Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Tesla US88160R1014

Vertraagde koers (usd)

149,840
  • Verschill

    -0,090 -0,06%
  • Volume

    556.272 Gem. (3M) 100,9M
  • Bied

    147,420  
  • Laat

    147,450  
+ Toevoegen aan watchlist

Tesla blow-off

7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 259 260 261 262 263 ... 387 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Rai444,44 24 augustus 2020 16:50
    quote:

    kanhetlager schreef op 24 augustus 2020 11:37:

    [...]

    Ga mijn shorts uitbreiden straks.
    Aardige timing !!!
  2. kanhetlager 24 augustus 2020 17:30
    quote:

    Rai444,44 schreef op 24 augustus 2020 16:50:

    [...]

    Aardige timing !!!
    Ja, is meer geluk dan wijsheid hoor. Maar gaat de goede kant (voor mij) uit!
  3. Dutcheon 24 augustus 2020 19:38
    Zo naief zal er niemand te vinden zijn hier.....
    Wel is het zo dat Tesla op bepaalde punten enkele jaren voor loopt en op andere punten zomaar 8 jaar voor loopt.

    Old-auto is bijvoorbeeld niet gewend aan tech integreren die bestellen gewoon van een third party en proppen dat er in. Je ziet dat faliekant misgaan bij de ID-3. En als je kijk hoe dat scherm er uit ziet in vergelijking met dat wat de Model3 biedt, heb je in een nieuwe auto alsnog een scherm wat er gedateerd uit ziet ;)
  4. löngterm 24 augustus 2020 23:30
    quote:

    kanhetlager schreef op 24 augustus 2020 17:32:

    Weet eigenlijk niet of er op dit forum leden zijn die denken dat Tesla de enige fabrikant van auto's gaat worden?
    Volgensmij lopen er hier geen blinde fan-boys tussen in de jaren dat ik hier rondneus in elk geval nog niet tegengekomen.

    Faillisement is echter wel altijd dichtbij volgens sommigen hier :P
  5. löngterm 25 augustus 2020 13:29
    quote:

    kanhetlager schreef op 25 augustus 2020 13:26:

    Vandaag toch een lagere opening verwacht!
    Het kost even tijd om aan de 2 te acclimatiseren :P
  6. Mr sponge 25 augustus 2020 14:02
    quote:

    Rai444,44 schreef op 24 augustus 2020 00:49:

    Blijkbaar is Tesla nog steeds het meest geshorte aandeel op Wall Street, ik geloof nog iets van 8% van de free float. De short squeeze kan dus nog een tijdje doorgaan. Wat moeten die gasten enorme verliezen voor hun kiezen gekregen hebben.

    Eerst dat short percentage verder omlaag, hoeft er niemand meer te coveren, dan kunnen we omlaag.
    Wat zegt dat short percentage nu echt?
    Mogelijk zijn er bezitters van de converteerbare leningen van Tesla die short zijn gegaan. Die schulden worden uiteindelijk toch afgelost met aandelen. Crasht het aandeel dan is dat ook prima voor de short positie.
    En wie weet wat voor constructies er nog meer zijn bedacht....
  7. forum rang 6 boem! 25 augustus 2020 14:40
    Vandaag om 4 PM shortpositie per 15 augustus.

    op 15 augustus vorig jaar was de shortpositie nog 30.3 mio shares bij een beurskoers van $215.

    Shortpositie per 1 aug was 12 mio shares bij een beurskoers van $1430

  8. Dividisco 25 augustus 2020 14:57
    De believers die maar roepen dat Tesla de iphone van de automotive wereld is in een wereld vol Nokias en Blackberrys gaan er volgens mij aan voorbij dat de aanschaf van een auto veel meer draait om emotie ipv de pure functie. En het is een grote grote uitgave die slechts eens in de zoveel tijd wordt gedaan.

    Anders waren de Citroens, Hyundais en dat soort ellendige koekblikken ook allang verdwenen, maar van die geitenwollen sokken types voelen zich toch prettig in zon stukje automobiel.. Anderzijds is er natuurlijk de Tesla Roadster clientele die toch liever in een Ferrari, Porsche, Lambo, Mercedes G plaatsneemt ipv in zon uit de kluiten gewassen bestuurbare auto van Tesla..

    Conclusie: Tesla, leuk bedrijf maar niet de toekomst van de mobiliteitsindustire ivm emotie, functie en prijs per eenheid

  9. löngterm 25 augustus 2020 15:28
    quote:

    Dividisco schreef op 25 augustus 2020 14:57:

    De believers die maar roepen dat Tesla de iphone van de automotive wereld is in een wereld vol Nokias en Blackberrys gaan er volgens mij aan voorbij dat de aanschaf van een auto veel meer draait om emotie ipv de pure functie. En het is een grote grote uitgave die slechts eens in de zoveel tijd wordt gedaan.

    Anders waren de Citroens, Hyundais en dat soort ellendige koekblikken ook allang verdwenen, maar van die geitenwollen sokken types voelen zich toch prettig in zon stukje automobiel.. Anderzijds is er natuurlijk de Tesla Roadster clientele die toch liever in een Ferrari, Porsche, Lambo, Mercedes G plaatsneemt ipv in zon uit de kluiten gewassen bestuurbare auto van Tesla..

    Conclusie: Tesla, leuk bedrijf maar niet de toekomst van de mobiliteitsindustire ivm emotie, functie en prijs per eenheid

    Prachtige analyse! Graag meer van deze genuanceerde en onderbouwde inzichten.
  10. forum rang 4 Matsversch 25 augustus 2020 17:12
    quote:

    mexico schreef op 25 augustus 2020 16:37:

    Tesla believers stappen over naar chinese concurrent NIO denk !!!
    Serieuze stijgende lijn laatste maanden inderdaad.
  11. forum rang 6 boem! 26 augustus 2020 04:14
    quote:

    boem! schreef op 25 augustus 2020 14:40:

    Vandaag om 4 PM shortpositie per 15 augustus.

    op 15 augustus vorig jaar was de shortpositie nog 30.3 mio shares bij een beurskoers van $215.

    Shortpositie per 1 aug was 12 mio shares bij een beurskoers van $1430

    Shortpositie op 14 augustus 12,3 mio shares.

    Is het ondanks of dankzij het virtuele verlies opgelopen sinds het begin van de maand ad 7 miljard dat men de shortpositie heeft uitgebreid?
  12. Dividisco 26 augustus 2020 08:46
    quote:

    mexico schreef op 25 augustus 2020 16:37:

    Tesla believers stappen over naar chinese concurrent NIO denk !!!
    In vrijwel iedere grote Chinese stad zit pal naast of tegenover de Tesla shop een NIO shop. Let op, die zitten gewoon in de mall naast de Gucci, Adidas of Godiva shop.. Vergelijkbaar winkelconcept, andere auto.

    Shanghai voorbeeld: in de Taikoo Hui mall zitten Tesla en Nio naast elkaar. Vervolgens zitten in de straten om de mall heen nog een hele zwik andere Chinese EV companies zoals BYD, SERES, Polestar, Baiteng, Qiantu, ROEWE

    Voor NIO geldt dat ze op dit moment alleen SUV achtige types op de markt hebben en dus nog geen Model-3 sedan achtige wagen. Kwestie van tijd lijkt me?
  13. [verwijderd] 26 augustus 2020 09:30
    De EV branche loopt ook snel tegen een ander probleem aan; er zijn niet voldoende grondstoffen
    om de accu's te produceren. Lithium, kobalt, en nog een aantal stoffen dreigt een enorm tekort aan.
7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 259 260 261 262 263 ... 387 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht