Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

Ahold Delhaize Koninklijke NL0011794037

Laatste koers (eur)

27,140
  • Verschill

    +0,180 +0,67%
  • Volume

    2.405.151 Gem. (3M) 2M
  • Bied

    26,920  
  • Laat

    27,200  
+ Toevoegen aan watchlist

PB

1.512 Posts
Pagina: «« 1 ... 57 58 59 60 61 ... 76 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 27 januari 2020 12:33
    Vlaamse supermarkten bezorgd over opmars luxe 'prijsvechters' Jumbo en AH

    De strijd tussen Albert Heijn en Jumbo verplaatst zich naar België. De Nederlandse supermarktketens willen flink uitbreiden in Vlaanderen. Belgische supermarktketens komen zo in de verdrukking. Zij raken omzet kwijt en moeten hun verouderde winkels voor vele miljoenen euro's moderniseren.

    Jumbo opende in november vorig jaar zijn eerste supermarkt in België. Het familiebedrijf uit Veghel heeft grootse plannen: over vijf jaar moet de teller op 100 vestigingen staan. Albert Heijn wil de komende jaren tussen de 30 en 40 winkels openen, bovenop de 49 vestigingen die de Zaanse keten sinds 2011 al heeft geopend in Vlaanderen.

    De supermarktconcerns móeten wel de grens over. In eigen land zijn ze zo groot dat ze nog amper kunnen groeien. Albert Heijn is hier veruit de grootste, met vorig jaar een marktaandeel van bijna 35%. Jumbo heeft 21% van de Nederlandse markt in handen. Het bedrijf is de afgelopen twintig jaar hard gegroeid, mede door de overnames van concurrenten als Super de Boer, C1000 en in 2018 Emté.

    Betere onderhandelingspositie

    'Het is een spel van eten of gegeten worden', zegt Patrick Roquas, analist bij effectenhuis Kepler Cheuvreux. 'Schaal is belangrijk. Wie groot is, heeft bijvoorbeeld een betere onderhandelingspositie ten opzichte van zijn leveranciers.'

    Belgische supermarktketens worden de dupe van de groeistuipen van hun Nederlandse concurrenten. 'Er komen meer winkels bij en de taart wordt niet groter', zegt Roquas. Het was veelzeggend dat Carrefour vorig jaar zijn winkel in Pelt sloot toen Jumbo zich in het grensplaatsje vestigde.

    Daarnaast zet de opmars van Albert Heijn en Jumbo de winstmarges van de Belgische concurrentie onder druk. De Nederlandse ketens combineren scherpe prijzen met moderne, luxe winkels. Dat is een contrast met het model dat de Belgische ketens, aangevoerd door Colruyt, er traditioneel op nahouden: lage prijzen, maar kale winkels.

    Modernisering

    Marktkenners verwachten dat Colruyt, Carrefour en Delhaize zullen investeren in modernisering van hun winkels, in een poging weerstand te bieden aan de noordelijke concurrentie. Dat kost vele miljoenen euro's. En de marges in de sector zijn flinterdun.

    De Nederlanders hebben volgens Gino Van Ossel, retailprofessor aan Vlerick Business School, een paar voordelen ten opzichte van hun Belgische concurrenten. 'Jumbo en Albert Heijn bevoorraden hun Belgische winkels vanuit Nederland, waar het personeel goedkoper is. En belangrijker nog: Albert Heijn koopt slechts 15% van zijn Belgische assortiment lokaal in. De rest koopt het vanuit Nederland in. Ook dat is voordeliger.'

    fd.nl/weekend/1331405/vlaamse-superma...
  2. kassiebora 27 januari 2020 14:17
    NOS:

    Lidl en Aldi verliezen marktaandeel, Jumbo wint

    Na een lange periode van groei en bloei hebben de Duitse supermarktketens Lidl en Aldi vorig jaar in Nederland omzet ingeleverd. Volgens twee marktonderzoekers, IRI en Nielsen, zagen de discounters hun marktaandeel dalen met enkele tienden van procenten. Dat lijkt weinig, maar op een totale omzet van supermarkten van ruim 40 miljard euro, gaat het al snel over tientallen miljoenen euro's.

    "Ze hebben het lastig", zegt IRI in een persbericht. Ook Nielsen merkt op dat vooral Lidl "na jaren van groei" nu wordt geconfronteerd met minder verkopen.

    Lidl had in 2008 in Nederland bijna 5 procent van de markt, in 2018 was dat gestegen tot 10,9 procent. Dat lijkt nu vooralsnog het plafond, want het cijfer over 2019 zakte terug naar 10,7 procent.

    Aldi komt volgens Nielsen afgelopen jaar niet verder dan 5,9 procent. Over het hoe en waarom willen beide concerns geen commentaar geven. "Wij gaan nooit in op cijfers."
    Prijsimago kreeg knauw

    "Volgens mij is een van de verklaringen het prijsonderzoek van het tv-programma Kassa afgelopen april", zegt Laurens Sloot, hoogleraar retailmarketing aan de Universiteit van Groningen. "Daarin werd gezegd dat Lidl en Aldi duurder zijn dan goedkope merken bij andere supers als Albert Heijn en Jumbo. Dat heeft gezorgd voor een behoorlijke knauw van het prijsimago van Lidl en Aldi."

    Na de uitzending van Kassa meldde het vakblad Distrifood dat consumenten een lager rapportcijfer gaven aan de Duitse prijsvechters. "Niet alleen het prijsimago liep een deuk op, ook de klantentrouw nam af. Steeds meer mensen twijfelen of ze hun boodschappen nog wel bij Lidl of Aldi moeten doen", schreef het blad toen.

    Maar er zijn meer redenen. "Ook Albert Heijn en Plus hebben prijzen verlaagd, slaan ook regelmatig op de prijstrommel. En wat eveneens meespeelt: de economie draait goed. Veel mensen zijn druk aan het werk, ze willen het liefst alles in één supermarkt kopen, willen gemaksoplossingen voor het eten en daar zijn Aldi en Lidl nou niet bepaald het beste in", zegt Sloot vanochtend in het NOS Radio 1 Journaal.

    Grote winnaar van 2019 is Jumbo. Dat zag zijn marktaandeel met bijna twee procent groeien. Dat kwam voor een deel ook door de overname van Emté-supermarkten.
    'AH en Jumbo zijn misschien wel op het Sven Kramer-niveau beland'

    Marktleider is en blijft Albert Heijn met - nog steeds - een straatlengte voorsprong op nummer twee, Jumbo. Maar Albert Heijn stagneert wel. Sloot daarover: "Ze hebben wel 35 procent marktaandeel in Nederland. Er is toch een soort natuurlijk plafond."

    "AH heeft per vierkante meter een omzet van 200 euro, dat is een soort maximum. Als dat nog hoger wordt, zorgt dat voor irritatie: lange wachtrijen bij de kassa, schappen die niet op tijd kunnen worden gevuld door de vele klanten in de winkel. Je kunt het ook zo zien: AH en Jumbo zijn misschien wel op het Sven Kramer-niveau beland. Je wordt nauwelijks beter maar je schaatst wel op een ontzettend hoog niveau. En dat is al moeilijk genoeg."
    Marktaandelen supermarkten (bron: Nielsen)
    Winkelketen 2019 2018
    Albert Heijn (980 winkels) 34,9 34,9
    Jumbo (669 winkels) 21,0 19,2
    Lidl (425 winkels) 10,7 10,9
    Plus (270 winkels) 6,5 6,4
    Aldi (494 winkels) 5,9 6,1
    Dirk (123 winkels) 3,7 3,7
    Coop (314 winkels) 3,7 3,3
    Hoogvliet (70 winkels) 2,1 2,1
    Deen (81 winkels) 2,0 2,1
    Dekamarkt (81 winkels) 1,7 1,8
    Spar formule (238 winkels) 1,2 1,2
    Nettorama (31 winkels) 1,1 1,0
    Jan Linders (61 winkels) 1,1 1,1
    Poiesz (70 winkels) 1,0 1,0
    Boon's markt (39 winkels) 0,5 0,5
    Marqt (16 winkels) 0,2 0,2

    De omzet van de Nederlandse supermarkten steeg in 2019 voor het eerst boven de 40 miljard euro naar 40,5 miljard euro. Dat betekent een stijging van 4,2 procent ten opzichte van 2018.

    Volgens IRI komt die groei vooral door de btw-verhoging begin 2019. Daarnaast wordt de groei veroorzaakt door de groeiende verkopen via internet. Maar ook de hogere prijzen die klanten willen betalen voor duurzame en diervriendelijke versproducten, helpen de omzet omhoog.

  3. forum rang 10 voda 3 februari 2020 08:47
    Albert Heijn verdubbelt capaciteit voor thuisbezorging

    Gepubliceerd op 3 februari 2020 08:38 | Views: 65

    Ahold Delhaize 31 jan
    22,20 0,00 (0,00%)

    ZAANDAM (AFN) - Albert Heijn verdubbelt zijn capaciteit voor thuisbezorging en opent twee nieuwe zogeheten Home Shop Centers (HSC). Dat werd maandag bekendgemaakt zonder het afgeven van financiële details.

    Beide locaties, in Oosterhout en Bleiswijk, zijn 20.000 vierkante meter in omvang en gaan 40.000 bestellingen per week verwerken. Ze bieden werkgelegenheid aan 1000 nieuwe medewerkers. Albert Heijn had al een HSC in Amsterdam.

    De opening van de nieuwe HSC’s is naar verwachting eind dit jaar of begin volgend jaar.
  4. kassiebora 10 februari 2020 12:04


    10-2-2020 11:47:23
    Beursblik: omzetstijging verwacht bij Ahold Delhaize

    (ABM FN-Dow Jones) Ahold Delhaize heeft in het vierde kwartaal van 2019 meer omzet behaald. Dit blijkt uit de analistenconsensus die de supermarktketen publiceerde.

    In het afgelopen kwartaal behaalde Ahold Delhaize volgens de analisten een omzet van 17.230 miljoen euro.

    De onderliggende groei in de Verenigde Staten, exclusief brandstofverkopen, zou 1,6 procent bedragen en in Nederland vermoedelijk 3,5 procent. België was volgens de analisten goed voor slechts 0,2 procent en Centraal en Oost-Europa voor 2,7 procent.

    Dit zou een operationele winst van 736 miljoen euro opleveren en onderliggend zou dit uitkomen op 748 miljoen euro. De bijhorende marge wordt ingeschat op 4,3 procent. In de VS zal de marge hier vermoedelijk iets boven liggen met 4,4 procent, terwijl de analisten verwachten dat Nederland met 5,1 procent een flink stuk hoger zit. België zal met 2,9 procent de minste prestatie leveren.

    Netto verdiende Ahold Delhaize volgens de analisten 490 miljoen euro.

    In het vierde kwartaal van 2018 boekte Ahold Delhaize op een omzet van 16.547 miljoen euro een operationele winst van 627 miljoen euro.

    Outlook

    Ahold Delhaize verwacht in 2019 voor 600 miljoen euro aan kostenbesparingen te hebben gerealiseerd.

    De vrije kasstroom komt naar verwachting uit op ongeveer 1,8 miljard euro onder IFRS 16 en de investeringen zullen 2,0 miljard euro bedragen.

    Door de stakingen in Amerika zal de onderliggende operationele marge in 2019 volgens Ahold Delhaize "iets lager" uitpakken dan in 2018 en zal de onderliggende winst per aandeel niet met een hoog, maar met een laag enkelcijferig percentage zijn gegroeid.

    Voor heel dit jaar rekenen de analisten op een omzet van 66.089 miljoen euro met een onderliggende marge van 4,2 procent. De winst zal naar verwachting 1.731 miljoen euro bedragen.

    Investeringen

    Ahold Delhaize gaat 480 miljoen dollar investeren in de aankoop, bouw en huur van distributiecentra in de Verenigde Staten, zo meldde het in december.

    Deze stap is onderdeel van een driejarenplan waarin het concern overstapt op eigen distributie naar zijn winkels aan de Amerikaanse oostkust.

    De nieuwe aanvoerketen moet de kosten met 100 miljoen dollar per jaar verlagen. Ook moeten producten sneller in het schap komen en de beschikbaarheid en versheid van de producten voor klanten verbeteren.

    De investering zal de resultaten voor 2019 niet substantieel beïnvloeden en de vooruitzichten voor de jaarresultaten blijven daarom ongewijzigd. Wel zal de kasuitstroom de komende drie jaar met 410 miljoen dollar toenemen.

    Ahold Delhaize opent woensdag voorbeurs de boeken. Maandag aan het eind van de ochtend daalde het aandeel 0,2 procent tot 22,28 euro.

    Door: ABM Financial News.
  5. forum rang 10 voda 11 februari 2020 08:02
    'Prestaties Bol.com geheim uit angst voor Amazon'

    Gepubliceerd op 11 februari 2020 07:54 | Views: 104

    Amazon.com 10 feb
    2.133,91 +54,63 (+2,63%)

    ZAANDAM (AFN) - Angst voor Amazon weerhoudt Ahold Delhaize ervan meer openheid over Bol.com te geven. De top van het Zaanse concern heeft de afgelopen maanden sterk overwogen het succes van zijn snelgroeiende webwinkel beter uit te lichten, maar houdt de prestaties van Bol.com toch verborgen, meldt het FD.

    Net als andere webwinkels vreest Ahold Delhaize de start van Amazon in Nederland, waarschijnlijk deze maand al. Het wil de Amerikanen niet wijzer maken dan ze al zijn, zeggen bronnen rond Ahold op voorwaarde van anonimiteit. Het bedrijf dat woensdag met jaarcijfers komt, wil geen commentaar geven.

    De prestaties van Bol.com zijn een mysterie voor beleggers omdat ze verstopt zitten in de resultaten. Ahold Delhaize betaalde in 2012 350 miljoen euro voor Bol.com. Sindsdien groeide de omzet van de webwinkel jaarlijks met dubbele cijfers tot 2,1 miljard euro in 2018.
  6. forum rang 10 voda 11 februari 2020 13:06
    'Ahold Delhaize verbetert kwartaalresultaten'

    Gepubliceerd op 11 februari 2020 12:02 | Views: 988

    Ahold Delhaize 12:46
    22,20 -0,20 (-0,89%)

    AMSTERDAM (AFN) - Ahold Delhaize heeft in het vierde kwartaal zijn resultaten verbeterd. De opbrengsten en de brutowinst kwamen hoger uit dan een jaar eerder. Daarbij viel de groei in België relatief zwak uit, wat deels komt door tegenvallende kalendereffecten. Dat blijkt uit een consensus van analisten geraadpleegd door het supermarktconcern dat woensdag de boeken opent.

    De vergelijkbare omzetgroei kwam volgens de marktkenners het hoogst uit in Nederland, op 3,5 procent. Ook in Centraal, Oost- en Zuid-Europa groeiden de supers van het Nederlands-Belgische concern met een relatief hoog tempo van 2,7 procent. De Belgische markt deed het aanzienlijk minder met slechts 0,2 procent vergelijkbare groei. Kenners bij ING zijn overigens minder positief over Nederland. Zij denken dat vorig kwartaal de groei van de consumentenuitgaven vertraagde. Daarbij wijzen ze met name op de verkopen van etenswaren, alcohol en sigaretten die stroever verliepen.

    De groei in de grootste omzetmarkt, de Verenigde Staten, bedroeg in de periode naar verwachting 1,6 procent. De super waarschuwde zelf voor een moeilijke vergelijkingsbasis met het vierde kwartaal van 2018. Toen zorgden weerseffecten voor een groeimeevaller van 0,3 procent. Kenners benadrukken daarnaast dat Ahold Delhaize waarschijnlijk profiteerde van de betere situatie op de Amerikaanse markt. Etenswaren werden in de periode namelijk flink duurder.

    Amazon

    Al met al kwamen de totale opbrengsten van het supermarktbedrijf volgens de consensus uit op 17,2 miljard euro. Dat was een jaar geleden nog 16,5 miljard euro. Op het vlak van winstgevendheid ramen de marktvorsers een grotendeels hetzelfde onderliggend bedrijfsresultaat als vorig jaar: 748 miljoen euro. De winstmarge liep daarbij naar verwachting een fractie omlaag tot 4,3 procent. De bovengenoemde cijfers van Ahold Delhaize voor vorig jaar zijn aangepast voor de effecten van de nieuwe boekhoudregels IFRS 16.

    Verder krijgt het bestuur van Ahold Delhaize mogelijk vragen voor de kiezen over de prestaties van bol.com. De winkelketen houdt de resultaten van de webwinkel voorlopig geheim uit de vrees dat concurrent Amazon daarmee zijn voordeel kan doen. De Amerikaanse webwinkelreus wil dit jaar miljoenen fysieke producenten introduceren op Amazon.nl. Daarmee begint het bedrijf zijn offensief om ook consumenten in ons land aan zich te binden.
  7. kassiebora 11 februari 2020 22:34
    De Telegraaf:

    Analyse: Ahold Delhaize terecht doodsbang
    Door HARRY VAN GELDER

    Updated 3 min geleden
    3 uur geleden in FINANCIEEL

    Ahold Delhaize-dochter bol.com is doodsbang voor Amazon. In officiële interviews doet de top de komst van de Amerikaanse gigant naar ons land graag laconiek af. „We hebben naar het complete aanbod in Nederland en België gekeken, ook naar prijs en levertijden. En wat blijkt: het is er allemaal al lang in de Lage Landen, ook wat lage prijzen betreft”, zei topman Huub Vermeulen tegen deze krant.

    Maar in de praktijk reageert Bol paniekeriger. Zo werd onlangs een kledingtak, die nog niet bestond, uit de grond gestampt, met merken als Jack & Jones, Miss Etam, Claudia Sträter en Zeeman. Tegen het einde van dit jaar moeten daar vijfhonderdduizend artikelen te koop zijn.

    Ook gaat per maart van dit jaar de commissie van Bol voor producten die derden (onder de € 20) aanbieden, met 30% omlaag. „Dit biedt u de kans om je verkoopprijs scherper te maken”, schrijft die directie van Bol.

    Het Nederlandse platform levert dus graag marge in, om de producten van andere aanbieders goedkoper op de website te krijgen.

    Marges onder druk
    Bol moet ook wel, omdat de kracht van Amazon ongekend is met zijn webshops, verzekeringen, betalingsmogelijkheden, films en het abonnement prime. „Amazon is zo groot dat alle (web)winkels er iets van gaan merken. De prijzen en de marges zullen onder druk komen te staan”, voorspelt hoogleraar marketing Kitty Koelemeijer van Nyenrode.

    De Aholddochter is nu nog in goede doen. Al jaren groeit Bol met 30% per jaar. Woensdag zal Ahold bij de jaarcijfers melden dat de verkopen in 2019 ruim de €2,5 miljard zijn gepasseerd.

    Amazon daarentegen is nu nog klein, met een omzet van ongeveer €350 miljoen. Maar Amazon was een slapende reus. De verovering van de Duitse markt was veel belangrijker voor de Amerikanen. Nu Duitsland in de knip zit, bijna de helft van de onlineverkopen komt al van Amazon, raast het bedrijf ons land binnen.

    Starten bij Amazon
    Amazon zal niet rusten om ook hier marktleider te worden. Het doel is helder: Amazon wil dat alle klanten bij de aankoop van hun spullen op het platform van Amazon beginnen, en niet op bol.com.

    Nu kiezen 10 miljoen Nederlandse klanten nog voor Bol. Maar als je straks meer en goedkopere producten bij Amazon kunt kopen, duikelt de relevantie van Bol.com razendsnel.

    Er ontstaat dan een sneeuwbaleffect, waarbij fabrikanten steeds vaker voor Amazon zullen kiezen om hun producten te stallen. Tot overmaat van ramp is dit niet het enige gevaar voor Bol. Het Chinese Alibaba gaat vanuit Spanje en Portugal de strijd in Europa met Amazon aan. Ahold Delhaize is doodsbang. Terecht.
  8. forum rang 10 voda 12 februari 2020 07:24
    Sluiting geen significante impact op operationele winst en vrije kasstroom Ahold Delhaize
    07:23
    *Ahold Delhaize sluit in VS Midwest divisie van Peapod

    bron Binck
  9. forum rang 10 voda 12 februari 2020 07:49
    Ahold Delhaize stelt dividend voor van 0,76 euro per aandeel
    07:47
    *Ahold Delhaize vrije kasstroom 2019 1,8 miljard euro, verwacht was 1,8 miljard euro
    07:47
    *Ahold Delhaize nettowinst vierde kwartaal 544 miljoen euro, verwacht was 490 miljoen euro
    07:47
    *Ahold Delhaize onderliggende operationele winst vierde kwartaal 765 miljoen euro, verwacht was 748 miljoen euro
    07:47
    *Ahold Delhaize omzet vierde kwartaal 17.378 miljoen euro, verwacht was 17.230 miljoen euro

    bron Binck
  10. forum rang 4 alexnr75 12 februari 2020 08:07
    Ahold Delhaize reports strong EPS growth and free cash flow generation in the fourth quarter
    EPS of €0.50 with underlying EPS of €0.52 in Q4; underlying EPS up 17.1% in Q4 and 8.4% in 2019
    Net sales were €17.4 billion, up 3.1% in Q4 and up 2.3% in 2019 at constant exchange rates
    Net consumer online sales grew 30.1% in Q4 and 28.6% in 2019 at constant exchange rates
    Operating income was €749 million in Q4 and €2.7 billion in 2019
    Underlying operating margin was 4.4% in Q4 and 4.2% in 2019
    S. comp sales growth excl. gas accelerated to +2.3%, with online sales growth of 42.7%* in Q4
    2019 free cash flow was €1.8 billion, in line with our guidance outlook
    * at constant exchange rates

    Zaandam, the Netherlands, February 12, 2020 – Ahold Delhaize, one of the world’s largest food retail groups and a leader in both supermarkets and eCommerce, reports fourth quarter results today.

    Frans Muller, President and CEO of Ahold Delhaize, said: "We ended the year on a high note, with strong group performance in the fourth quarter. We exceeded our full-year 2019 guidance outlook for underlying earnings per share and met our free cash flow guidance. We posted 17.1% growth in underlying earnings per share from continuing operations in the fourth quarter, resulting in an increase of 8.4% for the full year, above our full-year guidance of low-single-digit growth. We also generated €1.8 billion in free cash flow in 2019, achieving our guidance outlook, despite significantly stepping up capital investments in order to drive long-term growth in our business.

    "In the U.S., comparable sales growth excluding gasoline accelerated to 2.3% during the quarter, and was 2.6% excluding the net impact from a weather benefit last year. We were encouraged to see the two-year stacked comparable sales growth, adjusted for weather, also accelerated to 5.0% in the fourth quarter versus 4.5% in the third quarter of 2019. Our online sales growth in the U.S. accelerated to 42.7% at constant exchange rates in the fourth quarter, and we met our 2019 guidance outlook of over 20% growth, building upon our position as the leading omnichannel operator on the East Coast. Performance at Food Lion and Hannaford was particularly strong. While Stop & Shop's comparable sales excluding gasoline improved over the last quarter, they remained slightly negative due to a challenging sales environment. That said, our ‘Re-imagine Stop & Shop’ program continues to build momentum with sales in Long Island, and now Hartford, performing in line with our expectations. In 2020, we expect to remodel another 65 Stop & Shop stores across the brand’s footprint.

    "In the Netherlands, we saw strong comparable sales growth of 4.3% during the quarter. Market share at Albert Heijn was up significantly year over year in the fourth quarter, an improving trend over previous quarters. Net consumer online sales for the segment were up 27.5%. At bol.com, our online retail platform in the Benelux, net consumer sales grew by 28.7%. In Belgium, comparable sales excluding calendar impacts were up modestly, and we gained market share during the quarter. Our Central and Southeastern Europe segment saw 3.6% comparable sales growth excluding gasoline.

    "We continue to make progress on the execution of our Leading Together strategy. We exceeded our guidance for our Save for Our Customers program in 2019, generating €709 million in savings compared to our guidance of €600 million. As a result, we have raised our goal to €1.9 billion in cumulative savings through 2021, compared to our previous target of €1.8 billion. We remain on track to reach our goal of doubling net consumer online sales to €7 billion by 2021. As detailed in a separate press release, we have decided to discontinue our small U.S. Midwest online grocery sales operation, though we remain committed to extending our leading position in the larger East Coast omnichannel operation. We expect U.S. online sales growth to accelerate to 30% or more in 2020, with a total of nearly 1,000 click-and-collect points by the end of 2020, up from 692 in 2019.

    "Although we will make significant investments in 2020 to drive long-term growth, we expect group underlying operating margin in 2020 to be broadly in line with 2019. We expect mid-single-digit growth in underlying EPS in 2020."

    www.aholddelhaize.com/en/media/latest...
  11. forum rang 10 voda 12 februari 2020 08:18
    Meer omzet voor Ahold Delhaize

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Ahold Delhaize
    22,30 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam

    (ABM FN-Dow Jones) Ahold Delhaize heeft in het vierde kwartaal van 2019 zoals voorzien meer omzet behaald en wist in heel het jaar meer winstgroei te realiseren dan verwacht. Dit bleek uit de cijfers die de supermarktketen woensdag voorbeurs publiceerde.

    CEO Frans Muller zei in een toelichting dat 2019 met een positieve noot is geëindigd. De topman wees erop dat Ahold Delhaize de eigen winstverwachting overtrof en met de vrije kasstroom aan de eigen doelstelling voldeed.

    In het afgelopen kwartaal behaalde Ahold Delhaize een omzet van 17.378 miljoen euro. Dat was meer dan de 16.547 miljoen euro in het vierde kwartaal van 2018. Analisten hadden gerekend op 17.230 miljoen euro.

    De onderliggende groei in de Verenigde Staten, exclusief brandstofverkopen, bedroeg 2,3 procent en in Nederland 4,3 procent. België was goed voor een onderliggende groei van slechts 0,1 procent en Midden- en Oost-Europa voor 3,6 procent.

    Analisten mikten voor de VS op 1,6 procent en voor Nederland op 3,5 procent. België werd vooraf ingeschat op 0,2 procent en Midden- en Oost-Europa op 2,7 procent.

    Dit leverde een operationele winst op van 749 miljoen euro en onderliggend was dit 765 miljoen euro. De bijhorende marge bedroeg 4,4 procent.

    In de VS kwam de onderliggende marge uit op 4,3 procent, en Nederland kwam daar ruim boven uit met 5,2 procent. België leverde met 3,5 procent de minste prestatie.

    Analisten rekenden vooraf op een operationele winst van 736 miljoen euro en onderliggend zou dit uitkomen op 748 miljoen euro. De bijhorende marge werd door het analistenkorps ingeschat op 4,3 procent.

    Netto verdiende Ahold Delhaize 544 miljoen euro, tegenover een analistenraming van 490 miljoen euro. Een jaar eerder was dit nog 509 miljoen euro.

    Ahold Delhaize stelt over 2019 een dividend voor van 0,76 euro per aandeel in contanten. Dat is 8,6 procent meer dan over 2018.

    Sluiting

    Ahold Delhaize kondigde ook de plannen aan om in Amerika de Midwest divisie van Peapod te zullen sluiten. Dit onderdeel was goed voor krap 100 miljoen dollar van de 1,1 miljard dollar online omzet die Peapod genereert.

    De sluiting zal volgens Ahold Delhaize geen significante impact hebben op operationele winst en de vrije kasstroom. Wel gaan er circa 500 banen verloren.

    Dit betekent dat Ahold Delhaize zich voortaan toespitst op de Amerikaanse oostkust.
    2019

    Door de stakingen in Amerika waarschuwde Ahold Delhaize eerder al dat de onderliggende operationele marge in 2019 "iets lager" zou uitpakken dan in 2018 en dat de onderliggende winst per aandeel niet met een hoog, maar met een laag enkelcijferig percentage zou zijn gegroeid.

    Ahold Delhaize wist op een jaaromzet van 66.260 miljoen euro een operationele marge te genereren van 4,2 procent en een nettowinst van 1.766 miljoen euro. De winst per aandeel steeg onderliggend met 8,4 procent van 1,57 euro in 2018 naar 1,71 euro in 2019.

    Voor heel 2019 rekenden de analisten op een omzet van 66.089 miljoen euro met een onderliggende marge van 4,2 procent. De winst zou naar verwachting 1.731 miljoen euro bedragen.

    De vrije kasstroom bedroeg 1,8 miljard euro.

    Ahold Delhaize verwachtte in 2019 voor 600 miljoen euro aan kostenbesparingen te zullen realiseren met een vrije kasstroom van ongeveer 1,8 miljard euro onder IFRS 16 . De investeringen werden ingeschat op 2,0 miljard euro.

    Outlook

    In 2020 zal Ahold Delhaize "significante" investeringen doen om de groei aan te jagen. De onderliggende operationele marge zal evenwel grofweg in lijn liggen met de marge in 2019.

    Daarnaast rekent Ahold Delhaize op een groei van ongeveer 5 procent voor de onderliggende winst per aandeel in 2020.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  12. forum rang 10 voda 12 februari 2020 09:59
    Beursblik: licht meevallende prestaties Ahold Delhaize

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Ahold Delhaize
    22,27 -0,03 -0,13 % Euronext Amsterdam

    (ABM FN-Dow Jones) Ahold Delhaize heeft in het vierde kwartaal licht beter dan verwacht gepresteerd en een outlook voor 2020 afgegeven die in lijn is met de consensus, met uitzondering voor de vrije kasstroom, die teleurstelde. Dit schreven analisten van Berenberg woensdag.

    De vrije kasstroom zal dit jaar vermoedelijk op 1,5 miljard euro uitkomen doordat investeringen in de VS de kastroom met 0,3 miljard euro drukken. Afgelopen jaar kwam Ahold Delhaize uit op nipt meer dan 1,8 miljard euro. De consensus zal op dit punt dan vermoedelijk ook neerwaarts worden bijgesteld.

    Volgens de analisten presteerde Ahold Delhaize in het vierde kwartaal in zowel de VS als Nederland beter dan voorzien met de omzet.

    De vergelijkbare omzet in de Verenigde Staten groeide met 2,3 procent, vooral doordat er online meer werd verkocht. De EBIT in de VS kwam echter 3 procent onder de verwachtingen uit. Dit noemt Berenberg een punt van zorg, nu de online omzet in de VS is beginnen te versnellen.

    De operationele winst viel ook mee, en dat was te danken aan Nederland en vooral België.

    Berenberg heeft een verkoopadvies op Ahold Delhaize. Het aandeel daalde woensdag 0,1 procent.?

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  13. forum rang 10 voda 12 februari 2020 12:16
    Update: meer omzet voor Ahold Delhaize

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Ahold Delhaize
    22,675 0,375 1,68 % Euronext Amsterdam

    (ABM FN-Dow Jones) Ahold Delhaize heeft in het vierde kwartaal van 2019 zoals voorzien meer omzet behaald en wist in heel het jaar meer winstgroei te realiseren dan verwacht. Dit bleek uit de cijfers die de supermarktketen woensdag voorbeurs publiceerde.

    CEO Frans Muller zei in een toelichting dat 2019 met een positieve noot is geëindigd. De topman wees erop dat Ahold Delhaize de eigen winstverwachting overtrof en met de vrije kasstroom aan de eigen doelstelling voldeed.

    In het afgelopen kwartaal behaalde Ahold Delhaize een omzet van 17.378 miljoen euro. Dat was meer dan de 16.547 miljoen euro in het vierde kwartaal van 2018. Analisten hadden gerekend op 17.230 miljoen euro.

    De onderliggende groei in de Verenigde Staten, exclusief brandstofverkopen, bedroeg 2,3 procent en in Nederland 4,3 procent. België was goed voor een onderliggende groei van slechts 0,1 procent en Midden- en Oost-Europa voor 3,6 procent.

    Analisten mikten voor de VS op 1,6 procent en voor Nederland op 3,5 procent. België werd vooraf ingeschat op 0,2 procent en Midden- en Oost-Europa op 2,7 procent.

    Dit leverde een operationele winst op van 749 miljoen euro en onderliggend was dit 765 miljoen euro. De bijhorende marge bedroeg 4,4 procent.

    In de VS kwam de onderliggende marge uit op 4,3 procent, en Nederland kwam daar ruim boven uit met 5,2 procent. België leverde met 3,5 procent de minste prestatie.

    Analisten rekenden vooraf op een operationele winst van 736 miljoen euro en onderliggend zou dit uitkomen op 748 miljoen euro. De bijhorende marge werd door het analistenkorps ingeschat op 4,3 procent.

    Netto verdiende Ahold Delhaize 544 miljoen euro, tegenover een analistenraming van 490 miljoen euro. Een jaar eerder was dit nog 509 miljoen euro.

    Ahold Delhaize stelt over 2019 een dividend voor van 0,76 euro per aandeel in contanten. Dat is 8,6 procent meer dan over 2018.

    Sluiting

    Ahold Delhaize kondigde ook de plannen aan om in Amerika de Midwest divisie van Peapod te zullen sluiten. Dit onderdeel was goed voor krap 100 miljoen dollar van de 1,1 miljard dollar online omzet die Peapod genereert.

    De sluiting zal volgens Ahold Delhaize geen significante impact hebben op operationele winst en de vrije kasstroom. Wel gaan er circa 500 banen verloren.

    Dit betekent dat Ahold Delhaize zich voortaan toespitst op de Amerikaanse oostkust.
    2019

    Door de stakingen in Amerika waarschuwde Ahold Delhaize eerder al dat de onderliggende operationele marge in 2019 "iets lager" zou uitpakken dan in 2018 en dat de onderliggende winst per aandeel niet met een hoog, maar met een laag enkelcijferig percentage zou zijn gegroeid.

    Ahold Delhaize wist op een jaaromzet van 66.260 miljoen euro een operationele marge te genereren van 4,2 procent en een nettowinst van 1.766 miljoen euro. De winst per aandeel steeg onderliggend met 8,4 procent van 1,57 euro in 2018 naar 1,71 euro in 2019.

    Voor heel 2019 rekenden de analisten op een omzet van 66.089 miljoen euro met een onderliggende marge van 4,2 procent. De winst zou naar verwachting 1.731 miljoen euro bedragen.

    De vrije kasstroom bedroeg 1,8 miljard euro.

    Ahold Delhaize verwachtte in 2019 voor 600 miljoen euro aan kostenbesparingen te zullen realiseren met een vrije kasstroom van ongeveer 1,8 miljard euro onder IFRS 16 . De investeringen werden ingeschat op 2,0 miljard euro.

    Outlook

    In 2020 zal Ahold Delhaize "significante" investeringen doen om de groei aan te jagen. De onderliggende operationele marge zal evenwel grofweg in lijn liggen met de marge in 2019.

    Daarnaast rekent Ahold Delhaize op een groei van ongeveer 5 procent voor de onderliggende winst per aandeel in 2020.

    De kasstroom zal circa 1,5 miljard euro bedragen. De geplande investeringen in de VS in nieuwe eigen distributiecentra zullen 270 miljoen euro van de kasstroom afschaven, voorziet Ahold Delhaize.

    De supermarktketen denkt dit jaar in totaal ongeveer 2,5 miljard euro te investeren.

    Het aandeel Ahold Delhaize steeg woensdag 0,3 procent naar 22,36 euro.

    Update: om meer informatie en koersreactie toe te voegen.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  14. forum rang 10 voda 12 februari 2020 14:51
    Albert Heijn opent vijftigste supermarkt in België

    Gepubliceerd op 12 februari 2020 13:48 | Views: 364

    Ahold Delhaize 14:30
    22,42 +0,12 (+0,54%)

    ZAANDAM (AFN) - Supermarktketen Albert Heijn heeft in Maasmechelen zijn vijftigste Belgische filiaal geopend. De grootgrutter uit Zaandam ziet dit als een "mooie mijlpaal" in de ambitie om nog tientallen vestingen te openen bij de zuiderburen. De Nederlanders mikken op een iets sterkere uitbreiding in België dan eerder aangegeven.

    "We willen uiteindelijk naar honderd winkels. We zijn dus druk bezig om de komende periode weer mooie winkels te openen", zegt directeur Raf van den Heuvel van AH België. Vorig jaar werd nog gecommuniceerd dat de keten in het land zeker tachtig filialen wilde hebben.

    De super is inmiddels niet meer de enige Nederlandse speler in het Belgische supermarktlandschap. Grote rivaal Jumbo opende er in november de eerste winkel en heeft eveneens grootse plannen. Jumbo had eerder al aangegeven ruimte te zien voor zeker honderd vestigingen in het land.
  15. kassiebora 13 februari 2020 08:50
    De Tijd:

    Delhaize groeide in 2019 niet
    Al jaren is de omzet van Delhaize stabiel.
    Jens Cardinaels
    12 februari 2020 19:56

    Delhaize slaagde er vorig jaar niet in meer klanten te lokken. Maar de supermarkteten boekte wel meer winst. Toch is ze niet de slechtste leerling van de klas.

    In de kassa's van de 800 Delhaize-supermarkten belandde vorig jaar 5,1 miljard euro. Dat is evenveel dan een jaar eerder. Ondanks het status quo ging de keten er qua marktaandeel wél op vooruit. Al is het verschil miniem. 24,1 procent van wat Belgen in 2019 spendeerden, gaven ze uit bij Delhaize, tegenover 24 procent in 2018. Tien jaar geleden had Delhaize nog 25,7 procent marktaandeel. Net als toen is Delhaize op Colruyt na de grootste keten van België.
    2,9%
    Winstmarge
    Vorig jaar steeg de onderliggende bedrijfsmarge van 2,8 naar 2,9 procent van de omzet.

    Dat Delhaize ter plaatste trappelt, heeft te maken met de stijgende concurrentie. Marktleider Colruyt blijft klanten winnen. In de voorbije jaren opende de Duitse budgetketen Lidl tientallen nieuwe winkels in België. Ook Albert Heijn breidde fors uit. Albert Heijn is sinds 2015 een zusterketen van Delhaize. Toen nam Albert Heijns moederbedrijf Ahold Delhaize over.
    Verovering

    In 2011 ging de eerste Belgische Albert Heijn open. Onlangs opende het vijftigste verkooppunt. Woensdag kondigde Albert Heijn aan 'snel' te groeien naar 100 winkels.

    Dat is ook de ambitie van een andere Nederlandse winkelketen, die de oude spelers in België onder druk zet. Jumbo wil over vijf jaar honderd supermarkten hebben in België. Het heeft er nu drie.

    Tegen die achtergrond stabiliseert de omzet van Delhaize. De winst stijgt wél. Vorig jaar steeg de onderliggende bedrijfsmarge van 2,8 naar 2,9 procent van de omzet. Daarmee komt de keten in de buurt van de doelstelling van Frans Muller, de topman van moederbedrijf Ahold Delhaize. Die zei een jaar geleden dat Delhaize in 2022 een winstmarge van 'dik 3 procent' moet hebben.

    Delhaize kon zijn kosten onder andere verlagen dankzij de overname door Ahold. Het fusiebedrijf Ahold Delhaize is een grotere speler en kan daardoor kortingen eisen van zijn leveranciers.

    Een nieuwe samenwerking met de groente- en fruitleverancier Greenyard moet de winst verder opkrikken. Bovendien wil Delhaize het personeel in zijn 140 grote winkels in eigen beheer efficiënter laten werken. Beter georganiseerde winkels moeten meer klanten en meer winst opleveren.
    Carrefour

    Delhaize is niet het grootste slachtoffer van de opkomst van Lidl, Albert Heijn en Jumbo. De Belgische Carrefour-supermarkten blijven klanten verliezen. De omzet van de 780 supermarkten daalde vorig jaar met 1,5 procent naar 4,2 miljard euro.

    Al jaren gaat Carrefour achteruit. In 2018 boekte de keten 36 miljoen euro bedrijfsverlies. Dat was te wijten aan een herstructurering die 110 miljoen euro kostte. Vier grote hypermarkten werden kleinere supermarkten, één hypermarkt ging dicht en zo’n 1.000 jobs verdwenen.

    Ook de groep Louis Delhaize - die geen banden heeft met Delhaize - heeft het moeilijk. Een ander slachtoffer zijn de Makro-hypermarkten. In 2018 daalde de omzet met 13 procent naar 735 miljoen euro. Sinds 2015 injecteerde het Duitse moederbedrijf Metro 340 miljoen euro om de zwaar verlieslatende keten in leven te houden.

    De cijfers van Delhaize werden woensdag bekendgemaakt door Ahold Delhaize. Dat bedrijf heeft ook winkels in de VS, Oost-Europa, Nederland en Indonesië. De omzet van Ahold Delhaize steeg vorig jaar zonder wisselkoerseffecten met 5,5 procent naar 66,3 miljard euro, de onderliggende bedrijfswinst met 0,6 procent naar 2,8 miljard euro.
  16. forum rang 10 voda 14 februari 2020 10:05
    Albert Heijn gaat ook in België thuisbezorgen

    Gepubliceerd op 14 februari 2020 10:01 | Views: 0

    Ahold Delhaize 09:47
    22,90 +0,09 (+0,37%)

    ZAANDAM (AFN) - Supermarktketen Albert Heijn gaat dit voorjaar boodschappen thuisbezorgen in België. De nieuwe dienst begint in de regio Antwerpen en wordt daarna stapsgewijs uitgebreid over de rest van het land.

    Eerder deze week opende Albert Heijn nog zijn vijftigste winkel in België. De keten wil doorgroeien tot honderd winkels in het land. Daarnaast zijn er al zogeheten Pick Up Points waar klanten online bestelde boodschappen kunnen ophalen.

    Albert Heijn is niet de enige Nederlandse supermarktketen die in België actief is. Jumbo heeft sinds vorig jaar ook winkels over de grens. Ook die supermarktketen ziet ruimte voor zeker honderd vestigingen in België.
  17. forum rang 10 voda 26 februari 2020 08:50
    Ahold Delhaize wil Helen Weir als commissaris

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Ahold Delhaize
    22,915 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam

    (ABM FN-Dow Jones) Ahold Delhaize heeft woensdag Helen Weir voorgesteld als nieuwe commissaris.

    Zij zal in principe op 8 april aan de slag gaan, na de jaarvergadering van Ahold Delhaize.

    De Britse werkte onder meer voor Marks and Spencer, Lloyds en Kingfisher.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  18. forum rang 10 voda 2 maart 2020 11:58
    Meer Albert Heijn to go's in tankstations BP

    Gepubliceerd op 2 maart 2020 11:30 | Views: 241

    Ahold Delhaize 11:42
    21,60 +0,42 (+1,96%)

    ZAANDAM (AFN) - Supermarktketen Albert Heijn breidt de samenwerking met BP uit waardoor er meer dan honderd tankstations verspreid over heel Nederland een AH to go-vestiging krijgen. Deze uitbreiding gaat na de zomer van start.

    De stap volgt op een proef met een Albert Heijn to go op acht BP-tankstations, onder meer bij Oostzaan, Rijswijk, Amsterdam, Nieuwegein en Deventer. Volgens Albert Heijn sluit de samenwerking met BP goed aan op de groeiambities van het supermarktbedrijf.
  19. forum rang 10 voda 6 maart 2020 09:24
    Albert Heijn wil meer AH to go's openen in ziekenhuizen

    Gepubliceerd op 6 maart 2020 09:17 | Views: 39

    Ahold Delhaize 09:07
    22,61 -0,35 (-1,50%)

    ZAANDAM (ANP) - Supermarktconcern Albert Heijn is van plan de komende jaren meerdere AH to go-winkels te openen bij onder andere ziekenhuizen, kantoren en universiteiten. Het bundelt daarvoor de krachten met horeca- en cateringbedrijf Albron.

    Sinds eind februari runt Albron bij wijze van kennismaking met het concept de Albert Heijn to go op de campus van Tilburg University. Het doel is om de komende jaren minimaal vijftien Albert Heijn to go’s op nieuwe locaties te openen.

    De Albron-bundeling van Albert Heijn volgt kort op de aankondiging van het supermarktbedrijf om ruim honderd AH to go-filialen toe te voegen aan BP-tankstations.
  20. forum rang 10 voda 23 maart 2020 16:08
    Geen deurbeleid bij supermarkten, wel ‘hou afstand-hesjes’ voor vakkenvullers

    Supermarkten gaan nog niet over tot het toelaten van een maximum aantal klanten per winkel. Volgens brancheorganisatie CBL heeft het invoeren van een deurbeleid grote gevolgen. Als de overheid deze maatregel toch oplegt, vraagt het CBL om steun uit Den Haag. ,,Dan hebben we hulp nodig, bijvoorbeeld in de vorm van voldoende handhavers bij de ingang.’’

    Sanne Schelfaut 23-03-20, 12:51 Laatste update: 13:43

    CBL-directeur Marc Jansen meldt dat de supermarkten nog meer maatregelen treffen om besmetting met het coronavirus zoveel mogelijk te beperken. ,,Zo krijgen de vakkenvullers speciale hesjes uitgedeeld om tijdens hun werk te dragen. Op de achterkant van zo'n felgekleurd hesje staat de tekst ‘Hou voldoende afstand’. De kassamedewerkers beschermden we al eerder met plexiglas, maar het is zaak dat ook de vakkenvullers goed en beschermd hun werk kunnen blijven doen.’’

    Lees ook
    ‘Deze crisis is een les in saamhorigheid’
    Horeca en winkels roepen klanten op afstand te houden

    Daarnaast zetten veel supermarkten extra schoonmakers in om met name handgrepen van winkelkarretjes en pinapparaten regelmatig te reinigen. ,,De kans van overdracht van het virus via voorwerpen is erg laag, maar het is niet uit te sluiten. Daar moeten we op anticiperen. Maar klanten kunnen er zelf ook rekening mee houden door zelf een schoonmaakdoekje mee te nemen naar de winkel.’’

    Beperkt
    In landen als Italië en Portugal mogen maar een beperkt aantal klanten de supermarkt binnen. Jansen denkt dat dat met de nu genomen maatregelen nog niet nodig is in Nederland. ,,Binnen onze branche is deurbeleid tot nu toe geen discussiepunt geweest, maar dat kan veranderen als de overheid vanavond strengere maatregelen oplegt. Het heeft behoorlijke consequenties als er een gelimiteerd aantal klanten naar binnen mag. Dan hebben we voldoende handhavers nodig om dit te controleren, dat kunnen we niet alleen.’’

    Speciale hesjes voor de vakkenvullers. © AH

    Jansen doet andermaal een oproep om alleen boodschappen te doen. ,,Doe dit alsjeblieft niet met het hele gezin. In sommige gevallen is dat knap lastig, maar het kan even niet anders. Gezondheid voor alles.’’ CBL deed al eerder de oproep om met pin te betalen. Alleen in hoge uitzonderingen mag cash worden afgerekend. ,,Contant geld is een wettelijk betaalmiddel, maar doe dit alleen als het echt niet anders kan.’’

    Beter beschermd
    Een woordvoerster van Albert Heijn laat weten dat de hesjes voor de vakkenvullers vanaf vandaag worden uitgedeeld. ,,We hopen dat het helpt en dat onze medewerkers zo beter zijn beschermd.’’ De gevolgen van de grote storing in de distributiecentra van AH, afgelopen zaterdag, zorgt volgens de woordvoerster niet langer voor veel problemen. ,,Alle winkels krijgen inmiddels weer hun producten uitgeleverd.’’

    De Zaanse supermarktketen begon vandaag voor het eerst met een ouderenuurtje. De woordvoerster laat weten dat er voldoende behoefte lijkt te zijn. Klanten worden tussen 07.00 en 08.00 uur gevraagd voorrang te verlenen aan 70-plussers. ,,We krijgen vanuit het hele land positieve signalen van ouderen en managers. Veel oudere klanten bedanken medewerkers en leidinggevenden.”

    Klantenstroom
    De ouderen vinden het volgens haar prettig om voor de grote klantenstroom uit te kunnen gaan. ,,Behalve een kans op besmetting van mens op mens, is er ook een kans op besmetting via oppervlaktes. Omdat die mogelijk kleiner is als de supermarkt net negen uur dicht is geweest, vinden oudere klanten het een prettig idee dat ze dan hun boodschappen kunnen doen.”

    Albert Heijn monitort hoeveel gebruik er wordt gemaakt van het ouderenuurtje. Het beleid blijft van kracht tot nader order. Afzonderlijke filialen van Jumbo begonnen vorige week al met een ouderenuurtje in de ochtend. Bij het filiaal in Bunschoten was dat een succes, liet de bedrijfsleider daar weten. Lidl werkt vanaf maandag met aparte ouderenkassa’s en de supermarktketen Deen heeft de openingsuren verruimd om de klantenstroom te spreiden.

    Bekijk onze video's over het coronavirus in onderstaande playlist:

    www.ad.nl/koken-en-eten/geen-deurbele...
1.512 Posts
Pagina: «« 1 ... 57 58 59 60 61 ... 76 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 18 april

    1. NSI Q1-cijfers
    2. Sipef Q1-cijfers
    3. Sligro Q1-cijfers
    4. NL werkloosheid maart
    5. Deliveroo trading update
    6. Easyjet trading update
    7. Econocom Q1-cijfers
    8. PostNL €0,03 ex-dividend
    9. Procter & Gamble Q1-cijfers
    10. VS steunaanvragen - wekelijks
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht