Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

Euronav BE0003816338

Laatste koers (eur)

15,330
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    57.293 Gem. (3M) 229,8K
  • Bied

    15,250  
  • Laat

    15,250  
+ Toevoegen aan watchlist

Forum geopend voor Euronav

19.287 Posts
Pagina: «« 1 ... 674 675 676 677 678 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Yes we can 7 augustus 2020 13:42
    quote:

    lute11 schreef op 7 augustus 2020 13:34:

    [...]
    voor q1 geldt:
    De uitkering is 80% van de winst (1 euro).
    Sorry dat had idd iets helderder gemoeten.
    Je gelooft dus echt dat je berekening klopt ?
    Hahahaha, ik kan het bijna niet geloven. We kregen hier allebei, vrouwtje en ik, spontaan de slappe lach. Dank je voor je bijdrage, je hebt onze dag goed gemaakt.
  2. [verwijderd] 7 augustus 2020 14:31
    quote:

    Yes we can schreef op 7 augustus 2020 13:42:

    [...]
    Je gelooft dus echt dat je berekening klopt ?
    Hahahaha, ik kan het bijna niet geloven. We kregen hier allebei, vrouwtje en ik, spontaan de slappe lach. Dank je voor je bijdrage, je hebt onze dag goed gemaakt.
    Graag gedaan, ik doe mensen graag een plezier.
    Ik ben blij dat je weer wat vrolijker bent, je begon de dag ook zo negatief.
    Als je weer in een dipje zit, geef het dan even aan. Dan maak ik er weer een leuk verhaaltje.
    Doe je mijn groeten aan je vrouwtje?
  3. forum rang 4 boothram 7 augustus 2020 14:43
    quote:

    krach03 schreef op 7 augustus 2020 11:30:

    [...]

    Heel interessant. Dit heb ik niet gevolgd. Kan je er wat meer uitleg over geven, basinclab?

    En is er volgens u een eventuele link met M&A, want dat we spoedig in een consolidatiefase gaan terechtkomen met grote samensmeltingen en vooral overnames staat buiten kijf.
    wel, helaas niet al te veel....ik zou zelf wel meer willen weten.
    ik weet niet of je JPI kent: er wordt heel wat internationaal onderzoek gedaan over het gebruik en de mogelijkheden van oceanen.

    het exrreme belang van euronav om 'betrokken' te zijn bij de evoluties, js veelvoudig: het energieverbruik is erg belangrijk, oa omdat het invloed heeft op de snelheid: 20% sneller varen is wellicht 15% minder schepen. Een tanker is ook een gigantisch volume die met de getijen meevaart
    en een gigantische oppervlakte... Het heft ook een enorme invloed op stroming die het op bepaalde manieren kan benutten en misschien zelf op zee zijn energie opwekken en opslaan
    de nieuwe schepen hebben nu een break-even van 20000 $/dag (bron hunter); als die nog 20% sneller worden en ook nog eens zelf hun energie kunnen opwekken worden die wel erg interessant voor vanallles... misschien na hun 'tankerbestaan' een functie in energie, waterzuivering of drinkwaterwinning op zee...Wat ze aan 'clean scrapping' opbrengen is niet bepaald door hun leeftijd, bij een 0% intrest zijn ze wel erg goedkoop. Ik heb verder geen weet van voorstellen die ik zelf niet gedaan heb... maar tankerbedrijven hangen zo af van oliebelangen. En als de tankers rechtstreeks grote ijsbergen kunnen meeslepen door o.a. bepaalde stromingen op te wekken en het tempo te onderhouden...of mogelijkheden scheppen om de plasticsoep en ook de minuscule deeltjes eruit te filteren. Een tip... als je midden in een kolk het water naar de buitenkant stuurt, en je versterkt daarmee het kolkend effect dan bevat de kolk een redelijk stabiele hoeveelheid energie die je kunt verhogen door aan de buitenkant energie toe te voegen en aan de binnenkant af te nemen. en met een membraan kan je aan de binnenkant een deel van het kolkende water ontzilten
    Elke stroming van water is een bron van energie die in een kolk kan worden omgezet en toegevoegde energie is recupereerbaar, voor een greanpeace man zeker.

  4. [verwijderd] 7 augustus 2020 21:42
    quote:

    basinclab schreef op 7 augustus 2020 14:43:

    [...]
    wel, helaas niet al te veel....ik zou zelf wel meer willen weten.
    ik weet niet of je JPI kent: er wordt heel wat internationaal onderzoek gedaan over het gebruik en de mogelijkheden van oceanen.

    het exrreme belang van euronav om 'betrokken' te zijn bij de evoluties, js veelvoudig: het energieverbruik is erg belangrijk, oa omdat het invloed heeft op de snelheid: 20% sneller varen is wellicht 15% minder schepen. Een tanker is ook een gigantisch volume die met de getijen meevaart
    en een gigantische oppervlakte... Het heft ook een enorme invloed op stroming die het op bepaalde manieren kan benutten en misschien zelf op zee zijn energie opwekken en opslaan
    de nieuwe schepen hebben nu een break-even van 20000 $/dag (bron hunter); als die nog 20% sneller worden en ook nog eens zelf hun energie kunnen opwekken worden die wel erg interessant voor vanallles... misschien na hun 'tankerbestaan' een functie in energie, waterzuivering of drinkwaterwinning op zee...Wat ze aan 'clean scrapping' opbrengen is niet bepaald door hun leeftijd, bij een 0% intrest zijn ze wel erg goedkoop. Ik heb verder geen weet van voorstellen die ik zelf niet gedaan heb... maar tankerbedrijven hangen zo af van oliebelangen. En als de tankers rechtstreeks grote ijsbergen kunnen meeslepen door o.a. bepaalde stromingen op te wekken en het tempo te onderhouden...of mogelijkheden scheppen om de plasticsoep en ook de minuscule deeltjes eruit te filteren. Een tip... als je midden in een kolk het water naar de buitenkant stuurt, en je versterkt daarmee het kolkend effect dan bevat de kolk een redelijk stabiele hoeveelheid energie die je kunt verhogen door aan de buitenkant energie toe te voegen en aan de binnenkant af te nemen. en met een membraan kan je aan de binnenkant een deel van het kolkende water ontzilten
    Elke stroming van water is een bron van energie die in een kolk kan worden omgezet en toegevoegde energie is recupereerbaar, voor een greanpeace man zeker.


    och, och,

    Toen ik jong was, ...

    wij vochten voor "een waterbeleid",
    we betoogden
    ...
    resuliaat :
    er werd "een "eerste" milieuwet goedgekeurd" in een parlement !!! jaren 1970 ???

    nu zovele jaren later, de laatste 48 uur :
    - bootje op een rif gelopen, olie vervuiling is een milieuramp
    - Beiroet, jarenlange foute inschatting, en moedwil !!!
    - ...
    -...

  5. moeilijk 8 augustus 2020 10:00
    wat ik niet begrijp: een cashpositie van meer dan een miljard,70 schepen met een werkelijke waarde van tientallen miljoenen per stuk,en dan een beurswaarde van geen twee miljard.Als iemand Euronav opkoopt is het gratis en voor niets. Meer nog,ze krijgen er nog een hele mooie strik rond.
  6. Beso 8 augustus 2020 12:09
    quote:

    moeilijk schreef op 8 augustus 2020 10:00:

    wat ik niet begrijp: een cashpositie van meer dan een miljard,70 schepen met een werkelijke waarde van tientallen miljoenen per stuk,en dan een beurswaarde van geen twee miljard.Als iemand Euronav opkoopt is het gratis en voor niets. Meer nog,ze krijgen er nog een hele mooie strik rond.
    Dat is wat ik evenmin snap en is al langer zo : als je alles ten gelde zou maken bij Euronav dan kom je toch meer uit dan de aandelenkoers x het aantal uitstaande aandelen. Iemand?
  7. astralslide 8 augustus 2020 13:09
    quote:

    moeilijk schreef op 8 augustus 2020 10:00:

    wat ik niet begrijp: een cashpositie van meer dan een miljard,70 schepen met een werkelijke waarde van tientallen miljoenen per stuk,en dan een beurswaarde van geen twee miljard.Als iemand Euronav opkoopt is het gratis en voor niets. Meer nog,ze krijgen er nog een hele mooie strik rond.
    Daarom blijven we bijkopen. Snap er ook weinig van, alsof er een doemscenario voor 2021 ingeprijst is.
  8. Iceman 8 augustus 2020 14:21
    Wordt er een koersdaling verwacht ivm het lekgeslagen schip voor de kust van Mauritius? Hoe zien jullie dat?
  9. [verwijderd] 9 augustus 2020 00:28
    quote:

    Long Short schreef op 8 augustus 2020 22:27:

    Bulkcarrier, niks met tankvaart van doen. Wel weer heel schadelijk voor het milieu.
    Wel olie vervuiling !!!

    met waterstof was dat anders geweest

    :) :) :)

  10. Donatello 9 augustus 2020 19:34
    Die miljard hebben ze niet hé, dat is wat ze kunnen krijgen van de bank indien nodig, soort reserve, dus versta niet waarom je denkt dat ze dat bij de beurswaarde moeten rekenen. denk dat het ergens een goeie 300 miljoen is dat ze cash hebben en de rest is in openstaande rekening bij bank.
  11. forum rang 4 boothram 9 augustus 2020 22:40
    die olieramp gaat om kleine hoeveelheden: de olietankers hebben een dubbel karkas en het gaat om 50x meer olie... maar het is al een ernstige ramp!!!
    men zou olie moeten verbieden, zowel als brandstof als als lader voor schepen zonder 'dubbel hulll'
    misschien is zo'n ramp nog niet zo slechT.... ALS MEN BEWUST WORDT DAT HET NIET MAG KUNNEN
    overigens waterstof kan men ook op olle zee produvceren... En tanken.men zou bv om de 1000 km een tankpost voorzien en een lagere autonomie verplichten.. de vrijgekomen ruimte en een hogere kruissnelheid zouden het aantal benodgide tankers dan met 25% kunnen verminderen.... dan zijn 3 tankes er 4 waard
    ok , de olieindustrie zal niet meteengelukkig zijn, maar de stappen die ze nu zetten moeten ze niet doen als het te laat is.
    imo 2021? stop olie als brandstof op zee!!! 15 jaar planning voor ALLE schepen
    lng is eenhalfslachtige oplossing:het is nog altijd foossiel...en dar hoeft niet
  12. forum rang 4 boothram 9 augustus 2020 23:12
    se vlootwaarde is nu in lijn met de nieuwwaarde, als je een vergelijkbare breakeven hanteert als bij nieuwbouw (200000 tce p/d) en op 16 jaar oud de scrapwaarde als norm neemt
    de boekwaarde heeft een goed idee van de waarde en de 'hefbboom': als de vlootwaarde 3 miljard is en de beurswaarde 2 miljard , dan is er 1 miljar , deels onderwaarderingen, deels schulden: de schulden hebben een prijsje, maar die is gering en gecompenseerd door andere bezittingen...
    als nieuwbouw 12% opbergt , dan bregt euronav 18% op... die 12% is natuurlijk een risico, maar zowel opwaarts als neerwaarts, ....als er te weinig schepen zijn is het opwaarts!
  13. PAPA JOE 10 augustus 2020 09:25
    Vandaag is totale shortpositie terug met 0,44% gezakt
    Citadel advisors : 0,52%
    Worldquant : 0,69%
    Millenium Capital : 0,50%
    PDT Partners : 0,80%
19.287 Posts
Pagina: «« 1 ... 674 675 676 677 678 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 16 april

    1. China economische groei eerste kwartaal 5% (YoY) volitaliteit verwacht
    2. China industriële productie maart
    3. China detailhandelsverkopen maart
    4. B&S Group Q4-cijfers
    5. Fastned Q1-cijfers
    6. VK werkloosheid feb
    7. SBM Offshore $0,83 ex-dividend
    8. PostNL jaarvergadering
    9. Kendrion €0,45 ex-dividend
    10. EU handelsbalans feb
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht