Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Tesla US88160R1014

Vertraagde koers (usd)

162,130
  • Verschill

    +17,450 +12,06%
  • Volume

    181.178.020 Gem. (3M) 101,6M
  • Bied

    160,480  
  • Laat

    160,520  
+ Toevoegen aan watchlist

Tesla blow-off

7.741 Posts
Pagina: «« 1 ... 192 193 194 195 196 ... 388 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. löngterm 7 januari 2020 17:07
    quote:

    Mr sponge schreef op 7 januari 2020 17:02:

    [...]

    Nou zo eenvoudig is het dus (volgens mij) niet.
    Als de aangepaste software door partij X is geupload zit het in de auto's. Dan zou Tesla er weer de originele software in moeten schieten. Haal je de auto offline dan blijft de verkeerde software er op staan.
    Maar hopen dat er geen ransomware op je auto wordt gezet...

    En nee ik ben helemaal geen IT expert.
    Maar ik ben er ondertussen wel achter dat bijna alles te hacken is.
    Ik ben het er mee eens dat vrijwel alles te hacken is en ook ik ben alles behalve IT expert. Echter is Elon Musk zelf een behoorlijke IT nerd en heeft hij een weldoordacht beeld rondom AI en de gevaren van hacken en ransomware. Hij heeft ook een bedrijf Neuralink dat bezig is met het "versmelten" van AI en het menselijk brein.

    Veiligheid is een van de grootste knelpunten die vaak naar voren komen. Neem bijvoorbeeld internetbankieren en een lopende rekening hebben ect. Enorme digitale systemen die in theorie ook vatbaar zijn voor hackers. Toch maakt vrijwel iedereen er gebruik van omdat het uit praktisch oogpunt veruit het beste is en aan de kant van ontwikkeling veiligheid een van de zo niet de hoogste prioriteit heeft.
  2. [verwijderd] 7 januari 2020 19:48
    $469 vandaag. Lijkt erop dat Jack Rickard gewoon gelijk heeft en er een lange short squeeze bezig is. Hoe zou die er NIET kunnen zijn?
    $500 gaan we misschien nog wel zien deze week. En $600 lijkt ook haalbaar.
    De short moeten afgewikkeld en de treehuggers verkopen niet. Of niet snel genoeg. Dus weinig aanbod. Mensen willen $1000 zien en dan $10.000.
    Zodra de vroege shorts er allemaal uit zijn kunnen we terug tot onder $400 of zelfs $350 misschien? Zeker als de rest van de markt even hapert.
  3. tomansky 7 januari 2020 21:37
    quote:

    Skater schreef op 7 januari 2020 16:05:

    [...]
    Hun eerste auto met zoveel digitaal gedoe. Denk je dat VW daar niet uit gaat komen?
    ...
    Dit jaar nog dus die ID.3, meer ruimte dan een Model 3, vergelijkbare actieradius, €20k goedkoper bijna. De Kia e-Niro is maar €4K goedkoper voor ongeveer net zo'n auto, maar dan een Koreaan ipv een Duitser. En die Kia is niet aan te slepen.
    Iedereen weet dat VW erg 'goed' is met software, hahah

    Waarom maken ze er dan niet meer, als er z'n enorme vraag is? zouden ze soms niet winstgevend zijn...
  4. löngterm 7 januari 2020 21:54
    quote:

    Skater schreef op 7 januari 2020 19:48:

    $469 vandaag. Lijkt erop dat Jack Rickard gewoon gelijk heeft en er een lange short squeeze bezig is. Hoe zou die er NIET kunnen zijn?
    $500 gaan we misschien nog wel zien deze week. En $600 lijkt ook haalbaar.
    De short moeten afgewikkeld en de treehuggers verkopen niet. Of niet snel genoeg. Dus weinig aanbod. Mensen willen $1000 zien en dan $10.000.
    Zodra de vroege shorts er allemaal uit zijn kunnen we terug tot onder $400 of zelfs $350 misschien? Zeker als de rest van de markt even hapert.
    Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe cijfers op het short percentage. www.nasdaq.com/market-activity/stocks...
    Er zou tussen de 6 en 9 dagen een nieuwe update moeten zijn.

    De piek zat op 43.6 miljoen aandelen short bij de laatste update was dit getal gezakt naar de 27.5 miljoen aandelen. Het ironische hier is dat naar mijn idee veel van de Tesla aandeelhouders positie afbouwen. (velen zaten tot de persoonlijke max in Tesla door de belachelijk lage koers) Deze aandelen worden meer dan opgeslokt door het nog steeds enorme short percentage in Tesla. Echter zijn de shorts dus aan het afbouwen op all-time high's. Dit terwijl je toch zou verwachten dat de huidige waardering in hun ogen compleet belachelijk is als ze bij de $180 nog overtuigd waren van de positie!?

    Dit betekend een van de volgende dingen:
    A: Veel van de Tesla shorts krijgen margin call's binnen en zijn niet instaat de short posities aan te houden wat zorgt voor grote koopdruk en een domino effect. (naar verwachting dan veel particulieren aangezien institutionele beleggers richtlijnen hebben voor marges en maximale % belang van een enkel fonds)

    B: De shorts zijn toch overtuigd van de business case van Tesla en zijn van een negatieve outlook naar een neutrale/positieve gegaan en hebben daarom de posities gesloten.

    C: De short verwachten een nog verdere stijging waarnaar de bubbel toch weer zal barsten en verkopen nu om vervolgens de top te "voorspellen" en daar opnieuw short te gaan.

    Welke van deze het geval is of een combinatie van welke weet ik niet. Maar de verliezen zijn enorm. De long's hebben hoogstwaarschijnlijk nooit verkocht op het dal omdat de meeste "heilig" overtuigd zijn van het merk en de business case. De koopdruk van de particulier was echter vrijwel geheel verdwenen door de enorme val in de koers.
  5. löngterm 7 januari 2020 23:37
    quote:

    Skater schreef op 7 januari 2020 22:26:

    De ergste fanboys kochten heel de rit naar $180 bij. Hadden allemaal ongelijk, tot het kenterde en steeds harder omhoog ging.
    Onder het motto van "de koers heeft altijd gelijk"
    Maar altijd bij blijven kopen is natuurlijk onmogelijk alle zakken met geld komen tot een einde en het zelfde geld voor risico bereidheid.
  6. [verwijderd] 8 januari 2020 00:26
    TSLA devoten hebben vast nog wel wat APPL liggen ergens om te offeren :-D

    Bijkopen als je kunt en als je de koers lager is dan je instapte, kán goed uitpakken. Maar ooit moet je een keer uitstappen.
  7. löngterm 8 januari 2020 10:42
    quote:

    Skater schreef op 8 januari 2020 01:23:

    Latest Market Date 2020-01-06
    Short Volume 3,027,047
    fintel.io/ss/us/tsla

    Wat zien jullie hier in? Even scrollen.

    Dat het vooral de shorts zijn die nog steeds actief aan het traden zijn en de longs zich redelijk gedeisd houden.
  8. Dutcheon 8 januari 2020 12:49
    quote:

    löngterm schreef op 7 januari 2020 23:37:

    [...]

    Onder het motto van "de koers heeft altijd gelijk"
    Maar altijd bij blijven kopen is natuurlijk onmogelijk alle zakken met geld komen tot een einde en het zelfde geld voor risico bereidheid.
    hoe kom je daar bij, elke maand of zelfs 4 weken komt er weer wat bij. Ik kocht het laatste rond de 210 en toen hij onder de 190$ dook heb ik nog 40stuks gekocht....

    Moest daarvoor wel wat ASML verkopen maar die hadden al een aardig ritje gemaakt
  9. [verwijderd] 8 januari 2020 14:12
    Als de shorts weer stijgen met een belachelijk gesprongen koers, betekent dat misschien dat de oude shorts al meest gesloten zijn? Wellicht is de luchtballon dan toch al vrij vol? Zodra er een piek gezet lijkt te zijn konden die shorts weleens hoger aanzwellen dan ooit? Weinig upside risk rond de $500, laat staan hoger?
  10. forum rang 6 boem! 8 januari 2020 14:24
    Tesla is nog steeds het meest geshorte aandeel.

    Een verklaring hiervan is haar historie van enkel netto verliezen met een hoge schuldpositie.
    Onderbelicht in de berichtgeving van Tesla is dat zij gewoon winst maken op haar bestaande activiteiten.
    Die winst beperkt zich tot 1,5 a 2 miljard in 2019 en geeft de huidige overwaardering aan.

    Echter het gaat nooit over de bestaande winst maar om wat je met de aanwezige assets kan realiseren.
    Ik schat in, dat met efficiencyverbeteringen in de bestaande locaties en winstgeneratie in de nieuw te exploiteren locaties een positieve operationele cash-flow van 6-8 miljard binnen 3 jaar tot de mogelijkheden behoort waardoor de overwaardering omslaat in een onderwaardering.
  11. Mr sponge 8 januari 2020 14:28
    Iedereen gaat er steeds vanuit dat alle shorts moeten coveren door aandelen te kopen. Maar wie zegt dat ze niet gewoon in het bezit zijn van converteerbare leningen van Tesla....
    Ik denk dat dat een belangrijke verklaring is voor het hoge short percentage. Gewoon de komende tijd goed opletten. Er zijn wat leningen die op het punt komen dat ze geconverteerd kunnen worden. Daarna zal je het aantal shortposities wel zien teruglopen.
  12. forum rang 6 boem! 8 januari 2020 14:54
    Ik dacht altijd dat de shorters de converteerbare leningen als extra argument gebruikten om te shorten vanwege het verwateringseffect.

    Maar ik zal goed opletten of de shortpositie terugloopt na een conversie.
    Historisch gezien is daar overigens geen enkele sprake van geweest.
  13. [verwijderd] 8 januari 2020 14:58
    Scherp, maar dat verklaart minder waarom er zo'n rush omhoog is. Puur speculatief, FOMO? Er was even een daling van de short interest, dus misschien dat er toen een mini short squeeze was die werd opgevolgd door een FOMO rally.

    Dat ze uit bestaande activiteiten wel winst maken geeft deels een hint naar mismanagement (Solar City van Elon's broer gered, niet heel fraai totnutoe) en lange termijn visie, schijt aan aandeelhouders die ook keertje rendement willen zien anders dan louter speculatieve prijsontwikkeling. Sterker nog, Musk wilde van de inspraak van die aandeelhouders af, de boel verkopen aan de immer geroemde moraalridders, de Saudis.
  14. löngterm 8 januari 2020 17:22
    quote:

    Dutcheon schreef op 8 januari 2020 12:49:

    [...]

    hoe kom je daar bij, elke maand of zelfs 4 weken komt er weer wat bij. Ik kocht het laatste rond de 210 en toen hij onder de 190$ dook heb ik nog 40stuks gekocht....

    Moest daarvoor wel wat ASML verkopen maar die hadden al een aardig ritje gemaakt
    Kortom zat jij nog niet aan je risico bereidheid/exposure richting Tesla. Prima maar een keer houdt het op.
  15. löngterm 8 januari 2020 17:29
    quote:

    Skater schreef op 8 januari 2020 14:58:

    Scherp, maar dat verklaart minder waarom er zo'n rush omhoog is. Puur speculatief, FOMO? Er was even een daling van de short interest, dus misschien dat er toen een mini short squeeze was die werd opgevolgd door een FOMO rally.

    Dat ze uit bestaande activiteiten wel winst maken geeft deels een hint naar mismanagement (Solar City van Elon's broer gered, niet heel fraai totnutoe) en lange termijn visie, schijt aan aandeelhouders die ook keertje rendement willen zien anders dan louter speculatieve prijsontwikkeling. Sterker nog, Musk wilde van de inspraak van die aandeelhouders af, de boel verkopen aan de immer geroemde moraalridders, de Saudis.
    Veel meer onzin is er niet in een post te proppen.

    -Waarom zou winst uit huidige activiteiten een hint zijn naar mismanagement in solar city?

    -Schijt aan de aandeelhouders!? Tesla is een groei aandeel en dividend/winst is niet de enige manier om winstgevend te zijn voor aandeelhouders. Kortom pik het op als het bij je past of leg het naast je neer als dat niet het geval is. Hoe dan ook heeft Tesla mij zeker geen windeieren gelegd en op deze koers voor geen enkel long aandeelhouder.

    -Musk wil Tesla verkopen aan de Saudis!? Er van uitgaande dat je hier refereert naar de "private op $420" tweet. Als een bedrijf van de beurs wordt gehaald betekend dat niet dat het in handen komt van een van die partijen. Musk was en is veruit de grootste aandeelhouder en de Saudis zouden slechts een belang in Tesla nemen. In geen enkele mogelijkheid zou dit een meerderheids-belang zijn geweest en Musk was er niet op uit huidige aandeelhouders er uit te gooien of zijn eigen aandelen van de hand te doen.

    - En waaarom de saudis nu opeens moraalridders zijn is me al helemaal een groot vraagteken...
  16. [verwijderd] 8 januari 2020 18:24
    Kom kom...
    Als je geen winst kunt maken terwijl je grootste productgroep die wel maakt, waar ben je dan mee bezig? Allerlei verliesgevende zaken die afdoen aan je resultaat.
    Stel je voor dat Volkswagen ook in raffinaderijen en benzinestation zat, en die verlies draaiden :-)
  17. löngterm 8 januari 2020 18:26
    Ik loop even weg van mijn scherm en inmiddels staat er $490!? op het bord.
    Had me voorgenomen mijn huidige positie aan te houden ongeacht de beweging van de koers maar het begint wel meer en meer te jeuken.
  18. löngterm 8 januari 2020 18:29
    quote:

    Skater schreef op 8 januari 2020 18:24:

    Kom kom...
    Als je geen winst kunt maken terwijl je grootste productgroep die wel maakt, waar ben je dan mee bezig? Allerlei verliesgevende zaken die afdoen aan je resultaat.
    Stel je voor dat Volkswagen ook in raffinaderijen en benzinestation zat, en die verlies draaiden :-)
    Jij begrijpt het echt niet he... De reden dat er onder de streep geen winst is is niet de verliesgevendheid van andere productgroepen... Ga eens de boeken in zodat je meer kennis krijgt over dit hele gebeuren. Zelf Boem! heeft het hier al meerdere malen uitgelegd dat door de uitgaven in Capital expenditures er op het moment vaak geen winst wordt gemaakt. Echter is het aan de cijfers niet te achterhalen welk deel onderhoud is en welk deel nieuwe productie materialen. Maar gezien de investeringen in Fremond, Shanghai en Berlijn zal een grote portie daarop gericht zijn. Dit betekend dat onderliggend het bedrijf wel degelijk winstgevend is.
7.741 Posts
Pagina: «« 1 ... 192 193 194 195 196 ... 388 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Alles lijkt tegen te zitten bij Tesla: waarom blijft Elon Musk optimistisch?

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 25 april

    1. BASF Q1-cijfers
    2. Deutsche Bank Q1-cijfers
    3. Delivery Hero Q1-cijfers
    4. Nestlé Q1-cijfers
    5. Adyen Q1-cijfers
    6. Besi Q1-cijfers
    7. Flow Traders Q1-cijfers
    8. Sanofi Q1-cijfers
    9. Azelis Q1-cijfers
    10. Kinepolis Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht