Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,980
  • Verschill

    -0,205 -3,31%
  • Volume

    668.949 Gem. (3M) 304,1K
  • Bied

    5,960  
  • Laat

    6,120  
+ Toevoegen aan watchlist

TRomTom november 2019

1.150 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 58 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 19 november 2019 15:47
    Toch een 'exiting day' voor
    ABN AMRO analyst: Wim Gille
    TomTom representative: Taco Titulaer (CFO) and Koen Wielandt (IR)
    bij ABN AMRO Benelux Equities Conference in Frankfurt

    Inval bij ABN Amro in Duitsland om onderzoek naar dividendfraude

    De Duitse autoriteiten hebben een bezoek gebracht aan het kantoor van ABN Amro in Frankfurt vanwege een grootschalig onderzoek naar fraude met dividendbelasting

    bron:
    www.ad.nl/economie/inval-bij-abn-amro...
  2. [verwijderd] 19 november 2019 16:05
    Netjes wachten tot het sentiment keert en dan de koers weer lager zetten. Elke week 30 tot 40 cent, soms wat meer, maar per saldo is er een belang om het omlaag te krijgen. We houden nu 600 niet en één berichtje over een tegenstribbelend China en we staan hier op 570 of lager en TT op € 8 hoog.
  3. forum rang 7 JP Samosa 19 november 2019 16:07
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 19 november 2019 14:59:

    Dank voor de aanvulling

    al met al doet TomTom met uw berekening 20% in de plus
    Dat is bijkans de 23% die de AEX in de plus staat.
    (Om maar een vergelijking te maken)

    [...]
    Al met al doet TomTom sinds juli 2019 helemaal niets, Niente.

    dood geld dus, terwijl de beurzen skyhigh staan.

    Maar hé, reken je gerust rijk hoor
  4. forum rang 7 JP Samosa 19 november 2019 16:08
    quote:

    Señor Acero schreef op 19 november 2019 16:07:

    [...]

    Al met al doet TomTom sinds juli 2019 helemaal niets, Niente.

    dood geld dus, terwijl de beurzen skyhigh staan.

    Maar hé, reken je gerust rijk hoor want dat doe je goed
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 19 november 2019 16:20
    Dank u.
    Dat doe ik ook.
    Daar is toch niks mis mee?

    Ik begrijp uw frustratie wanneer u in de min staat.
    Maar moet ik dan minder blij zijn met mijn plus?

    Volgens mij hoort dat bij het spel.
    De een wint en de ander verliest.

    Blijven zitten in een aandeel en wachten op een klapper is ook een beleggingsvisie. Maar dat blijft nog altijd een eigen keuze.
    Soms moet je je verlies nemen om met een ander aandeel winst te maken.

    quote:

    Señor Acero schreef op 19 november 2019 16:08:

    [...]
  6. forum rang 6 tatje 19 november 2019 16:40
    Willem Strijbosch op de CMD

    corporate.tomtom.com/static-files/719...

    Slide 18, daar wordt je toch vrolijk van.

    Antoine Saucier op de CMD.

    corporate.tomtom.com/static-files/655...

    Slide 3 en 12 met al die bedekte autos.

    Welke merken zitten daarachter.

    Tesla Ford, zomaar een gokje !

    Volkswagen Toyota en RNM zitten in Microsoft connected vehicle platform.

    Gaat PSA en FCA als 1 van de 4 grootste oems qua omzet, ook die keuze maken.

    MCVP met Tom Tom prominent significant :-)

    Als PSA en FCA ook in MCVP gaan zitten, dan heb je de 4 grootste oems in MCVP.
  7. bekeken 19 november 2019 17:01
    Toch wel apart: de Duitse economie ligt op zijn gat en iedereen geeft de schuld aan de automotive sector.
    Echter, de autoverkopen in Duitsland zijn in oktober met 12.7% gestegen en vanaf begin dit jaar met +3.4%. In september groeide de Duitse autoverkopen met +22.2%.

    De verkopen van de VW Groep stegen dit jaar met +0.9% (+30.8% in oktober); BMW Groep +0.4% (Oktober +2.5%) en Daimler +3.8% (oktober onveranderd).

    Overigens kan uit de cijfers worden afgeleid dat de operationele omzet van TomTom met ruim 20% is toegenomen in de Automotive divisie.
  8. [verwijderd] 19 november 2019 17:07
    quote:

    visje schreef op 19 november 2019 15:03:

    [...]

    Beste van calcar,
    je bent een slimme kerel :-) ik heb een vraag cq stelling.
    in mijn situatie is er weinig verschil voor en na de consolidatie.
    ik had voor de consolidatie 4000 stuks. ik kreeg een uitkering van circa EUR 12900.
    Ik hield 2250 stuks over. eind mei heb ik mijn verkochte 1750 stuks terug gekocht voor circa 8.20 dat koste mij EUR 14350.00

    resume:
    voor consolidatie 4000 stuks
    na de consolidatie 4000 stuks
    de conolidatie heeft me EUR 1450.00 gekost. dat is weer goed gemaakt dmv koerswinst.
    ik had alleen iets eerder moeten terug kopen.
    geen verschil toch? voor of na de consolidatie?
    ja alleen EUR 1450.00 consolidatie kosten betaald....

    groet visje

    Klopt, als je niks aan jouw portefeuille hebt veranderd, moet de koers veel hoger staan om tot dezelfde waarde te komen. Dat is het punt dat ik probeer te maken, alleen dan via de totale waarde van TomTom.

    In 2017 had TomTom 235 miljoen aandelen uitstaan met 150 miljoen (uit mijn hoofd) aan cash. Bij een koers van 10 euro, vond de markt TomTom dus 2,35 miljard euro waard. Dat is TomTom inclusief Telematics. Echter, Telematics is verkocht voor 910 miljoen euro, maar was 20% van de omzet, deed al een aantal jaren single digit groei en bij verkoop van een onderdeel komt de assetwaarde naar boven en moet een premie worden betaald.

    Mijn aanname is dat toen TomTom een koers van 10 had, de markt Telematics waardeerde op 600 miljoen. 2,35 miljard met 600 miljoen Telematics en 150 miljoen cash, is een ondernemingswaarde van 1,6 miljard. Dit was dus de waarde dat de markt toekende aan de overige drie onderdelen (Automotive, Licensing en Consumer).

    Mijns inziens zijn de overige drie onderdelen niet minder waard geworden sinds 2017. De deal met Microsoft en de HDmaps-deals zorgen eerder voor een hogere waardering. Als de markt de overige drie onderdelen dus weer gaat waarderen op 1,6 miljard, dan moet de koers in dit voorbeeld ongeveer 16 euro zijn. (130 miljoen aandelen keer 16 minus 450 miljoen cash).

    Andersom gerekend, is de huidige koers van 10 euro vergelijkbaar met 6 euro van voor de consolidatie. Ik geef Telematics dan een waardering van 450 miljoen, omdat alle onderdelen op 6 euro lager worden gewaardeerd.

    De huidige waardering is dus historisch gezien bijzonder laag. Dat kan betekenen dat ik gek ben, de markt gek is of dat wij naar een toneelstuk kijken. Ik weet nog niet welke van de 3. Hopelijk niet de eerste.
  9. [verwijderd] 19 november 2019 17:26
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 19 november 2019 15:47:

    Toch een 'exiting day' voor
    ABN AMRO analyst: Wim Gille
    TomTom representative: Taco Titulaer (CFO) and Koen Wielandt (IR)
    bij ABN AMRO Benelux Equities Conference in Frankfurt

    Inval bij ABN Amro in Duitsland om onderzoek naar dividendfraude

    De Duitse autoriteiten hebben een bezoek gebracht aan het kantoor van ABN Amro in Frankfurt vanwege een grootschalig onderzoek naar fraude met dividendbelasting

    bron:
    www.ad.nl/economie/inval-bij-abn-amro...

    1 geluk, dat risico lopen we niet bij TomTom....
  10. forum rang 7 JP Samosa 19 november 2019 17:28
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 19 november 2019 16:20:

    Dank u.
    Dat doe ik ook.
    Daar is toch niks mis mee?

    Ik begrijp uw frustratie wanneer u in de min staat.
    Maar moet ik dan minder blij zijn met mijn plus?

    Volgens mij hoort dat bij het spel.
    De een wint en de ander verliest.

    Blijven zitten in een aandeel en wachten op een klapper is ook een beleggingsvisie. Maar dat blijft nog altijd een eigen keuze.
    Soms moet je je verlies nemen om met een ander aandeel winst te maken.

    [...]
    ha, ja mijn papieren verlies is Overigens Miniem bij Tom,
    En let wel, ik gun u de winst van harte!
  11. forum rang 8 Wereldbelegger 19 november 2019 17:52
    Weer een beetje handel vandaag in turbo's
    Er lijkt dus wel een beetje geloof in het management van TomTom te zijn

    Booster Long BNP 9,49 17,12
    0,570 0,590 0,02 0,590 -5,60% 2.700 14:18
  12. poolbeer 19 november 2019 18:26
    Nou dat was weer een exciting dagje voor TomTom. NOT
    Maak die mogelijke aandeleninkoop ASAP bekend. Waar is het wachten op?
  13. [verwijderd] 19 november 2019 19:09
    November 2018:

    “If you look at the sum of the parts and the valuation and market cap, there is something not quite right and that needs to be better explained,” Goddijn said in an interview this week in San Francisco.

    Dat zei Goddijn na de verkoop van Telematics, dat toen voor de helft van de marketcap werd verkocht. Wij zijn nu een jaar verder en de marketcap zonder cash is op dit moment nog steeds lager dan de 910 miljoen verkoopprijs van Telematics. Uitleg is begonnen tijdens de CMD, maar de markt waardeert het nog steeds niet.
  14. mjmj 19 november 2019 19:27
    quote:

    vCalker schreef op 19 november 2019 17:07:

    [...]

    Klopt, als je niks aan jouw portefeuille hebt veranderd, moet de koers veel hoger staan om tot dezelfde waarde te komen. Dat is het punt dat ik probeer te maken, alleen dan via de totale waarde van TomTom.

    In 2017 had TomTom 235 miljoen aandelen uitstaan met 150 miljoen (uit mijn hoofd) aan cash. Bij een koers van 10 euro, vond de markt TomTom dus 2,35 miljard euro waard. Dat is TomTom inclusief Telematics. Echter, Telematics is verkocht voor 910 miljoen euro, maar was 20% van de omzet, deed al een aantal jaren single digit groei en bij verkoop van een onderdeel komt de assetwaarde naar boven en moet een premie worden betaald.

    Mijn aanname is dat toen TomTom een koers van 10 had, de markt Telematics waardeerde op 600 miljoen. 2,35 miljard met 600 miljoen Telematics en 150 miljoen cash, is een ondernemingswaarde van 1,6 miljard. Dit was dus de waarde dat de markt toekende aan de overige drie onderdelen (Automotive, Licensing en Consumer).

    Mijns inziens zijn de overige drie onderdelen niet minder waard geworden sinds 2017. De deal met Microsoft en de HDmaps-deals zorgen eerder voor een hogere waardering. Als de markt de overige drie onderdelen dus weer gaat waarderen op 1,6 miljard, dan moet de koers in dit voorbeeld ongeveer 16 euro zijn. (130 miljoen aandelen keer 16 minus 450 miljoen cash).

    Andersom gerekend, is de huidige koers van 10 euro vergelijkbaar met 6 euro van voor de consolidatie. Ik geef Telematics dan een waardering van 450 miljoen, omdat alle onderdelen op 6 euro lager worden gewaardeerd.

    De huidige waardering is dus historisch gezien bijzonder laag. Dat kan betekenen dat ik gek ben, de markt gek is of dat wij naar een toneelstuk kijken. Ik weet nog niet welke van de 3. Hopelijk niet de eerste.
    AB, kan ook zijn dat iedereen hoe langer hoe gekker wordt. Als ik naar Trump en de Brexit kijk dan zit daar best wel iets in. En over de stikstofcrisis en de VVD nog maar te zwijgen.
  15. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 19 november 2019 20:06
    quote:

    vCalker schreef op 19 november 2019 19:09:

    November 2018:

    “If you look at the sum of the parts and the valuation and market cap, there is something not quite right and that needs to be better explained,” Goddijn said in an interview this week in San Francisco.

    Dat zei Goddijn na de verkoop van Telematics, dat toen voor de helft van de marketcap werd verkocht. Wij zijn nu een jaar verder en de marketcap zonder cash is op dit moment nog steeds lager dan de 910 miljoen verkoopprijs van Telematics. Uitleg is begonnen tijdens de CMD, maar de markt waardeert het nog steeds niet.
    Men koopt liever aandelen van een food bezorger die nauwelijks winst maakt en lekker veel schulden heeft!
    10 dagen achtereen flink omhoog, zou bijna jaloers worden!!

    HG, gas erop, kondig je aandelen inkoop morgen aan, er zijn meer mensen die een succesje verdienen met TomTom!!!!

    AMSTERDAM (AFN) - De AEX-index in Amsterdam is dinsdag met een verlies gesloten. Gedurende de sessie flirtte de leidende index met de grens van 600 punten, maar aan het slot van de handel verdween deze meer en meer uit het zicht. Maaltijdbestelbedrijf Takeaway won in de AEX voor de tiende sessie op rij aan beurswaarde.
    De AEX sloot uiteindelijk 0,3 procent lager op 596,67 punten. Net als afgelopen week, ging de AEX gedurende de dag over de 600-puntengrens, maar dit niveau werd niet vastgehouden. De laatste keer dat de index boven de 600 punten sloot was op 22 mei 2001. De MidKap daalde 0,7 procent tot 888,80 punten. Frankfurt en Londen dikten tot 0,2 procent aan. Parijs verloor 0,4 procent.
    Takeaway.com was de overduidelijke winnaar in de AEX. Het maaltijdbestelbedrijf won 5,7 procent geholpen door een adviesverhoging van Credit Suisse.
  16. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 19 november 2019 20:07
    ABN, kom er maar in met je adviesverhoging!
    Kan me haast niet meer heugen hoe het is om 5,7% te stijgen met TomTom.

    Takeaway.com was de overduidelijke winnaar in de AEX. Het maaltijdbestelbedrijf won 5,7 procent geholpen door een adviesverhoging van Credit Suisse.
  17. [verwijderd] 19 november 2019 21:47
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 19 november 2019 20:07:

    ABN, kom er maar in met je adviesverhoging!
    Kan me haast niet meer heugen hoe het is om 5,7% te stijgen met TomTom.

    Takeaway.com was de overduidelijke winnaar in de AEX. Het maaltijdbestelbedrijf won 5,7 procent geholpen door een adviesverhoging van Credit Suisse.

    Zolang er geen bod komt wat zorgt voor een duidelijke bodem zal een adviesverhoging weinig uithalen, hoogstens tijdelijk. Als ik iets heb geleerd met TT door de jaren heen, is dat het geen klap uithaalt. De ene dag 10% stijgen betekend daarna dagen van 2/3% dalen en staat het aandeel daarna gelijk of zelfs nog lager.
1.150 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 58 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht