Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Euronav BE0003816338

Laatste koers (eur)

15,550
  • Verschill

    +0,190 +1,24%
  • Volume

    23.581 Gem. (3M) 225K
  • Bied

    15,500  
  • Laat

    15,650  
+ Toevoegen aan watchlist

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 466 467 468 469 470 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Tordan 19 april 2020 15:37
    quote:

    Poly’dor schreef op 19 april 2020 13:16:

    En ja, investor, kan ietsje teveel geschat hebben voor Q1 maar denk iets te laag voor de overige 3 kwartalen, als je de contango zag vrijdag van 350.000 dollar per dag en meer. NAV zal niet het onderste uit de kan halen op korte termijn, maar toch aan een zeer hoog cijfer voor iets langer dan 3 maanden kunnen vastleggen, we zullen komende donderdag meer weten. Nu blijft het gissen, maar met een veelbelovende ondertoon, toch?

    Allemaal plausibel, maar bedenk wel dat het management in niets nog heeft uitgeblonken. Integendeel zelfs. De kansen, mogelijkheden liggen al tijden voor het oprapen, maar hebben ze dat ook gedaan? Ik zou me iets conservatiever opstellen als ik jouw was. Uiteraard laat ik me donderdag graag positief verrassen, maar ben niet al te euforisch.
  2. forum rang 6 Tordan 19 april 2020 15:50
    quote:

    Poly’dor schreef op 19 april 2020 15:44:

    Als ik jou was Lucky14 zou ik Lucky 21 zijn. Ik stel me niet graag conservatief op in deze unieke tijden
    De nieuwe. Nogmaals, ik begrijp je enthousiasme best, maar dan kan het weleens tegenvallen. Ik heb de aandelen ook, maar ook wat lange calls Royal Dutch, omdat de olieprijs wel hoger moet. Schalie in de States gaat er anders aan. Ik vermoed zelfs weer oplopende spanningen USA-Iran om zo de olieprijs de hoogte in te jagen.
    Geniet van het mooie weer en veel suc6 donderdag. Ik verkoop ze waarschijnlijk voor die tijd ook niet.
  3. Poly’dor 19 april 2020 17:54
    Hey Lucky, net voor de zon opgaat wordt het al licht, ik merk dat er hier verschillende al meer dan een jaar of langer zitten wachten. Miserie en tegenslag uit het verleden is geen garantie voor de toekomst, soms kan het echt meevallen. Reputatie, angst en sceptisme gaan over het verleden. Dit wordt een kantelmoment voor een unieke toekomst.
  4. forum rang 6 Tordan 19 april 2020 17:57
    quote:

    Poly’dor schreef op 19 april 2020 17:54:

    Hey Lucky, net voor de zon opgaat wordt het al licht, ik merk dat er hier verschillende al meer dan een jaar of langer zitten wachten. Miserie en tegenslag uit het verleden is geen garantie voor de toekomst, soms kan het echt meevallen. Reputatie, angst en sceptisme gaan over het verleden. Dit wordt een kantelmoment voor een unieke toekomst.


    We zullen zien, maar is het wel .s. donderdagmorgen?

    Op hun site: "07 May 2020
    Announcement of first quarter results 2020"

  5. [verwijderd] 19 april 2020 18:30
    quote:

    Henry WILLEM schreef op 19 april 2020 18:26:

    Ik denk ook dat het 7 mei blijft , datum zomaar veranderen , denk dat dat een drukfout was ?
    Ik zal maandag investor relations opbellen en het laten weten wat ze zeggen...
  6. Poly’dor 19 april 2020 18:36
    En in hun recentste publicatie 23 april 2020. Kunnen de website toch van thuis uit aanpassen hoop ik. Persbericht zou maandagmorgen mogen verstuurd worden, waar ze aankondigen om hun Q1 resultaten te vervroegen naar 23 april
  7. harryhol 19 april 2020 18:51
    Als Euronav voor de hoge spot tarieven in Q2 gaat, wordt het lastiger om charters voor Q3 en 4 tegen hoge tarieven te boeken. Het zal dus een afweging van het optimum worden. Ik verwacht echter niet de 15k per dag van Joakim Hannisdal in Q3 en 4. Gegeven Euronav voorkeur voor spot ga ik voor Q1 1$ per aandeel (incl. 0,25 afschrijving bunker), Q2 2,80 per aandeel (richting 130k per dag spot gem.), Q3 1$ per aandeel (combi van een paar nette charters en lagere spot) en Q4 0,40. Dividenden 0,50, 1,00, 0,40 en 0,16. De opportunity voor eigen inkoop is dit jaar nog niet groot geweest, en met 1,70 aan dividend voor Q1 en 2 samen zal de koers hier (hopelijk) ook weinig aanleiding toe geven na de eerste kwartaalcijfers. Bij de onvermijdelijke zwakte in TCE's die in de loop van Q3 en Q4 zal komen, zal de koers ook weer wat afkomen, zodat het accent meer richting inkoop eigen aandelen gaat (zoals De Stoop ook heeft aangegeven). Met een PE van 2 en een dividend rendement van 20%, blijft het natuurlijk een screaming buy.
  8. Risky bets 19 april 2020 19:26
    Iemand op twitter zegt dat hij contact heeft gehad met IR en dat de cijfers op 7 Mei zijn, dus een foutje in het jaarverslag. Ik weet verder niet of die persoon betrouwbaar is of niet, maar lijkt me weinig reden om hierover te liegen.

    Ervan uitgaande dat ze de olie bunker afscrhijving in Q1 doen, en ze dat laten meetellen in de dividend berekening, verwacht ik rond de 0.7 USD div, betaald in Juni. Dat bestaat dan uit $0.29 2019 +$0.41 Q1 ofzo. Voor Q2 kan het dividend makkelijk 1$-1.5$ range zijn. Q3 is lastig te voorspellen, maar zolang de contango zo groot blijft, ziet dat er natuurlijk ook goed uit.

    Als EURN bijvoorbeeld 2.5$ dividend uitkeert in 2020, dan geloof ik niet dat je met een 10% yield en 25$ target kan rekenen. Mensen zullen beseffen dat dit niet elk jaar terug komt. Maar 2,5 aan dividend plus een koers van 12.5 USD zou natuurlijk bijvoorbeeld ook al een lekker rendement zijn.
  9. Risky bets 19 april 2020 19:35
    quote:

    lucky14 schreef op 19 april 2020 15:37:

    [...]
    Allemaal plausibel, maar bedenk wel dat het management in niets nog heeft uitgeblonken. Integendeel zelfs. De kansen, mogelijkheden liggen al tijden voor het oprapen, maar hebben ze dat ook gedaan? Ik zou me iets conservatiever opstellen als ik jouw was. Uiteraard laat ik me donderdag graag positief verrassen, maar ben niet al te euforisch.
    EURN management heeft uitstekend gehandeld. Maersk tanker takeover in 2014 op de lows van tanker asset valuations en GRNT overname wederom perfect getimed. Management heeft een groot gedeelte spot aangehouden, wat perfect is gebleken. Management had een super slimme IMO 2020 strategy met de opslag. Deze leek in Jan-Feb, perfect uit te pakken, maar COVID en olieprijzen op 20-30 USD waren moeilijk te voorspellen. Management boekt nu misschine 30-40 miljoen verlies op deze hele strategie, terwijl veel peers voor 4 miloen + hele dure offhire met hoge rates in scrubbers hebben geinvesteerd (per schip) en het dus veel slechter hebben gedaan. Management heeft vorig jaar op veel lagere niveau's veel aandelen terug ingekocht.

    Ik lees graag jou visie op wat ze fout hebben gedaan, want ik kan weinig bedenken...

    Wel een ballsy play om calls op shell te nemen. Ik zou zelf eerder short gaan op Shell. Maar het speelt wel in mijn achterhoofd, dat als olie storage gebrek om de wereld echt extreem wordt, en er veel geforceerde shut-ins zijn die moeilijk weer volledig terug op te starten zijn, dat olieprijs in H2 2021 - 2022 wel eens erg hoog kan zijn. Hoe groter de schade nu en hoe lager de olieprijs gaat, hoe beter de lange termijn voor Shell eruig zien. Dus ik zie wel iets in heel lange termijn calls wellicht.
  10. forum rang 6 Tordan 19 april 2020 19:42
    quote:

    Risky bets schreef op 19 april 2020 19:35:

    [...]

    EURN management heeft uitstekend gehandeld. Maersk tanker takeover in 2014 op de lows van tanker asset valuations en GRNT overname wederom perfect getimed. Management heeft een groot gedeelte spot aangehouden, wat perfect is gebleken. Management had een super slimme IMO 2020 strategy met de opslag. Deze leek in Jan-Feb, perfect uit te pakken, maar COVID en olieprijzen op 20-30 USD waren moeilijk te voorspellen. Management boekt nu misschine 30-40 miljoen verlies op deze hele strategie, terwijl veel peers voor 4 miloen + hele dure offhire met hoge rates in scrubbers hebben geinvesteerd (per schip) en het dus veel slechter hebben gedaan. Management heeft vorig jaar op veel lagere niveau's veel aandelen terug ingekocht.

    Ik lees graag jou visie op wat ze fout hebben gedaan, want ik kan weinig bedenken...

    Wel een ballsy play om calls op shell te nemen. Ik zou zelf eerder short gaan op Shell. Maar het speelt wel in mijn achterhoofd, dat als olie storage gebrek om de wereld echt extreem wordt, en er veel geforceerde shut-ins zijn die moeilijk weer volledig terug op te starten zijn, dat olieprijs in H2 2021 - 2022 wel eens erg hoog kan zijn. Hoe groter de schade nu en hoe lager de olieprijs gaat, hoe beter de lange termijn voor Shell eruig zien. Dus ik zie wel iets in heel lange termijn calls wellicht.
    Over Euronav en communicatie is hier wat mij betreft genoeg gezegd. Ik heb inderdaad de dec 2022 calls(OTM). Trump gaat iets doen, want bij deze prijzen gaan zijn schalieboeren eraan. Euronav hou ik ook, omdat m.i de korte termijn verwachtingen nog onvoldoende zijn ingeprijsd.Of zoals de Beursman het vandaag mooi schreef:

    "De olieprijs
    Nog steeds staat de olieprijs ondanks de productiebeperkingen te laag om de Amerikaanse schalie olie industrie te redden. Plan B maakt inmiddels meer kans. Een conflict in het Midden Oosten zorgt altijd voor een hogere olieprijs. De afgelopen dagen lopen de spanningen tussen Iran en de VS weer op.
    Iran is hard getroffen door het coronavirus. De regering komt daardoor onder druk te staan. Ruzie maken met de Amerikanen is altijd een goede afleidingsmanoeuvre. En als dat de olieprijs hoger kan zetten willen de Amerikanen best meedoen."
  11. galaking 19 april 2020 19:53
    Mijn strategie is: gekocht aandelen Euronav en Vopak om te profiteren van goede tot uitstekende prijzen voor opslag van olie en olieproducten (Vopak). Als counterbalance heb ik gekocht aandelen Shell en ook nog short op Shell (dec. 2020) omdat de olieprijzen in de loop van het jaar wel weer zullen stijgen en Shell is (of was) een goede dividendbetaler.
  12. Risky bets 19 april 2020 19:54
    www.tradewindsnews.com/tankers/hin-le...

    Dit kan wel eens heel groot (en geweldig) nieuws zijn voor tankers.
    www.oceantankers.com.sg/pdf/Fleet-lis...

    Is veel onduidelijk, maar kan nog wel eens zijn dat deze hele vloot voorlopig voor de komende weken uit de vaart is. Er gaan al geruchten van wat force majeure rond. Morgen FFA trading in de gaten houden... Rates en FFA's zouden wel eens verder omhoog kunnen spiken.
  13. Risky bets 19 april 2020 19:55
    Vraag me af hoe lange het dividend van Shell sustainable is. Schuld loopt al jaren op, ondanks de vele desinvesteringen. Tevens zou de shell prijs, in theorie, alleen moeten reageren als de spot olie prijs harder oploopt dan de huidige future curve. Een veel hogere olie prijs volgend jaar is natuurlijk al in de huidige markt ingeprijst.

    @lucky14; Eurn's communicatie is al jaren en jaren concervatief.
  14. Erik VG 19 april 2020 20:11
    Risky, tel daarbij op het bericht dat Mexico de olie nergens meer kwijt kan omdat alle opslag vol zit en SA 600k barrels aan de US gaat leveren in april....hoogste afgelopen maanden (dus lange routes) dus alles bij elkaar steun voor tarieven. Maar we hebben ons vaker rijk gerekend en tankermarkt is zo onvoorstelbaar....
19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 466 467 468 469 470 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 24 april

    1. IBM Q1-cijfers
    2. Meta Q1-cijfers
  2. 25 april

    1. BASF Q1-cijfers
    2. Deutsche Bank Q1-cijfers
    3. Delivery Hero Q1-cijfers
    4. Nestlé Q1-cijfers
    5. Adyen Q1-cijfers
    6. Besi Q1-cijfers
    7. Flow Traders Q1-cijfers
    8. Sanofi Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht