Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

SHELL PLC GB00BP6MXD84

Laatste koers (eur)

33,295
  • Verschill

    -0,235 -0,70%
  • Volume

    1.607.216 Gem. (3M) 7,5M
  • Bied

    33,295  
  • Laat

    33,300  
+ Toevoegen aan watchlist

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 3279 3280 3281 3282 3283 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. GrafZerk 13 oktober 2020 16:25
    Exxon staat wel in de plus daar aan de overkant. niet veel maar toch...
    Misschien niet gaan veranderen met energietransitie?
  2. [verwijderd] 13 oktober 2020 16:26
    quote:

    Leefloon schreef op 13 oktober 2020 16:16:

    [...]
    Gegarandeerde tijdsverspilling; de door jou zeer correct geciteerde SA-bagger kwam, ter illustratie, ook al niet verder dan een verder op niets gebaseerde en irrelevante mening van een ongetwijfeld gelikt schrijvende opschepper.
    Knowledge = power. Iets wegwuiven zonder je erin te verdiepen is niet slim. Maar ieder zijn eigen ding/keuze.

    Ik vond het in ieder geval wel interessant. Niet dat ik er heel veel mee ga doen. Maar toch.
  3. forum rang 8 Leefloon 13 oktober 2020 16:26
    quote:

    just just schreef op 13 oktober 2020 16:22:

    Cafés worden gesloten

    thuiswerk wordt terug meer en meer de norm

    amateursport wordt aan banden gelegd
    Cafés zijn gedurende 2 weken geen grootverbruikers, je energierekening thuis wordt iets hoger en die van het verwarmde, verlichte kopieerhok op kantoor lager, en amateursport staat ook niet breed bekend als een grootverbruiker...
  4. just just 13 oktober 2020 16:29
    quote:

    Leefloon schreef op 13 oktober 2020 16:26:

    [...]
    Cafés zijn gedurende 2 weken geen grootverbruikers, je energierekening thuis wordt iets hoger en die van het verwarmde, verlichte kopieerhok op kantoor lager, en amateursport staat ook niet breed bekend als een grootverbruiker...
    Je hebt wel naft nodig om naar de club, je werk, het café,etc te rijden
  5. [verwijderd] 13 oktober 2020 16:31
    quote:

    PieterDerksen schreef op 13 oktober 2020 16:02:

    [...]

    Zou je aub aan kunnen geven hoe laat die stijging plaatsvindt? Dan weet ik of ik nu snel nog wat in moet slaan.

    Hoor het graag van je.
    Je zal hierop geen antwoord krijgen. Hij zit er wel vaker naast.
  6. forum rang 8 Leefloon 13 oktober 2020 16:36
    quote:

    AltijdPech schreef op 13 oktober 2020 16:26:

    Knowledge = power. Iets wegwuiven zonder je erin te verdiepen is niet slim. Maar ieder zijn eigen ding/keuze.
    Tja.... Maar dan nu wel eens in op mijn argument, over een wel gelezen (want helaas hier geplaatst) "hoogtepunt" uit een ongetwijfeld gelikt artikel van een blaaskaak? Of PieterDerksen moet hier het dieptepunt van het artikel hebben geplaatst, maar daar zie ik PieterDerksen niet voor aan.

    Meer een kwestie van analytische scherpte. En ja, ik weet envan SA van schrijvers wel en niet vraagt. SA mag jouw/jullie ding zijn; ik wees slechts op het feit dat van de mening van een passant al snel een berekende uitkomst kan lijken. Iemand die zonder enige onderbouwing bij het citaat 5% verwachtte, en dat dat dan weinig wordt genoemd. Prut van de onderste plank, maar gebracht en verdedigt alsof het een autoriteit betreft. Ging ik op de tekst ik, negeer je dat. En inderdaad, de zielloze prut van SA is niet mijn ding.
  7. [verwijderd] 13 oktober 2020 16:38
    quote:

    Landgenoot schreef op 13 oktober 2020 16:09:

    [...]

    Inderdaad. RDS heeft jarenlang tussen afgerond 24 en 30 euro bewogen.
    Sindsdien is het dividend door 3 gedeeld. De nieuwe tradingrange wordt dus 8 - 10 euro. Allemaal gebaseerd op pre covid getallen.
    De gifbeker is nog niet helemaal leeg.

    Enkel dividend om koers te bepalen, is ook wat kort door de bocht denk ik.

    Anders voorstel aan BvB: dividend 1, 6 euro/q = x10 = koers 110 euro. Daarna claim emissie - 10%

    Alleen maar winnaars als het zo werkt ;-)
  8. [verwijderd] 13 oktober 2020 16:42
    quote:

    ~MDR schreef op 13 oktober 2020 16:35:

    onder de 11. gaan we weer :(
    Nog nooit zo ongelukkig naar de beurs gekeken als laatste maanden :(
  9. taurus86 13 oktober 2020 16:42
    In 1956 werd het eerste exemplaar van een plastickrant getoond. Dat zou de toekomst worden. Helaas.
    Auto's op elektriciteit. Neem morgen de subsidie weg en ook deze ontwikkeling sterft een 'schone' dood.
    Iemand wel eens uitgerekend wat een totale afschrijving van 2/3 van de huidige productiecapaciteit van de automobielfabrieken, moet gaan kosten en moet worden terugverdiend met 'gratis' stroom? Shell en zijn kompanen hebben dit al lang uitgerekend. Het wees hun de weg.
  10. [verwijderd] 13 oktober 2020 16:45
    quote:

    Themaster schreef op 13 oktober 2020 16:42:

    [...]

    Nog nooit zo ongelukkig naar de beurs gekeken als laatste maanden :(
    Ik zat van de week 1 cent van mijn gak af. Nu weer 50 cent. Kan iemand mij leren short traden :)? Ik wil lang erin zitten en niet verkopen, maar de swings kosten me duizenden euro's, naja kost me niks zolang ik niet verkoop. Maar had er een mooi potjes van kunnen maken :P
  11. forum rang 6 Happy 13 oktober 2020 16:46
    quote:

    Happy schreef op 13 oktober 2020 09:00:

    Ordertje inleggen op 10,92. Kom maar op!
    Bijna.....
  12. forum rang 8 Leefloon 13 oktober 2020 16:50
    quote:

    just just schreef op 13 oktober 2020 16:29:

    Je hebt wel naft nodig om naar de club, je werk, het café,etc te rijden
    Onbeduidende marktaandelen. Meer dan de helft van de amateursport is lokaal (meer dan 50% van de wedstrijden door o.a. derby's, plus 100% van de trainingen), en dat zijn per team maar een paar auto's. Vandaar de stelling dat amateursport als geheel geen grootverbruiker is, als we spierkracht niet meerekenen.

    Als je in het verenigingsleven zit is het misschien weer een hele toer om een heel elftal vervoerd te krijgen naar de uitwedstrijd, met zoveel mogelijk coronadragers in één auto, maar op het grote geheel is de belevingswereld anders en stelt dat niets voor. Misschien één tweewekelijks bus van de supportersvereniging van het voetbal naar een uitwedstrijd, maar dan heb je het over precies één voertuig per tienduizenden inwoners. Tegenover honderden auto's die in het weekeinde boodschappen gaan doen.

    De bijdrage tegen corona, ook in de kantine met een gehaktbal van de Hanos, lijkt mij oneindig belangrijker dan de bijdrage aan een verlaging van de fossiele CO2-uitstoot. Kunstijsbanen en kartbanen kunnen relatieve grootverbruikers zijn, maar die zijn niet in elk dorp of in elke stad te vinden, zodat ook dan het marktaandeel zeer klein is.
  13. Buyandhold2020 13 oktober 2020 16:51
    quote:

    MotR schreef op 13 oktober 2020 13:26:

    Goede analyse van Shell op SA. Koopwaardig volgens schrijver maar wel met veel mitsen en maren.

    seekingalpha.com/article/4378690-roya...
    Op SA zal je niet snel een artikel vinden dat negatief is over Shell is mijn ervaring. Dus daarom neem ik deze artikelen altijd met een korreltje zout.
  14. PieterDerksen 13 oktober 2020 16:57
    quote:

    taurus86 schreef op 13 oktober 2020 16:42:

    In 1956 werd het eerste exemplaar van een plastickrant getoond. Dat zou de toekomst worden. Helaas.
    Auto's op elektriciteit. Neem morgen de subsidie weg en ook deze ontwikkeling sterft een 'schone' dood.
    Iemand wel eens uitgerekend wat een totale afschrijving van 2/3 van de huidige productiecapaciteit van de automobielfabrieken, moet gaan kosten en moet worden terugverdiend met 'gratis' stroom? Shell en zijn kompanen hebben dit al lang uitgerekend. Het wees hun de weg.
    Blockbusters dacht ook dat streaming niet zo groot zou worden. En vond het allemaal maar onzin. Je kan je vast blijven houden aan oude gewoontes, maar dat gaat je gewoon heel veel geld kosten.

    Elektrische auto's zijn pas op de markt. De aanschafprijs gaat steeds verder naar beneden, en de range wordt steeds groter. Brandstofmotoren zijn zo goed als uitontwikkeld. Oftewel: er valt vrijwel geen winst meer te behalen.

    3x raden wat de toekomst is?

    p.s. ik rijd zelf ook liever in een dikke vette Dodge, maar dit zal gewoon niet de toekomst zijn.
  15. MotR 13 oktober 2020 17:03
    quote:

    Buyandhold2020 schreef op 13 oktober 2020 16:51:

    [...]

    Op SA zal je niet snel een artikel vinden dat negatief is over Shell is mijn ervaring. Dus daarom neem ik deze artikelen altijd met een korreltje zout.
    Ik denk niet dat het artikel heel positief is. Maar altijd goed om je bedenkingen te hebben en kritisch te zijn bij ieder artikel wat je leest.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 3279 3280 3281 3282 3283 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 18 april

    1. NSI Q1-cijfers
    2. Sipef Q1-cijfers
    3. Sligro Q1-cijfers
    4. NL werkloosheid maart
    5. Deliveroo trading update
    6. Easyjet trading update
    7. Econocom Q1-cijfers
    8. PostNL €0,03 ex-dividend
    9. Procter & Gamble Q1-cijfers
    10. VS steunaanvragen - wekelijks
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht