Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Tesla US88160R1014

Vertraagde koers (usd)

144,610
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    116.801.191 Gem. (3M) 100,6M
  • Bied

    161,230  
  • Laat

    161,300  
+ Toevoegen aan watchlist

Tesla blow-off

7.739 Posts
Pagina: «« 1 ... 177 178 179 180 181 ... 387 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. löngterm 11 november 2019 18:15
    Ik heb inmiddels mijn positie iets verder af gebouwd heb nog 66% van mijn originele aandelen positie. (verkocht met zo'n 25% rendement) en heb nog zo'n 40% van mijn opties. (verkocht met zo'n 100% rendement). Inmiddels staan mijn opties op 300 en 250% rendement maar heb mezelf beloofd deze langer vast te houden. (lopen nog door tot januari 2021)

    Mijn positie in Tesla is nog steeds de grootste die ik bezit maar wanneer er nu weer een dip voorbij zou komen mag ik van mezelf weer bij kopen. Als we blijven stijgen ben ik blij met mijn huidige positie en rendementen.
  2. löngterm 11 november 2019 20:48
    quote:

    Skater schreef op 7 november 2019 21:12:

    Waarom niet een FSD studio bouwen waar zelfrijdende auto's als baby kunnen leren wat er mis gaat als ze niet opletten? Waarom echte kinderen op fietsjes inzetten als leergeld voor een auto als je ook robotjes kunt laten zwabberen?
    En die overstekende vrachtwagen, moet dat nu echt op de openbare weg getest worden? Er zitten GIGA gaten in die sensor suite. Zelfs bij wandelsnelheid ziet het geen betonnen muurtje waar een kind op zit. Hoe moet dat op acceptabele snelheden in complex verkeer?
    Stuur ze allemaal naar Amsterdam die testauto's, wordt het snel minder druk langs de grachten?

    Tesla heeft er sinds het begin van AP een handje van om software die niet klaar is te doen wat het belooft en dan te laten controleren door een bestuurder die een disclaimer wegklikte. Hoezo, uitvoerige cursus zoals gegeven aan Waymo testrijders? Gewoon gaan rijden joh, de wagen kan meer dan je denkt! En er is goed gedocumenteerd dat chauffeurs dachten beter te weten wat de wagen al kan dan de ontwikkelaars weet van hadden. En dus risico's namen met de levens van anderen. Die niet een kreukelzone van 2 ton om zich heen hadden. En die kreukels vallen bar tegen als je aan de verkeerde kant ervan staat. Niet vermoedend dat er een stuurloze wagen stilletjes op je af komt, zonder te zien (kunnen zien) dat jij daar staat. Laat staan in staat veilig te anticiperen.

    Ik zeg: laat al die FSD toko's maar een mega theme park bouwen om die wagens in los te laten. Hoeveel miljard cash in kas, ook weer? En dan de nietsvermoedende verkeersdeelnemers maar blootstellen aan ongeteste, onbewezen nieuwe versies op basis van "zelflerendheid"?

    Je zou bijna gaan vrezen dat burgers die testauto's (lees elke verkochte van een merk) zouden willen vandaliseren al dit allemaal in de pers komt...
    Ben niet echt fan van deze channel maar deze video laat wel goed zien hoe het nou echt zit met de veiligheid van Tesla's

    youtu.be/4U87_YSvvS8

    Op dit moment is de kans om een een crash te komen al 8 tot 9 keer lager dan gemiddeld. Tel daar nog eens bij op de de Model 3, S en X de drie meest veilige auto's zijn om in te zitten wanneer je toch nog een een crash terecht komt. Al met al is de kans om dood te gaan in een Tesla zo'n 20x zo laag als in een gemiddelde auto. Daarnaast zou het verkeer er ook vele malen veiliger op worden.

    Met andere woorden als we alle auto's op de weg zouden vervangen door Tesla's met auto pilot zouden we jaarlijks ruim 30.000 levens redden en zo'n 2 MILJOEN verwondingen voorkomen!

    Wanneer je dan nog steeds durft te zeggen dat ze maar een groot pretpark zouden moeten bouwen om deze technieken te perfectioneren omdat ze nog verre van perfect zijn heb ik grote twijfels bij de morele waarden waar je aan vast houdt. Wanneer er objectief gekeken wordt naar zowel de veiligheid van de bestuurder als die van de mensen in de directe omgeving van het voertuig moeten deze systemen zo snel mogelijk ingevoerd worden!
  3. [verwijderd] 13 november 2019 02:06
    Maakt met echt niets uit dat ze één feature hebben die een miljoen doden spaart. Als ze door laksheid in testen duizenden extra doden erbij schrijven. In the name of science and safety. Gewoon onvergeeflijk hoe ze de weggebruiker die niet eens weet dat er een Tesla aan komt of wat dat betekent voor de verkeersveiligheid, onderdeel maken van een AI experiment. Als mijn kind door zo'n experiment geraakt werd, gingen er in Californië gebouwen plat. Uiteraard zonder iemand erin.
    Testen doe je op een circuit.

    Die doden spaarde zelfde AP1 al voor een groot deel. Nieuwe doden en risico's NA AP1 of AP2 kun je niet nog eens die eerdere gespaarde doden op verminderen.
    Grote berg drogredenen steeds als Tesla ergens aan te pas komt.

    Zeg NEE tegen drogredenen als nietsvermoedende verkeersgebruikers de testdieren zijn in een AI experiment!
  4. forum rang 10 voda 13 november 2019 06:11
    Tesla bouwt Europese fabriek in Duitsland

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Tesla Inc
    $ 349,95 4,88 1,41 % NASDAQ
    Tesla Inc
    315,40 0,00 0,00 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)

    (ABM FN-Dow Jones) Tesla gaat zijn Europese fabriek in Duitsland neerzetten, voor de assemblage van een deel van zijn elektrische auto's. Dat zei topman Elon Musk dinsdag.

    Tesla bindt zo de strijd met een paar van de grootste autofabrikanten ter wereld aan op hun thuismarkt.

    De fabriek komt in het zuidoosten van Berlijn te staan, zei Musk tijdens en prijsuitreiking voor auto's in Duitsland. Dat is dichtbij de locatie van een nieuw internationaal vliegveld, dat nog in aanbouw is.

    Er komt ook een design-afdeling van Tesla in de Berlijnse regio.

    Eerder had Tesla aangekondigd dat de autofabrikant vanaf 2021 vanuit Europa wilde gaan produceren. Met name de Model 3 en de Model Y zouden in Europa worden gebouwd. Diverse Nederlandse provincies hoopten de fabrikant binnen te halen, schreef het Financieele Dagblad dinsdag.

    Tot nu toe worden Tesla's gebouwd in de VS en sinds kort ook in China.
    Na die twee landen zijn Noorwegen en Nederland belangrijke markten voor het bedrijf.

    Intussen zijn Duitse autofabrikanten zoals Volkswagen, Porsche en Mercedes-Benz druk bezig met hun eigen elektrische auto's. De Duitse regering investeert miljarden in oplaadstations voor elektrische auto's.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  5. [verwijderd] 13 november 2019 10:41
    Design doen in Duitsland kan bijna alleen maar positief uitvallen.
    Misschien zijn goede ontwerpers ook flink betaalbaarder daar dan in Silicone Valley?

    Het blijft echter Tesla en hoeveel meerwaarde een Tesla designer kan brengen lijkt vooral beperkt door diens mandaat, niet de stand van technologie, marktkennis, expertise of inbeelding.

  6. löngterm 13 november 2019 12:26
    quote:

    Skater schreef op 13 november 2019 02:06:

    Maakt met echt niets uit dat ze één feature hebben die een miljoen doden spaart. Als ze door laksheid in testen duizenden extra doden erbij schrijven. In the name of science and safety. Gewoon onvergeeflijk hoe ze de weggebruiker die niet eens weet dat er een Tesla aan komt of wat dat betekent voor de verkeersveiligheid, onderdeel maken van een AI experiment. Als mijn kind door zo'n experiment geraakt werd, gingen er in Californië gebouwen plat. Uiteraard zonder iemand erin.
    Testen doe je op een circuit.

    Die doden spaarde zelfde AP1 al voor een groot deel. Nieuwe doden en risico's NA AP1 of AP2 kun je niet nog eens die eerdere gespaarde doden op verminderen.
    Grote berg drogredenen steeds als Tesla ergens aan te pas komt.

    Zeg NEE tegen drogredenen als nietsvermoedende verkeersgebruikers de testdieren zijn in een AI experiment!
    Lachwekkend hoe ver jij van de realiteit ontbonden bent. Normaal gesproken ben ik niet van de persoonlijke aanvallen maar deze reactie vat perfect samen hoe irrationeel jij bent of hoe graag jij Tesla in een slecht dagbeeld wil zetten.
  7. löngterm 13 november 2019 12:29
    quote:

    voda schreef op 13 november 2019 06:11:

    Tesla bouwt Europese fabriek in Duitsland

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Tesla Inc
    $ 349,95 4,88 1,41 % NASDAQ
    Tesla Inc
    315,40 0,00 0,00 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)

    (ABM FN-Dow Jones) Tesla gaat zijn Europese fabriek in Duitsland neerzetten, voor de assemblage van een deel van zijn elektrische auto's. Dat zei topman Elon Musk dinsdag.

    Tesla bindt zo de strijd met een paar van de grootste autofabrikanten ter wereld aan op hun thuismarkt.

    De fabriek komt in het zuidoosten van Berlijn te staan, zei Musk tijdens en prijsuitreiking voor auto's in Duitsland. Dat is dichtbij de locatie van een nieuw internationaal vliegveld, dat nog in aanbouw is.

    Er komt ook een design-afdeling van Tesla in de Berlijnse regio.

    Eerder had Tesla aangekondigd dat de autofabrikant vanaf 2021 vanuit Europa wilde gaan produceren. Met name de Model 3 en de Model Y zouden in Europa worden gebouwd. Diverse Nederlandse provincies hoopten de fabrikant binnen te halen, schreef het Financieele Dagblad dinsdag.

    Tot nu toe worden Tesla's gebouwd in de VS en sinds kort ook in China.
    Na die twee landen zijn Noorwegen en Nederland belangrijke markten voor het bedrijf.

    Intussen zijn Duitse autofabrikanten zoals Volkswagen, Porsche en Mercedes-Benz druk bezig met hun eigen elektrische auto's. De Duitse regering investeert miljarden in oplaadstations voor elektrische auto's.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
    Mooi om te horen dat de locatie eindelijk bekend is. De genoemde tijd lijn lijkt me echter wel heel erg optimistisch. Dit idee had ik ook bij Shanghai maar Europa is toch echt ff wat anders.

    Bijkomend iets wat naar mijn idee wel heel positief is voor Tesla is dat veel van de lokale experts zich eerder bij Tesla zullen melden dan bij de concurrentie. Dit zal er voor zorgen dat de voorgang van concurrenten af remt en Tesla een bredere markt van werknemers kan bedienen.
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 13 november 2019 12:41
    quote:

    löngterm schreef op 13 november 2019 12:29:

    [...]
    Mooi om te horen dat de locatie eindelijk bekend is. De genoemde tijd lijn lijkt me echter wel heel erg optimistisch. Dit idee had ik ook bij Shanghai maar Europa is toch echt ff wat anders.

    Bijkomend iets wat naar mijn idee wel heel positief is voor Tesla is dat veel van de lokale experts zich eerder bij Tesla zullen melden dan bij de concurrentie. Dit zal er voor zorgen dat de voorgang van concurrenten af remt en Tesla een bredere markt van werknemers kan bedienen.
    Gelukkig lopen er in Oost-Duitsland nog een hoop mensen rond die Trabanten gebouwd hebben.....
  9. [verwijderd] 13 november 2019 13:29
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 13 november 2019 12:41:

    [...]
    Gelukkig lopen er in Oost-Duitsland nog een hoop mensen rond die Trabanten gebouwd hebben.....
    Van wat ik me van Trabanten herinner waren de panelen wel heel precies geplaatst en stelde de productie nooit teleur :-D
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 13 november 2019 13:30
    quote:

    Skater schreef op 13 november 2019 13:29:

    [...]
    Van wat ik me van Trabanten herinner waren de panelen wel heel precies geplaatst en stelde de productie nooit teleur :-D
    Dat is dus precies wat Tesla nodig heeft.......!!
  11. löngterm 13 november 2019 16:05
    China heeft eindelijk de officieel goedkeuring gegeven voor massa productie van de model 3 in Shanghai. Een bericht waar ik al een tijd op aan het wachten was. Kortom alles staat nu op groen en nu maar eens kijken hoe veel ze er nog uit kunnen persen in Q4 om de die 105000 deliveries te halen!
  12. forum rang 6 boem! 13 november 2019 16:25
    quote:

    löngterm schreef op 11 november 2019 18:15:

    Ik heb inmiddels mijn positie iets verder af gebouwd heb nog 66% van mijn originele aandelen positie. (verkocht met zo'n 25% rendement) en heb nog zo'n 40% van mijn opties. (verkocht met zo'n 100% rendement). Inmiddels staan mijn opties op 300 en 250% rendement maar heb mezelf beloofd deze langer vast te houden. (lopen nog door tot januari 2021)

    Mijn positie in Tesla is nog steeds de grootste die ik bezit maar wanneer er nu weer een dip voorbij zou komen mag ik van mezelf weer bij kopen. Als we blijven stijgen ben ik blij met mijn huidige positie en rendementen.
    Zonder de weinig inhoudelijke posts van @Skater en @Zwarte ridder te kort te doen in ieder geval een AB van mij .

    Waarom? Enkel en alleen omdat hieruit naar voren komt dat pro-tesla posters wel degelijk inzien dat Tesla bezig is om een BIJNA impossible uitdaging waar te maken.

    Waar @Skater en @Zwarte ridder er nog steeds van overtuigd zijn dat Tesla het onderspit zal delven tov de legacy OEM's geef jij aan, dat het nog geen uitgemaakte zaak is wie er uberhaupt nog bestaat als OEM over 10 jaar.

    Ik doe niet aan opties dus in die zin vele malen rustgevender. Ik hoef mij slechts te richten op de fundamentele veranderingen bij Tesla en wordt daar wel blij van mede doordat VW nu ook de bevestiging heeft gegeven dat EV een mooie toekomst tegemoet gaat.
    Daarnaast is het wel zo dat Tesla met vuur speelt vanwege de agressiviteit die zij tevoorschijn tovert en in dat opzicht ben ik blij indien ik mijn belangetje terug zou kunnen brengen met 40% tegen 450 en 600 dollar.

  13. [verwijderd] 13 november 2019 17:11
    boem!,
    Weet je het is niet zo chique een ander woorden in de mond te leggen. Als ik een statement maak mag je me quoten. Mijn kanttekingen bij de eeuwige glorie en perfectie van Elon onze profeet zijn geen doodvinnissen.
    Ben je er zo eentje die een totale tegenstander vind in iedereen die ietsjes uit jouw pas loopt? Echt een sign of the times, of de Tesla cult, ik heb nog zoveel polarisatie meegemaakt in mijn halve leven online.
  14. Dutchtenor 13 november 2019 19:10
    quote:

    Skater schreef op 13 november 2019 02:06:

    Maakt met echt niets uit dat ze één feature hebben die een miljoen doden spaart. Als ze door laksheid in testen duizenden extra doden erbij schrijven. In the name of science and safety. Gewoon onvergeeflijk hoe ze de weggebruiker die niet eens weet dat er een Tesla aan komt of wat dat betekent voor de verkeersveiligheid, onderdeel maken van een AI experiment. Als mijn kind door zo'n experiment geraakt werd, gingen er in Californië gebouwen plat. Uiteraard zonder iemand erin.
    Testen doe je op een circuit.

    Die doden spaarde zelfde AP1 al voor een groot deel. Nieuwe doden en risico's NA AP1 of AP2 kun je niet nog eens die eerdere gespaarde doden op verminderen.
    Grote berg drogredenen steeds als Tesla ergens aan te pas komt.

    Zeg NEE tegen drogredenen als nietsvermoedende verkeersgebruikers de testdieren zijn in een AI experiment!
    Hallo Skater, lees bijgaand stuk eens (als je zin en tijd hebt om een gefundeerde mening over AP te vormen).
    wholemars.net/2019/11/11/dojo-compute...
  15. [verwijderd] 14 november 2019 02:40
    quote:

    Dutchtenor schreef op 13 november 2019 19:10:

    [...]
    Hallo Skater, lees bijgaand stuk eens (als je zin en tijd hebt om een gefundeerde mening over AP te vormen).
    wholemars.net/2019/11/11/dojo-compute...
    Ik volg AP op de voet sinds 2013.
    Letterlijk honderden videos van gebruikers gezien.
    Je kunt me er weinig nieuws over vertellen. Het is sinds toen al goed. Nieuwe versies op nietsvermoedende verkeersgebruikers testen ipv op een circuit is gewoon onverantwoord en zou verboden moeten worden.
    Steeds verstopt Tesla zich achter statistieken. Dat ze één goed werkende feature hebben, al jaren, maakt het totaal niet oké het verkeer met binnenkort een miljoen wagens tegelijk als speeltuin te gebruiken. Ze hebben zich steeds onverantwoord getoond als het gaat om testen van nieuwe versies van software, AP en anderszijds.
    Model 3 had slechte remmen, duizenden wagens, omdat ze ZELF niet testen, het aan de pers en publiek overlaten.
    Hoeveel links wil je hebben met feitelijke informatie?
  16. löngterm 14 november 2019 10:12
    [Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd. Waarschuwing.]
  17. löngterm 14 november 2019 10:13
    quote:

    Skater schreef op 14 november 2019 02:40:

    [...]
    Hoeveel links wil je hebben met feitelijke informatie?
    Laten we eens beginnen met 1 ;)
    Als deze dan ook nog eens niet van Seeking Alpha af komt maak je al een hoop indruk op me!
  18. forum rang 10 voda 14 november 2019 20:21
    Tesla to Build a EV Gigafactory near Berlin in Germany

    Tesla plans to open a factory near Berlin that would make batteries, powertrains and vehicles, starting with the company’s newest model, a compact sport utility vehicle called the Model Y. Mr Elon Musk, Tesla’s chairman, delivered the news on a stage in the German capital on Tuesday after being awarded the Golden Steering Wheel, a German automobile prize, for the Tesla Model 3. He said “I actually have an announcement that I think will hopefully be well received,” he said, with leaders of Germany’s automobile industry in the audience. We’ve decided to put the Tesla Gigafactory Europe in the Berlin area.”

    Mr. Musk provided few details about the plant, which would be Tesla’s first major factory in Europe, and did not say when and where exactly it would be built or how many people would be hired.

    Germany, Europe’s biggest economy, is quickly becoming the European battleground for building electric vehicles, as both the German government and manufacturers invest in the new technology. The government recently announced plans to subsidize the purchase of electric vehicles by as much as USD 5,500, in a bid to bring 10 million electric cars onto German roads by 2030. The government plans to support those with 300,000 publicly accessible charging stations.

    Source : Strategic Research Institute
  19. [verwijderd] 14 november 2019 22:35
    quote:

    löngterm schreef op 14 november 2019 10:12:

    [...]

    Dit is dezelfde persoon die nog verbaasd was dat auto's niet leerden wanneer ze als individu een paar keer op de zelfde plek kwamen....
    Nog iemand die herinneringen van posts fabriceert. Kun je je aartsvijand (ik zing niet immers 100% de Tesla versen in perfecte toon) niet gewoon pakken op feiten?
  20. löngterm 15 november 2019 00:40
    quote:

    Skater schreef op 29 oktober 2019 10:37:

    De fans hypen standard over het Neural Net dat zelflerend is, maar ik heb nog nul voorbeelden gezien van zelflerendheid. De auto blijft even dom als je 100x hetzelfde vraagt. Pas na een update is het gedrag mogelijk anders, maar niet perse beter.
    fabriceren van wat? je geeft hier letterlijk aan verbaasd te zijn dat een auto pas leert nadat er een update is geweest. Daarnaast vraag zeg je ook nog eens dat je geen voorbeelden hebt gezien van zelflerendheid....

    Dit terwijl je een statement maakt dat je autopilot op de voet volgt en er jou weinig meer over te leren is.

    Zoek alsjeblieft een leven en hou op met die misinformatie....

    Ik heb zojuist twee minuten van mijn leven verspeeld om een of andere oude post van je op te zoeken puur en alleen om dat in de huidige media en op het internet feiten compleet genegeerd worden en er maar enkele bronnen zijn van betrouwbare informatie.
7.739 Posts
Pagina: «« 1 ... 177 178 179 180 181 ... 387 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
    4. Dui inkoopmanagersindex diensten april (voorlopig) volitaliteit verwacht
    5. Dui samengestelde inkoopmanagersindex april
    6. EU samengestelde inkoopmanagersindex april
    7. VK samengestelde inkoopmanagersindex april
    8. 3M Q1-cijfers
    9. GE Aerospace Q1-cijfers
    10. General Motors Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht