan 7 miljoen aandelen te kopen (kort geleden gemeld bij AFM). Die doen dus gewoon mee met de uitkering en reverse split. En hebben hun aankoop zeer goed getimed.
  7. forum rang 7 sniklaas 7 maart 2019 23:48
    quote:

    ~Justin~ schreef op 7 maart 2019 23:16:

    [...]

    Daar dacht DNB Asset Management anders over door meer dan 7 miljoen aandelen te kopen (kort geleden gemeld bij AFM). Die doen dus gewoon mee met de uitkering en reverse split. En hebben hun aankoop zeer goed getimed.
    Ik vraag me wel af waar @DNB die 7 mio stukken op de kop heeft getikt!

    3% is de eerste meldingsgrens en het kan zijn dat @DNB al een tijdje aan het sprokkelen (sedert de apple/google berichten!!) is aan de beurs of hebben ze de stukken van iemand anders overgenomen die tussen de meldingsgrenzen heeft gesprokkeld en weer afscheid heeft genomen...
  8. [verwijderd] 8 maart 2019 00:42
    quote:

    sniklaas schreef op 7 maart 2019 23:48:

    [...]Ik vraag me wel af waar @DNB die 7 mio stukken op de kop heeft getikt!

    3% is de eerste meldingsgrens en het kan zijn dat @DNB al een tijdje aan het sprokkelen (sedert de apple/google berichten!!) is aan de beurs of hebben ze de stukken van iemand anders overgenomen die tussen de meldingsgrenzen heeft gesprokkeld en weer afscheid heeft genomen...
    Ik denk na de deal zekerheid verkoop Telematics.

    Sommigen legden het negatief uit dat TT een onderdeel verkoopt voor 910 miljoen waar 1 miljard of wat meer werd verwacht of gehoopt, op basis van andere overnames. Het is echter nog steeds een goed bedrag (20x de winst) en er zijn ook andere aspecten, zoals behoud van toegang tot data en vooral focus.

    TomTom heeft het gedaan om de handen vrij te maken voor autonoom rijden en te laten zien aan partners dat ze er echt voor gaan en dat ze ook voldoende cash hebben voor de benodigde investeringen.

    Bij de jaarcijfers geven ze vervolgens aan de R&D uitgaven met 10% te verhogen. Ook dat werd door analisten en beleggers negatief uitgelegd, want die kosten drukken op het resultaat. Ik legde het uit als een signaal van TomTom naar de markt toe dat ze echt committed zijn.

    Dat is blijkbaar het committent waar autofabrikanten naar zochten, want in 2018 waren er nog geen HD maps deals en nu zijn er "HD maps deals met meerdere top 10 autofabrikanten" die tezamen in volume "de meerderheid van het aantal auto's met HD maps" behelzen.

    Deze deals zijn allemaal in 2019 gesloten! (dank Koos99 voor het mailen met Investor Relations daarover). TT is het jaar dus heel voortvarend begonnen en zet vol gas in op Automotive.
  9. forum rang 6 NewKidInTown 8 maart 2019 01:47
    quote:

    NewKidInTown schreef op 7 maart 2019 08:57:

    (plus-dagje vandaag?)
    Een MIN-dag voor de vrijdag, verwacht ik (het is geen voorspelling).
  10. forum rang 7 sniklaas 8 maart 2019 02:24
    quote:

    ~Justin~ schreef op 8 maart 2019 00:42:

    [...]

    Ik denk na de deal zekerheid verkoop Telematics.

    Sommigen legden het negatief uit dat TT een onderdeel verkoopt voor 910 miljoen waar 1 miljard of wat meer werd verwacht of gehoopt, op basis van andere overnames. Het is echter nog steeds een goed bedrag (20x de winst) en er zijn ook andere aspecten, zoals behoud van toegang tot data en vooral focus.

    TomTom heeft het gedaan om de handen vrij te maken voor autonoom rijden en te laten zien aan partners dat ze er echt voor gaan en dat ze ook voldoende cash hebben voor de benodigde investeringen.

    Bij de jaarcijfers geven ze vervolgens aan de R&D uitgaven met 10% te verhogen. Ook dat werd door analisten en beleggers negatief uitgelegd, want die kosten drukken op het resultaat. Ik legde het uit als een signaal van TomTom naar de markt toe dat ze echt committed zijn.

    Dat is blijkbaar het committent waar autofabrikanten naar zochten, want in 2018 waren er nog geen HD maps deals en nu zijn er "HD maps deals met meerdere top 10 autofabrikanten" die tezamen in volume "de meerderheid van het aantal auto's met HD maps" behelzen.

    Deze deals zijn allemaal in 2019 gesloten! (dank Koos99 voor het mailen met Investor Relations daarover). TT is het jaar dus heel voortvarend begonnen en zet vol gas in op Automotive.

    kapitaliseren van @TTT is een prima zet en 910 mio is natuurlijk mooi geld en qua investering op het eerste oog een prima rendement maar gezien de potentie en de zeldzaamheid om de Europese marktleider in een groeimarkt te kunnen kopen is het beslist geen hoofdprijs!

    Maar kan eigenlijk ook niet anders, wanneer gedurende het verkoop proces heel @TT aan de beurs wordt gewaardeerd tegen 1,7 miljard wordt het vermarkten tegen de hoofdprijs een lastig verhaal en enkel mogelijk wanneer er piraten aan de poort staan en een onweerstaanbaar bod uitbrengen op het geheel.

    En die kans daarop is klein gezien het 44% belang van de FFF, daar heb je hulp van een activistische belegger voor nodig die de zaak op stelten zet en deze mensen zijn in ons kikkerlandje dun gezaaid!

    Wij Nederlanders/Europeanen zijn meer van de achterkamertjes!

    Het is makkelijk een koe in de kont kijken maar wat dat betreft had in 2015 toen @TT aan 12 euro noteerde een verkoop van @TTT meer op kunnen brengen, maar ja toen stond @TTT nog niet te koop!

    Waarschijnlijk was het management toen nog niet klaar om alle eieren in het A@E mandje te leggen en hield krampachtig vast aan de strategie om alle divisies in stand te houden!

    Wat ik al eerder zei, op het huidige niveau is het neerwaarts risico gering of het moet zijn dat binnen afzienbare tijd nieuwe uitvindingen HD Maps overbodig maken, dus eerst maar eens de cashback afwikkelen en kijken of het lukt om het vertrouwen aan welke beurs dan ook in het aandeel terug te krijgen!!
  11. forum rang 7 sniklaas 8 maart 2019 02:29
    quote:

    NewKidInTown schreef op 8 maart 2019 01:47:

    [...]

    Een MIN-dag voor de vrijdag, verwacht ik (het is geen voorspelling).
    maakt geen fluit uit of het een rode of groene dag gaat worden zolang het aandeel de winst niet weet vast te houden!

    Enkel voor de handelaar maar daarvoor zijn de volumes aan de magere kant!
  12. VanillaSky 8 maart 2019 07:33
    quote:

    ~Justin~ schreef op 8 maart 2019 00:42:

    [...]

    Ik denk na de deal zekerheid verkoop Telematics.

    Sommigen legden het negatief uit dat TT een onderdeel verkoopt voor 910 miljoen waar 1 miljard of wat meer werd verwacht of gehoopt, op basis van andere overnames. Het is echter nog steeds een goed bedrag (20x de winst) en er zijn ook andere aspecten, zoals behoud van toegang tot data en vooral focus.

    TomTom heeft het gedaan om de handen vrij te maken voor autonoom rijden en te laten zien aan partners dat ze er echt voor gaan en dat ze ook voldoende cash hebben voor de benodigde investeringen.

    Bij de jaarcijfers geven ze vervolgens aan de R&D uitgaven met 10% te verhogen. Ook dat werd door analisten en beleggers negatief uitgelegd, want die kosten drukken op het resultaat. Ik legde het uit als een signaal van TomTom naar de markt toe dat ze echt committed zijn.

    Dat is blijkbaar het committent waar autofabrikanten naar zochten, want in 2018 waren er nog geen HD maps deals en nu zijn er "HD maps deals met meerdere top 10 autofabrikanten" die tezamen in volume "de meerderheid van het aantal auto's met HD maps" behelzen.

    Deze deals zijn allemaal in 2019 gesloten! (dank Koos99 voor het mailen met Investor Relations daarover). TT is het jaar dus heel voortvarend begonnen en zet vol gas in op Automotive.

    Uiteraard goed nieuws die deals maar die zaten al in de pen op 6 februari, hooguit nog een handtekening nodig (of wellicht al getekend).
    Als we Harold zijn woorden mogen geloven zijn dit nog kleine deals voor omzet aangezien hij benoemt omzet HD maps die eind 2021 en 2022 in de omzet gaan lopen (deze deals) klein maar zichtbaar zijn tov SD automotive omzet. Dus hoe becijferen we klein tov een automotive omzet van zeg 300-350 mio? Ik zou zeggen max 50mio in 2022.

    Wat dat betreft begrijp ik prima hoe het aandeel onderuit kwam en iedereen afhaakt. We zitten inmiddels al 10 jaar in transitie met een inmiddels structureel krimpbedrijf en alhoewel de commitment voor automotive te gaan goed is word het een inmiddels never ending story van worst verhangen waar het zeer de vraag is of het business model waar TT voor heeft gekozen ooit interessant word en ze een normaal rendement kunnen behalen. Hoe anders is dat verlopen voor Garmin! Wat dat betreft is het extra zuur om te constateren dat beide bedrijven zeg maar hetzelfde startpunt hadden, een verschil van dag en nacht wat ze gepresteerd hebben.

    Nu al enkele jaren blijkt dat de overige BUs te weinig verdienpotentieel hadden word de worst verhangen voor HD maps. Maar feit is dat er nu weer een paar jaar vol geinvesteerd moet worden met een in 2019 negatief bedrijfsresultaat. Je hoeft geen rekenwonder te zijn om te begrijpen dat er ook in 2021 en 2022 geen beste winsten mogelijk zijn. Dat is enkel mogelijk als HD maps het interessante verdienmodel word. De rest van de business is onvoldoende voor een organisatie als TT met haar enorme overhead en immer groeiend personeels bestand om een normale nettowinst te behalen.
  13. [verwijderd] 8 maart 2019 07:41
    lulkoek,
    Er is niemand die hier afgelopen jaar de verwachting heeft uitgesproken dat de HD omzet in 2021 en 2022 de SD omzet zou gaan wegschuiven. Het gaat om marktaandeel HD markt en de CAGR in de HD markt (vele tientallen procenten)

    SD en traffic dat marktaandeel blijft goed, HD marktaandeel TomTom lijkt veel beter dan verwacht
  14. forum rang 6 pwijsneus 8 maart 2019 08:12
    quote:

    Makita schreef op 7 maart 2019 20:19:

    Als je puur op derivaten mee wil liften op een koersstijging is het helemaal ‘niet slim’ om je voortdurend negatief uit te laten over het betreffende bedrijf...
    Te veel eer om de losers hier ( incl. mezelf) zoveel invloed toe te dichten.

    Ik zit nog steeds te wachten tot de markt zich eens positief uitlaat over dit bedrijf. Vergeet niet dat er een heel grote wereld buiten Tomtom is. Android Auto gaat overigens dit jaar ook nog met automotive deals komen. Teleurstellend genoeg hebben die meer effect op de koers dan het nieuws van Tomtom zelf.

    Verder hoop ik dat je ook wel inziet dat de kapitaalteruggaaf niet met de minderheidsaandeelhouder wordt overlegd. De founders opteren ervoor om 330 miljoen aan zichzelf uit te keren. Hoe het aandeel Tomtom op de beurs rondfladderd als een leeglopende ballon zal de founders een biet wezen.
1.639 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 82 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 25 april

    1. BASF Q1-cijfers
    2. Deutsche Bank Q1-cijfers
    3. Delivery Hero Q1-cijfers
    4. Nestlé Q1-cijfers
    5. Adyen Q1-cijfers
    6. Besi Q1-cijfers
    7. Flow Traders Q1-cijfers
    8. Sanofi Q1-cijfers
    9. Azelis Q1-cijfers
    10. Kinepolis Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht