Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

SHELL PLC GB00BP6MXD84

Laatste koers (eur)

33,940
  • Verschill

    -0,075 -0,22%
  • Volume

    4.074.644 Gem. (3M) 7,6M
  • Bied

    33,935  
  • Laat

    33,940  
+ Toevoegen aan watchlist

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 2342 2343 2344 2345 2346 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Oil Bear 130 26 juni 2020 09:12
    quote:

    K-123 schreef op 26 juni 2020 07:23:

    Weet iemand in hoeverre Shell in waterstof investeerd ?
    Volgend artikel vind ik zéér duidelijk en er zit duidelijk meer toekomst in waterstof dan elektrisch rijden .
    www.lynx.nl/kennis/artikelen/beste-br...
    Volkswagen, de op een na grootste automaker ter wereld, is het niet met u eens: www.volkswagenag.com/en/news/stories/...

    Verder zou ik weinig vertrouwen stellen in rapporten van oude professoren en voormalig ingenieurs die zich voor het karretje van de fossiele brandstoflobby laat spannen om hun achterhaalde en gekleurde visie op papier te zetten. Er is heel veel serieus wetenschappelijk onderzoek dat allemaal in dezelfde richting wijst: batterij-elektrische oplossingen zijn de (schone) toekomst.
  2. Equilibrium01 26 juni 2020 09:21
    quote:

    DannyS schreef op 26 juni 2020 09:05:

    [...]

    Dat gaat heel interessant worden, het is helemaal niet bewezen dat menselijk handelen en CO2 hoofdoorzaak is van opwarming. Invloed is verwaarloosbaar.
    Dit kan wel eens doorbraak in de gekte worden als er nu in de rechtbank geluisterd moet gaan worden naar echte wetenschappers en echt klimaat onderzoek.
    Laat maar komen, ik weet zeker dat de olie maatschappijen dit met grote glimlach tegemoet zien. De klimaat lobby graaft hiermee zijn eigen graf.

    Een halve eeuw complexe PR ... Gingen we 50jaar geleden niet richting ijstijd?
    Als men geld ruikt, dan gebruiken advocaten de mooiste uitdrukkingen.
  3. forum rang 6 Ronald Engels 26 juni 2020 09:24
    Oil Bear 130,

    Er is heel veel serieus wetenschappelijk onderzoek dat allemaal in dezelfde richting wijst: batterij-elektrische oplossingen zijn de (schone) toekomst.

    ======================================

    Zeker weten van niet, zorg voor kennis van Zaken en Gebruik je Gezond Verstand.

    H2 is niet de toekomst, "te duur, te veel energieverlies, te complex om te produceren en te onhandelbaar", elektrische Batterijen en E-Autos, E-LKW`s en E-Vliegtuigen zijn zeker ook niet de toekomst. Lees liever mijn commentaar over Synthetische Brandstoffen en bekijk de video van 50 minuten over deze Prof. Dr. met echte kennis en enorm veel Gezond Verstand en Humor!

    M.v.g. uit het groene Hulst met God zij Dank, voldoende CO2, meer mag ook!
  4. DannyS 26 juni 2020 09:35
    www.climategate.nl/2019/05/heibel-om-...

    Dit is een mooie summary, wil je meer weten over de time series analyse van temperatuur data en invloed zonne activiteit op opwarming en afkoeling aarde en andere planeten in ons zonnestelsel met een atmosfeer ff zoeken op youtube, staan een aantal goede lectures, soms wat zwaar in de wiskunde maar goed te volgen denk ik.
    1000frolly heeft een mooie verzameling lectures.
  5. Underdog 26 juni 2020 09:40
    quote:

    Ronald Engels schreef op 26 juni 2020 09:24:

    Oil Bear 130,

    Er is heel veel serieus wetenschappelijk onderzoek dat allemaal in dezelfde richting wijst: batterij-elektrische oplossingen zijn de (schone) toekomst.

    ======================================

    Zeker weten van niet, zorg voor kennis van Zaken en Gebruik je Gezond Verstand.

    H2 is niet de toekomst, "te duur, te veel energieverlies, te complex om te produceren en te onhandelbaar", elektrische Batterijen en E-Autos, E-LKW`s en E-Vliegtuigen zijn zeker ook niet de toekomst. Lees liever mijn commentaar over Synthetische Brandstoffen en bekijk de video van 50 minuten over deze Prof. Dr. met echte kennis en enorm veel Gezond Verstand en Humor!

    M.v.g. uit het groene Hulst met God zij Dank, voldoende CO2, meer mag ook!
    Heb je nu de EU strategy mbt waterstof al gelezen? Heb de link hier geplaatst eergisteren.

    Google even op nieuws mbt tot H2. Marokko, australie, duitsland, GB, frankrijk, nederland, belgie, noorwegen, china, japan, zuidkorea hebben allemaal groene H2 projecten gelanceerd. Amerika heeft vandaag sponsoring voor een H2 vrachtwagen bekend gemaakt. Allemaal voor niets? Ik begin toch te twijfelen hoor...

    Cummins, siemens, BMW en vele anderen springen op de kar.

    Ik durf het toch niet meer weg te lachen vandaag.
  6. Oil Bear 130 26 juni 2020 10:32
    quote:

    Ronald Engels schreef op 26 juni 2020 09:24:

    Oil Bear 130,

    Er is heel veel serieus wetenschappelijk onderzoek dat allemaal in dezelfde richting wijst: batterij-elektrische oplossingen zijn de (schone) toekomst.

    ======================================

    Zeker weten van niet, zorg voor kennis van Zaken en Gebruik je Gezond Verstand.

    H2 is niet de toekomst, "te duur, te veel energieverlies, te complex om te produceren en te onhandelbaar", elektrische Batterijen en E-Autos, E-LKW`s en E-Vliegtuigen zijn zeker ook niet de toekomst. Lees liever mijn commentaar over Synthetische Brandstoffen en bekijk de video van 50 minuten over deze Prof. Dr. met echte kennis en enorm veel Gezond Verstand en Humor!

    M.v.g. uit het groene Hulst met God zij Dank, voldoende CO2, meer mag ook!
    Voor uw informatie: ik ben zelf een prof. dr. ir. Dus met autoriteitsargumenten haalt u mij niet snel over de streep. Ik vraag me bij reacties als die van u altijd af of de inhoud nu gemeend is of dat u zich laat sturen door anderen. Kijk naar de achterliggende fysica en economie, en er is maar een conclusie mogelijk: batterij-elektrische oplossingen zijn de toekomst van mobiliteit. De eerstvolgende stap is nu het vrachtvervoer waar het voordeel nog veel groter is omdat de relatief lage energiedichtheid van batterijen daar veel minder een factor is. Vrachtvervoerders kunnen enorm veel besparen door over te gaan op batterij-elektrische oplossingen.
  7. forum rang 5 ToTheTop 26 juni 2020 11:12
    quote:

    Underdog schreef op 26 juni 2020 09:40:

    [...]

    Heb je nu de EU strategy mbt waterstof al gelezen? Heb de link hier geplaatst eergisteren.

    Google even op nieuws mbt tot H2. Marokko, australie, duitsland, GB, frankrijk, nederland, belgie, noorwegen, china, japan, zuidkorea hebben allemaal groene H2 projecten gelanceerd. Amerika heeft vandaag sponsoring voor een H2 vrachtwagen bekend gemaakt. Allemaal voor niets? Ik begin toch te twijfelen hoor...

    Cummins, siemens, BMW en vele anderen springen op de kar.

    Ik durf het toch niet meer weg te lachen vandaag.
    Het wordt een combinatie van alles, om voldoende aan de vraag te voldoen.
  8. Underdog 26 juni 2020 11:45
    quote:

    ToTheTop schreef op 26 juni 2020 11:12:

    [...] Het wordt een combinatie van alles, om voldoende aan de vraag te voldoen.
    Dat klopt. Afhankelijk van de toepassing.
  9. forum rang 5 havik of duif 26 juni 2020 11:50
    Drie dagen terug met bijna dezelfde olieprijs levert het aandeel Shell zomaar 80 cent en nu stijgt het aandeel weer, hieraan kun je zien hoe gespannen de belegger is en te snel verkoop.
  10. Felix07 26 juni 2020 11:56
    quote:

    Oil Bear 130 schreef op 26 juni 2020 10:32:

    [...]
    Voor uw informatie: ik ben zelf een prof. dr. ir. Dus met autoriteitsargumenten haalt u mij niet snel over de streep. Ik vraag me bij reacties als die van u altijd af of de inhoud nu gemeend is of dat u zich laat sturen door anderen. Kijk naar de achterliggende fysica en economie, en er is maar een conclusie mogelijk: batterij-elektrische oplossingen zijn de toekomst van mobiliteit. De eerstvolgende stap is nu het vrachtvervoer waar het voordeel nog veel groter is omdat de relatief lage energiedichtheid van batterijen daar veel minder een factor is. Vrachtvervoerders kunnen enorm veel besparen door over te gaan op batterij-elektrische oplossingen.
    Ik denk dat u gelijk heeft, maar zonder actieve overheidsbemoeienis, zijn de investeringen simpelweg te groot en het rendement te ver in de toekomst. Transportbedrijven opereren op marges van enkele procenten, die zijn niet in staat om te investeren in vrachtwagens op accu's.
  11. forum rang 8 Leefloon 26 juni 2020 12:46
    quote:

    Oil Bear 130 schreef op 26 juni 2020 10:32:

    Kijk naar de achterliggende fysica en economie, en er is maar een conclusie mogelijk: batterij-elektrische oplossingen zijn de toekomst van mobiliteit. De eerstvolgende stap is nu het vrachtvervoer waar het voordeel nog veel groter is omdat de relatief lage energiedichtheid van batterijen daar veel minder een factor is. Vrachtvervoerders kunnen enorm veel besparen door over te gaan op batterij-elektrische oplossingen.
    Juist dat is dan net helaas jammerlijke onzin, of een Prof. Dr. Ir. die collegezalen niet vaak genoeg kan verlaten. Bij vervoerders, bijvoorbeeld de meerdere transportbedrijven die Albert Heijn bevoorraden, bestaat er geen enkele zaligmakende oplossing. Zelfs niet per categorie.voertuig. Bij een proef in Zaandam voldoet bijvoorbeeld of de snellaadinstallatie niet, of zakt in dezelfde praktijk bijvoorbeeld de restcapaciteit het testvoertuig té vaak onder een ondergrens. Met "is" wordt een beetje gesuggereerd alsof iets nu al zalig is, maar dat is niet het geval. Ook niet in de voorzienbare toekomst. Dat waarmee vrachtvervoerders kunnen besparen, werkt nog niet goed genoeg en bestaat de komende jaren ook nog niet. In het lab werkt een theorie misschien, maar bij een werkelijke toepassing niet.

    Lokaal kan het werken, ik ontken geen elektrische bezorgende voertuigen, maar er "is" (nog) geen zaligmakende oplossing. Of de afstand is de beperking, of de snelheid, of stiekem toch de factor van het gewicht van de batterijen, of de grootte en/of druk van een tank, of ...

    Het gestelde klopt dus niet. Vrachtvervoerders willen niet overstappen naar "iets", omdat dat "iets" nog niet goed genoeg is in vergelijking met het oude. Nu niet, en de komende jaren niet. Je zou de winnaar voorspeld kunnen hebben met toekomstmuziek, maar elektrisch noch waterstof "is" in werkelijkheid in algemene zin nu al goed genoeg. Alles heeft beperkingen, waaronder met name bij de elektrische test het té vaak onder een kritische grens zakken. Niet handig of besparend, met een strakke transportplanning. Tenzij een overheid maatregelen neem tegen het oude of voor het nieuwe, maar dat valt buiten het technische domein.

    Je geeft wel aan dat het een volgende, en dus toekomstige, stap is, maar daar beweer je dat het al beter "is". Een Prof. Dr. Ir. zal waarderen dat het voordeel daar niet groter is, maar ooit groter zou kunnen worden. Het is niet beter, vooral door weggelaten factoren. Er moet nu bijvoorbeeld nog té vaak en te lang tussentijds worden opgeladen, als dat opladen al lukt.
  12. Underdog 26 juni 2020 13:16
    Files in belgie staan vandaag op "uitzonderlijk hoog". Wordt het weer een vrijdagavondspits als vanouds?

    Tussen adam en rdam helemaal niks. Zijn ze daar in slaap gevallen? In utrecht zijn ze al wakker hoor jongens!
  13. kanhetlager 26 juni 2020 13:21
    quote:

    Underdog schreef op 26 juni 2020 13:16:

    Files in belgie staan vandaag op "uitzonderlijk hoog". Wordt het weer een vrijdagavondspits als vanouds?

    Tussen adam en rdam helemaal niks. Zijn ze daar in slaap gevallen?
    Staat toch alweer 125 km in NL. www.anwb.nl/verkeer
  14. kanhetlager 26 juni 2020 13:24
    quote:

    Underdog schreef op 26 juni 2020 13:16:

    Files in belgie staan vandaag op "uitzonderlijk hoog". Wordt het weer een vrijdagavondspits als vanouds?

    Tussen adam en rdam helemaal niks. Zijn ze daar in slaap gevallen? In utrecht zijn ze al wakker hoor jongens!
    Overigens hoorde ik gisteren op journaal dat verkeer al op 95% zat van voor de crisis. In 5 van de 12 provincies al meer dan ervoor!
  15. forum rang 8 Leefloon 26 juni 2020 14:58
    quote:

    jasmits schreef op 26 juni 2020 14:10:

    Ik meen de 22 Junie aber auf mijn Bankrekening is tot vandaag niets gekomen.
    Inderdaad, cfr. www.shell.com/investors/dividend-info...

    Moest je wel dividendgerechtigd zijn, natuurlijk. Bij welke broker? Een opmerking maken richting de broker kan, maar meestal gaat dit vanzelf goed, met de juiste valutadatum.
  16. Underdog 26 juni 2020 15:44
    Waarom trekken die yanks nu alles weer down. Olie daalt. Ik denk dat ze eens een toertje om de ring van antwerpen moeten komen doen vandaag.. gaat ze niet lukken overigens :)
  17. RSA2020 26 juni 2020 16:04
    quote:

    Underdog schreef op 26 juni 2020 15:44:

    Waarom trekken die yanks nu alles weer down. Olie daalt. Ik denk dat ze eens een toertje om de ring van antwerpen moeten komen doen vandaag.. gaat ze niet lukken overigens :)
    Ja is echt vervelend he. Zal het zijn dat ze toch soort van neerkijken op, in hun ogen 'Europees spul' en Shell als eerste dumpen? Ik kan er i.i.g. weinig logica achter vinden.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 2342 2343 2344 2345 2346 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 25 april

    1. BASF Q1-cijfers
    2. Deutsche Bank Q1-cijfers
    3. Delivery Hero Q1-cijfers
    4. Nestlé Q1-cijfers
    5. Adyen Q1-cijfers
    6. Besi Q1-cijfers
    7. Flow Traders Q1-cijfers
    8. Sanofi Q1-cijfers
    9. Azelis Q1-cijfers
    10. Kinepolis Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht